هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید (Eternals 2021)؛ به همراه واکنش منتقدان

در مقاله جدید فیگار، همراه ما باشید تا هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید را برای شما شرح دهیم. واکتش منتقدان در رابطه با اترنالز نیز ذکر شده‌اند.

فیلم سینمایی جاودانگان (Eternals 2021)، به عنوان بیست و پنجمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به‌شمار می‌رود. داستان آن به این صورت است که در آغاز جهان، اترنالز یک نژاد “بیگانه جاودان” هستند. آن‌ها توسط سلستیال ایجاد شده‌اند. هدف آن‌ها محافظت از بشریت، در برابر همتایان شیطانی خود، یعنی Deviants می‌باشد.

این فیلم قرار است که در ۱۴ آبان (۵ نوامبر) اکران شود. دنباله این اثر در فاز پنجم دنیای سینمایی مارول معرفی خواهد شد. ستارگانی همچون: “آنجلینا جولی”، “کمیل ناجیانی” و جما چان در نقش سرسی (کاراکتر اصلی)، در این فیلم خواهند درخشید.

استدیو مارول توییتی مبنی بر اینکه گروه جاودانگان به دو دسته گروه متفکران و گروه مبارزان تقسیم شده است، منتشر کرد. کاراکتر اسپرایت، ابرقهرمانی با روحی جوان اما پیر، درویگ سحرآمیز، ایجک رهبر اترنالز، سرسی انسان دوست و فاستوس مهندس هوشمند در گروه متفکران است.

گیلگامش قدرتمند، کینگو با قدرت‌های کیهانی خود، ایکاریس که قدرتمندترین است، تینا جنگجوی ماهر و ماکاری ابرقهرمان فوق سریع، در گروه جنگجویان قرار دارند. در ادامه نوشتار هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید (Eternals 2021) به بررسی دقیق‌تر کاراکترها و هر آنچه که درباره فیلم جاودانگان باید بدانید پرداخته شده است. همراه ما باشید.

هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید (Eternals 2021)

به همراه واکنش منتقدان

فهرست مطالبی که در نوشتار هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید (Eternals 2021) خواهید خواند:

هر آنچه که درباره فیلم Eternals باید بدانید

شخصیت‌ها و جزئیات فراوانی در دنیای مارول و کمیک‌های آن وجود دارد. سالیان سال می‌توان از این جزئیات، برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های جدید استفاده نمود. پس از نابودی ثانوس (Thanos) در سال ۲۰۱۹ با فیلم Avengers: Endgame، تغییراتی در فاز چهارم مارول ایجاد شده است.

ظاهرا فاز چهارم دنیای سینمایی مارول قرار است بیشتر به سمت موجودات و قدرت‌هایی که حتی پیش از وجود بشر هم در این جهان حضور داشته‌اند، ادامه پیدا کند. درست مانند سنگ‌های ابدیت، جاوادانه‌ها یا همان Eternals نیز افرادی هستند، که در ابتدای به وجود آمدن جهان حضور داشته‌اند.

به نحوی که شاید بتوان بیشترین و نزدیک‌ترین مثال آن را به Elder Gods در سری بازی Mortal Kombat شباهت داد! حقایق جالب اترنالز در ادامه برای شما شرح داده شده است. ضمن مطالعه مقاله هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید (Eternals 2021)، مقاله‌های ذیل نیز ممکن است توجه شما را جلب کند:

بررسی کاراکترهای فیلم Eternals

ویژگی کاراکترهای گروه جاودانگان, حقایق جالب اترنالز, حقایق جالب اترنالز, کاراکترهای اترنالز
ویژگی کاراکترهای گروه جاودانگان, حقایق جالب اترنالز, حقایق جالب اترنالز, کاراکترهای اترنالز

کاراکترهای اترنالز:

آنجلینا جولی در نقش تینا

ویژگی کاراکترهای گروه جاودانگان
ویژگی کاراکترهای گروه جاودانگان

در نوشتار هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید ویژگی کاراکترهای گروه جاودانگان برای شما شرح داده شده‌اند. مشهورترین و موفق‌ترین بازیگر تاریخ هالیوود، نقش تینا را ایفا می‌کند. تینا گجت‌ها و سلاح‌های مخصوص به خود را دارد و برای هر مبارزه، از سلاح خاصی استفاده می‌کند. این موارد اطلاعاتی است که آنجلینا جولی، از کاراکترش گفته‌‌است.


بیشتر بخوانید:


جما چان در نقش سرسی

جاودانه ها چه کسانی هستند
جاودانه ها چه کسانی هستند

یکی از شخصیت‌های مهم داستان، کاراکتر سرسی است. این کاراکتر توانایی کنترل ماده را دارد. هر چیزی در دنیا از مواد تشکیل شده است، و سرسی می‌تواند این ذرات را به راحتی خشک کند، ساختارشان را تغییر دهد و یا مجبور به حرکت کند. سرسی استاد سطح پنجم است و ارتباط نزدیک‌تری با انسان‌ها دارد. در بین گروه جاودانگان، سرسی دختر هلیوس و پرسه است. در ادامه مطلب هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید کاراکترهای دیگر نیز، به طور کامل معرفی شده‌اند.

سلما هایک در نقش ایچک

بررسی فیلم اترنالز
فیلم اترنالز

ایچک وظیفه هدایت و رهبری گروه جاودانه را برعهده دارد. او می‌تواند زخم‌های خود و دیگر اعضای گروه جاودانه‌ها را ترمیم کند. سلما هایک، بازیگر مکزیکی آمریکایی، نقش ایچک را ایفا می‌کند. با اینکه در فیلم این کاراکتر مونث است، اما در کامیک بوک‌ها، کاراکتر ایچک مذکر است. از همراهی شما تا این بخش از مطلب هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید متشکریم.

دان لی در نقش گیلگامش

واکنش منقدان به Eternals
واکنش منقدان به Eternals

قوی‌ترین عضو گروه جاوادنگان، کاراکتر گیلگامش می‌تواند باشد. او قدرت فراانسانی دارد و مانند یک مبارز حرفه‌ای عمل می‌کند. مخاطبان او را به کاراکتر هالک شبیه می‌دانند. اما با این تفاوت که او فراانسانی و بیگانه طور است.


مطالبی که ضمن مقاله هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید می‌توانند توجه شما را جلب کنند:


برایان تایری هنری در نقش فاستوس

جاودانه ها چه کسانی هستند
جاودانه ها چه کسانی هستند

فاستوس مانند کاراکتر ماکاری، هوش بالایی دارد و می‌توان او را مهندس دانست. اما زندگی او شاد به نظر نمی‌آید. او پیوسته دنبالی چیزی می‌گردد که مشخص نیست چیست؟ او می‌تواند با انرژی فضا و قدرت ذهنش، وسایل جالبی را اختراع کند. یکی از برجسته‌ترین مهندس‌های دنیای مارول، می‌تواند کاراکتر فاستوس باشد. در ادامه نوشتار هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید دیگر کاراکترها نیز بررسی شده‌اند. همراه ما باشید.

کمیل نانجیانی در نقش کینگو

بررسی فیلم اترنالز
فیلم اترنالز

کاراکتر دیگری که در مطلب هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید به معرفی آن پرداخته‌ایم، کینگو با بازی کمیل نانجیانی است. کینگو بر قدرت‌های رزمی حاکم است و بدن کاملا فیت و مناسبی دارد. توانایی شلیک لیزر از دست، از ویژگی‌های این نقش است. علاوه بر شلیک لیزر، او مهارت بسیاری در شمشیرزنی نیز کسب کرده است و یک سامورائی ماهر است.

ریچارد مدن در نقش ایکاریس

واکنش منقدان به Eternals
واکنش منقدان به Eternals

ریچار مدن را از سریال معروف و محبوب بازی تاج و تخت به خاطر داریم. او در این فیلم کاراکتر ایکاریس را اجرا می‌کند. ایکاریس توانایی پرواز و شلیک لیزر از چشم را دارد. به همین سبب شباهت بسیاری به سوپرمن دی‌سی دارد. اما طبیعتا هر کاراکتر ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

بری کیوگن در نقش درویگ

جاودانه ها چه کسانی هستند
جاودانه ها چه کسانی هستند

درویگ، یکی دیگر از کاراکترهایی است، که در نوشتار هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید به معرفی آن پرداخته‌ایم. این کاراکتر در کتاب‌های کامیک به عنوان ارباب آتش یا کابوس شناخته می‌شود. درویگ، با ایکایرس رابطه خانوادگی دارد. از توانایی‌های او می‌توان به کنترل افراد، اشیا و هر چیز، تنها با نگاه کردن اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:


لارن ردلوف در نقش ماکاری

بررسی فیلم اترنالز
فیلم اترنالز

سرعت کاراکتر ماکاری، یکی از بارزترین ویژگی‌های اوست. فلش در دنیای دی‌سی و کوییک سیلور در دنیای مارول، شباهت ویژه‌ای به این کاراکتر دارند. هوش بالای ماکاری نیز قابل توجه است. این نقش، اولین کاراکتری است که ناتوانی جسمی دارد. او ناشنوا است و زندگی پر هیاهویی دارد.

لیا مک هیو در نقش اسپرایت

واکنش منقدان به Eternals
واکنش منقدان به Eternals

آخرین کاراکتری که در جستار هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید به معرفی آن پرداخته‌ایم، کاراکتر اسپرایت است. اسپرایت می‌تواند باعث ایجاد توهم در دشمن خود شود. توانایی کنترل ذهن در او، باعث ایجاد شباهت‌هایی بین او و کاراکترهای لوکی و سیلوی شود. اینکه اسپرایت می‌تواند ذهن را کنترل کند، باعث برد او در اکثر مبارزه‌ها می‌شود.

حقایق پنهان تریلر فیلم

ویژگی کاراکترهای گروه جاودانگان, کاراکترهای اترنالز
ویژگی کاراکترهای گروه جاودانگان, کاراکترهای اترنالز

در قسمت حقایق پنهان نوشتار هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید همراه ما باشید. تا کنون در هیچ یک از آثار مارول، اسم گروه جاودانگان برده نشده بود. با این حساب، زمانی که ثانوس نیمی از زندگی در دنیا را با خاک یکسان کرد، این نیروهای برتر که در تریلر فیلم Eternals بر زمین خالی آب می‌دهند کجا بودند؟

جواب در تریلر به نوعی داده می‌شود. دیالوگی گفته می‌شود که:

ما همیشه حضور داشته‌ایم و نگاه کردیم. اما هیچوقت دخالت نکردیم.

در واقع یه نوعی پیچاندن قضیه که حداقل تا زمان اکران این فیلم دخالتی نمی‌کنند. به هر حال جریان این فیلم نیز مانند بسیاری دیگر از آثار مورد انتظار دنیای سینمایی مارول مثل Spider-Man 3 و Doctor Strange 2، قرار است تا سوال‌های بسیاری را جواب دهد.


بیشتر بخوانید:


در قسمتی از تریلر، دیالوگی برقرار می‌شود که تم طنز دارد، ولی خب گویای این است که زمان فیلم در گذشته رخ نمی‌دهد و همه داستان جاودانگان در زمان حال می‌گذرد. دیالوگ به این صورت است که یکی از جاودانه‌ها، قرار است به عنوان رهبر انتقام‌جویان جایگزین شود.

اما زمان حال چه زمانی است؟ جایی است که موجوداتی با نام The Deviants، تهدید بزرگی برای زندگی موجودات زنده و به خصوص انسان‌ها محسوب می‌شوند. با شروع فاز چهارم دنیای سینمایی مارول، جدول زمانی این جهان دچار پیچیدگی و گستردگی عجیبی شده که این پیچیدگی با ورود نژاد Eternals بیشتر شده و سردرگمی طرفداران نیز به مراتب بیشتر شده است. در ادامه نوشتار هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید همراه ما بمانید.

گروه جاودانگان چه کسانی هستند؟

هر آنچه که درباره فیلم جاودانگان باید بدانید, واکنش منقدان به فیلم اترنالز, حقایق جالب اترنالز
هر آنچه که درباره فیلم جاودانگان باید بدانید, واکنش منقدان به فیلم اترنالز, حقایق جالب اترنالز

اگر از خود می‌پرسید که جاودانه ها چه کسانی هستند؟ باید گفت که، گروه Eternals گروهی هستند، که قدرت بسیار زیادی دارند. در نوشتار هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید به طور کامل، به معرفی این گروه پرداخته‌ایم.

خط زمانی داستان این گروه، هزاران سال طول می‌کشد. این نژاد توسط Celestials، موجودات کیهانی خداگونه‌ای شبیه به پدر استار-لرد (Star-Lord)، ایگو (Ego) ساخته شده‌اند. جاودانگان نقش مهمی در تکامل جامعه بشری و محافظت از آن‌ها دارند. در اولین تریلر منتشر شده از فیلم Eternals، مشاهده می‌کنیم این گروه، پس از تهدیدهایی که از سوی دشمن قدیمی خود، یعنی The Deviants، به زمین می‌آیند. با همدیگر متحد می‌شوند و به پا می‌خیزند.

ترتیب خط زمانی سه فاز اول فیلم‌های مارول کاملا مرتب بود. اما فاز چهارم، که قرار بود با فیلم Black Widow آغاز شود، مانند فازهای قبلی پیش نرفت. “Black Widow” فیلمی مرتبط با کاراکتر ناتاشا رومانوف بود. داستان آن قرار بود سرگذشت ناتاشا را در بین روایت دو فیلم کاپیتان امریکا و اونجرز بیان کند. اما به خاطر کرونا، روند پیشرفت پروژه به مشکل خورد.


بیشتر بخوانید:


بعد از تاخیر در اکران آن نیز، سریال‌های بسیاری توسط دیزنی پلاس به نمایش در آمدند. سریال Loki نیز، به عنوان سومین سریال استودیو مارول در فاز چهارم در حال پخش است. بعد از بلک ویدو، فیلم اترنالز، که داستان بسیار جنجالی دارد، به اکران در خواهد آمد. با توجه به خلاصه داستانی که به طور رسمی از این اثر منتشر شده و اشاره‌ای که به کاپیتان آمریکا و مرد آهنی در تریلر فیلم Eternals می‌شود، مشخص است که داستان این فیلم پس از اتفاقات Endgame اتفاق می‌افتد.

این گروه، از هزاران سال پیش (حدود۷۰۰۰ سال) به زمین آمده‌اند و تاثیر فراوانی در رشد و تکامل زندگی انسان‌ها داشته‌اند، اما تاکنون خبری از آن‌ها نبود. در تریلر می‌بینیم که Eternals، سوار بر یک کشتی عجیب و پیشرفته، در برابر چشمان انسان‌های اولیه فرود می‌آیند. علاوه بر آشنا شدن با شخصیت‌های داستان و داشتن نیم نگاهی به توانایی‌های آن‌ها، متوجه می‌شویم که این گروه جاودان باری دیگر از انزوای خود بیرون آمده‌اند و در راه نجات و کمک به زمین عمل می‌کنند.

آن‌ها با دانش و قدرت‌های خود، که در بالا اشاره نمودیم، به پیشرفت انسان‌های اولیه کمک می‌کنند و انسان را از روز ابتدا به امروز خود می‌رسانند. از جمله کمک‌هایی که در تریلر مشاهده می‌کنیم، این است که آن‌ها به کمک قدرت‌های خود، به کشاورزان در دستیابی به آب و آبیاری زمین‌های زراعی کمک می‌کند.

مردمانی که به جمع آوری نیزه و شکار حیوانات مشغول بودند، اکنون به کمک این نژاد به کشاورزی مشغول می‌شوند. به نظر می‌رسد که جاودانگان، از ابتدایی‌ترین روز‌های زندگی بشر روی کره خاکی زندگی کرده، و در تمامی پیشرفت‌های صنعتی انسان او را همیاری کرده‌اند. هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید به طور کلی برای شما بررسی شد؛ در ادامه به دیدگاه منتقدان به این فیلم می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید:


واکنش منقدان به Eternals

هر آنچه که درباره فیلم جاودانگان باید بدانید, واکنش منقدان به فیلم اترنال, کاراکترهای اترنالز
هر آنچه که درباره فیلم جاودانگان باید بدانید, واکنش منقدان به فیلم اترنال, کاراکترهای اترنالز

به عنوان بررسی فیلم اترنالز واکنش منتقدان به فیلم اترنالز را برای شما شرح داده‌ایم.


بیشتر بخوانید:


Matt Singer

ScreenCrush

چیزهایی که فیلم‌های مستقل کلوئه ژائو را خاص می‌کرد، تبدیل به یک فیلم پرفروش عظیم نشد.

Johnny Oleksinski

New York Post

جدی، چه چرت و پرت. کلوئه ژائو که تازه برنده اسکار بهترین کارگردانی برای سرزمین عشایر شده است، یکی از بدترین فیلم های مارول را در چند سال اخیر به نمایش گذاشته است.

Shirley Li

The Atlantic

جاوادگان هزاران سال زندگی روی زمین را تجربه می‌کنند، و با کمک گروه بازیگران قوی، ژائو هیبت و ناامیدی مشترک آنها را به عنوان ناظران تاریخ دنبال می‌کند.

Perri Nemiroff

(YouTube)

ساختار دراماتیک پیچیده این فیلم، انرژی Eternals را کمی تضعیف می‌کند. بهترین حالت زمانی است که با تمرکز بر جاودانگان که خانواده خود را بازسازی می‌کنند با شور و شوق برای یکدیگر و چیزهایی که دوست دارند می‌جنگند.

Lupe Rodriguez Haas

CineMovie.tv

در حالی که فیلم غرق در ساختارهای دراماتیکی خود است، کلوئه ژائو یک فیلم ابرقهرمانی بسیار معنادار مارول را ارائه می‌دهد که به این سوال می‌پردازد: آیا نژاد بشر ارزش نجات دادن دارد یا خیر. این تواید جدید MCU دارای روح مستقل است که با اکشن عالی و متفاوتی که ارائه می‌دهد فضای خاصی را ایجاد می‌کند.

Evan Dossey

Midwest Film Journal

مارول آخرین استودیویی بود که انتظار داشتم داستانی درباره فرشتگانی تعریف کند که خدای خود را زیر سوال می‌برند. اگرچه همیشه به جاه طلبی های خود نمی‌رسد، اما به راحتی جذاب ترین فیلم این استودیو در سال های اخیر است.

Carla Hay

Culture Mix

Eternals صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز مورد انتظار را دارد، اما صحنه‌های غیر اکشن ممکن است برای برخی از طرفداران خیلی کند و درون‌گرا باشند… با این حال، رویارویی‌ها در یک سوم آخر فیلم، داستان پر پیچ و خم را در بقیه Eternals جبران می‌کند.

عوامل فیلم اترنالز

هر آنچه که درباره فیلم جاودانگان باید بدانید, واکنش منقدان به فیلم اترنالز
هر آنچه که درباره فیلم جاودانگان باید بدانید, واکنش منقدان به فیلم اترنالز
  • کارگردان:‌ کلویی ژائو
  • تهیه‌کننده:‌ کوین فایگی, هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید
  • نویسنده: متیو کی. فیرپو، رایان فیرپو و کلویی ژائو بر پایه اترنالز اثر جک کربی
  • بازیگران: ریچارد مدن، جما چان، آنجلینا جولی، کمیل نانجیانی،‌ هری استایلز، سلما هایک، لورن ریدلاف، برایان تایری هنری، لیا مک‌هیو
  • موسیقی:‌ رامین جوادی, هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید
  • کشور: ایالات متحده
  • زبان: انگلیسی, هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید
  • ژانر: ماجرایی، اکشن، ابر قهرمانی

تاریخ انتشار فیلم اترنالز

زمان پخش فیلم اترنالز
زمان پخش فیلم اترنالز, تاریخ انتشار فیلم اترنالز, تاریخ اکران فیلم Eternals

زمان پخش فیلم اترنالز از دیزنی پلاس مشخص شده است. Streaming Guider تایید کرد که تاریخ اکران فیلم Eternals در روز چهارشنبه، ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۲ دی امسال) است که از سرویس استریم دیزنی پلاس پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

فیلم Eternals در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) اکران شد و دیزنی پیش از این از ۴۵ روز نمایش اختصاصی این فیلم در سالن‌های سینما خبر داده بود که طرفداران انتظار داشتند تا در شب کریسمس شاهد پخش فیلم اترنالز ازطریق دیزنی پلاس باشیم، اما مانند فیلم Shang-Chi and The Legend of The Ten Rings، دوباره شاهد نمایش طولانی‌تر فیلم در سالن‌های سینما هستیم.

همچنین قابل انتظار است که مانند فیلم Shang-Chi، فیلم Eternals نیز بدون هیچ هزینه اضافه‌ای در اختیار کاربران Disney Plus قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار هر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *