همنواز

چند پرسش نگران کننده در مورد هوش مصنوعی

هوش مصونوعی برخی نگرانی ها را برای کاربران ایجاد کرده است که ما میخواهیم چند پرسش نگران کننده در مورد هوش مصنوعی را برای شما بررسی کنیم.

آیا این درست است که از دست آن عصبانی شویم؟ آیا هوش مصنوعی به نسل بشر پایان می‌دهد؟ آیا این ابزار‌ها هیبت انگیز نیستند؟ این موارد تنها بخشی از پرسش‌های مطرح شده اخیر درباره هوش مصنوعی هستند فناوری‌ای که به نگرانی‌ها دامن زده است.

بیشتر بخوانید:

تغییر دنیا با رقابت ها بر سر همش مصنوعی

آیا هوش مصنوعی ChatGPT نهاد اجتماع را تهدید خواهد کرد؟

چند پرسش نگران کننده در مورد هوش مصنوعی

آیا حق داریم از “بینگ” عصبانی باشیم؛ زیرا رقابت شرکتی برای تسلط بر هوش مصنوعی بسیار سریع در حال حرکت است؟
شرکت سازنده چت جی پی تی یعنی Open AI به عنوان یک شرکت تحقیقاتی غیرانتفاعی تاسیس شد. چند سال بعد به عنوان یک شرکت انتفاعی تغییر ساختار داد و امروز شریک تجاری مایکروسافت است.

امروزه تحقیقات هوش مصنوعی در شرکت‌های بزرگ و استارت آپ‌های سرمایه گذاری خطر پذیر متمرکز شده است. چه چیز بدی در آن وجود دارد؟ شرکت‌ها معمولا در توسعه محصولات مصرفی از طریق کاهش قیمت و بهبود کارایی و کیفیت بسیار بهتر از دانشگاه‌ها و دولت‌ها عمل می‌کنند. من تردیدی ندارم که برای مثال، هوش مصنوعی در مایکروسافت، متا و گوگل سریع‌تر از درون ارتش ایالات متحده توسعه می‌یابد.

با این وجود، این شرکت‌ها ممکن است به دلیل عجله شان سهم بازار را از دست بدهند. چت بات بینگ زمانی که برای اولین بار منتشر شد به طور تکان دهنده‌ای تهاجمی بود و نه نسخه بهتر یک موتور جستجو که به مردم کمک می‌کرد تا حقایق را پیدا کنند، شلوار بخرند و سینما‌های محلی را جستجو کنند.

چند پرسش نگران کننده در مورد هوش مصنوعی
سوال های عجیب در مورد هوش مصنوعی

سوال های عجیب در مورد هوش مصنوعی

بهترین انتقاد از چت بات بینگ آن است که ما از بازتاب خود ترسیده‌ایم. خبرنگاران از بینگ خواستند بدترین سناریو‌های هوش مصنوعی را که بشر تاکنون حال تصور کرده بود به صورت طوطی وار مطرح نماید و دستگاه که به معنای واقعی کلمه آن سناریو‌ها را خوانده و حفظ کرده بود با ترکیب مجدد کار ما پاسخ داد.

همان گونه که “استفان وُلفرم” دانشمند رایانه توضیح می‌دهد مفهوم اصلی مدل‌های زبان بزرگ از جمله چت جی پی تی در واقع کاملا ساده است: “از نمونه عظیمی از متن‌های خلق شده توسط انسان از وب، کتاب و موارد دیگر آغاز کنید. سپس یک شبکه عصبی را آموزش دهید تا متنی به این شکل تولید کند. به طور خاص، آن متن را قادر به آغاز به صورت یک “اعلان” کنید و سپس با متن مانند آن چه با آن آموزش داده شده ادامه دهید”.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *