نقد فیلم The Tomorrow War (جنگ فردا 2021) ؛ یادآوری آینده در گذشته

[yasr_overall_rating]در نوشتار نقد فیلم The Tomorrow War به بررسی فیلمی علمی تخیلی ساخته کریس مک‌کی خواهیم پرداخت. در ادامه با فیگار همراه باشید.

در خلاصه رسمی داستان آمده است: مردی برای جنگ در آینده دعوت می‌شود که سرنوشت بشریت به توانایی او برای مقابله با گذشته اش متکی است. جنگ فردا ممکن است احساس استقلال در روز شما را ایجاد کند؛ زیرا ما شاهد سربازانی هستیم که علیه بیگانگان می‌جنگند.

The Tomorrow War یک فیلم علمی تخیلی مناسب است که براساس جنگی در آینده علیه گونه های بیگانه، در 30 سال آینده، برای نجات شهروندان ساخته شده است.

دن فارستر شخصی است که می تواند گذشته را کنترل کند. و به دلیل قدرتش، او را به آینده می‌کشاند تا بتواند در نبرد با بیگانگان شرکت کند و بتواند در نجات بشریت کمکی خاص باشد. او با فرمانده رومئو و پدرش جیمز فارستر همکاری خواهد کرد تا جهان را برای دخترش از نو بسازد.

در ادامه با نوشتار نقد فیلم The Tomorrow War همراه سایت فیگار باشید.

نقد فیلم The Tomorrow War (جنگ فردا)

یادآوری آینده در گذشته

  • یادآوری آینده در گذشته
  • کریس پرت در فیلم جنگ فردا
  • سال 2051
  • مقابله ای ناکارآمد – وایت اسپایکس ها
  • تحلیل فیلم جنگ فردا
  • عوامل فیلم
نقد فیلم The Tomorrow War , نقد The Tomorrow War , فیلم The Tomorrow War , نقد فیلم جنگ فردا , فیلم جنگ فردا , نقد جنگ فردا , جنگ فردا , کریس مککی , کریس مک کی , کریس پرت , White Spikes , وایت اسپایکس , مارول ,
کریس پرت در فیلم جنگ فردا ؛ نقد فیلم The Tomorrow War
در این فیلم کریس پرت در نقش دن فارستر، ایوان استراوفسکی در نقش رومئو فرمانده، جی.کی. سیمونز در نقش جیمز فارستر، بتی گیلپین در نقش امی فارستر، سام ریچاردسون در نقش چارلی، یاسمین متیوز در نقش ستوان هارت و ایهودج در نقش دوریان بازی خواهند کرد.

کریس پرت از تمام توانایی ها و محبوبیت خود و امتیازها و ارزش‌هایی که در دنیای ژوراسیک و نگهبانان کهکشان بدست آورده بود استفاده کرد تا فیلم جنگ فردا ، یک تریلر علمی تخیلی بیش از حد طولانی حذاب به نظر برسد.

در ابتدا قبل از همه گیری ویروس کرونا برای اولین بار در سینما برنامه ریزی شد. اکنون از طریق Amazon Prime Video به جریان می‌افتد. اما تصور اینکه با تماشای این فیلم اکشن و علمی تخیلی در صفحه نمایشی دیگر جز در سینما در کنار انبوهی از تماشاگران سخت است.

کارگردان “The LEGO Batman Movie” با اولین ویژگی لایو اکشن خود ، کریس مک کی چندین عنصر بیش از حد آشنا را به طرز قابل توجهی بهم می‌پیوندد: کمی سفر در زمان، انبوهی از مهاجمان بیگانه سرسخت و سخت جان، یک گروه نا منظم و ناهماهنگ که برای جلوگیری از آنها دور هم جمع شده در کنار مشکلات پدر و پسر که حل نشده باقی مانده‌اند و چند فرد حاشیه‌ای نامناسب برای بخش کمیک فیلم که به هیچ وجه به فیلم ارزشی را اضافه نمی‌کند. فیلم ظاهراً طرح اصلی یونیک و نوآورانه‌ای را ارائه نمی‌دهدو نویسنده فیلم جنگ فردا، Zach Dean ، زک دین ، شاید در این فیلم به خوبی عمل نکرده باشد؛ اما بسیار ساختار روایی جذابی را شاهد هستیم.

کریس پرت در فیلم جنگ فردا

نقد فیلم جنگ فردا
نقد فیلم جنگ فردا ؛ نقد فیلم The Tomorrow War

در میان این همه جنون در لابه لای ساختار روایی این فیلم، کریس پرت است که تلاش می‌کند تا به ریزه کاری های نمایشی که او به سادگی نمی‌]واهد از کنارشان بگذرد، رنگ و لعابی خاص را می‌دهد.

او می‌تواند به عنوان شخصیتی دلفریب پیتر کوئیل کاریزماتیک که در دنیای سینمایی مارول جایی برای خودش باز کرده بود، عبور کند. درواقع وی با فیلم جنگ فردا توانست یک قهرمان اکشن جذاب باشد، همانند شخصیت اوون گرادی شجاع که با دایناسورها رفتار می‌کرد.

او همچنین به عنوان صدای امت بریکوسکی آفتابی، در مجموعه “The LEGO Movie” یک جذابیت ویروسی است. اما بازی او در فضایی پدرانه که برای نجات خانواده اش – و همه بشریت – تلاش می‌کند، به نظر روی پرت ننشسته است. به او مجالی برای خودنمایی نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Werewolves Within 2021

واکنش منتقدان به انیمیشن Wish Dragon 2021


هنگامی که او به مهلکه سفر در زمان با شیوه‌ای خاص که در فیلم می‌بینید پرتاب می‌شود تا جلوی بیگانگان غارتگر را بگیرد، بیان مکرر چشمان گشاد و دهانش ناخواسته آن میت پرات معروف را از روزهای قبل از گرسنگی در “پارک ها و تفریحات” NBC به ذهن متبادر می‌کند. احتمالاً همه ما واکنش نشان خواهیم داد تا 30 سال به آینده پرتاب شویم و سپس از آسمان به یک استخر بلند بالای بام سقوط کنیم، همانطور که شخصیت پرت در سکانس آغازین فیلم با آن مواجه می‌شود.

سال 2051 ؛ نقد فیلم The Tomorrow War

نقد فیلم The Tomorrow War (جنگ فردا 2021) ؛ یادآوری آینده در گذشته
نقد فیلم The Tomorrow War (جنگ فردا 2021) ؛ یادآوری آینده در گذشته

انسان‌هایی برای نجات بشریت و تلنگرهای انقراضی، از سال 2051 به گذشته و به امروز سفر کرده اند تا به ما هشدار دهند که بیگانگان زمین را محاصره کرده‌اند، و غیرنظامیان باید برای کمک به مبارزه با آنها سه دهه جلوتر بروند.

به همین ترتیب جمعیت کاهش یافته است. در میان آنها Pratt’s Dan Forester، یک معلم علوم دبیرستان با روحیه نرم و یک جانباز جنگ عراق است. در حالی که او تمایلی به ترک همسرش (بتی گیلپین کم کار) و دختر 9 ساله که در فیلم جنگ فردا بسیار درخشان طاهر می‌شود (ریان کیرا آرمسترانگ) ندارد. او همچنین در آغاز فیلم اعلام کرد:

من قصد دارم کار خاصی با زندگی خود انجام دهم.

در نهایت کریس پرت ،‌ به دستگاهی خاص که روی ساعدش متصل شده است، که او را برای آینده در طول یک هفته برای انجام وظیفه منتقل میکند، مجهز می‌شود. او متوجه می‌شود که به هر حال هفت سال دیگر می‌میرد. از جمله سربازان دیگر این نیرو، شخص عصبی بنام چارلی (سام ریچاردسون از “Veep”) و شخصیتی غریب و خردمند بنام نورا (ماری لین راجسکوب) است. هیچ یک از این آدم ها حتی به شخصیت هم نزدیک نمی‌شوند و در فیلم کارایی خاصی ندارند.

مقابله ای ناکارآمد – وایت اسپایکس ها

White Spikes ( وایت اسپایکس )
White Spikes ( وایت اسپایکس ) ؛ نقد فیلم The Tomorrow War

آنچه که همه آنها هنگام ورود به آینده مجبور به مقابله با آن هستند، چه آماده باشند و چه نباشند، ارتشی از موجودات آلبینو است که با نام White Spikes ( وایت اسپایکس ) شناخته می‌شوند.

آنها با آسیب دیدن از ناحیه گلو و شکم از بین می‌روند. آنها همچنین به صورت جداگانه یا دسته جمعی بسیار تیز و زیرک به نظر می‌رسند. چیزی نه تنها در مورد نحوه حرکت آنها بلکه در مورد نحوه تدوین صحنه های اکشن عظیم در فیلم جنگ فردا نیز وجود دارد. آنها شیدایی مداوم و نرم دارند که بسیار قابل توجه است. قطعاً این کیفیت از نحوه به تصویر کشیده شدن وایت اسپایکس ها کمکی نمی‌کند. زیرا که که همه چیز با انبوهی از تیراندازی طاقت فرسا نادیده گرفته می‌شود.

از طریق همه اینها، کریس پرت می‌دود، فریاد می‌کشد، شلیک می‌کند. در همه این حرکات فیزیکال و فضاسازی هایی با ریتم و تمپوی بالا کریس پرت بسیار قابل باور و خوب ظاهر می‌شود.


بیشتر بخوانید:

نقد قسمت چهارم سریال لوکی (Loki)

نقد فیلم Fatherhood (پدرانگی)


صحنه های او با ایوان استراوفسکی بعنوان سرهنگ (یا دخترش در گذشته) که دستور می‌داد و پدرش هم باید اطاعت می‌کرد، نسبتا خوب هستند. او تا حدی به دلیل سابقه نظامی با او ارتباط برقرار می‌کند.

ساختار روایی فیلم جنگ فردا ، این فیلم را کاملاً تحت تأثیر وایت اسپایکس قرار می‌دهد. با غرش‌های گوش خراش و خون و مایعات سبز و زرد در همه جای بدن و دهانش همه چیز را له می‌کند و قصد از بین بردن بشریت را دارد.

به هر حال، در آینده، هیچ کس نمی‌تواند صدای فریاد شما را بشنود.

تحلیل فیلم جنگ فردا ؛ نقد فیلم The Tomorrow War

نقد فیلم The Tomorrow War (جنگ فردا 2021) ؛ یادآوری آینده در گذشته
نقد فیلم The Tomorrow War (جنگ فردا 2021) ؛ یادآوری آینده در گذشته

این یکی از محبوب ترین فیلم‌ها در ژانر علمی تخیلی خواهد شد؛ زیرا زمین به شکلی گسترده‌تر توسط مهاجمان فرازمینی مورد حمله قرار می‌گیرد. فقط با نیروهای متحد می‌توان از انقراض بشریت جلوگیری کرد.

نمونه هایی از این فضای آخرالزمانی، در بسیاری از فیلم‌ها دیده شده است. اما جنگ فردا  می‌تواند عجیب باشد، له نوعی حملات تهاجمی که سمت و سویش بشریت هستن بسسیار جدی‌تر با فضای علم درآمیخته شده است. نکته‌ای که در فیلم مهم می‌شود این است که کسانی هستند که وقتی پول یا استعداد لازم برای ایجاد چشم انداز هیجان انگیز از آینده از بین می‌رود، ناخواسته خنده دار می‌شوند و فضای کمیکی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد.

جنگ فردا قطعاً فیلمی ارزان نیست. گفته می‌شود Amazon Prime Video حدود 200 میلیون دلار روی میز گذاشته تا این نمایش علمی تخیلی را که در ابتدا برای سینما در نظر گرفته شده بود، به صفحه نمایش خانگی برساند.

اینکه مسئولین دقیقاً در فیلم چه چیزی دیده اند، اینکه آنها این فیلم را به هر قیمتی برای خود می‌خواهند، تقریباً در 140 دقیقه مشخص نیست. مطمئناً، با کریس پرت یک ستاره واقعی هالیوود این توقعات بوجود آمده است. برخلاف ماجراجویی‌های بسیار هیجان‌انگیز دنیای سینمای مارول ، این فیلم به شدت خودش را جدی می‌گیرد. بسیار جدی تر از آنچه داستان کلیشه‌ای اما قدرتمندش ما را برای سرگرم کردن به خودش جذب کرده است.

ایده اصلی واقعاً هیجان انگیز است. هنگامی که مردم برای نجات خود از یک فاجعه قریب الوقوع به آینده teleport می‌شوند، این یک نوع جالب از نقش سفر به زمان به همان اندازه محبوب است.

همچنین با سوالاتی مهیج اخلاقی همراه است. خود را فدا کنید تا دیگران دهه ها بعد زندگی کنند که شما حتی لزوماً نمی‌دانید، این جمله ای در مورد پایداری در دنیای ناپایدار عصر کنونی است.

تا حدودی جای تأسف دارد که فقط کسانی که قبل از جنگ بیگانگان می‌میرند جذب می‌شوند. در این صورت، وقتی مردم با آینده یا گذشته خود روبرو می‌شوند، این امر از پارادوکس بازگشت به آینده جلوگیری می‌کند. اما از آنجا که بخش عمده ای از واردات در این جنگ از بین رفته است، شخصی در گذشته مفقود شده است، که منجر به تغییرات گسترده دیگری در جدول زمانی می‌شود.

از طرف دیگر: زک دین فیلمنامه نویس بدیهی است که علاقه ای به تفکر درباره اتفاقاتی که توصیف می‌کند ندارد. مخاطب هم نباید داشته باشد، در جنگ فردا چیزی چندان منطقی وجود ندارد. گرچه شاید بتوان با پرسش از روی کنجکاوی نه چندان جدی بسیاری از سوالاتی مربوط به محتوا را نادیده گرفت، اما ترسیم شخصیت دشوارتر است.

حتی اگر پرت به وضوح در تلاش است تا بار دیگر جذابیت دوست قدیمی خود را باز کند: دن شخصیتی کاملاً جالب نیست. اما وقتی فیلم سعی در برانگیختن احساسات دارد، واقعاً بد است. صحنه هایی که شخصیت اول ما یعنی کریس پرت با پدر خود که جی کی سیمونز بازی می‌کند، ناشیانه نوشته شده است.

از این گذشته، کارگردان کریس مک کی (فیلم لگو بتمن) در صحنه پردازی صحنه های اکشن استعداد نشان می‌دهد. موقعیت ها و طراحی های موجودات بیگانه نیز باعث می‌شود تا بتوانند شما را به تماشای این فیلم اکشن، علمی تخیلی و هیجان‌انگیز مجاب کنند.

عوامل

  • کارگردان: کریس مک‌کی
  • تهیه‌کننده: دیوید الیسون، دانا گلدبرگ، دان گرینجر، دیوید اس. گویر، ادام کولبرنر و جولز دالی
  • نویسنده: زک دین
  • بازیگران: کریس پرت، ایوان استراهاوسکی، بتی گیلپین، Keith Powers، Sam Richardson و جی. کی. سیمونز
  • موسیقی: لورن بالفه
  • فیلم‌بردار: لری فانگ
  • تدوین‌گر: راجر بارتون
  • شرکت تولید: پارامونت پیکچرز، اسکای‌دنس مدیا، نیو ریپابلیک پیکچرز، دیوید اس. گویر و لیت انترتیمنت گروپ
  • توزیع‌کننده: آمازون استودیوز
  • کشور: ایالات متحده
  • زبان: انگلیسی

بیشتر بخوانید:

هرکسی که به یک نبرد سرنوشت ساز علمی تخیلی علاقه دارد می‌تواند از این فیلم لذت ببرد و اوقات خوشی را سپری کند. اما فقط می‌تواند سرگرم شود و از اتفاقاتی که شاید برای بشر در آینده می‌افتد کمی هراس پیدا کند. در پایان نوشتار نقد فیلم جنگ فردا خوشحال می‌شویم اگر نکته یا نظر خاصی را داشتید حتما با ما در بخش کامنت‌ها در سایت فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *