ایستراگ های برتر در فیلم های دی سی

دنیای دی سی همانند مارول سرشار از ایستراگ‌ها و اشارات گوناگون است. در ادامه به بررسی بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی از نگاه سایت فیگار خواهیم پرداخت.

دنیای توسعه یافته دی‌سی یا DCEU در سال 2013 و با فیلم Man of Steel ساخته زک اسنایدر آغاز شد. این فیلم حاوی اشاراتی بود که بینندگان را برای آینده دنیای دی‌سی آماده می‌کرد. تمام دنیای سینمایی دی‌سی شامکل چنین اشاراتی است که برخی تنها یک ادای احترام به شخصیت‌ها، و برخی دیگر نوید آینده‌ای جذاب را به مخاطبان می‌دهند.

امروزه در فیلم‌های ابرقهرمانی نکات مخفی یا ایستراگ‌های متعددی گنجانده می‌شود که معمولاً تعداد کمتری از بینندگان متوجه آن‌ها خواهند شد. این نکات مخفی می‌تواند اشاره‌ای غیر مستقیم به یکی از رویدادهای کمیک یا فیلم‌های قبلی باشد. در این مقاله قصد داریم تا ایستراگ‌های برتر در فیلم‌های دی سی را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین ایستراگ های وان پیس

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night

ایستراگ های برتر در فیلم های دی سی

  • ایستراگ‌هایی که تنها طرفداران بزرگ دی‌سی متوجه شدند

شما می‌توانید فهرست بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی
بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی

درحال حاضر وضعیت ادامه دنیای دی‌سی کاملاً در ابهام وجود دارد. با وجود شایعات گوناگون و حتی حضور دی‌سی در کامیک کان سن دیگو 2022، همچنان نمی‌توانیم اطمینانی از آینده آن داشته باشیم. اما همچنان بررسی بهترین ایستراگ ها در فیلم های دی سی جذاب است. شاید آینده دنیای سینمایی دی‌سی از چیزی که برنامه ریزی شده بود متفاوت باشد، اما این ایستراگ‌ها می‌توانند برای مخاطبان دی‌سی بسیار جذاب باشند. تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به ایستراگ های برتر در فیلم های دی سی بپردازیم.

بازیگران واچمن

بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی
بهترین ایستراگ های فیلم های DC

زک اسنایدر اکثر فیلم‌های دنیای دی‌سی را کارگردانی کرده و مدیریت آن‌ها را برعهده داشته است. او در سال 2009 فیلم Watchmen را نیز برای دی‌سی ساخته بود. پس او تصمیم گرفت تا برخی از بهترین ایستراگ های فیلم های DC را با کمک بازیگران فیلم‌ واچمن ساخته خودش ایجاد کند.

پاتریک ویلسون که نقش نایت اول را در واچمن داشت، در دنیای دی‌سی به عنوان برادر آکوامن حاضر شده است. بیلی کروداپ در فیلم Watchmen نقش دکتر منهتن و سپس نقش هنری آلن، پدر فلش را در فیلم لیگ عدالت بازی کرد. همچنین جفری دین مورگان نقش کمدین رادر واچمن و سپس توماس وین را در بتمن علیه سوپرمن ایفا کرد.

ترتیب دیدن فیلم های دی سی

لباس‌های سوپرمن

بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی
بهترین ایستراگ های فیلم های DC

پس از اینکه اعضای لیگ عدالت تصمیم می‌گیرند سوپرمن را احیا کنند، او به سفیه کریپتونی قدیمی می‌رود. سپس سوپرمن با چندین لباس مختلف رو به می‌شود و برخلاف کمیک‌ها، لباس سیاه و سفید را رد کرده و لباس کللاسیک قرمز و آبی‌اش را می‌پوشد. البته لازم به ذکر است که او در نسخه زک اسنایدر فیلم لیگ عدالت، لباس سیاه و سفید را انتخاب می‌کند.

اما به غیر این مورد، تعداد بیشتری از بهترین ایستراگ ها در فیلم های DC در این سکانس هستند. ما می‌توانیم دو لباس کریپتونی نظامی همانند چیزی که ژنرال زاد در فیلم مرد پولادین پوشیده بود را نیز مشاهده کنیم.

بهترین کمیک های سوپرمن

تم کلاسیک بتمن و سوپرمن

بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی
بهترین ایستراگ ها در فیلم های دی سی

زمانی که جاس ویدون به عنوان کارگردان جایگزین زک اسنایدر برای لیگ عدالت انتخاب شد، او دنی الفمن را به عنوان آهنگساز این فیلم انتخاب کرد. هنگامی که بتمن با کمیسر گوردون ملاقات می‌کند، تم کلاسیک بتمن سال 1989 که آن نیز توسط الفمن نیز ساخته شده است، شنیده می‌شود. همچنین هنگامی که سوپرمن به زندگی برمی گردد، می‌توانید نسخه کمی متفاوت از موسیقی سوپرمن جان ویلیامز را بشنوید.

وقتی به اسنایدر این فرصت داده شد تا نسخه خود از فیلم را کامل و منتشر کند، او جانکی ایکس‌ال را که پیش‌تر موسیقی فیلم بتمن علیه سوپرمن ساخته است، برای این فیلم بازگشت. هردوی الفمن و جانکی ایکس‌ال آهنگساز‌های شگفت‌انگیزی هستند و سبک آن‌ها به خوبی با فیلم مطابقت دارد.

بهترین لباس ها در فیلم The Batman 2022

غار بتمن

بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی
بهترین ایستراگ های دنیای توسعه یافته دی سی

اکثر بهترین ایستراگ های DCEU در فیلم لیگ عدالت قرار دارند. بخش زیادی از آن‌ها نیز در سفینه کریپتونی قرار دارند. اما اکنون قصد داریم تا به غار بتمن بپردازیم.

غار بتمن در این فیلم نکات بسیار ظریفی دارد. برای مثال، ما می‌توانیم لباس رابین را در گالری غار بتمن مشاهده کنیم که عبارات جذابی روی آن نوشته شده است. این عبارات مربوط به قتل رابین توسط جوکر است. همچنین علامت سوال مشهور ریدلر روی یکی از ستون‌های غار بتمن دیده می‌شود.

حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman

فانوس سبز

بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی
بهترین ایستراگ های دنیای سینمایی DC

فلش بک به زمان تهاجم دارک ساید به زمین در نسخه زک اسنایدر لیگ عدالت،  یکی از حماسی‌ترین صحنه‌های تمام دنیای دی‌سی است. این سکانس حاوی برخی از بهترین ایستراگ های دنیای سینمایی دی سی است. نیروهای بشریت، آتلانتیسی‌ها، خدایان یونانی و حتی یک فانوس سبز در این سکانس به چشم می‌آیند.

وقتی سایبوگ جعبه‌های مادر را کنترل می‌کند یک آینده احتمالی را مشاهده می‌کند. در این آینده احتمالی، ذهن سوپرمن تحت کنترل است و بر فراز تالار ویران شده عدالت قرار دارد. همچنین او یک فانوس سبز نقابدار را می‌بیند که در زیر آوار افتاده است. به احتمال زیادی، این فانوس سبز کیلووگ باشد.

تمام فیلم های کنسل شده دنیای سینمایی دی سی

عمو بن مرد عنکبوتی

بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی
بهترین ایستراگ ها در فیلم های DC

از آخرین باری که مارول و دی‌سی یک کمیک مشترک چاپ کردند زمان زیادی می‌گذرد. همچنین ما 5 دلیل برای اثبات موفقیت فیلم مشترک مارول و دی سی را بررسی کردیم و احتمال آن را بسیار بعید شمردیم. با این حال، این باعث نمی‌شود که این دو کمپانی که به رقبای خود در آثارشان اشاره نکنند. یکی از بهترین ایستراگ های دنیای سینمایی DC نیز به دنیای مارول اشاره دارد.

زمانی که سوپرمن در لیگ عدالت به زندگی باز می‌گردد، با سرعت به فلش حمله می‌کند. درحالی که فلش در کنار بنای یادبود بزرگ دیده می‌شود، نام “بن پارکر” در این یادبود به چشم می‌خورد. این می‌تواند تنها یک تصادف باشد. اما همچنان این احتمال نیز وجود دارد که آن‌ها این ایستراگ را از عمد ایجاد کرده باشند.

برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

سال 1938

بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی
بهترین ایستراگ های دنیای سینمایی دی سی

یکی از انگیزه‌های سوپرمن در فیلم بتمن علیه سوپرمن تحقیقات در رابطه با بتمن در روزنامه است. او در نهایت از گاتهام دیدار می‌کند و از مردم محلی می‌پرسد که در مورد رویکرد غیر متعارف و خشونت آمیز بتمن در مبارزه با جرم و جنایت چه فکری می‌کنند. هرچرند که تحقیقات او در نهایت با مخالفت پری وایت، سردبیر دیلی پلنت روبرو می‌شود.

پری فقط از کلارک می‌خواهد تا بخش اخبار ورزشی را پوشش دهد اما او بیشتر به دنبال بتمن و لکس لوتر است. هنگامی که پری از این مسئله شاکی است، به کلارک می‌گوید که این سال 1938 نیست! نکته‌ای این دیالوگ را وارد لیست بهترین ایستراگ های دنیای توسعه یافته دی سی می‌کند، انتشار اولین شماره از کمیک‌های Action Comics در سال 1938 است. این اولین باری بود که سوپرمن وارد دنیای کمیک بوک شد.

بدترین فیلم های دی سی

بازگشت جیمی اولسن

بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی
بهترین ایستراگ ها در فیلم های دی سی

شخصیت جیمی الوسن تقریباً در تمام دنیای سینمایی دی‌سی غایب بود. اما او مدت کوتاهی را در فیلم بتمن علیه سوپرمن دیده شد. هرچند که او در همین سکانس کشته شد.

با این حال، نسخه‌ای جایگزین از جیمی اولسن با بازی مارک مک کلور که پیش‌تر این نقش را در فیلم‌های سوپرمن ریچارد دانر بازی کرده بود، به فیلم لیگ عدالت باز می‌گردد. او پس از اینکه لیگ عدالت سوپرمن را احیا کردند، مارک مک کلور درست به عنوان یک افسر پلیس درست در کنار بنای یادبود دیده می‌شود. دیدن بازگشت بازیگران قدیمی دی‌سی به نقش‌های خود، بسیار جذاب است.

ایستراگ های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

اشاره به جنگ ستارگان

بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی
بهترین ایستراگ های DCEU

تقریباً هیچکس نمی‌تواند این ایستراگ را بدون اینکه دنبالش باشد پیدا کند مگر اینکه فیلم‌ بتمن علیه سوپرمن و جنگ ستارگان امیدی تازه با بدون وقفه پشت سرهم و کاملاً متمرکز تماشا کند. هنگامی که بتمن به ملاقات لکس لوتر در زندان می‌رود تا خبر انتقال او به آسایشاه آرکهام را بدهد، لکس شناسه زندانی 16-TK-421 را دارد.

این شناسه قابل توجه است زیرا در فیلم یک امید تازه، پس از اینکه لوک و هان خود را به عنوان استورم تروپر برای نجات پرنسس لیا در می‌آورند، یک افسر امپراطوری هان را با شناسه 16-TK-421 خطاب می‌کند.

بهترین کمیک های جنگ ستارگان

سوپرگرل

بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی
بهترین ایستراگ ها در فیلم های DC

Man of Steel: The Prequel یک کمیک بوک پیش درآمد برای فیلم مرد پولادین بود که در سال 2013 منتشر شد. این کمیک توسط جف جانز، دیوید اس. گویر، استرلینگ گیتس و زک اسنایدر نوشته شده است. این کمیک داستان کارا زور ال یا همان سوپرگرل را دنبال می‌کند که ناخواسته به روی زمین می‌آید.

سپس به رویدادهای فیلم مرد پولادین می‌رسیم که کلارک برای اولین بار وارد سفینه 200000 ساله کریپتونی می‌شود. اجساد افراد زیادی در محفظه‌های مختلف این سفینه حضور دارند اما یکی از آن‌ها خالی است. کمیک پیش درآمد صرفاً قصد داشت تا نشان دهد که کارا همچنان زنده است. اما سرنوشت او درحال حاضر یک راز است.

بهترین ابرقهرمانان زن دی سی

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین ایستراگ های فیلم های دی سی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *