خرید ملک در قبرس شمالی

هر ساله افراد زیادی در سر تا سر دنیا، از روش‌های مختلفی به دنبال ارتقای زندگی و گسترش کسب و کار خود هستند. مهاجرت، یکی از این روش‌ها است. با نوشتار خرید ملک در قبرس شمالی با ما بمانید.

همانطور که می‌دانید خرید ملک، یکی از راه‌های مهاجرت است. خرید خانه و ملک، در برخی از کشورها راهی برای دریافت اقامت از آن کشور می‌باشد. قبرس شمالی نیز از جمله کشورهاییست که شما با خرید ملک در آن می‌توانید برای خود و خانواده‌تان درخواست اقامت کنید.

خرید ملک در قبرس شمالی

خریدن ملک در قبرس شمالی
خریدن ملک در قبرس شمالی

قوانینی که برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی وجود دارد، بسیار ساده و به دور از پیچیدگی‌های روند اداری است. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم که درباره‌ی انواع سند ملکی، هزینه‌ی خرید ملک و مزایای خرید ملک در قبرس شمالی صحبت کنیم.

درباره جزیره قبرس

کشور جزیره‌ای قبرس، جزو سه جزیره‌ی بزرگ در حومه‌ی دریای مدیترانه محسوب می‌شود؛ که در همسایگی کشور یونان و ترکیه قرار دارد. نام رسمی کشور قبرس، جمهوری قبرس است. قبرس، به دلیل موقعیت جغرافیایی بی‌نظیری که دارد، از سال‌ها قبل مورد گزند حکام قدرتمند دنیا قرار می‌گرفته است.

آخرین صاحبان جزیره‌ی قبرس، امپراتوری بریتانیا و ملکه الیزابت بودند. در سال 1960 استقلال قبرس تحت قیومیت کشور ترکیه، یونان و انگلستان به تصویب رسید. در همین راستا، قبرس به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شد.

قبرس جنوبی یا همان جمهوری قبرس، تحت نظارت و حاکمیت یونانیان است. مردمان قبرس جنوبی به زبان یونانی صحبت می‌کنند و واحد پولی آن‌ها یورو است. قبرس شمالی یا همان قبرس ترک، تحت نظارت و طبق قوانین ترکیه اداره می‌شود. زبان مردمان قبرس شمالی، ترکی و دین اکثریت آن‌ها اسلام است.

واحد پولی رایج در کشور قبرس شمالی، لیر ترکیه است؛ اما معاملات املاک و مستقلات با پوند انگلستان انجام می‌شود. همین امر یکی از امتیازات برای خرید ملک در قبرس شمالیست؛ که در ادامه به صورت مفصل درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کنیم.

اقتصاد قبرس شمالی، بر پایه‌ی صنعت گردشگری است. دلیل آن هم آب و هوای مدیترانه‌ای، سواحل و طبیعت بکر این کشور است. قبرس شمالی، تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل دارد؛ که باعث جلب نظر جهان‌ گردانی از کشورهای روسیه، اروپا، خاورمیانه و … شده است.

بسیاری از این جهان گردان پس از ورود به قبرس شمالی و مشاهده‌ی پتانسیل استثنایی این کشور، برای پیشرفت و سود آوری، اقدام به خرید ملک در قبرس ترک می‌کنند.

علاوه بر این موضوع، وجود دانشگاه بین المللی مدیترانه شرق و دیگر دانشگاه‌های معتبر در قبرس شمالی باعث شده تا دانشجویان بسیاری از سایر کشورها، برای ادامه‌ی تحصیلات خود به قبرس شمالی مهاجرت کنند. افراد با تحصیل در دانشگاه‌های قبرس، این امکان را دارند که از بورسیه‌ی تحصیلی نیز استفاده کنند.

پایین بودن هزینه‌های شهریه‌ی دانشگاه، خوابگاه و زندگی، امکان دریافت بورسیه‌ی تحصیلی، امکان شرکت در طرح تبادل دانشجو با دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی، وجود امکانات تفریحی، رفاهی و ورزشی در این کشور، از جمله دلایلی است که بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا، قبرس شمالی را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب می‌کنند.

خرید ملک در قبرس شمالی
خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی ، نیاز به طی کردن مراحل پیچیده و سخت ندارد. قبرس شمالی نیز مانند همه‌ی کشورها، قوانین منحصر به فرد خود را دارد؛ که برای خرید ملک در این کشور، نیاز است از آن‌ها آگاه باشید.

بنابراین توصیه می‌کنیم که قبل از انجام هر گونه اقدام برای خرید ملک در قبرس شمالی، با مشاوران مسلط به قوانین و امور مهاجرتی به این کشور مشورت کنید.

به طور کلی اسناد املاک در قبرس شمالی به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

  1. اسناد ترک: به اسناد املاکی که صاحبان اصلی آن‌ها از ابتدا، ترک‌ها بوده‌اند، اسناد ترک گفته می‌شود.
  2. اسناد معاوضه: به اسناد املاکی که صاحبان اصلی آن‌ها یونانیان بوده‌اند و پس از جدایی دو قبرس، بین یونانیان و ترک‌ها مبادله شده است، اسناد معاوضه‌ای گفته می‌شود.
  3. اسناد اجاره‌ای: این نوع املاک، متعلق به دولت و یا اداره‌ی اوقاف قبرس شمالی است. امکان خرید املاک با سند اجاره‌ای وجود ندارد و تنها می‌توان آن‌ها را به صورت 49 الی 99 ساله، از اداره‌ی اوقاف و یا دولت اجاره کرد.

املاکی که دارای سند اجاره‌ای هستند، برای خرید خانه و اسکان پیشنهاد نمی‌شود. این نوع املاک مناسب تاسیس هتل و مراکز خدماتی – توریستی می‌باشند.

ارزش املاکی که اسناد ترک و معاوضه‌ای دارند، یکسان است. خریداران این نوع املاک می‌توانند جهت دریافت اقامت قبرس شمالی برای خود و خانواده‌شان اقدام کنند. این نوع اسناد دارای سندیت قطعی و قابلیت انتقال موروثی هستند.

در نظر داشته باشید که در زمان خرید ملک و ثبت سند در اداره‌ی ثبت اسناد قبرس شمالی، صحت و نوع سند مورد معامله، به خریدار اعلام می‌شود.

خرید ملک در قبرس شمالی
خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای دریافت اقامت و زندگی در قبرس شمالی از طریق خرید ملک، بسیار است. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پایین بودن هزینه‌های زندگی
  • امنیت بالا ( پایین بودن درصد جرم )
  • مالیات اندک
  • امکان خرید ملک با پرداخت 30 درصد از مبلغ کل ملک
  • امکان پرداخت الباقی مبلغ ملک در اقساط بلند مدت بدون بهره
  • امکان اقدام برای دریافت اقامت پس از پرداخت اولیه‌ی مبلغ ملک
  • آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای
  • وجود مردمانی خونگرم
  • خرید ملک با واحد پولی پوند انگلستان
  • دریافت مبلغ اجاره از مستاجر با واحد پولی پوند ( در صورت اجاره دادن ملک )

این مسئله که خرید ملک در قبرس شمالی با پوند انجام می‌شود؛ باعث داشتن امتیاز ارزشِ افزوده‌ی سالانه‌ی ملک می‌شود. دلیل آن هم این است که واحد پولی پوند انگلستان، جزو باثبات‌ترین ارزها در دنیا است. یعنی در زمان نوسانات ارز و تورم، تغییری در ارزش پوند به وجود نمی‌آید.

بنابراین با توجه به افزایش سالانه‌ی قیمت ملک در قبرس شمالی، با خرید ملک در این کشور با واحد پولی پوند انگلستان، نه تنها مبلغ سرمایه‌ی شما حفظ می‌شود، بلکه از این طریق، هر ساله سود قابل توجهی نیز به سرمایه‌تان ( مبلغ خرید ملک ) افزوده می‌شود.

جالب است که بدانید، افراد بالای 60 سال برای زندگی در قبرس شمالی نیازی به انجام فرایندی برای دریافت اقامت ندارند.

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

به طور کلی، برای خرید ملک در قبرس شمالی، حداقل 1 میلیارد و پانصد میلیون تومان نیاز دارید. این مبلغ به صورت حدودی است. برای محاسبه‌ی مبلغ دقیق مورد نیاز برای خرید ملک، باید مواردی را در نظر بگیرید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مساحت
  • موقعیت جغرافیایی پروژه
  • متریال ساخت
  • زمان تحویل پروژه
  • شهر

در کنار این مسائل هزینه‌های ثبت سند و مالیات بر خرید ملک چیزی در حدود 8 درصد است؛ اما نیازی نیست که در ابتدای امر آن را پرداخت کنید.

منبع: 8northcyprus

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *