بهترین دیالوگ های تونی استارک در دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار

مرد آهنی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است. همراه ما باشید تا به بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

مرد آهنی یکی از محبوب‌ترین قهرمانان در دنیای سینمایی مارول (بهترین فیلم های مارول 2022) است. او طعنه‌های خنده دار، تک خط‌های بد و کلمات الهام بخش در تمام حضورهایش دارد، اما در حالی که دیالوگ‌های خاصی از این شخصیت نسبت به دیگران به یاد ماندنی‌تر است، برخی دیالوگ‌های خاصی وجود دارد که به تعریف تونی استارک با نام مستعار مرد آهنی کمک می‌کند.

چه توسط خود مرد آهنی صحبت شود و چه توسط شخصیت دیگری در مورد او صحبت شود، این دیالوگ‌ها به خوبی مهم‌ترین جنبه‌های او را به عنوان یک شخصیت نشان می‌دهند. از بهترین ویژگی‌های او گرفته تا نقص‌های اجتناب‌ناپذیرش تا سفرش به عنوان یک قهرمان، این دیالوگ‌ها مرد آهنی را در دنیای سینمایی مارول تعریف می‌کنند.

تونی اخلاق و رفتار خاصی در شخصیت خاص خود نشان می‌دهد و رابرت داونی جونیور بهترین حالت ممکن مرد آهنی را در دنیای سینمایی مارول (بهترین سریال های مارول 2022) به تصویر کشید. او توانست با دیالوگ‌های خاص خود و ترکیب آن‌ها با نوع رفتارش، لحظات بسیار به یاد ماندی را برای طرفداران رقم بزند. در این مقاله قصد داریم تا بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

چه می‌شد اگر مرد آهنی در فیلم پایان بازی زنده می‌ماند

بهترین دیالوگ های تونی استارک در دنیای سینمایی مارول

  • دیالوگ هایی که مرد آهنی را تعریف می کنند

شما می‌توانید فهرست بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول

تونی استارک شخصیت بسیار جالب‌تری نسبت به بقیه قهرمانان مارول دارد. او بسیار طعنه آمریز صحبت می‌کند و در مکالمه با دیگر قهرمانان شوخی‌های مکرر و جالبی با آن‌ها خواهد کرد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

آماده برای مبارزه

آن‌ها می‌گویند که بهترین سلاح آن است که هرگز نباید شلیک نشود. من با احترام مخالفم. من سلاحی را که فقط یک بار باید شلیک کند ترجیح می‌دهم.

بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول
دیالوگ های برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول

این دیالوگ در اوایل اولین فیلم مرد آهنی (بهترین کمیک های مرد آهنی) در سال 2008 توسط تونی استارک گفته شد و غرور او را به عنوان یک تولید کننده سلاح نشان می‌دهد و به آسیبی که به بار می‎آورد فکر نمی‌کند. تونی در نهایت به حماقت کار خود پی می‌برد، اما همان فلسفه مرد آهنی را حفظ می‌کند. او در همین رابطه این دیالوگ را به زبان آورد و شخصیت مغرور خود را نشان داد.

هر چه تهدیدات بیشتر باشد، تونی وسواس بیشتری برای ساخت سلاح‌های بهتر برای دفاع از زمین پیدا می‌کند. تونی همواره سعی داشت تا با استفاده از سلاح‌های خود برای محافظت از مردم و زمین استفاده کند، اما گاهی در این راه اشتباهاتی مانند ساحت التران را انجام می‌داد. شخصیت مغرور او باعث می‌‎شد تا برای انجام یک کار درست، مشکلاتی را به وجود بیاورد.

یک هدف جدید

من نباید زنده باشم مگر اینکه دلیلی داشته باشه. من دیوانه نیستم، من می‌دونم که باید چه کار کنم.

بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول
برترین دیالوگ های مرد آهنی در MCU

مهم‌ترین لحظه در شکل دادن تونی استارک به عنوان یک قهرمان (بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022)، زمانی است که او توسط ده حلقه اسیر می‌شود و با ساخت اولین لباس مرد آهنی فرار می‌کند. این یک لحظه چشم نواز برای تونی می‌باشد که به او هدف جدیدی داد و او را به عنوان مرد آهنی در مسیر خود قرار می‌دهد.

تونی می‌داند که خوش شانس است که زنده ماند و خود را وقف کمک به نیازمندان می‌کند. با این حال، با نگاهی به گذشته، به نظر می‌رسد راهی برای پیش‌بینی اینکه دلیل زنده بودن تونی این بوده است که او کسی باشد که خود را برای نجات جهان قربانی می‌کند. این دیالوگ او به طریقی پیش بینی کننده قداکاری تونی استارک برای نجات کهکشان بود.

بازیکن تیم نیستم

ظاهراً من متزلزل، خود شیفته هستم و با دیگران تیم خوبی نیستم.

بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد اهنی در دنیای سینمایی Marvel

ما در فاز یک دنیای سینمایی مارول (واچرها در مارول (The Wathcer)) شاهد معرفی همه این قهرمانان نمادین بودیم که همگی به لحظه‌ای منتهی می‌شدند که صفحه نمایش را با هم به اشتراک می‌گذارند. در فیلم اول انتقام جویان نیک فیوری تمام ابرقهرمانان را جمع کرد و سعی داشت تا آن‌ها را برای نبرد پیش رو آماده کند.

تونی اشاره می‌کند که به دلیل انواع خطاهای شخصی از شانس پیوستن به انتقام جویان (انتقام جویان مارول و Squid Game ) محروم شد. حقیقت این است که تونی بیش از هر کس دیگری با قهرمانان دیگر درگیری داشته است و نشان می‌دهد که او بهترین عضو تیم نیست، اما مطمئناً در صورت نیاز می‌تواند کارهایی را انجام دهد که دیگر اعضای انتقام جویان قادر به انجام آن نیستند.

دیالوگ تونی به پیتر

اگر بدون این لباس هیچی نیستی، پس نباید آن را داشته باشی.

بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای مارول

در حالی که بسیاری از قهرمانان (بهترین فیلم هایی که قهرمان داستان دیالوگی ندارد) دیگر از منابع مختلف قدرت‌های فوق‌العاده کسب می‌کنند، تونی از این نظر منحصربه‌فرد است که وسیله‌ای را برای قهرمان شدن خلق کرد. بارها در طول مسیر او در دنیای سینمایی مارول این سوال مطرح می‌شود که او بدون لباس چقدر قهرمان است.

وقتی پیتر پارکر با لباس جدید مرد عنکبوتی (قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی) خود ثابت می‌کند که یک قهرمان جوان بی پروا است، تونی به پیتر درسی می‌دهد که چیزی فراتر از یک لباس فوق العاده باشد. این درسی است که خود تونی یاد گرفت و بارها ثابت کرد که تونی استارک قهرمان، مرد آهنی است. او این دیالوگ را به پیتر گفت تا به عنوان کسی که از او الگو می‌گیرد بتواند در آینده به بهترین حالت خود تبدیل شود.

دیالوگ تونی به کاپیتان آمریکا

میلیاردر نابغه نیکوکار.

بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول

ویژگی‌های زیادی در تونی استارک وجود دارد که تحسین برانگیز است و تعدادی نیز ایرادات او را نشان می‌دهد. مطمئناً او گاهی اوقات می‌تواند مردی مغرور باشد، اما به نظر می‌رسد که این به جذابیت (زن های جذاب کتاب های کمیک) او می‌افزاید، مخصوصاً با توجه به دستاوردهایی که باید درباره آن‌ها به خود ببالد.

او مدت ها قبل از اینکه به عنوان مرد آهنی انتخاب شود، چهره‌ای مشهور بود؛ بنابراین هنگامی که کاپیتان آمریکا (بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا) با این سوال که بدون زره چه می‌شد تونی را به چالش می‌کشد. در این لحظه تونی جواب بسیار خوب و دندان شکنی برای او دارد که به او می‌گوید : میلیاردر نابغه نیکوکار.

دیالوگ تونی به پیتر

من می‌خواستم تو بهتر از من باشی.

بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول

تونی استارک بعد از شناخت پیتر پارکر توجه خاصی به کارهای او داشت. او پیتر را به عنوان یک جانشین برای خود انتخاب کرد و سعی داشت تا چیزهایی را که نیاز دارد را در اختیارش بگزارد. بعد از اینکه پیتر دچار اشتباهی شد، بین او و تونی بحثی صورت گرفت و پیتر به او گفت من دوست دارم مثل تو باشم و تونی در جواب او می‌گوید: من می‌خواستم تو بهتر از من باشی.

این دیالوگ تأثیر زیادی بر روی پیتر داشت و با اینکه تونی پیتر را به شدت مقصر مشکلات پیش آمده می‌دانست، باعث شد تا پیتر به خودش بیاید و سعی کند تا به درجه‌ای که تونی انتظارش را دارد برسد. تونی باعث شد تا او به قهرمان (15 ابرقهرمان شکنجه شده در کمیک ها) امروزی تبدیل شود و هرگونه فداکاری را برای نجات دادن مردم و عزیزانش انجام دهد.

مقابله با تانوس

تنها نفرین من تویی.

بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول

بدون شک یکی از باهوش‌ترین دانشمندان دنیای سینمایی مارول (تاریک ترین جدول زمانی کتاب های کمیک مارول) تونی استارک است. او در یک غار با وسایل پیش پا افتاده توانست اولین لباس مخصوص خود را طراحی کند. او دانش بسیار زیادی در کار خود دارد و می‌تواند قوی‌ترین سلاح‌های ممکن را برای محافظت از زمین بسازد. او از انتقام جویان 1 با نیروهای تانوس درگیر شده بود و حضور او را حس می‌کرد.

در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت (بهترین رهبران گروه انتقام جویان)، میان مرد آهنی و تانوس نبردی شکل می‌گیرد و در این بین دیالوگ‌های رد و بدل می‌شود که مو به تن هر طرفداری سیخ می‌کند. تانوس تونی را می‌بیند و او را استارک صدا می‌زد. تونی به او می‌گوید که منو می‌شناسی؟ تانوس در جواب می‌گوید که تو تنها کسی نیستی که نفرین دانش رو به دوش می‌کشه. تونی شکه می‌شود و به او می‌گوید تنها نفرین من تو هستی. این اشاره به وقایعی دارد که تونی با نیروهای تانوس درگیر بود.

دیالوگ تونی در فیلم جنگ داخلی

اگه نتونیم محدودیت‌ها رو قبول کنیم، با آدم بدا فرقی نداریم

بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول

یکی از بهترین فیلم‌های مارول کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی است. این فیلم با اختلاف یکی از جدب‌ترین فیلم‌های مارول (بهترین انیمیشن های مارول) می‌باشد که در آن کمتر از دیگر قیلم‌ها دیالوگ‌های کمدی گفته می‌شود. در این فیلم قراردادی جهانی برای انتقام جویان در نظر گرفته شد که باید زیر نظر دولت کار کنند و اگر با آن موافق نباشد با ید بازنشسته شوند.

این باعث می‌شود تا انتقام جویان (بهترین اعضای انتقام جویان) به دو دسته موافق قرارداد و مخالف آن تقسیم شوند که باعث می‌شود نبردی بین آن‌ها صورت بگیرد. تونی و کاپیتان آمریکا سعی می‌کنند تا یکدیگر را قانع کنند تا تصمیم درستی بگیرند. تونی یک دیالوگ بسیار تأثیر گذار دارد که می‌گوید: اگه نتونیم محدودیت‌ها رو قبول کنیم، با آدم بدا فرقی نداریم.

آخرین دیالوگ

من مرد آهنی هستم.

بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول

این دیالوگ نمادین به معنای واقعی کلمه به دنیا می‌گوید که مرد آهنی کیست. تونی با شکستن یکی از قوانین اصلی ابرقهرمانان (بهترین گروه های ابرقهرمانی)، در یک کنفرانس مطبوعاتی می‌گوید که او واقعا مرد آهنی است. با این حال، این دیالوگ بسیار فراتر از چیزی می‌باشد که شنیده می‌شود.

این واقعیت که تونی مایل است خود را در معرض دید جهانیان قرار دهد، از طبیعت بی پروا و همچنین شجاعت او صحبت می‌کند. این واقعیت که این آخرین دیالوگ تونی قبل از مرگش نیز هست، نشان می‌دهد که او با میل و رغبت، ردای یک قهرمان را به تن می‌کند. او در حالی که شش سنگ ابدیت را در دست گرفت با تنها یک جمله تانوس و افرادش را از بین برد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *