سوتی های فیلم اترنالز (Eternals 2021) ؛ هر آنچه که نمی‌دانستید!

در نوشتار سوتی های فیلم اترنالز به اشتباهات و سوتی‌ها و به قولِ فرنگی‌ها گاف‌ های فیلم Eternals 2021 خواهیم پرداخت. با اشتباه های اتنرنالز همراه ما باشید.

جاودانگان فیلمی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی و ساخته‌شده بر پایهٔ نژاد به همین نام از مارول کامیکس است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این بیست و ششمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود و ساخت آن بر عهده مارول استودیوز بوده و به‌وسیلهٔ استودیو سینمایی والت دیزنی منتشر شده‌است. در این نوشتار به سوتی های فیلم اترنالز خواهم پرداخت.

سوتی های فیلم اترنالز

بی‌دقتی یا توهین به شعور مخاطب؟

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار سوتی های سریال مانی هیست خواهید خواند به شرح زیر است:

گاف‌ های فیلم Eternals 2021
گاف‌ های فیلم Eternals 2021, سوتی های جاودانگان, سوتی های فیلم اترنالز

کارگردانی این فیلم بر عهده کلویی ژائو بود که فیلم‌نامه‌اش را به‌همراه پاتریک بورلی، رایان فیرپو و کار فیرپو نوشته‌است. در این فیلم گروه بازیگران متشکل از جما چان، ریچارد مدن، کمیل نانجیانی، لیا مک‌هیو، برایان تایری هنری، لورن ریدلاف، بری کیوگن، ما دونگ-سئوک، هریش پتل، کیت هرینگتون، سلما هایک و آنجلینا جولی ایفای نقش می‌کنند.

در این فیلم، اترنالز، یک نژاد بیگانه جاودانه، پس از هزاران سال در میان مردم پدیدار می‌شوند تا از زمین در برابر همتایان شیطانی خود به‌نام دیوینت‌ها محافظت کنند.

اشتباه نابخشودنی در فیلم‌نامه

گاف‌ های فیلم Eternals 2021, سوتی های فیلم اترنالز, اشتباه های اتنرنالز
گاف‌ های فیلم Eternals 2021, سوتی های فیلم اترنالز, اشتباه های اتنرنالز, سوتی های فیلم اترنالز

قبل از بررسی سوتی های Eternals نگاهی به کلیت ماجرا می‌اندازیم. Eternals دارای قهرمانانی است که قدرتمندتر از آنچه هستند که پیشتر در دنیای سینمایی مارول دیده بودیم. این شخصیت‌ها به تنهایی می‌توانند در مواجهه با تهدید Deviants عمل کنند. تنها وظیفه آنها این است. به همین دلیل است که در گذشته در برابر شروران دیگر کمکی نکردند.

وظیفه جاودانگان مهار منحرفان بود تا اجازه دهند بشریت به اندازه کافی رشد کند و انرژی لازم را به آسمانی جدید برای تولد بدهد. تنها مشکل این است که این روند سیاره و ساکنان آن را نابود می کند. آیا Eternals با این موافقید؟ آنها یاد گرفتند که انسان‌ها را دوست داشته باشند.

در پایان فیلم، آریشمِ آسمانی از قدرت خود استفاده می‌کند تا تعدادی از ابدیان را از زمین استخراج کند چون آنها را مسئول ایجاد وقفه در ظهور تیموت می‌داند.

بیشتر بخوانید:

این موجود کیهانی به آنها هشدار می‌دهد که وجدان قهرمانان را بررسی خواهد کرد تا اگر بشریت مستحق زنده ماندن است، تحلیل کند و آنها را زنده نگه دارد.

گاف‌ های فیلم Eternals 2021 را با سکانسی که در آن آریشم ظاهر می‌شود شروع کنیم. او ظاهر می‌شود و مخاطب شوکه می‌شود و زمینیان هرگز شاهد این وضعیت نبوده‌اند و آن را فراموش نخواهند کرد.

این بدان معنی است که این موجود کیهانی در همه جا حاضر است و به خوبی می‌توانست در هر زمان برای متوقف کردن گروه Eternals که می‌خواستند از ظهور تیموت جلوگیری کنند، عمل کند. این امر حاصل خواست کارگردان برای ایجاد فضایی دراماتیک در فیلم است.

بیشتر بخوانید:

اشتباه دوبار رخ می‌دهد؟

سوتی اترنالز, گاف اترنالز, سوتی های Eternals, سوتی Eternals, گاف Eternals
سوتی اترنالز, گاف اترنالز, سوتی های Eternals, سوتی Eternals, گاف Eternals, سوتی های جاودانگان

Deviants برای خلاص شدن از شر شکارچیان خطرناک محلی ایجاد شده‌اند که به حیات هوشمند در سیاراتی که آریشم بذرش را پاشیده اجازه رشد می‌دهند.

او سپس Eternals را ایجاد کرد تا از شر Deviants خلاص شود زمانی که متوجه شد آنها گونه‌هایی را می‌خورند که باید از آنها محافظت کنند.

مشکل این است که گفته شده است که Eternals چندین بار روال نابودی خود را طی می‌کنند، اما “اشتباه” نمی‌تواند دوبار در یک چرخه تکرار شود و منحرف‌ها در صورت عدم مراقبت سیاره‌ای را خراب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

چرا آریشم از ابتدا ورود نکرد؟

گاف‌ های فیلم Eternals 2021, سوتی های فیلم اترنالز, اشتباه های اتنرنالز
گاف‌ های فیلم Eternals 2021, سوتی های فیلم اترنالز, اشتباه های اتنرنالز

پیشتر و در نوشتار بررسی کاراکترهای فیلم Eternals به بررسی اجمالی شخصیت‌های فیلم پرداخته بودیم. آریشم یکی از آنهاست. او از Eternals به عنوانی یاد می‌کند که “برای اصلاح اشتباه او” خلق شده‌اند. با این تعریف او همان اشتباه را بارها و بارها تکرار می‌کند.

در اشتباه های اتنرنالز اگر فقط به آنها می‌گفت که باید از بشریت محافظت کنند و به پیشرفت آنها کمک کنند همان هدف را به دست می‌آوردند. از این گذشته برای 500 سال بدون Deviants ابدی‌ها طبق دستور در جای خود و منفعل ماندند.

سوتی اترنالز شاید در این هم باشد که آنها درین مدت مشکل خاصی ایجاد نکردند اما اگر این کار را انجام می‌دادند چون تعداد محدودی هستند او (آریشم) به راحتی می‌توانست آنها را بسیار راحت‌ از سیاره بیرون کند. 

بیشتر بخوانید:

امری عبث

سوتی اترنالز, گاف اترنالز, سوتی های Eternals, سوتی Eternals, گاف Eternals
سوتی اترنالز, گاف اترنالز, سوتی های Eternals, سوتی Eternals, گاف Eternals, سوتی های جاودانگان

در ادامه بررسی گاف اترنالز “آژاک” و “آریشم” تنها کسانی هستند که از ماهیت واقعی ماموریت و این واقعیت که زمین در 7 روز دیگر وجود نخواهد داشت، اطلاع دارند.

آژاک که مُرده بود و تنها آریشم مانده بود. هیچ‌یک از همنوعانِ جاودانگان نمی‌دانستند کجا او را (آریشم را) پیدا کنند ولی حتی مشکوک به مُرده بودن یا اشتباه بودن او نبودند.

اما شرور (دوینت اصلی) آنها را مجبور می‌کند بدن او را عمدا پیدا کنند تا حواس آنها را پرت کند. ارائه یک “حواس پرتی” از طرف کسی که که نسبت به ماوقع کاملا بی‌اطلاع است کاملا بی‌دلیل است.

بیشتر بخوانید:

مشکل زبانی و مکانی

گاف‌ های فیلم Eternals 2021, سوتی های فیلم اترنالز, اشتباه های اتنرنالز
گاف‌ های فیلم Eternals 2021, سوتی های فیلم اترنالز, اشتباه های اتنرنالز

در انتهای بررسی سوتی Eternals بیلبوردی در لندن وجود دارد که نمایشی از “artifacts” را در موزه تاریخ طبیعی نشان می‌دهد. در انگلیسی بریتانیایی آن را “artefacts” می‌نویسند و موزه تاریخ طبیعی لندن فقط نمایشگاه‌هایی درباره تاریخ طبیعی دارد.

دیگر گاف Eternals که آخرین آنها در نوشتارسوتی های جاودانگان وجود دارد، این است که نمایشگاهی از آثار باستانی در موزه بریتانیا وجود دارد که یک موسسه کاملا متفاوت در بخش دیگری از لندن است که در ابتدای فیلم جور دیگری نشان داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سوتی های فیلم اترنالز سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *