نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 (Space Jam: A New Legacy) ؛ بدترین فیلم تاریخ

در نوشتار نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 به بررسی فیلمی می‌پردازیم که لبرون جیمز بسکتبالیست در آن بازی می‌کند. با فیگار همراه باشید.

Space Jam: A New Legacy این اطمینان را می‌دهد که کسانی که فیلم قبلی را ندیده اند می‌توانند از این ماجراجویی لذت ببرند و شروع به دیدن این ماجرا کنند، که در اصل همان حالت نوستالژیک خود را حفظ کرده و همانطور باقی می‌ماند: یک بسکتبالیست در یک سرزمین جادویی متحرک جایی که باید از مهارت‌های خود استفاده کند ساختار روایت را کامل ‌می‌کند و فیلم تمام می‌شود.

اما فیلمنامه که توسط چند نفر نوشته شده است (ژول تیلور، تونی رتنمایر، کینان کوگلر، ترنس ننس، جسی گوردون و سلست بالارد) می‌تواند فراتر رود و داستان را کمی قوی تر و پیچیده تر از طرح اصلی کند، که نمی‌کند. آیا فلیم جدید با بازی لبرون جیمز از فیلم 1996 بهتر است؟ خیر، اما عامل نوستالژی را نیز درگیر داریم. برای آن زمان و با امکاناتی که وجود داشت، فیلمی بی‌نظیر را به تصویر کشیده بودند؛ حیف که هیچ کاری نتوانستند بکنند تا قسمت دوم این خاطره زیبا را برای ما دلنشین زنده کنند.

نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 (Space Jam: A New Legacy)

بدترین فیلم تاریخ

نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2 , انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2 , نقد فیلم Space Jam: A New Legacy , فیلم Space Jam: A New Legacy , نقد Space Jam: A New Legacy

فرمول و ساختار با فیلم اصلی تفاوت چندانی ندارد. یک ستاره بسکتبال برای نجات جهان خود مجبور است به همراه Looney Tunes یک بازی بسکتبال انجام دهد. چیز دیگری وجود ندارد و فیلم در هیچ لحظه‌ای شما را هیجان زده نمی‌کند. به طرز عجیبی، جنبه بسکتبال برای مدت زیادی در فیلم تقریباً کنار گذاشته می‌شود. حتی تمرین تیم Tunes بسیار کم است. به جای بسکتبال، ما از ویژگی های فیلم برادران وارنر بیشتر می‌فهمیم. مثل آهنگ های معروف هری پاتر، ماتریکس و کازابلانکا را که مجبوریم گوش کنیم.

لحظات بسیاری وجود دارد که ما تقریباً در کمال ناباوری فقط باید سرمان را تکان می‌دادیم. کمبود خلاقیت لبرون جیمز ذهن شما را به هم می‌ریزد. تکراری بودن طرح اصلی، نوری را بر یکی از اصلی ترین موضوعات فیلم، نویسندگی آن، روشن نمی‌کند. تعداد دفعاتی که لبرون می‌گوید “چی؟!؟” در هر لحظه به شکل غریبی خنده دار است.

نه تنها فیلمنامه هولناک است، بلکه به نظر می‌رسد یک فیلم بسکتبال محور به تبلیغات برادران وارنر تبدیل شده است، و لبرون جیمز بازیگر متوسط این تبلیغ است. فیلم اصلی یک ستاره واقعی بنام مایکل جردن داشت و حضور او بلافاصله در هر تصویری که از او در فیلم دیده می‌شد،احساس هم می‌شد و قطعا کارساز بود که هنوز در خاطره ها مانده است.

ما با دیدن لبرون جیمز در صفحه نمایش احساس هیجان نمی‌کنیم و حقیقتا ناامید کننده ترین فیلم امسال بود. فیلم هرج و مرج فضایی 2 وارد قلمرو لقب یکی از بدترین فیلم های سال می‌شود. این دنباله به سرعت فراموش می‌شود و اگر توصیه ما را می‌خواهید قطعا فیلم کلاسیک 1996 را دوباره تماشا کنید. پشیمان نخواهید شد.

در ادامه با فیگار همراه باشید تا کمی در رابطه با ساختار فیلم برای شما بگوییم.

نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2

نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2 , انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2
نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2 , انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2 , لبرون جیمز , مایکل جردن

انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 منحصراً مبتنی بر فناوری شکل گرفته است، پر از جلوه های ویژه که به نظر می‌رسد ما به طور موثر داخل یک بازی ویدیویی هستیم و چندین جهان بزرگ از شخصیت ها و خصوصیات آن‌ها برای ما ایجاد می‌کند.

در طول فیلم واضح است که جیمز یک بازیگر حرفه ای نیست. در طول روایت فیلم لبرون جیمز و پسرش Dom در جدالی جدید خود را در تیم های مقابل می‌بینند. اما نکته مهمی که وجود دارد چون رابطه پدر و پسر با روند شخصیت‌پردازی خوبی شکل نمی‌گیرد این تقابل هم به هیچ وجه سرگرم کننده و هیجان انگیز به تصویر کشیده نمی‌شود.

در نهایت با نسخه انیمیشن جیمز که با Bugs Bunny خوشحال روبرو می‌شود، همه چیز ادامه پیدا می‌کند؛ جایی که آنها از جهانی به جهانی دیگر در سروری از شرکت برادران وارنر برای به کار گیری چندین بازیکن دیگر می‌روند. ما شخصیت ها را در بسیاری از مکان های دیگر می‌بینیم که نباید باشند، خواه این مکان Themyscira باشد، Metropolis ، Kansas یا در هالیوود قدیم همچون فیلم های سیاه و سفید.

Space Jam: A New Legacy خیلی در رابطه با برنده بازی و جریان مسابقه ای که در فیلم شکل می‌گیرد کاری ندارد، اینکه چه کسی برنده خواهد شد و یا اینکه چگونه آنها برنده خواهند شد مطرح نیست؛ بلکه در مورد رابطه این پدر و پسر است و اینکه زمینه های نفوذ در فناوری و صحنه بازی‌های کامپیوتری به خودی خود جالب توجه است.

نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2 , انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2
نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2 , انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2 , لبرون جیمز , مایکل جردن

درفیلم هرج و مرج فضایی ۲ به جای مایکل جوردن، بسکتبالیست بزرگ در قلب داستان، لبرون جیمز است. او دو پسر خود را تحت فشار قرار داده است تا بالرهای جدی شوند، اما پسر کوچک، Dom (سدریک جو)، بیشتر علاقه مند به تبدیل شدن به یک طراح بازی ویدیویی است.

این مسئله یک گره کوچک را بین آنها ایجاد کرده است، تاحدی که همسر لبرون Kamiyah (Sonequa Martin-Green) را به ستوه آورده است. لبرون در تلاش برای اندکی پیوند دادن، از Dom دعوت می‌کند تا وی را در ملاقات بزرگی که با مدیران شرکت برادران وارنر دارد همراهی کند. این استودیو می‌خواهد برخی از ایده های هم افزایی را برای وی به نمایش بگذارد.

چیزی که هیچ کس نمی‌فهمد این است که یک نیروی مخرب سخت در تلاش است که محبوبیت را به معروفیت و دیده شدن خودش بچرخاند. یک الگوریتم رایانه ای به نام Al G. Rhythm (Don Cheadle) کلیه دارایی های معنوی WB را مدیریت می‌کند. ناراضی از اینکه لبرون مفاهیمی را که به آن رسیده رد می‌کند. آل Dom را می‌رباید و او را به عرصه دیجیتال a la Tron می‌برد. لبرون نیز برای نجات پسرش وارد آن می‌شود. تنها راه برای برگرداندن پسر خودش، شکست دادن آل در یک بازی بسکتبال مجازی است.

, نقد فیلم Space Jam: A New Legacy , فیلم Space Jam: A New Legacy , نقد Space Jam: A New Legacy
نقد فیلم Space Jam: A New Legacy , فیلم Space Jam: A New Legacy , نقد Space Jam: A New Legacy , لبرون جیمز , مایکل جردن

بزرگترین شوخی در Space Jam: A New Legacy این است که همه چیز در درون سرور برادران وارنر اتفاق می افتد. به این معنی که شخصیت ها هر ظاهری را می‌توانند داشته باشند؛ از ایلزا لوند در کازابلانکا، تا بتمن و سوپرمن. ارجاع به فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دیگر قسمت اصلی این فیلم است.

در A New Legacy کاملاً واضح است که خود آدم خوار شرکتی را که بیش از حد در سرگرم کردن و آنچه پیرامون مفهوم سرگرم کردن شیوع پیدا کرده است را تمسخر میکند.

دنباله فیلم Space Jam به کارگردانی مالکوم دی لی (مدرسه شبانه) ریتم و تمپوی انیمیشن خود را با پاتوس های لایو اکشن ترکیب می‌کند. درگیری پدر و پسر در همان ابتدا به جریان می‌افتد، سپس لبرون وقتی به دنیای Looney Tunes می‌رود کارتون می‌شود. پس از مدت کوتاهی در آنجا، باگ ها و باند، از جمله لولا بانی (زندایا)، وارد عرصه دیجیتال می‌شوند.

جیمز ثابت می‌کند که در سینما نمی‌تواند کاریزما زیادی داشته باشد.  Space Jamانگشت خود را روی ورزش خاصی گذاشته است. میلیون ها کودک عاشق بسکتبال هستند و به دنبال بازیکنان ستاره مانند لبرون جیمز.

نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2 , انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2
نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2 , انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 , نقد هرج و مرج فضایی 2

عوامل

  • کارگردان: مالکوم دی. لی بر پایه لونی تونز اثر برادران وارنر
  • بازیگران: لبران جیمز، دان چیدل، سنیکا مارتین-گرین و Eric Bauza
  • فیلم‌بردار: برادفورد یانگ
  • شرکت تولید: وارنر برادرز انیمیشن و جاستین لین
  • توزیع‌کننده: برادران وارنر
  • کشور: ایالات متحده
  • زبان: انگلیسی
  • هزینهٔ فیلم: ۱۰۰ میلیون دلار

بیشتر بخوانید:

بسیار خوشحالیم که تا انتهای نوشتار نقد انیمیشن هرج و مرج فضایی 2 همراه ما بودید. اگر نظر و پیشنهادی در خصوص نقد فیلم Space Jam: A New Legacy دارید حتما در بخش کامنت‌های سایت فیگار ما را در جریان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *