حقایق پنهان فیلم Eternals ؛ نکته های کتاب مارول که در فیلم نیست + 30 نکته

در این نوشتار نگاهی به حقایق پنهان فیلم Eternals می‌اندازیم. نکاتی که خوانندگان کتاب‌های مارول می‌دانند و شاید هم نمی‌دانند. در سایت فیگار همراه ما باشید.

فیلم Eternals (جاودانگان) یک فیلم آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی حماسی بر پایه نژادی به همین نام از مارول کامیکس است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

این بیست و ششمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود و تولید آن بر عهده مارول استودیوز بوده و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی منتشر شده‌است.

وظیفهٔ کارگردانی فیلم Eternals بر عهدهٔ کلویی ژائو بود که فیلم‌نامه‌اش را به‌همراه پاتریک بورلی، رایان فیرپو و کار فیرپو نوشته‌ است.

در فیلم جاودانگان گروه بازیگرانی متشکل از جما چان، ریچارد مدن، کمیل نانجیانی، لیا مک‌هیو، برایان تایری هنری، لورن ریدلاف، بری کیوگن، ما دونگ-سئوک، هریش پتل، کیت هرینگتون، سلما هایک و آنجلینا جولی ایفای نقش می‌کنند.

حقایق پنهان فیلم Eternals

فقط خوانندگان کتاب‌های مارول می‌دانند 

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار حقایق پنهان فیلم Eternals خواهید خواند به شرح زیر است:

حقایق پنهان فیلم Eternals
حقایق پنهان فیلم Eternals

در داستان جاودانگان یک نژاد بیگانه و جاودانه، پس از هزاران سال مخفی‌شدن پدیدار می‌شوند تا از زمین در برابر همتایان شیطانی خود به‌نام دیوینت محافظت کنند.

داستان Eternals و اسطوره‌های کیهانی بزرگ توسط نویسنده و هنرمند افسانه‌ای کتاب‌های مصور، جک کربی خلق شد. کربی پس از ترک مارول در سال 1970، خدایان جدید را خلق کرد و از علاقه خود به اسطوره و علمی تخیلی پرده برداشت.

پیش‌تر در سایت فیگار به بررسی کاراکترها و واکنش منتقدان به این فیلم پرداخته بودیم که می‌توانید با مراجعه به مطلب هر آنچه که باید درباره اترنالز بدانید اطلاعات کاملی را کسب کنید.

در ادامه همراه فیگار باشید تا در حقایق پنهان فیلم Eternals به 10 نکته که حول محور کتاب‌های کامیک مارول است و در فیلم نیست اشاره کنیم.

حقایق مارول که در فیلم نیست

حقایق پنهان فیلم Eternals
حقایق پنهان فیلم Eternals

1.قدرت محدود جاودانگان

قدرت کیهانی شخصیت های جاودانگان محدود است و اکنون به نظر می‌رسد که آنها آزمایش‌هایی ژنتیکی هستند با اراده آزاد خود اما شبیه‌سازی‌های قابل برنامه‌ریزی.

در حقایق پنهان فیلم Eternals متوجه می‌شویم شخصیت های Eternals نمی‌توانند به آسمان‌ها حمله کنند یا حتی در برخی موارد با آن‌ها مخالفت کنند (بر اساس رابطه خالق و مخلوق که ذکر خواهد شد).

اگر یک Eternal هر گونه حرکت خصمانه‌ای علیه سازندگان خود انجام دهد بلافاصله مانند یک روبات “خاموش” می‌شوند. باید دید که آیا این فیلم به این مفهوم صادق و امانت‌دار خواهد بود یا که خیر.

2. تانوس یکی از جذاب‌ترین‌ها

حقایق پنهان فیلم Eternals
شخصیت های جاودانگان

نکته قابل توجه در حقایق پنهان فیلم Eternals این است که داستان در نسخه اصلی خود در Marvel Comics سر و صدای زیادی به پا نکرد اما میراث آن‌ها قابل توجه بود.

تانوس شاید یکی از بهترین‌ شخصیت های Eternals است و به شدت شرور در MCU ( دنیای سینمایی مارول بهترین فیلم های مارول 2022 ) و یکی از بهترین‌های کامیک از نوادگان Eternals است که مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

نکته جالب در حقایق پنهان فیلم Eternals او در واقع یک هیبرید ابدی از آسمانی‌ها و در سیاره تیتان است. تاثیر تانوس بر دنیای مارول بسیار زیاد است.

تلاش‌های او با دستکشِ بی‌نهایت منجر به مرگ بیش از نیمی از کل جهان شد و او به همین‌جا بسنده نکرد. لازم به ذکر است او از نوادگان جاودانگان است و در فیلم Eternals جایی ندارد. این یکی از حقایق پنهان فیلم Eternals است.

بیشتر بخوانید:

3. Deviants دشمنان اصلی جاودانگان؟

در حقایق پنهان فیلم جاودانگان مشخص نیست که شروران اصلی فیلم Eternals چه کسانی خواهند بود، اما حدس و گمان این است که دشمنان آنها از کمیک ها “Deviants” خواهند بود.

بسیاری از آن‌ها از قدرت و استقامت مافوق بشری و همچنین سایر ابرقدرت‌هایی که جاودانگان دارند، برخوردار بودند اما اغلب در ظاهر غیرانسانی ظاهر می‌شوند.

به نظر می‌رسد که این معلول ضربه‌ای است به آنها وارد شده است. زیرا آن‌ها بسیار باهوش بودند و فناوری و توانایی‌های خودشان را توسعه می‌دادند (Deviants) و این از حقایق پنهان فیلم Eternals است.

4. جک کربی و تقلید از رائلیسم؟

Raëlism
معتقدان فرقه رائلیسم

طرفداران MCU احتمالاً آسمانی‌ها (فرازمینی‌ها) را می‌شناسند اما از حقایق پنهان فیلم Eternals این که به صورت پراکنده در فیلم های Guardians Of The Galaxy ظاهر شده‌اند.

این چهره‌های بزرگ نه تنها در تاریخ کامیک‌های مارول بل‌که در داستان کلی جاودانگان هم ظاهر شده‌اند. اگرچه آنها جاودانگان را خلق کرده اند اما این دو گروه (آسمانی‌ها و جاودانگان) در طول ادوار با هم سر جنگ داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

آسمانی‌ها به طور معمول به زمین باز می‌گشتند تا شایستگی خلقت خود را بیازمایند که منجر به نبردهای ویرانگر شد. در ادامه و در میان این نکات نگاهی کوتاه خواهیم انداخت به گروهی موسوم به رائلیان.

که جناب جک کربی 2 سال پس از ابراز این عقیده (رائلیسم) کتاب جاودانگان را نوشته و یحتمل از این عقیده برای داستان خود ایده گرفته است. شاید این یکی از مهم‌ترین حقایق پنهان فیلم Eternals باشد. بعد از بررسی رائلیان به حقایق پنهان فیلم جاودانگان بازخواهیم گشت.

حقایق پنهان فیلم جاودانگان

حقایق پنهان فیلم جاودانگان
حقایق پنهان فیلم جاودانگان

نکته مهم در حقایق پنهان فیلم Eternals فرقه رائلیان است. رائلیان نام یک دین، فلسفه و جنبش نوینی است که در سال ۱۹۷۴ توسط کلود وریلهون (Claude Vorilhon) ناشر مجلات اتومبیل‌رانی در فرانسه شکل گرفت.

رائلیان بر این باورند که موجودات فرازمینی در ساختار دی ان ای موجوداتی مثل شامپانزه یا میمون تغییراتی ایجاد کرده‌اند که به انسان تبدیل شده‌اند و تا زمانی که انسان به درک این علم نرسیده خود را برای عام نمایان نمی‌کنند.

موجوداتی دانشمند با اندام لاغر و البته با جمجمه کشیده که در بسیاری از مکانهای باستانی به وضوح تصویرشان کشیده شده که توسط سفینه‌های فضایی که ما آن‌ها را اشیاء پرنده ناشناخته (UFO) می‌دانیم به روی زمین آمده و از طریق علم ژنتیک حیات را بر روی کره زمین خلق کرده‌اند.

بنابر این باور این موجودات در طول تاریخ توسط انسان‌های زیادی رویت شده و حتی با آنان روابطی نیز داشتند و در حقیقت این موجودات منشأ تمام ادیان و کتب مذهبی اند. در ادامه نوشتار حقایق پنهان فیلم Eternals همراه ما باشید.

لازم به ذکر است ایمان آوردندگان بر این عقیده هیچ‌گاه عقیده مستند، مستدل و شواهد و استدلالِ موجهی برای نشان دادن درستی عقیده خود در محافل علمی و… ارائه ندادند. به هر حال برگردیم به حقایق پنهان فیلم جاودانگان و نکته پنجم.

بیشتر بخوانید:

5. عدم توجه به جاودانگان

جلد اول کتاب جاودانگان اثر جک کربی تنها دو سال از سال 1976 تا 1978 مورد توجه قرار گرفت. شخصیت‌ها در نهایت برای سال‌ها از رادار خارج شدند و در یک مینی‌سریال در سال 1985 و در برنامه‌های Thor از اواخر دهه 80 دوباره ظاهر شدند.

پس از آن مدت زیادی طول کشید تا آن‌ها در کامیک‌ها به رسمیت شناخته شوند. نیل گیمن خالق سری کمیک Sandman Vertigo، در سال 2006 یک مینی سریال Eternals جدید نوشت.

6. دفاع در مقابل UFOها

حقایق اترنالز
حقایق اترنالز

یکی از نکات بسیار مهم در حقایق پنهان فیلم Eternals این است که آن‌ها (جاودانگان) برای هزاران سال در دفاع از بشریت فعال بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

که از جمله آن می‌توان به دفاع از زمین در برابر فرازمینی‌های ناشناخته در گذشته (اگرچه قادر به نجات آتلانتیس از غرق شدن نبودند) می‌توان اشاره کرد. شخصیت های Eternals همانطور که جک کربی آن‌ها را معرفی کرد شامل Ikaris، Thena، Makkari، Ajak، Sersi و بسیاری دیگر بود.

پیش‌تر در خصوص کاراکترهای جاودانگان در سایت فیگار به تفصیل صحبت کرده بودیم. اگر مایل به دانستن حقایق اترنالز در خصوص بررسی کاراکترهای فیلم Eternals

هستید می‌توانید با کلیک بر روی عبارتی که لینک شده است به این مطلب مراجعه و اطلاعات خود را بیشتر کنید.

این شخصیت‌های جاودانه از آن زمان تا کنون ادامه حیات می‌یابند و همه در فیلم جاودانگان نشان داده می‌شوند. “اگرچه کارگردان آن‌ها را کمی متفاوت‌تر نسبت به داستان جاودانگانِ کامیک بوک به تصویر کشیده است.”

7. جهش ژنتیکی جاودانگان

جک کربی برتری ژنتیکی جاودانگان را به عنوان یک جهش ژنتیکی در کتاب جاودانگان توصیف کرده است. این باعث می‌شود که آن‌ها بسیار شبیه مردان ایکس و ژن ایکس باشند.

از حقایق پنهان فیلم Eternals این‌ است که این دو متفاوت هستند. Homo Superior شاخه جدیدی از تکامل انسان است که از Homo Immortalis متمایز است که شامل داستان جاودانگان می‌شود.

لازم به ذکر است این دو گروه شباهت‌هایی هم دارند. به ویژه در کامیک‌های اخیر و کتاب جاودانگان. داستان Eternals اخیرا در مارول کامیکس راه‌اندازی مجدد شده‌ و به نظر می‌رسد سوپرایزهای داستانیِ زیادی در راه باشد.

8. جاودانگیِ جاودانگان

حقایق اترنالز
حقایق فیلم اترنالز

همانطور که در تریلر مشهود بود The Eternals دقیقا شبیه انسان‌ها هستند. اما آنچه آن‌ها را متمایز می‌کند قدرت‌های خارق العاده آن‌هاست.

همان‌طور که از اسمشان پیداست همه جاودانگان از نظر فانکشن (عملکرد) جاودانه هستند. با فیزیولوژی پیشرفته که آن‌ها را بسیار دیر پیر می‌کند. تمام کاراکترهای اصلی داستان Eternals از ابتدای پیدایش انسان تا به امروز زنده بوده‌اند.

از حقایق پنهان فیلم Eternals این‌که آنها همچنین فوق‌العاده قوی و بادوام هستند. اگرچه اغلب تنوع قابل توجهی بین آنها به صورت جداگانه وجود دارد. برخی از آنها قدرت‌های منحصر به فردی دارند که آنها را در بین قوی‌ترین ابرقهرمانان دنیای مارول قرار می‌دهد.

9. UFOهای قدرتمند

یکی از نکات در حقایق پنهان فیلم جاودانگان علاقه کربی (خالق مارول و جاودانگان) به ایده‌های علمی تخیلی بزرگ است. به ویژه آن‌هایی که او تصور می‌کرد تاثیری نامتعارف در رشد انسان اولیه داشته است.

برای نمونه داستان جاودانگان از زمانی شروع می‌شود که فرازمینی‌ها به عنوان موجودات قدرت‌مند جهان در تکامل بشر اولیه فعالیت تاثیر داشته اند. این یکی از حقایق پنهان فیلم Eternals به شمار می‌رود.

10. شکوفایی جک کربی

جک کربی در سال 1976 پس از بازگشت به مارول و پس از یک دوره ناامید کننده در کامیکس دی سی جایی که کتاب‌های رده چهارم او در اوایل انتشارشان لغو شدند Eternals را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

30 نکته از حقایق فیلم اترنالز

حقایق اترنالز
حقایق اترنالز
  • این بیست و ششمین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) است.
  • این فیلم توسط Chloé Zhao کارگردانی شده است.
  • در آوریل 2018 کوین فایگی، رئیس استودیو مارول اعلام کرد که ساخت فیلمی بر اساس Eternals آغاز شده است و رایان و کاز فیرپو برای نوشتن فیلمنامه در ماه می استخدام شدند.
  • از حقایق اترنالز این‌که ژائو قرار بود تا اواخر سپتامبر این فیلم را کارگردانی کند.
  • در این فیلم به او آزادی خلاقیت قابل توجهی داده شد.
  • این منجر به فیلمبرداری در لوکیشن بیشتر از فیلم های قبلی MCU شد.
  • ژائو فیلمنامه را دوباره نوشت.
  • بعدها گزارش شد که بورلی نیز در این امر مشارکت داشته است.

  • عکاسی اصلی از جولای 2019 تا فوریه 2020 در استودیو Pinewood و همچنین در لوکیشن لندن و آکسفوردِ انگلستان و جزایر قناری انجام شد.
  • Eternals در 18 اکتبر 2021 در لس آنجلس به نمایش درآمد.
  • از حقایق اترنالز این فیلم در تاریخ 5 نوامبر در سینماهای ایالات متحده اکران شد.
  • منتقدان تصاویر و مضامین را تحسین کردند.
  • آنها از نمایش سرعت زمان اجرا و عدم شخصیت‌پردازی انتقاد کردند.
  • مارول استودیوز با فیلمنامه نویسان متعددی ملاقات کرده بود و تصور می‌شد که روی شخصیت‌های سرسی در فیلم تمرکز شده است.
  • از حقایق فیلم اترنالز این‌که مارول یک ماه بعد رایان و کاز فیرپو را برای نوشتن فیلمنامه تعیین کرد.
  • با طرح کلی آن‌ها شامل یک داستان عاشقانه بین شخصیت‌های سرسی و ایکاریس موافقت شد.
  • در ماه ژوئن Feige گفت که مارول علاقه مند به کاوش در “نوعی استعاره علمی تخیلی بیگانگان باستانی” است، زیرا Eternals الهام‌بخش اسطوره‌ها و افسانه‌ها در طول تاریخ دنیای سینمایی مارول (MCU) است.
حقایق اترنالز
حقایق فیلم اترنالز
  • در اواخر آگوست جست‌وجوی کارگردان مارول برای Eternals به فهرست نهایی شامل کلوئه ژائو، نیکول کاسل، تراویس نایت و جفت کریستینا گالیگو و چیرو گوئرا محدود شد.
  • ژائو همچنین برای کارگردانی فیلم Marvel’s Black Widow نیز حضور داشت.
  • از حقایق اترنالز این‌که ژائو برای ساختن فیلم به استودیو مارول مراجعه کرد زیرا از طرفداران MCU بود.
  • ژائو آن‌ها را با ارائه‌ای جذاب از ایده‌هاش تحت تاثیر قرار داد: با “انبوهی از تصاویر بصری”.
  • ژائو با تهیه کننده Nate Moore به توافق رسیده بود و این یکی از مهم‌ترین حقایق پنهان فیلم Eternals است.
  • ژائو امیدوار بود که دامنه فیلم را فراتر از Marvel’s Avengers: Endgame 2019 پیش ببرد اما همچنین می‌خواست که با مخاطب صمیمی باشد.
  • ژائو از مجموعه تلویزیونی بیگانگان باستانی، مجموعه بازی های ویدئویی فاینال فانتزی، مفاهیم کتاب انسان خردمند اثر نوح هراری: تاریخ مختصر بشریت و فیلم های ترنس مالیک به عنوان الهام بخش خود برای این فیلم نام برد.
حقایق پنهان فیلم جاودانگان
حقایق پنهان فیلم جاودانگان
  • مارول Eternals را همراه با پروژه هایی مانند Captain Marvel (2019) یک انتقال عالی به فاز بعدی فیلم‌های خود می‌داند
  • ژائو خاطر نشان کرد که جاودانگان “برای مدت طولانی در میان ما زندگی کرده‌اند، [آنها] مبارزات یکسانی مانند هویت، هدف، ایمان، آزادی شخصی در مقابل شر دارند و همه دوگانگی و نقص‌های انسانی را دارا می‌باشند.
  • مارول همیشه می‌خواسته فیلم‌های گروهی بیشتری بسازد که فیلم‌های متقاطع نیستند مانند: Guardians of the Galaxy (2014)
  • از حقایق فیلم اترنالز این‌که آنجلینا جولی در مارس 2019 به بازیگران پیوست که در نقش تینا ظاهر شد.
  • در آن زمان انتظار می‌رفت که این فیلم اولین ابرقهرمان همجنس‌گرا استودیو مارول را نمایش دهد.
  • در ماه می ریچارد مدن برای نقش ایکاریس وارد مذاکره شد.
  • سلما هایک در ماه بعد وارد مذاکرات اولیه برای نقشی ایچک شده بود.

در انتهای نوشتار باید بگوییم Eternals شاید متفاوت‌ترین فیلم مارول تا به امروز است. گرایش طبیعت‌گرایانه فیلمساز مشهور کلوئه ژائو در فیلم موج می‌زند.

شاید Eternals تاریخ MCU (فیلم‌سازی مارول) را بازنویسی کند. کارگردان Eternals را، در تاریخ زمین و اساطیر آن جاسازی می‌کند. رویکردی بسیار متفاوت با رویکردی که کربی در دهه 1970 به کار برد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان فیلم Eternals سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *