نقد فیلم A Classic Horror Story (یک داستان ترسناک کلاسیک) ؛ ترکیبی از بهترین ها

در نوشتار نقد فیلم A Classic Horror Story به بررسی یک فیلم ایتالیایی خاص می‌پردازیم. در ادامه با فیگار همراه ما باشید تا از کشتاری غریب شما را آگاه کنیم.

یک گروه پنج نفره به هنگام سفر با یک ماشین کمپ تصادف می‌کنند. بعد از تصادف در منطقه‌ای خاص به هوش می‌آیند. در ادامه برای خارج شدن از آنجا به دنبال کمک می‌روند؛ بعد از مدتی متوجه می‌شوند که در یک مکان آرامش بخش نیستند که بتوانند با آسودگی خاطر به دنبال کمک بگردند. حال آنها باید راهی پیدا کنند تا از آن محل غریب فرار کنند در حالی که فرقه ای خاص آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهند.

نقد فیلم A Classic Horror Story (یک داستان ترسناک کلاسیک)

ترکیبی از بهترین ها

نقد فیلم A Classic Horror Story , نقد A Classic Horror Story , فیلم A Classic Horror Story , A Classic Horror Story , نقد فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک , فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک , یک داستان ترسناک کلاسیک , بررسی فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک , کشتار با اره برقی در تگزاس , میدسامر , نتفلیکس , پیچ اشتباه , Netflix ,
نقد فیلم A Classic Horror Story , نقد A Classic Horror Story , فیلم A Classic Horror Story , A Classic Horror Story

یک داستان ترسناک کلاسیک از آن دسته فیلم هایی است که عنوان خود را بسیار جدی می‌گیرد. از همان اوایل فیلم، نفوذ فیلم های ترسناک کلاسیک در آن آشکار است؛ هم از طریق ارجاعات بصری و هم با اشاره مستقیم برخی از این فیلم ها. برخی از فیلم هایی که به نظر می‌رسد فیلم A Classic Horror Story از آنها استفاده میکند، فیلم هایی مثل کشتار با اره برقی در تگزاس با گروه قهرمانان و وسیله نقلیه سفر جاده ای، میدسامر از شرکت نتفلیکس با سبک فیلمبرداری و فضاسازی و فیلم پیچ اشتباه و سایر فیلم ها است.

اما آیا فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک به تناسب سطح این فیلم ها است و یا نامی که یدک به دنبال خود می‌کشد مناسب حال و هوای این فیلم است؟ پاسخ سریع این است که با توجه به استفاده خوب و متناسب از این فیلم ها، می‌توانست بهتر عمل شود، بنابراین نمی‌تواند به سطح مورد انتظار خود برسد. مشکل اصلی آن تلاش برای ارائه چنین پیچش تعجب آور است که در نهایت نمی‌تواند کارساز شود.

نیمه اول با ایجاد این تفکر که قرار است همانند سایر فیلم های ترسناک، ساختار روایی خطی را شاهد باشید، شروع می‌شود؛ اما از اواسط فیلم مسیر دیگری را طی میکند. نیمه اول بسیار امیدوارکننده است و تماشاگر را در رمز و راز و ارجاع های مداوم خود به سایر فیلم های ترسناک درگیر می‌کند (اگر طرفدار ژانر باشید بسیار موثرتر دیده می‌شوند). اما درست همانطور که انتظارات را بالا می‌برد، با عبور از نیمه اول کمی اوضاع ساختاری فیلم تغییر می‌کند.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم False Positive (مثبت کاذب 2021) ؛ ترس‌های امروزی زنان

نقد فیلم Till Death (تا زمان مرگ 2021)


چیزی که در فیلم Roberto De Feo و پائولو استریپولی برجسته است، جنبه سمعی و بصری آن است. نماهایی که به نظر می‌رسد از فیلم میدسامر Midsommar الهام گرفته اند و استفاده از چراغ بسیار عالی است و موسیقی متن جالب با قرار گرفتن در سمت مخالف با آنچه در نما ارائه می‌شود، ابعاد دیگری را ارائه میدهد. و این مسائل کنار هم هارمونی و فضای خاصی را متناسب با ساختاری که کارگردانان فیلم مدنظر دارند شکل می‌دهد. این فیلم به طرز غریب اما آشنایی از خشونت و خونسردی مملو است.

نقد فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک , فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک , یک داستان ترسناک کلاسیک , بررسی فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک
نقد فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک , فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک , یک داستان ترسناک کلاسیک , بررسی فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک

یک داستان ترسناک کلاسیک هجومی خودآگاهانه و آشکارا به ارجاعات و به ریشه‌هایش است که از فیلم های بی شماری گرفته شده است، چیزی که هم در رویدادهای آن و هم در تصاویر آن دیده می‌شود. چندین مورد تقریباً در زیر یک نما بسیار برجسته دیده میشوند. بعلاوه، این فیلم تصاویری اروتیک و شکنجه محور را محدودتر از حد انتظار به ما ارائه میدهد.

اگرچه انتقاد جالبی را درباره وضعیت صنعت سمعی و بصری در ایتالیا ارائه میدهد، اما همچنین برخی پیام های تأمل برانگیز در مورد ژانر را هم به تصویر می‌کشد. نوع فضاسازی و همچنین فیلمنامه سعی میکند به طرز خشن، مبهم و قابل پیش بینی در عین غافلگیرکنندگی باشد. در پایان، این فیلم با استفاده از هیچ یک از فضا مکان های مشترکی که مطرح میکند، به پایان نمیرسد، و در یک حال و هوای نوردآلود ترسناک باقی می‌ماند و از شخصیت بیشتری برخوردار نیست.

یک داستان ترسناک کلاسیک در این مرحله از مرزهای وحشت فراتر می‌رود و به انتقاد تند از پانورامای دیداری و شنیداری ایتالیا جان می‌بخشد؛ که به دلیل تاریکی و خشونت بیش از حد از سینمای ژانر دوری می‌کند و سپس مایل به پذیرش تواریخ عمیق جنایات وحشتناک و درام های شخصی دردناک روی صفحه نمایش کوچک است.

سپس روبرتو دی فیو و پائولو استریپولی پاسخ ایتالیایی ها را به درو گودارد به Quella casa nel bosco اختصاص می‌دهند، و به سینمای ژانر ایتالیایی که جانش را از دست داده جان تازه ای می‌بخشند و به تمام جهان نشان می‌دهند که در کشور ماریو باوا، داریو آرژانتو و لوسیو فولسی به لطف دیده شدن و ارتقا سطح (کاملاً شایسته) که نتفلیکس این پروژه را تضمین میکند، هنوز میتوان وحشت با کیفیت را با عطر و طعم بین المللی ایجاد کرد.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Fear Street (خیابان ترس) ؛ سه گانه وحشت 1994, 1978, 1666

نقد فیلم Werewolves Within (گرگینه های درون 2021) : واقعیت مجازی در سینما


یک داستان ترسناک کلاسیک در واقع اثری است که می‌تواند با تولیدات با بودجه بسیار بالاتر روبرو شود. این فیلم به لطف جزییاتی که فیلمبردار این فیلم، امانوئل پاسکت، به ویژه در خونین ترین آنها لحظاتی با کنتراستی بین یک قرمز روشن و نیمه روشن شوم که قهرمانان در آن حرکت می‌کنند، به تصویر می‌کشد، شکل تازه ای گرفته است. بقیه کار با جلوه های ویژه بسیار خوب  اتفاق می‌افتد، که واقع گرایی لازم را به خونین ترین سکانس ها می‌دهد.

نقد فیلم A Classic Horror Story

نقد فیلم A Classic Horror Story , نقد A Classic Horror Story , فیلم A Classic Horror Story , A Classic Horror Story
نقد فیلم A Classic Horror Story , نقد A Classic Horror Story , فیلم A Classic Horror Story , A Classic Horror Story

در تحلیل نیمه دوم فیلم نیز باید بسیار احتیاط کرد. چرا که نویسنده باید اعتراف کند که شروع به ذهنی کردن بسیاری از اتفاقات و منابع موجود در A Classic Horror Story می‌کند. در یک زمان خاص، ما متوجه میشویم که حتی آشکار کردن اینکه کدام فیلم ها شکل خود را در سکانس های این فیلم نشان می‌دهند و کدام یک از آنها دارای ارزش بیشتری در فیلم می‌شوند، هیچ کمکی به فهمیدن ماجرا نمی‌کند و باید فقط از اتفاقاتی که می‌افتد لذت برد و تمپوی خود را با ریتم فیلم همگام کنیم. فیلم روبرتو دی فیو و پائولو استریپولی فراتر از نقل قول های ساده است: دیالوگ ها و ارجاعات، به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از ساختار اصلی فیلم هستند.

ما یاد نگرفته ایم که اجازه دهیم خودمان به دنبال جذابیت تصاویر باشیم، ما باید ربوده شویم و به جاهای دیگر برویم. گاهی اوقات ما در نهایت همه چیز را با یک لبخند ناراحت کننده، رد می‌کنیم. در مورد A Classic Horror Story نیز میتوانستیم این کار را انجام دهیم. باید خودمان به دنبال تصاویر و لذت بردن از ان باشیم. آگاهان لذت بردن هدف این فیلم ایتالیایی است.

از آنجا که به نظر می‌رسد فیلم ساخته شده توسط دی فیو و استریپولی دقیقاً این نوع مخاطبان را هدف قرار داده است: درواقع دعوت به دلهره، می‌تواند ایده جدیدی را در جایی که وجود دارد به نمایش بگذارد. در این فیلم، ایده های جدید بسیاری وجود دارد، و همه ارزشمند هستند. این فیلم به معنای واقعی کلمه می‌خواهد حس نو بودن را به ذهن شما فرو کند. حسی که پازولینی در فیلم‌هایش بدون هیچ کم و کاستی در ذهنتان فرو می‌کند و شما جرات بیرون کردن آن را ندارید.

نقد فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک , فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک , یک داستان ترسناک کلاسیک , بررسی فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک
نقد فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک , فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک , یک داستان ترسناک کلاسیک , بررسی فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک

عوامل ؛ نقد فیلم A Classic Horror Story

  • نویسنده: لوسیو بسانا، روبرتو دی فیو، پائولو استریپولی، میلو تیسونه و دیوید بلینی
  • کارگردان: روبرتو دی فیو و پائولو استریپولی
  • بازیگران: ماتیلدا، فرانسسکو روسو، پپینو مازوتا و ویل مریک
  • موسیقی: ماسیمیلیانو و مچلی
  • فیلمبردار: امانوئل پاسکت

بیشتر بخوانید:

بسیار سپاسگزاریم که تا انتهای نوشتار نقد فیلم A Classic Horror Story ما را همراهی کردید. در انتها خوشحال می‌شویم نظرتان را در رابطه با فیلم یک داستان ترسناک کلاسیک در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. و یا در بخش نویسندگی مهمان سایت، نقد خود را به عنوان نویسنده فیگار بنویسید تا در صفحه اصلی سایت قرار بگیرد و همه از دیدگاه شما در رابطه با این فیلم آگاه شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *