معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه – مدیا ؛ از قرن 20 تا معاصر

رسانه همیشه بخش مهمی از داستان‌های سینمایی را روایت می‌کرده. با ما همراه باشید تا به معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه – مدیا بپردازیم.

فیلم‌های سینمایی (بهترین فیلم‌ها) و اصولاً سریال‌های برتر جهان (بهترین سریال‌ها) همیشه در طرفدارای از رسانه پیش قدم شده‌اند و اکثراً در ستایش از این رویداد مهم پرداخته‌اند. اما برخی دیگر از فیلم‌سازان مهم تاریخ نیز به انتقاد از این رویداد مهم سینما را متحول کرده‌اند و نام خود را در تاریخ، به ثبت رسانده‌اند.

روزنامه‌نگاری، تبلیغات تلویزیونی، رسانه‌های اجتماعی و رادیو جزو عناوینی هستند که معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه یه آنها خواهیم پرداخت. اما نگاهی عمیق از این موضوع‌ها می‌باشد که این فیلم‌ها را به انقلابی در صنعت سینمایی جهان ایجاد کرده.

سینما، همیشه بستری عالی در رابطه با ساخت فیلم‌های رسانه‌ای بوده است، و بسیاری از اهالی رسانه همیشه این فیلم‌ها را مورد تحسین قرار می‌دادند.

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه – مدیا

از قرن 19 تا معاصر

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه - مدیا
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه – مدیا

این فیلم‌ها نه تنها از لحاظ مضامین، بلکه از دید ژانر نیز تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. با ما همراه باشید تا به معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه – مدیا بپردازیم.

A Face in the Crowd

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه - مدیا
بهترین فیلم درباره مدیا – رسانه
  • کارگردان : اِلا کازان
  • بازیگران : اندی گریفیث، پاتریسیا نیل، والتر متئو
  • امتیاز : 8.2
  • سال انتشار : 1957
  • ژانر : درام
  • خلاصه داستان : یک ولگرد خیابانی به نام لری رودز، توسط یک تهیه کننده برنامه‌های رادیویی وارد یک برنامه زنده می‌شود، و پس از آن به محبوبیت چشم‌گیری دست پیدا می‌کند، اما با گذشت زمان، وی در شهرت و قدرت ناشی از آن غرق می‌شود.

تحلیل فیلم چهره‌ای میان جمعیت

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه - مدیا
تحلیل فیلم چهره‌ای میان جمعیت

فیلم چهره‌ای میان جمعیت فیلمی کلاسیک و سیاه سفید است که، سوءاستفاده‌ی رسانه‌ای را غیرقابل پیش‌بینی به تصویر می‌کشد. رسانه‌ها قهرمانان و شرور‌های (بهترین شرور های دی سی) غیر‌‌متحملی دارند، که می‌تواند چهره‌هایی نا‌مطمئن را در چند صدا ایجاد کند.

این فیلم، به بررسی صداقت می‌پردازد، و شخصیت‌های جذابی را برای بیننده می‌سازد، که درون خود انگیزه‌های شوم و خودخواهانه‌ای را می‌پروراند. همچنین فیلم، روند ستاره شدن یک فرد در اجتماع را به بهترین شکل ممکن روایت می‌کند و چهره‌ی ظالم رسانه را به تصویر می‌کشد. یکی از برترین فیلم ها با موضوع رسانه که نمرات بالایی نیز دریافت کرده است.

His Girl Friday

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه - مدیا
فیلم های برتر سینما درباره‌ی رسانه
  • کارگردان : هاوارد هاوکس
  • بازیگران : روسالیند راسل، رالف بلمی، هلن مک
  • امتیاز : 7.9
  • سال انتشار : 1940
  • ژانر : کمدی، رمانتیک
  • خلاصه داستان : والتر برنز در مى‌‏یابد زن سابقش، هیلدى جانسن که کار خبرنگارى در روزنامه‌‏ى او را رها کرده، قصد دارد با مأمور بیمه‏ اى به نام بروس بالدوین ازدواج کند.

تحلیل فیلم منشی همه کاره‌ی او

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه - مدیا
تحلیل فیلم منشی همه کاره‌ی او

یکی از برترین فیلم های درباره مدیا که جزو اولین فیلم‌هایی است که در این باب ساخته شده است. در آن سالهای دور، قوی‌ترین رسانه‌ای که وجود داشته است روزنامه بوده است که این فیلم نگاهی عمیق، اما طنز‌آلود و کمدی (بهترین فیلم های کمدی 2022) را به روزنامه‌نگاری وارد می‌کند.

عاشقانه‌ای (بهترین فیلم های عاشقانه 2022) که شوخی‌های تند و تیزی را از مکالمات افراد بیان می‌کند، و ترجمه‌ی کاملی از ماهیت دنیای اخبار را می‌گوید. تجارت هرج و مرج اخبار و روزنامه‌نگاری، که در طعنه‌های کمدی (بهترین سریال های کمدی 2022) فیلم پنهان شده‌اند، در طول فیلم به درست‌ترین شکل ممکن پدیدار شده و خود را نشان می‌دهند تا یک فیلم بی‌نقص را شاهد باشیم. همچنین سرعت فیلم بسیار بالا است، و در برخی از سکانس سریع‌تر از حد معمول پیش می‌رود.

The Truman Show

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه - مدیا
بهترین فیلم های رسانه ای
  • کارگردان : پیتر ویر
  • بازیگران : جیم کری، اد هریس، لاورا لنی
  • امتیاز : 8.2
  • سال انتشار : 1998
  • ژانر : درام، علمی تخیلی
  • خلاصه داستان : فیلم زندگی مردی را نمایش می‌دهد که زندگی‌اش بدون اطلاع خودش، به صورت ۲۴ ساعته از یک شبکه‌ی تلویزیونی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در حال پخش است. به همین دلیل، ترومن به واقعیت زندگی‌اش شک می‌کند.

تحلیل فیلم نمایش ترومن

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه - مدیا
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه – مدیا

بدون شک نمایش ترومن، بهترین فیلم درباره مدیا – رسانه است که بر حول محوریت سه موضوع، دین، فلسفه (بهترین فیلم های فلسفی 2021) و اخلاق می‌پردازد. گستره‌ی زیبایی این فیلم علمی تخیلی (بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022) باور‌نکردنی است، که جاه‌طلبانه به طعنه زدن بر روی زندگی انسان‌های عادی واقعیت را به نمایش می‌گذارد.

نقش جیم کری در این فیلم نیز، جزو یکی از بهترین کارکتر‌هایی است که توانسته بازی کند. نقشی متفاوت از اکثر فیلم‌هایش که تصوری احساسی و غمگین (بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021) از واقعیت زندگی خود در پیش‌رویش می‌بیند. او نشان داده که می‌تواند بازی در صحنه‌های کمدی (بهترین فیلم های کمدی 2021) را در کنار سکانس‌های غم‌انگیز به خوبی ایفا کند.

All the President’s Men

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه - مدیا
برترین فیلم ها با موضوع رسانه
  • کارگردان : الان جی. پاکولا
  • بازیگران : رابرت ردفورد، داستاین هافمن، جک واردن
  • امتیاز : 7.9
  • سال انتشار : 1976
  • ژانر : درام، سیاسی
  • خلاصه داستان : این فیلم درباره‌ی تقلب انتخاباتی در زمان ریچارد نیکسون، که به رسوایی واترگیت مشهور شد می‌پردازد.

تحلیل فیلم همه‌ی مردان رئیس جمهور

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه - مدیا
برترین فیلم های درباره مدیا

این اثر بر خلاف تمامی فیلم‌های این لیست، بر روی نکات مثبت رسانه تمرکز می‌کند، بدون شک و یکی از فیلم های برتر سینما درباره‌ی رسانه است که بر اساس داستان روزنامه‌نگارانی که در واقعیت وجود داشته‌اند (بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت) می‌پردازند. یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ آمریکا که به شکلی دیوانه‌کننده این رسوایی را به  نمایش می‌گذارد.

فیلم دارای ریتمی فوق‌العاده است، و مخاطب را خسته نمی‌کند. همچنین این اثر جزو آثار مهمی است که مورد ستایش بسیاری از منتقدین مختلف قرار گرفته است.

Nightcrawler

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه - مدیا
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه – مدیا
  • کارگردان : دن گیلوری
  • بازیگران : جیک جیلنهال، رنه روس، ریز احمِد
  • امتیاز : 7.8
  • سال انتشار : 2016
  • ژانر : جنایی، دلهره آور، نئو-نوار
  • خلاصه داستان : داستان فیلم درباره‌ی یک خبرنگار است که از صحنه‌های تصادف و جرم و جنایت فیلمبرداری می‌کند و آنها را به شبکه‌های اخبار تلویزیونی می‌فروشد.

تحلیل فیلم شبگرد

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه - مدیا
تحلیل فیلم شبگرد

یک فیلم جنایی (بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022) و نئو-نوار که با هنرنمایی بی‌نظیر جیک جیلنهال همراه است، و نگاهی انتقادی به گشترش شبکه‌های اجتماعی در  قرن 21 پرداخته است. فضای فیلم شبگرد غوطه‌ور در تاریکی مطلق است، و محیطی دلهره‌آور (بهترین فیلم های دلهره آور 2022) را برای بیننده و مخاطب تداعی می‌کند.

این فیلم ستایش شده، که بهترین فیلم های رسانه ای است روایتی تاریک از انسان‌های امروزی برای به دست آوردن پول و طمع در شبکه‌های مجازی را به شکلی تحسین بر‌انگیز، به پرده‌های سینما می‌آورد. این فیلم از مرز‌های تاریکی دل می‌افکند و سیاهی را مملو از ترس نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره رسانه – مدیا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

محبوب ترین فیلم  درباره‌ی رسانه – مدیا، در سایت IMDB چه فیلمی است؟

فیلم شبگرد با بیش از 500 هزار رای در وبسایت IMDB، جزو محبوب ترین فیلمهای رسانه ای محسوب می‌شود.

اولین فیلمی که درباره‌ی رسانه در سینما اکران شد چه فیلمی بود؟

اطلاعات دقیقی از سال انتشار اولین فیلم سینمایی که درباره‌ی مدیا باشد در اختیار نیست، اما دهه‌ی 30 و 40 عصر فیلم‌هایی بود که لحن‌های انتقادی زیادی به سیستم اخبار رادیویی و روزنامه‌ای می‌انداختند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *