نقد قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی ؛ نقطه G آمریکا مشخص شد

[yasr_overall_rating]در نوشتار نقد قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی به بررسی این سریال پیچیده، علمی و هیجان‌انگیز می‌پردازیم. در ادامه با فیگار همراه ما باشید.

RICK AND MORTY به معنای واقعی کلمه با آخرین قسمت خود در رابطه با اسپرم مورتی زیر ذره بین می‌رود. اما، نمی‌خواهیم در این بررسی به مسائلی بپردازیم که برای برخی از هواداران سریال ریک و مورتی خوشایند نباشد.

موضوع فصل 5 همچنان مورتی است که یاد می گیرد عدم صداقت و گاهی اوقات آدم بدی مانند ریک می تواند شما را پیروز کند. اما متأسفانه، در این هفته، دروغ مورتی او را بیشتر به دردسر می اندازد. Morty به جای اینکه در شرایط مساعد و با آرامشی قرار بگیرد، باعث می شود که ریک ناخواسته اسپرم خود را با یک گونه اسب معروف به Chuds مخلوط کند. با استفاده از آن، ما بهترین ادعاهای اسپرم را داریم که می توانیم آن را در یک کارتون بزرگسالان ببینیم. هرگز فراموش نخواهیم کرد که Grand Canyon رسما “نقطه G آمریکا” است.

نقد قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی

نقطه G آمریکا مشخص شد

نقد قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی , نقد سریال ریک و مورتی

این قسمت اصلاً ساختار هوشمندانه‌ای ندارد. در واقع، احمقانه‌تر از هر وقتی به نظر می‌رسد. فصل پنجم بر اساس یکی از موارد “چقدر می توانیم این پیش فرض را جلو ببریم؟” شکل گرفته است. اما یک فرض را می توان در نظر گرفت: مورتی با یک دستگاه لقاح اسب رابطه جنسی برقرار می‌کند، سپس ریک اسپرم خود را به زندگی هیولایی و زیست انسان‌ها وارد می‌کند.

همانطور که گفتیم ریک و مورتی فصل 5، قسمت 4 هوشمندانه عمل نمی‌کنند. با احمقانه ترین ایده ها و مضامین اصلی روبرو می‌شویم. Morty دوباره به افراط رسیده است. اما چون این موضوع را در مورد خودش می‌داند، به سختی سریال به یک اتفاق دراماتیک و کشش داری تبدیل می‌شود. به هر حال بسیاری از موجودات قاتل- اسپرمی که در این قسمت می‌بینیم شکل و فرم متناسبی را در راستای ساختار روایت ارائه می‌دهند. زیرا در نیمه دوم این قسمت اساساً یک سکانس اکشن گسترده با کشتن و کشته شدن اسپرم‌ها از راه می‌رسد. به نوعی به یک اوج محاربه نزدیک می‌شویم.

قسمت سوم فصل پنجم سریال ریک و مورتی شوخی های جنسی زیادی داشت. اما این چاهی است که هرگز خشک نمی شود، و خزیدن در آن فقط ویسکوزیته (چسبندگی) ذهن شما را بالا می‌برد. مورتی اگر کمی غر زدن را پیشه راه خود می‌کند، به عنوان توسعه شخصیت به خوبی فرم خود را می‌گیرد. قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی واقعاً تلاش نمی کند که نکته ای را بیان کند، یا کاراکتر قابل توجهی را بسازد که در ذهن ما شکل بگیرد.

, بررسی سریال ریک و مورتی , بررسی قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی
بررسی سریال ریک و مورتی , بررسی قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی

انتخابات

این قسمت فقط تلاش می کند خنده دار باشد، و اغلب بیشتر از آن است که نیست. این ناخوشایندی ناشی از محاربه است، که اتفاقاً به عنوان یک نتیجه برای مورتی باعث می‌شود که وی دو برابر تلاش کند تا مسئولیت خود را در مورد کل مصیبت ها حفظ کند. پیچیده تر از آن وقتی اتفاق می‌افتد که رئیس جمهور از تخریب یک نوزاد عظیم غول پیکر امتناع می کند زیرا در سالی قرار دارند که باید انتخابات برگزار شود.

اکنون ما در این قسمت هیولاهای بزرگ اسپرم را داریم. حداقل آخرالزمانی کمی هیجان انگیزتر از از ویروس کرونا. همانند قسمت های اول فصل 5، بار دیگر متوجه چند انتقاد اجتماعی بسیار واضح می‌شویم. شعار مورتی “این اسلحه داشت!” با هدف خشونت پلیس شکل می‌گیرد. اما بیش از هر چیز موضوع تبعیض علیه زنان بیشتر خودش را نشان می‌داد. “شما امروز یک زن شدی.”

سیاست سقط جنین و همچنین عوام گرایی در سال انتخابات نیز دوباره ارائه شد. رئیس جمهور:

اون یه انسان جان داره، و الان در دوره انتخابات هستیم.

سریال ریک و مورتی همیشه در مورد مخالفت با وضع موجود و انجام هر کاری که دوست دارند بوده است. این قسمت مظهر آن اخلاق است. آنها مرزهایی را می‌کشند که طرفداران وفادار آنها، که از یک مسئله دیوانه شده اند، بارها و بارها تجزیه و تحلیل خواهند کرد. شخصاً معتقدیم بخشی از دلیل عجیب ساختن این اپیزود خندیدن به معنای دیوانه وار آن است.

نقد قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی , نقد سریال ریک و مورتی
نقد قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی , نقد سریال ریک و مورتی

این قسمت یک اپیزود بسیار هوشمندانه ای نیست و در واقع هیچ نظریه وحشیانه ای را بررسی نمی‌کند، اما برخی از شوخ طبعی ها به خوبی شکل گرفته است. به طور کلی قسمتی بسیار خنده دار را شاهد هستیم یا باید شاهد باشیم.

نکته بسیار مهمی که در انتها باید به آن اشاره کنیم این است که لازم نیست هر اپیزود چند لایه با سوالات بزرگ فلسفی باشد. گاهی اوقات، هنرمند فقط می‌خواهد یکی مسئله را عنوان کند و با آن سرگرم شود. باید درمورد نمایشی که تماشا می کنید با خود صادق باشید. کافیست از آن ذهن تیزبین انتقادی خود در مورد خود استفاده کنید و ببینید چرا نمی توانید از این قسمت صادقانه خنده دار لذت ببرید. اپیزودهایی از این دست فقط هدف سرگرم کردن را دارند و لاغیر.

نقد قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی , نقد سریال ریک و مورتی
بررسی سریال ریک و مورتی , بررسی قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی

عوامل

  • ژانر: پویانمایی بزرگسالان، علمی–تخیلی و کمدی موقعیت انیمیشنی
  • سازنده: جاستین رویلند، دان هارمون
  • صداپیشگان: جاستین رویلند، کریس پارنل، اسپنسر گرمر و سارا چالک
  • آهنگساز: رایان الدر
  • کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • تهیه‌کننده‌های اجرایی: دن هارمون، جاستین رویلند، جیمز اِی. فینو و جو روسو
  • تهیه‌کننده‌ها: جِی. مایکل مندل و کنی میکا
  • مدت: ۲۲ دقیقه
  • توزیع‌کننده: وارنر برادرز تله‌ویژن

بیشتر بخوانید:

بسیار سپاسگزاریم که تا انتهای نوشتار نقد قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی ما را همراهی کردید. اگر نکته یا مسئله‌ای در خصوص این قسمت از سریال داشتید حتما ما را در بحش کامنت‌ها در سایت فیگار آگاه کنید تا در نقد کامل فصل پنجم سریال ریک و مورتی از آن استفاده کنیم.


2 thoughts on “نقد قسمت چهارم فصل پنجم سریال ریک و مورتی ؛ نقطه G آمریکا مشخص شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *