خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402 برای گردشگری

خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402 برای گردشگری کدام مناطق هستند؟ فهرستی از بهترین شهرهای ایران با بهترین آب و هوا تهیه شده است.

مناطق با هوای خوب در بهار 1402

بهترین مناطق خوش آب و هوای ایران در بهار 1402 کجاست؟ اگر قصد سیاحت در شهرهای خوش آب و هوا برای مسافرت در بهار 1402 را داشته باشید، جاهای دیدنی ایران در فصل بهار را ترجیح می‌دهید، یا طبیعت‌های دلپذیر را؟

فهرستی از بهترین مناطق ایران با هوای عالی در بهار 1402 در این نوشتار برای شما تهیه شده است. از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب این کشور فهرستی بیشمار از جاهای دیدنی ایران در فصل بهار وجود دارد که می‌توانید به عنوان مقصد انتخاب کنید. منطقه با هوای عالی در بهار 1402 برای گردشگری در ایران باید منطقه‌ای خوش آب و هوا،‌ گرم و مرطوب باشد.

مناطق شمال غربی و غربی کشور جزء سردترین مناطق کشور هستند و بهتر است در فصل بهار به آن مناطق سفر نکنید. اما بهترین مکان می‌تواند شهرهای شمالی، شرقی و مرکزی کشور باشد. شهرهای جنوبی نیز در فصل بهار بسیار گرم هستند. شیراز، اصفهان، مازندران، گیلان، گلستان، خراسان، مرکزی، همدان و … از جمله مناطق با هوای خوب در بهار 1402 هستند.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین جاهای شمال برای مسافرت در ماه رمضان و عید 1402

خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402

خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402
خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402

اگر می‌خواهید بهار 1402 به یک شهر جدید سفر کنید، این مقاله را از دست ندهید و سفر بهاری خود را از همین حالا برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان 1402

کیش

شهرهای خوش آب و هوا برای مسافرت در بهار 1402
شهرهای خوش آب و هوا برای مسافرت در بهار 1402

آب و هوای مطبوع کیش در تعطیلات نوروز، انتظار شما را می‌کشد. هوای کیش در بهار متعادل و رطوبت هوا نیز بسیار کم است. به طور میانگین دمای هوا کیش در بهار بیشتر از 26 درجه نمی‌شود و این موضوع باعث برگزاری جشنواره‌های مختلف نوروزی و تفریحات آبی هیجان انگیز شده است.

جزیره کیش در بازه زمانی تعطیلات نوروز شلوغ می‌باشد و بهتر است چندین روز قبل در هتل یا اقامتگاه مدنظر خود اتاق رزرو کنید. هتل‌های 5 ستاره کیش مانند هتل ترنج، هتل داریوش؛ هتل مارینا، هتل میراژ و هتل پارانورما از بهترین گزینه‌ها برای تجربه اقامتی لوکس در جزیره کیش به شمار می‌روند.

جاهای دیدنی کیش با جلوه های مدرن یا تاریخی سفر نوروزی شما را بسیار هیجان انگیز می کند. در تعطیلات نوروزی تفریحات آبی کیش بسیار پرطرفدار هستند و اگر شما جزو این دسته هستید می توانید تفریحاتی مانند، غواصی، فلای بورد، پاراسال سواری، جت اسکی، شاتل سواری، اسنورکلینگ و ..در ساحل های سیمرغ، دامون و مرجان تجربه کنید.

مجتمع تفریحات دریایی کیش تماما به تفریحات آبی اختصاص داده شده است. از دیگر مکان‌های کیش که برای تفریحات آبی مناسب هستند می‌توان به پارک آبی اوشن از مجهزترین پارک‌های آبی کشور و پارک آبی مارینا، تنها پارک آبی شناور روی آب ایران، اشاره کرد.

دسته دیگری از مسافران جزیره کیش به بازدید از مکان های تاریخی کیش علاقه مند هستند. اگر می خواهید گشت و گذاری در تاریخ این جزیره داشته باشید می توانید از شهر زیرزمینی کاریز، درخت انجیر معابد و خانه بومیان کیش بازدید کنید. کشتی یونانی کیش نیز یکی از مهمترین مکان های دیدنی این جزیره می باشد و در پارک ساحلی یونانی کیش قرار دارد.

قشم

بهترین مناطق ایران با هوای عالی در بهار 1402
بهترین مناطق ایران با هوای عالی در بهار 1402

بهترین آب و هوای جزیره قشم را می‌توان در بهار تجربه کرد. دمای قشم در فروردین ماه به میانگین ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و از سی درجه بیشتر نمی‌شود. در نیمه اول فروردین هوا خنک و بدون رطوبت شدید است که برای گردش و تفریح در سواحل قشم و استفاده از تفریحات آبی بهترین زمان محسوب می‌شود.

برای اقامت در قشم گزینه‌های مختلفی مانند، هتل، اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی‌ها پیش روی شماست. به منظور آمادگی بیشتر برای سفر به قشم در تعطیلات نوروزی، بهتر است هتل یا اقامتگاه مدنظرتان را به صورت اینترنتی رزرو نمایید.

برای اقامت در قشم گزینه‌های مختلفی مانند، هتل، اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی‌ها پیش روی شماست. به منظور آمادگی بیشتر برای سفر به قشم در تعطیلات نوروزی، بهتر است هتل یا اقامتگاه مدنظرتان را به صورت اینترنتی رزرو نمایید.

مکان‌هایی مانند جنگل حرا، دره ستارگان، تنگه چاهکوه قشم، غار خربس، غار نمکدان، دره تندیس های قشم از مکان‌های دیدنی و طبیعی قشم هستند که می‌توانید در روزهای سفر خود از آن ها بازدید کنید.

به غیر از مکان های دیدنی قشم می‌توانید از تفریحاتی نظیر غواصی، پرواز با گلایدر، قایق‌سواری، تور سافاری و… هم لذت ببرید. مرکز غواصی و تفریحات دریایی نگین می تواند مقصد مناسبی برای خوش گذرانی باشد. علاوه بر این، بازارگردی در قشم سنت دیرینه ای است و طی گذر سال ها ذره ای از هیجان آن برای مسافران کم نشده است. ازجمله معروف‌ترین مراکز خرید قشم می‌توان به سیتی سنتر ۱ و ۲، درگهان و بازار قدیم قشم اشاره کرد.

شیراز

منطقه با هوای عالی در بهار 1402 برای گردشگری در ایران
منطقه با هوای عالی در بهار 1402 برای گردشگری در ایران

شیراز در فصل بهار آب و هوایی بسیار مطبوع دارد. در تعطیلات نوروز، هوایی خنک همراه با بارش‌های بهاری سفر شما را لذت بخش‌تر می‌کند. دمای شیراز در بهار کمتر از 25 درجه خواهد بود و باد خنک بهاری باعث جلوگیری از گرما می‌شود.

هتل‌ها و اقامتگاه های شیراز نیز از تنوع بالایی برخودار هستند. اگر می‌خواهید در یک هتل چند طبقه اقامت کنید، هتل چمران یا هتل بزرگ شیراز می‌توانند جزء گزینه‌های شما باشند و اگر قصد دارین سفر خود را در اقامتگاه های سنتی بگذرانید، انتخاب‌های زیادی خواهید داشت.

حافظیه، سعدیه، باغ عفیف آباد، باغ ارم، زندیه، مسجد نصیر الملک و بازاروکیل آباد از جاهای دیدنی شیراز هستند. شیراز شهر موسیقی است، پس اگر از گوشه و کنار شهر صدای ساز شنیدید شگفت زده نشوید. دریاچه صورتی مهارلو جزو معروف ترین جاذبه های گردشگری شیراز است که کمی با شهر فاصله دارد.

کاشان

خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402
خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402

بهترین زمان برای سفر به کاشان در فصل بهار است. تعطیلات نوروز می توانید، آب و هوایی خنک و دلپذیر را در کاشان را تجربه کنید. بهتر است بدانید موقعیت جغرافیایی کاشان باعث وزش باد سرد شبانگاهی می‌شود.

اقامت شما در کاشان می‌تواند در بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی باشد. اقامتگاه سنتی عامری‌ها، هتل سنتی منوچهری، هتل سنتی مرشدی و بسیاری از هتل‌های معروف کاشان به شما این فرصت را می‌دهند در گذشته ایران زندگی کنید.

بازدید از بناهای تاریخی این شهر مانند خانه‌های بروجردی، طباطبا‌ئی، عامری، بازار تاریخی، شهر زیرزمینی و حمام فین، تعطیلات نوروزی شما را با پیچ و تاب تاریخ ایران یکی می‌کند. یکی از زیباترین و جالب ترین جاذبه های گردشگری کاشان، قمصر کاشان می باشد که به گلاب خوش عطر و مشهورش معروف است.

تهران

خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402
خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402

در تعطیلات نوروز هوای تهران آفتابی است. البته ممکن است شاهد بارش باران در برخی از نقاط تهران باشید. به طور کلی هوای تهران در بهار بسیار مطبوع می باشد اما بهتر است وبسایت های هواشناسی را پیش از سفر بررسی کنید.

بسته به نوع خدمات و امکانات هزینه اقامت شما تغییر می کند اما برای کاهش هزینه‌های سفر، انتخاب هتل‌های ارزان تهران می توانید راهکار خوبی باشد. هتل های 3 و 2 و یک ستاره در مناطق مختلف شهر قرار دارند و برای تعطیلات نوروزی مناسب می‌باشند.

اگر به بازدید از مکان‌های تفریحی و گردشگری تهران علاقه دارید تعطیلات نوروز به پل طبیعت و پارک آتش، دریاچه چیتگر بروید. گشت و گذار در برج میلاد قطعا تفریح شما را هیجان انگیزتر می کند. طبیعت اطراف تهران و مناطق خوش و آب هوای آن مانند لفور، لواسان، روستای افجه، فشم، روستای برغان و روستای ناتر، برای سپری کردن روزهای بهاری مناسب هستند.

تبریز

خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402
خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402

ممکن است در روزهای بهاری آب و هوای تبریز بارانی و نیمه ابری باشد اما به اندازه زمستان سرد نخواهد بود. با خیالی آسوده نسبت به متعادل بودن هوا می توانید به این شهر سفر کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. طعم خوش غذاهای تبریز رنگ تازه ای به سفرتان خواهد داد. غذاهای مختلف این منطقه مانند آش گوجه، آش ماست، دلمه برگ مو، خورشت هویج و کوکوی لوبیا سبز می باشد. اما خوشمزه ترین غذای تبریز کباب بناب آن می‌باشد.

برای اقامت در تبریز می توانید سراغ هتل های 5 ستاره، 4 ستاره یا 3 ستاره بروید که هرکدام بسته به نوع خدمات و کیفیت قیمت های متفاوتی دارند. بهترین هتل های تبریز مانند هتل کایا لاله پارک، هتل صخره ای هما کندوان، هتل شهریار، هتل پارس ائل گلی ااز خدمات بیشتری برخورداند.

بازار بزرگ تبریز، مسجد کبود، ارگ علیشاه، مسجد جامعه تبریز، موزه آذربایجان، مقبره الشعرا، پارک ائل گلی، خانه مشروطه و.. از مکان هایی هستند که فرصت سیر در تاریخ را به شما می دهند.

همدان

خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402
خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402

آب و هوای همدان، اما با شروع بهار هوا رو به خنکی می‌رود. معمولا در روزهای اول عید هوای همدان بارانی است، پس اگر در تعطیلات نوروز قصد عزیمت به این شهر را دارید، چتر خود را فراموش نکنید.

برخی از جاذبه های گردشگری و تاریخی همدان در مناطق خوش آب و هوایی واقع شده اند مانند تپه سرسبز و چشم نوازعباس آباد که در بهار پر از گل می شود. در این دشت می توانید به بازدید از آبشارمصنوعی و زیبای آن بپردازید و در کافه ها و رستوران های آن منطقه غذاهای محلی همدان را نوش جان کنید.

مجموعه تاریخی گنجنامه، منطقه فرهنگی، گردشگردی و ورزشی همدان است و امکانات متنوعی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. در این مجموعه می توانید از کتیبه های تاریخی بازدید کنید، یا به آبشار و دشت میشان بروید. در این منطقه برای تمام افراد سرگرمی وجود دارد و مکان خوبی برای گذراندن آخر هفته با خانواده می باشد. از دیگر امکانات این مجموعه می توان به تله کابین، سورتمه ریلی، غار آکواریوم، شهربازی، اقامتگاه، هتل و رستوران اشاره کرد.

یزد

خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402
خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402

شهر یزد هوایی نیمه ابری و آفتابی دارد و گرما یا سرمای زیاد برای مسافران آزاردهنده نمی باشد. بهترین زمان برای تجربه گردش و بازدید از مکان های دیدنی یزد در بهار و تعطیلات نوروز می باشد.

هتل های و اقامتگاه های زیادی برای اقامت در یزد وجود دارد اما از آنجایی که یزد یکی از بهترین مناطق خوش آب و هوای ایران در بهار 1402 می‌باشد و تعداد مسافران در این فصل زیاد است، بهتر است قبل از شروع سفر، محل اقامت خود را مشخص کنید.

هتل‌های سنتی و اقامتگاه‌های بازسازی شده، انتخاب خوبی برای اقامت در یزد هستند. البته هتل‌های لوکس مانند فیروزه در یزد، می تواند گزینه مناسبی باشد. البته امکان اقامت در هتل 2 یا 3 ستاره نیز برای مسافران فراهم است. همچنین می توانید در مهمانسراهای و اقامتگاه های بوم گردی یزد اتاق رزرو کنید.

خانه لاری ها، میدان وقت الساعت، مسجد جامع، آب انبارهای قدیمی و. ..از جمله مکان‌های دیدنی یزد می باشند که در کوچه‌های تاریخی آن قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار خوش آب و هواترین مناطق ایران در بهار 1402 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *