نقد فیلم Till Death (تا زمان مرگ 2021) ؛ مگان فاکس در دنیای خفقان‌آور جنایی

[yasr_overall_rating]در نوشتار نقد فیلم Till Death به بررسی چگونگی گیر افتادن و چالش مگان فاکس در فیلم می‌پردازیم. در ادامه با فیگار همراه ما باشید.

در حالی که جدیدا دنیای سینما توسط جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های پر زرق و برق، با بودجه های آن‌چنانی مارول به نوعی سرگرمی لازم را مدتهاست در دست گرفته است و ذائقه سینمایی این هنر را در حال تغییر دادن است، یک اتفاق نمایشی تازه با بازی خانم جذاب سینمای جهان و کره زمین بخش کوچی از جایگاه سینمایی و فرم سینمایی مارول را گویا در خطر انداخت؛ البته که بسیار اغراق کردیم که این دل پر را خالی کنیم.

تا زمان مرگ فیلمی امیدوار کننده بود. و علی رغم پس زمینه یخی و سرد آن، بخش گرماآلود خود را در ذهن و جان مخاطبش با تمپو و ریتم خوبی که به تصویر می‌کشد ایجاد می‌کند. بخشی از رمز و راز فیلم تا زمان مرگ می‌تواند ثابت کند که فیلمی است که می‌شود با توجه به ساختار روایی بسیار متناسبش، روی آن حساب باز کرد.

نقد فیلم Till Death (تا زمان مرگ 2021)

مگان فاکس در دنیای خفقان‌آور جنایی

نقد فیلم Till Death , فیلم Till Death , نقد Till Death , نقد فیلم تا زمان مرگ , فیلم تا زمان مرگ , نقد تا زمان مرگ , تا زمان مرگ , نقد فیلم تا مرگ , فیلم تا مرگ , تا مرگ , نقد تا مرگ , مارول , مگان فاکس , مگان فاکس در فیلم تا زمان مرگ , مگان فاکس درفیلم تا مرگ , اسکات دیل , کارگردان فیلم تا زمان مرگ , کارگردان فیلم تا مرگ ,
نقد فیلم Till Death , فیلم Till Death , نقد Till Death , نقد فیلم تا زمان مرگ

کارگردان اسکات دیل با اولین فلیم بلند خود یک ماجرای خاص، جدی و لطیف خشونت بار را ارائه می‌دهد. فیلمی که می‌بینید مگان فاکس بازیگر ترانسفورمرها فیزیک و بیان هیجان انگیز خود را برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر در این فیلم مورد استفاده قرار می‌دهد.

فیلم تا مرگ نوشته شده توسط جیسون کاروی با زیرکی هوشمندانه‌ای، توانسته این فیلم را در ابتدا دلنشین و لطیف جلوه دهد. که حکایت از یک داستان زنانه را برای ما به ارمغان می‌آورد.

از طریق یک روایت قابل پیش بینی، یک ثروتمند پر زرق و برق را که شوهر دارد نشان می‌دهد. این فرد ثروتمند تلاش می‌کند روابطش را با مردی کنترل کننده، سمی و قدرتمند بر خلاف احتمال قطع کند.

اما فیلم به زودی و در فضایی که به طرز حیرت انگیزی چیزی نزدیک به فیلم The Shallows است، از طریق ساختار روایی همه چیز در خانه به اوج خود می‌رسد. فاکس در این ساختار به شکل بی‌رحمانه ای ارزشش زیر سوال می‌رود.

فیلم تا مرگ به شکل متفاوتی شخصیتی را که مگان فاکس بازی می‌کند مورد حمله قرار می‌دهد. نه بواسطه افرادی شرور. بلکه به شدت روانشناختی، او شروع به زجر کشیدن می‌کند. اما همه چیز با یک جفت قاتل غارتگر در امتداد این ساختار شکل خود را عوض می‌کند.

نبرد ناراحت کننده زنده ماندن او بسیار هیجان انگیز است. زیرا او با افزودن معاملات کوچک به افزایش چانه‌زنی با آن‌ها می‌پردازد و به هیچ چیز دیگری متکی نیست، جز به مدل هوشمندانه اعمالش و رفلکس ها.

ستاره فیلم تا مرگ نه تنها انگار فیلم را کارگردانی می‌کند، بلکه (و شاید تا حدودی بیشتر) ارزش فیلمنامه مبتکرانه کاروی، که از یک چاه کوچک از امکانات روایی گرفته شده را هم با بازی و ری‌اکشن‌های بی‌نظیرش به حداکثر می‌رساند.

فیلم تا زمان مرگ , نقد تا زمان مرگ , تا زمان مرگ , نقد فیلم تا مرگ , فیلم تا مرگ
فیلم تا زمان مرگ , نقد تا زمان مرگ , تا زمان مرگ , نقد فیلم تا مرگ , فیلم تا مرگ

در حالی که اما ( با بازی فاکس ) برای خودش می‌جنگد؛ زندگی برای پشت سر گذاشتن شرایط خصمانه ای که در آن گرفتار می‌شود او را می‌طلبد. لحظات آغازین تا زمان مرگ او را در کنار مردی که با او گفتگوی عمیقی دارد، به ما معرفی می‌کند.

واضح است، یک علاقه عاشقانه این بین وجود دارد. به نظر می‌رسد به طرز وحشتناکی با یک خداحافظی خشک و خالی بین این دو، همه چیز قرار است بهم بریزد. پس از آن شما یک رابطه بی ثمر و بدون هیچ راهی برای بهتر شدنش را شاهد هستید.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Werewolves Within 2021

واکنش منتقدان به انیمیشن Wish Dragon 2021


این ماجرا قبل از اینکه ما بتوانیم تشخیص دهیم این جوان به عنوان شوهر اما نمی‌تواند حضور داشته باشد، به تصویر کشیده می‌شود. او تام (با بازی امل آمین ) است. ستاره در حال ظهور در شرکت حقوقی مارک (با بازی اوین مکن ) شوهر اصلی اما که با او رابطه دارد.

همانطور که انتظار می‌رفت، مارک به هیچ وجه کسی نیست که احمق باشد؛ حتی اگر وانمود کند (به هر حال در ابتدا) از رابطه همسرش خبر ندارد. در ابتدا، همه نگاه‌ها و سکوت‌های پر از فریاد شاید به سمت تام باشد.

نقد فیلم Till Death

همه چیز در یک مراسم شام مخصوص سالگرد ازدواجی ناخوشایند که در فیلم Till Death به طور غیرمستقیم شخصیت مارک را آشکار می‌کند، شروع می‌شود. می‌دانید، کسی که همسر خود را کدو تنبل صدا می‌کند، احساسش این است که به اندازه کافی حق دارد که به او بگوید چه چیزی را بپوشد و به طرز غافلگیرانه او را به عنوان یک سورپرایز سالگرد ازدواج کاملاً دور از انتظار و با چشم بسته به مکانی خلوت هدایت کند.

نقد فیلم Till Death , فیلم Till Death , نقد Till Death , نقد فیلم تا زمان مرگ
نقد فیلم Till Death , فیلم Till Death , نقد Till Death , نقد فیلم تا زمان مرگ

رابطه بین این دو بسیار دردناک است. اما او کاملاً از اتفاقی که در حال رخ دادن است ناراحت به نظر می‌رسد. قبل از اینکه مارک او را نجات دهد اغلب اوقات او را به عنوان یک عکاس مبارز می‌خواند.

اما به زودی ثابت می‌شود که هیچ دختری مجبور به زیر دست بودن نیست. صبح روز بعد، اما، بعد از اینکه او یک شب عاشقانه را با شوهرش، مارک در خانه‌ای نزدیکی دریاچه‌ که پر از خاطرات برای آن‌ها بوده، از خواب بیدار می‌شود؛ در حالی که دستش بواسطه یک دستبند به دست مارک بسته شده بود، با ترس و وحشت شوهرش مواجه می‌شود.

که تصویری کاملاً بی نقص و متناسب با ساختار روایی فیلم را شاهد هستیم. همه چیز از همین سکانس شروع می‌شود. حالا ما با اما با بازی مگان فاکس همراه می‌شویم که باید از خانه‌ای خالی از هرچیزی که بتواند با آن دست شوهرش را قطع کند یا دستبند را بشکند، فرار کند و رهایی پدا کند.

اما تصویری که از فاکس می‌بینیم هیجان انگیزترین تصاویر سینمایی است، چهره‌ای پر از خون به همراه چشم‌های رنگی درآمیخته با قرمزی خون که تصویری بس عجیب با تمپوی بی نظیر در زهن و جان مخاطب ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Fatherhood (پدرانگی)

نقد فیلم The Tomorrow War (جنگ فردا 2021)


فاکس خودش را به زنجیر کشیده شده می‌بیند و به مدت طولانی به زناشویی خیانت آلود خود تامل می‌کند. هم به معنای واقعی و هم به استعاره. هنگامی که متجاوزان احتمالی او در جستجوی برخی از الماس‌هایی هستند که مارک به آنها قول داده بود به آن خانه غرق در خون می‌ایند. همه چیز ریتم بالاتری را به خود می‌گیرد.

ادامه ساختار فیلم تا زمان مرگ تحت یک بازی موش و گربه ‌ای پیش می‌رود که به طرز ماهرانه ای طراحی شده است. در آن یک تلفن همراه بی فایده، یک ماشین ناتوان، یک جفت دستبند، یک سوله یخ زده، برف تا زانو و (البته) یک دریاچه یخ زده همه نقش مهمی را در طرح این فیلم دارند.

در نتیجه گیری فیلم تا مرگ چیزی وجود ندارد که شما بخواهید درگیرش شوید. کافیست از زیبارویی مگان فاکس که در قرمزی خون بخش دیگری از زیباییش برای شما نگران‌کننده جلوه‌گر می‌شود لذت ببرید.

نقد فیلم Till Death

انتهای فیلم با وجود اینکه قابل پیشبینی بود به نوعی احساس رضایتی را در دل شما ایجاد می‌کند. اما اگر از حق نگذریم بازی مگان فاکس در این فیلم چنگی به دل نمی‌زند. کمی خشک و مصنوعی حس می‌شود. و نکته مهم اینکه هرچند بازی وی خشک جلوه‌گر می‌شود و یا حتی مصنوعی… اما به شدت در طول ساختار روایی فیلم و در کنار پیچیدگی های شرایط خطرناک شخصیت اما ، بازی مگان فاکس هم رشد می‌کند و شکل خودش را می‌گیرد.

فیلم تا زمان مرگ , نقد تا زمان مرگ , تا زمان مرگ , نقد فیلم تا مرگ , فیلم تا مرگ
فیلم تا زمان مرگ , نقد تا زمان مرگ , تا زمان مرگ , نقد فیلم تا مرگ , فیلم تا مرگ

عوامل فیلم تا زمان مرگ

  • نویسنده: جیسون کاروی
  • کارگردان: اسکات دیل
  • بازیگران: مگان فاکس ، امل آمین و اوین مکن

بیشتر بخوانید:

در ادامه بسیار خرسند می‌شویم اگر در بخش کامنت‌ها در سایت فیگار نظر خود را در خصوص نقد فیلم Till Death برای ما شرح دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *