نقد فیلم Settlers (مهاجران 2021) ؛ کشف سردرگمی انسان معاصر در عصر تکنولوژی

در نوشتار نقد فیلم Settlers به کارگردانی ویات راکفلر به بررسی این فیلم علمی تخیلی خواهیم پرداخت. در ادامه با فیگار و بررسی فیلم مهاجران همراه ما باشید.

فیلم علمی تخیلی مهاجران ، درامی کند (خوش ریتم) به کارگردانی ویات راکفلر است. این که آیا اسکان یا کاوش در سرزمین های عجایب و غریب آلود جدید، بر گیج شدن انسان تأثیر می گذارد موضوع بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی حال حاضر عصر تکنولوژی است.

از نظر تاریخی، بشر 99٪ از زندگی خود را به عنوان عشایر گذرانده است، اما این جامعه معاصر اصطلاحات مختلفی را بیان می کند. آیا می توانیم از طبیعت ذاتی خود پیشی بگیریم و در قطعه زمینی که هر روز ما را خفه می کند مستقر شویم؟

فیلم راکفلر روایتی از خانواده ای است که در سرزمینی بسیار فرازمینی زندگی می کنند. کارگردان از طریق آن شخصیت‌ها، سردرگمی را بیشتر کشف می کند.

نقد فیلم Settlers (مهاجران 2021)

کشف سردرگمی انسان معاصر در عصر تکنولوژی

در ادامه نوشتار نقد فیلم Settlers در یک نگاه می‌توانید در لیست زیر مسائلی را که به آن‌ها پرداخت شده است ببینید:

  • ساختار روایت
  • دلهره
  • ریشه تعلیق
  • مسئله اصلی
  • ترس از ناشناخته‌ها
  • آنچه نمی‌بینید ساختار اصلی فیلم است
  • طراحی
  • بازیگری
نقد فیلم Settlers , نقد Settlers , فیلم Settlers , نقد فیلم مهاجران , فیلم مهاجران , بررسی فیلم Settlers , بررسی Settlers
نقد فیلم Settlers , نقد Settlers , فیلم Settlers , نقد فیلم مهاجران

ساختار روایت ؛ نقد فیلم Settlers

شخصیتی بنام رضا (جانی لی میلر) با همسرش ایلسا (صوفیا بوتلا) و دختر نه ساله‌شان رمی (شاهزاده بروکلین) در یک شاتل زندگی می کند. قلمرو کوچک آنها، که هیچ کس دیگری در آن زندگی نمی‌کند، دارای یک مرغداری و یک گلخانه است و آنها را به نوعی خودکفایی و رهایی خاصی نزدیک می‌کند. همه چیز کاملاً پیش پا افتاده و ارام پیش می‌رود به جز دختر کنجکاو آنها رمی که می‌خواهد کره زمین را بیشتر کشف کند. با این حال، مادر او را از هرگونه اقدام نسبت به این مسئله منع می‌کند.

رمی وقتی کلمه “LEAVE” را که روی پنجره آشپزخانه‌شان می‌بیند وحشت‌زده می‌شود و از آن صبح به بعد همه چیز عوض می‌شود. درواقع ریتمی که برای زندگی آن‌ها در حال رقم خوردن بود به هم می‌خورد. گفتگوی محرمانه رضا و ایلسا نشان می‌دهد که آنها ایده ای درباره این هشدار مرموز دارند. قبل از اینکه اتفاق خاصی بیافتد، سه محیط بان با لباس خاکی به خانواده حمله می‌کنند. رضا با موفقیت به آنها شلیک می‌کند و برای پایان کار محل سکونت را ترک می‌کند اما دیگر برنمی‌گردد.

ایلسا و رمی با وحشت روزهای خود را سپری می‌کنند و منتظر بازگشت رضا هستند. در کمال تعجب، یک محیط بان عجیب و غریب با اسلحه در خانه آنها ظاهر می‌شود و آنها را به گروگان می‌گیرد.

محیط بان مرموزی که در خانه آنها ظاهر شد، جری (اسماعیل کروز کوردووا) نام داشت. خانه متعلق به پدر و مادر او بود. جری، رضا و ایلسا را ​​به قتل پدر و مادرش و تصاحب جای او متهم می‌کند.

ایلزا سرانجام حقیقت را می‌گوید که آنها مادرش را نکشته اند. وقتی آنها به شهرک رسیدند، او قبلاً مرده بوده. آنها ساکنان کره زمین بودند که به سیاره دیگری منتقل شده بودند، اما سیستم حمل و نقل آنها خراب شد و آنها مجبور شدند بر روی این سیاره فرود آیند. پدر جری به آن‌ها پناه داد، اما وقتی از بارداری ایلسا و اتصال زمین با آنها مطلع شد، او با اسلحه و برای دفاع از خود، خودکشی می‌کند.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Fatherhood (پدرانگی)

نقد فیلم The Tomorrow War (جنگ فردا 2021)


احتمالا جری، رضا را قبل از رسیدن به خانه کشته و بعد از آن ایلسا را ​​هم می‌کشد. رمی برای جنگیدن خیلی ضعیف است، اما در طول همه این سال ها، قصد فرار را در سر می‌پروراند. رمی در هنگام بازدید از لبه شهرک، متوجه شد که این منطقه از طریق فضای شیشه ای شفاف محافظت می‌شود. یک محفظه فلزی تنها راه ورود یا خارج شدن از آن زندان شیشه ای بود، اما او برای زنده ماندن در جو نامناسب حاکم به ماسک اکسیژن نیاز داشت.

جری، رمی را متقاعد می‌کند که آنها همه چیز را در محلی که زندگی می‌کنند دارند و به هیچ چیز دیگری جز آنجا نیاز ندارند و نخواهند داشت. اما گویا چیزهای دیگری خارج از آن محفظه وجود داشت، اما اکنون همه آنها از بین رفته بودند. اگر او سعی می کرد از خانه بیرون برود، ظرف یک یا دو روز می‌مرد. اما طعمه کنجکاوی خود شد، رمی می‌خواست از سرزمین های کشف نشده بازدید کند.

رمی از نظر عاطفی نمی‌توانست با قاتل والدینش زندگی کند. علاوه بر این، جری در تلاش بود تا رمی را اغوا کند تا بتواند نسل خود را ادامه دهد. در ابتدا، او با ایلزا رابطه برقرار می‌کند، اما رمی تنها گزینه او برای ادامه نسل پس از رفتن او بود. جری فکر می‌کرد که مسئولیت ادامه نسل را دارد. اما رمی نمی خواست در آن شرکت کند. این درگیری آشکاری بود که باعث تنش و تعلیق در ساختار روایت می‌شد.

جری همه ماسک‌های اکسیژن را می‌سوزاند تا کسی جرأت ترک محل اسکان را نداشته باشد. اما رمی یکی را زیر تختش پنهان می‌کند. وقتی جری از این قضیه با خبر می‌شود، سعی می‌کند به او حمله کند، اما آن ربات عجیب و ساختار شکن که بوی نوستالژی و زباله دان‌های زمین را به سمع و بصر ما می‌رساند، جان او را نجات می‌دهد. در پایان، رمی با اسلحه به جری شلیک می‌کند و برای همیشه او را می‌کشد.

, فیلم مهاجران , بررسی فیلم Settlers , بررسی Settlers
فیلم مهاجران , بررسی فیلم Settlers , بررسی Settlers

دلهره ؛ نقد فیلم Settlers

اولین اقدام این داستان می‌توانست در هر زمان و در هر مکانی اتفاق بیفتد. فیلم مهاجران با موفقیت خانواده ای را تشکیل می دهد، اساساً تنها در مرزی جدید. این مسئله ممکن است بخشی از فضاسازی یک کابین تنها در یک بیابان دلهره آور باشد، با اتصال صفر به تمدن. اگرچه این فصل ها به نام چندین شخصیت نامگذاری شده اند، اما مهاجران در وهله اول از نگاه رمی جوان دیده می‌شود. او فقط به همان اندازه که والدینش به او گفته اند از مریخ در اطراف خود می‌داند و بلافاصله مشخص است که رضا و ایلسا کاملاً از خطرات خارج از شهرک ​​خود آگاه هستند.

ریشه تعلیق

برای یک فیلم که در یک سیاره دیگر در جریان قرار می‌گیرد، مهاجران بسیار محدود احساس می شود اما به روشی خاص. فیلم با ریتم ارام اما تمپوی به شدت بالایی در لابلای واکنش های رمی نسبت به تغییر جهان او در جریان قرار می‌گیرد. ریشه تعلیق در فیلم Settlers حول رابطه آرام و مناقشه برانگیز تنها چهار شخصیت آن است.

وجود آنها در مریخ یکنواختی کسل کننده است: بسیاری از ظرفشویی ها و خوردن وعده های غذایی در سکوت شدید اتفاق می‌افتد. این لحظات آرام به صحنه ها اجازه می دهد تا روی شخصیت هایی که وضعیت متغیرشان را در اختیار دارند متمرکز شود. واکنش های افزایشی آنها چرخش های دراماتیک نهایی را آزار دهنده تر می‌کند. و همین آزارهاست که تمپوی فیلم را شکل می‌دهند. همین مسائل است که ریتم صحیح و حقیقی دنیای آخرالزمانی را برای ما به تصویر می‌کشد.

نقد فیلم Settlers , نقد Settlers , فیلم Settlers , نقد فیلم مهاجران
نقد فیلم Settlers , نقد Settlers , فیلم Settlers , نقد فیلم مهاجران

مسئله اصلی ؛ نقد فیلم Settlers

مسئله اصلی Settler فقدان جهت گیری روشن فیلم است. آنچه که در اصل به عنوان فضایی آغاز می شود، در نیمه راه فیلم، با رمی در کشف دنیایی که می‌شناسد، یک چرخش علمی-تخیلی پر از معما را به خود اختصاص می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Werewolves Within 2021

واکنش منتقدان به انیمیشن Wish Dragon 2021


داستان با روش خاصی در ابتدا طی چند هفته اتفاق می‌افتد؛ سپس سالها. تقریباً در اوایل فیلم جری به خانواده قول می‌دهد که در 30 روز آینده همه چیز فرق خواهد کرد. این واقعیت که فیلم سالها طول می‌کشد، بدیهی است که 30 روز می آید و می رود. اما حداقل نیمه اول فیلم باعث می‌شود که تنش خیلی آهسته در وجود مخاطب شکل خودش را پیدا کند و ایجاد شود زیرا شرایط رمی گذشت زمان را نشان می‌دهد.

ترس از ناشناخته‌ها

ترس از آن و کنجکاوی آنچه که فراتر از آن است، توسط فیلم، ناشناخته به تصویر کشیده می‌شود. والدین رمی سعی می‌کنند از او در برابر عناصر خشن و حقیقت محافظت کنند، تا از نظر جسمی و روحی از او محافظت کنند. شخصیت ها به دنیای بزرگتر فراتر از شهرک اشاره می‌کنند.

این اشارات تصویری نامشخص از تمدن های دیگر و حتی زندگی روی زمین را نشان می‌دهد. جوامع یا شکست خورده بودند یا در آستانه شکست قرار داشتند. این مبهم بودن در جزئیات جهان در واقع سفر کلی رمی را به تصویر می‌کشد. سفر زن جوان که با تهدیدهای دلهره آور و سازش توسط اطرافیانش روبرو می‌شود و حتی در مقابل مرگ تقریباً قطعی او، برای زنده ماندن به جلو فشار می‌آورد.

آنچه نمی‌بینید ساختار اصلی فیلم است

Settlers در واقع داستان علمی علمی متاثر از غرب است، که شامل خانه داران و قانون شکنان آینده نگر است. که قطعاً از تنوع ریتمیک، بدخلق و تجدیدنظرطلبانه حاصل می‌شود. برعکس، تقریباً هر اتفاق مهم در فیلم خارج از ساختاری که به تصویر کشیده می‌شود رخ می‌دهد. در ابتدا، این باعث ایجاد یک رمز و راز می‌شود، اما با گذشت زمان تبدیل به حقیقتی می‌شود که با متضاد خودش برابر است. آنچه را که نمی‌بینیم، می‌بینیم.

فیلم مهاجران , بررسی فیلم Settlers , بررسی Settlers
فیلم مهاجران , بررسی فیلم Settlers , بررسی Settlers

طراحی

تیم طراحی واقعا کار شایسته دریافت جایزه را کرده‌اند. خانه، مزرعه و ساختمان های خارج از خانه کمی جلوتر از زمان فعلی ما در فضایی پارادکس آلود به نظر می‌رسد؛ تا حدودی ساکن و فرسوده است. از برخی جهات، فضای داخلی حتی به جنگ ستارگان شباهت دارد.

بازیگری ؛ نقد فیلم Settlers

بازیگران قوی هستند. اسماعیل کروز کوردوا با بازی به شدت زیر پوستی خودش به همراه شرایط غیرقابل پیش بینی فیزیک خود در نقش جری ما را کاملاً از تعادل خارج می‌کند. سوفیا بوتلا احتمالاً بهترین کاری را که در نقش ایلسا از او دیده ایم انجام می‌دهد. جونی لی میلر به عنوان یک پدر، به راحتی در ایجاد یک ارتباط خانوادگی خوب عمل می‌کند. با این حال، انتخاب های زیباشناختی و روایی راکفلر در واقع ارتباط Brooklynn Prince و Nell Tiger Free را به عنوان Remmy (به ترتیب 9 و 18 ساله) دشوارتر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

در پایان خیلی خوشحالیم که تا انتهای نوشتار نقد فیلم مهاجران ما را همراهی کردید. بسیار سپاسگزار می‌شویم اگر نکته‌ای یا سخنی در رابطه با فیلم Settler داشتید در بخش کامنت‌های سایت فیگار با ما به اشتراک بگذاریذ.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *