نقد سریال The Innocent (بی گناه 2021) ؛ حقایق مرتبط

El Inocente پروژه جدید Oriol Paulo، کارگردان فیلم های تحسین شده و جالبی مانند Contratiempo است. با نوشتار نقد سریال The Innocent با فیگار بمانید.

در این مورد، کارگردان به همراه تیمی از فیلمنامه نویسان، رمان هارلان کوبن را اقتباس می‌کند. مینی سریال The Innocent بر اساس فضاسازی‌های یک تریلر دارای بازیگران شناخته شده ای است، ماریو کاساس، آئورا گاریدو، خوزه کورونادو، نیکو کوند و غیره. این مینی سریال در روز جمعه 30 آوریل در نتفلیکس پخش شد و نوید یک معمای عالی برای حل را می‌داد. با نوشتار نقد سریال The Innocent همراه فیگار باشید.

نقد سریال The Innocent

حقایق مرتبط

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد سریال The Innocent خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد مینی سریال بی گناه, نقد مینی سریال The Innocent, تحلیل مینی سریال The Innocent
نقد سریال The Innocent, نقد مینی سریال The Innocent, تحلیل مینی سریال The Innocent

یک مرگ تصادفی یک مرد را به دنیای تاریک دسیسه و قتل می‌کشاند. هنگامی که او سرانجام عشق و آزادی را می‌یابد، یک کابوس گریبان‌گیر او زیستش می‌شود.

رد پای محکم

مینی سریال The Innocent با اپیزودی شروع می‌شود که اهداف روشنی دارد، بیننده را جذب می‌کند و بخش کوچکی از پتانسیل داستانی که قرار است روایت شود را آشکار می‌کند.

این اپیزود از آن دسته از اپیزودهای فوق العاده ای است که میل بیننده را به دیدن و همراه شدن بیشتر می‌کند، می‌داند چگونه تعلیق ایجاد کند، کارگردانی بسیار خوبی دارد و ماریو کاساس عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

به عنوان اپیزود اول، توقعات بسیار بالایی را برای بقیه ساختار روایی ایجاد می‌کند، اما یک مشکل در آن وجود دارد، اینکه باید بدانید چگونه آن پتانسیل را حفظ کنید.

با این حال، انتظارات نه تنها باقی می‌ماند، بلکه به واسطه دو قسمت بعدی افزایش می‌یابد. پروژه‌های سینمایی اوریول پائولو به دلیل جذاب بودن به شیوه‌ای منحصربه‌فرد برجسته هستند و معمایی عالی را به آنها ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

غیر ملی شدن پروژه

نقد مینی سریال بی گناه, نقد مینی سریال The Innocent, تحلیل مینی سریال The Innocent
نقد سریال The Innocent, نقد مینی سریال The Innocent, تحلیل مینی سریال The Innocent

یکی از بزرگترین مزایای پلتفرمی مانند نتفلیکس، فضاسازی بین المللی اکثر پروژه های آن است. اما در بسیاری از موارد، سریال باید غیر ملی شود تا در بقیه کشورها کارساز شود، زیبایی شناسی El Inocente دقیقاً همین است.

با وجود این واقعیت که داستان در بارسلون اتفاق می‌افتد و ما می‌توانیم برخی از ساختمان ها را بشناسیم، ساختار روایی آن می‌تواند کاملاً در هر شهری در جهان اتفاق بیفتد.

ما آن را در انتخاب ترکیب‌بندی تصاویر و قاب‌ها، نام شخصیت‌ها (مت به جای متئو) مشاهده می‌کنیم، و مثلاً در ظاهر، بیایید به لورنا اورتیز نگاه کنیم، یک پلیس زن که می‌توانست بدون درگیری در ایالات متحده تمرین کند. این تمرین ملی‌زدایی به بینندگان خارجی این امکان را می‌دهد تا به روایت نزدیک‌تر شوند و از آنجایی که کدهای ملی و محلی حذف شده‌اند، آن را برای آن‌ها معتبرتر می‌کند.

وقتی صحبت از زیبایی شناسی می‌شود، درجه بندی خود مینی سریال با ما در ژانر هیجان انگیز کاملاً مطابقت دارد. به همین ترتیب، چند فضاسازی با نورپردازی خوب در شبانه‌ترین صحنه‌های مینی سریال بی گناه وجود دارد که تا حدودی ما را به یاد زیبایی‌شناسی تصاویر فیلم های دیوید فینچر می‌اندازد، با آن نور پس‌زمینه تهاجمی که چهره شخصیت‌ها را در سایه رها می‌کند. علاوه بر این، قصد داریم آن مبارزه بین نارنجی و آبی را برجسته کنیم و به ما نشان دهم که شخصیت ها فقط چهره ندارند؛ بلکه ابعادی منحصر به فرد و پر از تعلیق و تنش را به همراه خود دارند.

بیشتر بخوانید:

پتانسیل یک داستان – حقایق مرتبط

نقد مینی سریال بی گناه, نقد مینی سریال The Innocent, تحلیل مینی سریال The Innocent
نقد مینی سریال بی گناه, نقد مینی سریال The Innocent, نقد سریال The Innocent

بی گناه به عنوان یک سریال دو هدیه خوب به بیننده اش می‌دهد، اولین هدیه… داستان خوب است و دومی شخصیت هایش. انتخاب یک داستان خوب برای گفتن معمولاً هنگام اجرای هر پروژه سینمایی ضروری است. اوریول پائولو معمولاً از این نظر متمایز است، زیرا پروژه های او تا کنون بسیار جذاب بوده است.

به همین مناسبت، فیلمی هیجان انگیز به ما پیشنهاد می‌شود که در آن گروه نویسندگان به خوبی می‌دانند زمان را چگونه باید مدیریت کرد. این است یک مینی سریال بسیار ثابت و خوش ریتم در قسمت‌هایش، که همیشه اوج احساسات را ارائه می‌کند، اما کاری که هرگز انجام نمی‌دهد این است که گاهی همراهان خودش را دچار بی‌حالی می‌کند.

همزمان با فرموله شدن مجهولات جدید از ضربات ساعت، به سؤالات پاسخ داده می‌شود و همیشه گرسنگی تماشاگر را برطرف می‌کند و در عین حال به آنها اجازه می‌دهد ظرف بعدی را بو کنند.

علاوه بر این، مطمئناً ساختار پیچیده این مینی سریال است که ما را تا انتها همراه خود می‌کند، اما به خوبی بیننده را راهنمایی می‌کند تا سر نخ ها را گم نکند. در نتیجه، به دلیل بیان و لحن خوبی که دارد، دنبال کردن آن آسان است، با وجود طرح‌های متعددی که پیش می‌برد همه چیز روی ریتم و با ساختار متناسبی در کنار بیننده خود قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

شخصیت ها

نقد مینی سریال بی گناه, نقد مینی سریال The Innocent, تحلیل مینی سریال The Innocent
نقد مینی سریال بی گناه, نقد سریال The Innocent, تحلیل مینی سریال The Innocent

بدیهی است که یک داستان نه تنها از واقعیت ها، بلکه از شخصیت ها نیز ساخته شده است. علیرغم اینکه در ابتدا مت را به عنوان قهرمان داستان تخیلی معرفی کرد، این سریال در نهایت روایتی غنی از کر را ایجاد می‌کند و همان زمان را به شخصیت هایش اختصاص می‌دهد.

همچنین، ساخت هوشمندانه ای از اینها وجود دارد، درست است، که Mat مطمئناً از همان ابتدا شکل گرفته است. با این حال، بقیه شخصیت ها با پیشرفت قسمت ها از یک طرح ساده به رنگی شدن تبدیل می‌شوند.

از سوی دیگر، در این داستان، رشد شخصیت‌ها حیاتی است، باید بدانیم چه کسانی هستند، داستانشان چیست و مهم‌تر از همه، اهدافشان چیست. بزرگترین دارایی The Innocent درگیری خوبی بین شخصیت‌ها است که باعث ایجاد تفاوت بین اهداف بین شخصیت ها می‌شود.

علاوه بر این، ویژگی عاطفی خاصی به آنها داده می‌شود که به ما امکان می‌دهد با آنها همدلی کنیم. ال اینوسنت با دادن ساختار گذشته، حال و حتی ترسیم آینده برای هر شخصیت، نه تنها از شخصیت‌هایش به عنوان ابزاری صرف برای روایت داستان استفاده می‌کند، بلکه آنها را به آدم‌هایی تبدیل می‌کند که باید برای بیننده مهم باشند و به بیننده اجازه می‌دهد بیشتر با داستان درگیر شود.

بیشتر بخوانید:

حلقه های یک زنجیره

بررسی سریال The Innocent, نقد سریال بی گناه, نقد مینی سریال بی گناه, نقد مینی سریال The Innocent, تحلیل مینی سریال The Innocent
نقد سریال The Innocent, نقد سریال بی گناه

ال اینوسنته تا حدودی به خاطر بازیگران عالی اش می‌درخشد. همه آنها تفسیرهای بسیار درستی هستند که باعث می‌شوند داستان به خوبی روایت شود. در میان همه این شخصیت‌ها، نمی‌توانیم الکساندرا جیمنز را بدون برجسته کردن نقش او در نقش لورنا اورتیز انکار کنیم.

او باعث می‌شود شخصیتش را تحسین کنید، آن را با شخصیت و استحکام زیادی به هراه خود در ذهن خود داشته باشید و باعث می‌شود که شما از نظر احساسی با داستان او درگیر شوید.

در عین حال، کار ماریو کاساس را باید برجسته در نظر بگیریم که تفسیر بسیار محکم و پخته‌ای را ارائه می‌کند که به خوبی بین تفاوت‌های عاطفی که او باید به شخصیت خود بدهد، حرکت می‌کند.

هر یک از شخصیت‌ها جذابیت و تفاوت‌های ظریف خاص خود را دارند که هر بازیگری به خوبی می‌داند که چگونه آن را به تصویر بکشد و حتی برخی از آنها طرد تماشاگر را برمی‌انگیزد.

از سوی دیگر، داستان نه تنها اکشن است، بلکه تعادل کاملی را با بخش احساسی به دست می‌آورد و لحظاتی را به شما هدیه می‌دهد که می‌تواند آزاردهنده باشد. بدون شک کار بزرگی انجام شده است، می‌بینید که کل تیم به طور مساوی پارو می‌زنند و نتیجه این است.

بیشتر بخوانید:

بحلیل تکنیکی

نقد سریال The Innocent, تحلیل سریال The Innocent, بررسی سریال The Innocent, نقد سریال بی گناه, نقد مینی سریال بی گناه, نقد مینی سریال The Innocent, تحلیل مینی سریال The Innocent
نقد سریال The Innocent, تحلیل سریال The Innocent

همانطور که قبلاً گفتیم، این پروژه برای اوریول پائولو عالی است، او می‌داند چگونه آن را کارگردانی کند، می‌داند چگونه آن را به تصویر بکشد. اول از همه، اشتباهاتی در فیلمنامه وجود دارد و مسیری را هموار می‌کند که در زمان پایان مینی سریال باید اتفاق بیفتد.

با این حال، نکته خوب این است که در افشای حقایق به بیننده، سریال چندان پیچیده ای نیست، اما درست است که دیگر داستان های اوریول پائولو به بیننده اجازه می‌دهد تا حرف‌های خود را بیشتر بزند. لازم به ذکر است که پیچش های فیلمنامه خوب و غافلگیر کننده است و پایان قسمت ها همیشه در بالاترین حد خود به پایان می‌رسد و باعث می‌شود که سریال را در یک ماراتن ببلعید. همچنین گاهی اوقات خارج از میدان دید شما، در واقع در ذهن شماست که همه چیز شکل خود را می‌گیرد و این مسئله بسیار چشمگیر است.

بسیاری از مواقع مونتاژ سعی می‌کند احساسات یک شخصیت را با نشان دادن دوباره صحنه هایی از گذشته اش به ما تقویت کند تا بدانیم چرا گریه می‌کند یا در ذهنش چیست. اما لازم نیست، بیننده از قبل می‌داند که قهرمان‌ها چه چیزی را پشت سر گذاشته‌اند و با تعابیر آنها چهره‌شان آن را منعکس می‌کند. انصافاً این تکرار اتفاقات زائد است و می‌توان ترسی را دید که بیننده نمی‌داند چگونه احساسات شخصیت ها را تفسیر کند و این به تجربه آسیب می‌زند.

نتیجه گیری

بی گناه بمبی است که بیننده تا زمانی که تایمر به صفر برسد از آن لذت خواهد برد. این مینی سریال یک تریلر با کیفیت است که نوید سرگرمی را در خالص ترین شکل خود می‌دهد، بینندگان نباید فرصت تماشای آن را از دست بدهند. یک داستان بسیار قدرتمند با شخصیت های فوق العاده. می‌توان گفت ماجرایی سرگیجه آور است که شما محکوم به لذت بردن از آن هستید.

مشخصات سریال

  • سال: 2021
  • مدت زمان: 50 دقیقه
  • کشور اسپانیا
  • کارگردان: اوریول پائولو
  • فیلمنامه: اوریول پائولو، جوردی والهو، گیلم کلوا. رمان: هارلان کوبن
  • فیلمبردار: برنات بوش
  • موسیقی: فرناندو ولاسکز
  • ژانر: هیجان انگیز. فتنه
  • توزیع کننده: نتفلیکس

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد سریال The Innocent سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


One thought on “نقد سریال The Innocent (بی گناه 2021) ؛ حقایق مرتبط

  1. ممنون از نقد جامعتون…
    این سریال خیلی خیلی قشنگ و درگیر کننده س و پیشنهاد میکنم از دستش ندین بخصوص اگر مثل من از تم جنایی و معمایی لذت می برید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *