قدرتمندترین نسخه های مرد عنکبوتی در کمیک های مارول

پیتر پارکر، مایلز مورالز و گوئن استیسی تنها برخی از مردان عنکبوتی هستند. اما قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی چه کسانی هستند؟

مفهوم چندجهانی یا جهان‌های موازی حدود یک سال است که در دنیای سینمایی مارول شکل گرفته است. با وجود فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، مرد عنکبوتی نیز جهان‌های موازی مارول را تجربه کرد.

مرد عنکبوتی کمیک استریپ‌های فرعی زیادی تا به حال داشته‌است. سری کمیک استریپ‌های مرد عنکبوتی می‌توان به مرد عنکبوتی نهایی که صاحب یک سریال انیمیشنی بود، مرد عنکبوتی خارق‌العاده، تارهای مرد عنکبوتی و… اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا قدرتمندترین نسخه های مرد عنکبوتی در کمیک های مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

خفن ترین و بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی در کمیک های مارول

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی

در کمیک‌های مارول، نسخه‌های بسیار زیادی از مرد عنکبوتی وجود دارند. برخی از آن‌ها نظیر مایلز مورالز، در کنار پیتر پارکر و در یک جهان حضور دارند. اما در سوی دیگر،‌ بی‌شمار مرد عنکبوتی در جهان‌های مختلف وجود دارند که قدرت‌هایی عجیب و غریب دارند. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به معرفی بهترین و قوی ترین ورژن های مرد عنکبوتی بپردازیم.

مرد عنکبوتی (Spider-Man)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی یکی از قوی ترین شخصیت های کمیک از لحاظ قدرت بدنی است. اگرچه سطح قدرت او در طول سال‌ها افزایش یافته‌ است، اما او نشان داده است که توانایی بلند کردن 25 تن را دارد. این آمار با توجه به چیزهایی نظیر ماشین‌های سنگین که روی او افتاده بودند و بلندشان کرد به دست آمده است.

همچنین او سرعت بسیار زیادی دارند. پیتر پارکر فردی است که شرورها نمی‌خواهند با او درگیر شوند. هرچند که او به هیچ عنوان قوی ترین نسخه مرد عنکبوتی نیست.

10 نفر اول که هویت مخفی مرد عنکبوتی را کشف کردند

پانیشر عنکبوتی (Spider-Punisher)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی

نسخه‌های بینهایتی از مرد عنکبوتی در سراسر جهان‌های موازی وجود دارد. یکی از بهترین کمیک‌ های What If، نیز دو شخصیت مرد عنکبوتی و پانیشر را ترکیب کرد. او همان قدرت‌های پیتر پارکر اصلی جهان 616 را داشت. با این حال، او هیچکدام از محدودیت‌های اخلاقی یا بیزاری از اسلحه‌ را نداشت و تبدیل به یکی از مرگبارترین شخصیت‌های مارول شد.

او از نبوغ خود استفاده کرد تا تار اندازی تهیه کند که گلوله واقعی شلیک می‌کند. نبود اخلاقیت همیشگی پیتر پارکر، چیزهایی زیادی را تغییر می‌دهد و حتی او با قتل گرین گابلین، گوئن استیسی را نجات می‌دهد.

بهترین لباس های مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی شش دست (Six-Arm Spider-Man)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی

طرفداران کمیک بوک می‌دانند که شخصیت مارمولک می‌تواند اندام‌های خودش را بازسازی کند. اما شاید آن‌ها ندانند که او با یکی از بهترین نسخه های مرد عنکبوتی مرتبط است. مرد شماره 100 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز، پیتر پارکر در معرض فرمول مارمولک قرار گرفت و علاوه بر افزایش قدرت و مهارتش، چهار بازوی اشافه درآورد.

مرد عنکبوتی با استفاده از شش دستش توانست با دشمنان زیادی مقابله کند. اگرچه که او در نهایت توانست آن‌ها را به حالت عادی بازگرداند. البته بعدتر مارول مرد عنکبوتی جهان 92100 را رسماً و در حالت عادی با شش دست معرفی کرد.

بهترین دشمنان مرد عنکبوتی که حیوان هستند

گوئن عنکبوتی (Spider-Gwen)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی

گوئن عنکبوتی و مرد عنکبوتی هر دو تقریباً در یک وضعیت قرار دارند. هر دوی آن‌ها در جهان خود توسط عنکبوتی رادیو اکتیو نیش زده شدند و قدرت‌هایی نظیر جابکی و استقامت زیاد را به دست آوردند. اگرچه که گوئن چندین بار ثابت کرده است در برخی موقعیت‌ها حتی از پیتر نیز سریع‌تر است.

یکی دیگر از دلایلی که گوئن را وارد لیست قوی ترین ورژن های مرد عنکبوتی می‌کند هوش بالای او است. درحالی که پیتر پارکر هر بار باید تار خود را بسازد، گوئن سیستمی را طراحی کرد که با استفاده از رطوبت هوا در هر لحظه تار بسازد.

احساسی ترین روابط مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی

وقتی صحبت از خلاقیت می‌شود،‌ بدون شک مرد عنکبوتی برتر جزو بهترین ورژن های مرد عنکبوتی است. در یکی از بهترین کمیک های مرد عنکبوتی، ذهن دکتر اختاپوس وارد بدن پیتر پارکر شد. تصور ذهن ظالم دکتر اختاپوس در جسم مرد عنکبوتی خوب محله بسیار جذاب است.

همچنین مرد عنکبوتی برتر توانست یک وسیله کنترل ذهن بسازد. او با استفاده از این وسیله،‌ به ذهن شش خبیث نفوذ کرد و تمام آن‌ها را تحت کنترل خود گرفت.

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی

سیلک (Silk)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
تصویری از سیلک در اولین کمیک اختصاصی‌اش

همان عنکبوتی که پیتر پارکر را نیش زد،‌ سیلک را نیز نیش زد. اما او به قدرت‌هایی بسیار بالاتر از پیتر پارکر دست یافت که این او را به یکی از قوی ترین نسخه های اسپایدرمن تبدیل می‌کند. برای مثال در حینی که پیتر پارکر می‌تواند با استفاده از حس عنکبوتی خطرات اطرافش را شناسایی کند، سیلک می‌تواند آینده را ببیند.

او از دستانش تار شلیک کند. همچنین سیلک بسیار سریع‌تر از پیتر پارکر است. لازم به ذکر است که اولین حضور شخصیت سیلک در مارول،‌ مربوط به شماره اول کمیک Silk در سال 2015 می‌شود.

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد

مرد عنکبوتی 2099 (Spider-Man 2099)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی

میگل اوهارا مرد عنکبوتی 2099، یکی از تاریک ترین جدول زمانی کتاب های کمیک مارول است. او همچنین یکی از قوی ترین نسخه های اسپایدرمن است و اکثر قدرت‌های پیتر پارکر را علاوه بر یک مورد کلیدی دارد.

مرد عنکبوتی 2099 به چنگال‌های تیغه‌ای دسترسی دارد. همچنین او نیش تیزی دارد که می‌تواند از آن بر علیه دشمنانش استفاده کند. مرد عنکبوتی 2099 برخلاف پیتر پارکر اصلی و همانند فیلم‌های سم ریمی، تارهایی ارگانیک دارد.

بهترین انیمیشن های کمیک بوکی

مایلز مورالس (Miles Morales)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی

مایلز مورالس به لطف قدرت‌های گوناگونش، یکی از قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی است. او علاوه بر اکثر قدرت‌های معمولی مرد عنکبوتی، توانایی نامرئی شدن را نیز دارد. او می‌تواند نه تنها خودش،‌ بلکه لباس‌هایش را نیز استتار کند.

مایلز همچنین دارای قدرتی است که می‌تواند فلزات را نابود کرده و هرکسی را بیهوش کند. دیگر مردان عنکبوتی به چنین قدرتی دسترسی ندارند.

بررسی فلسفی و روانشناختی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

کین (Kaine)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی

کین نسخه‌ای شیطانی از مرد عنکبوتی است که در رویداد مهم حماسه کلون معرفی شد. او یکی از قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی است چرا که هیچ‌گاه از جهش دست برنداشت.

سرعت، قدرت و استقامت کین همگی به سرعت بیشتر می‌شوند. این باعث می‌شود که او از هر پیتر پارکر دیگری قوی‌تر باشد. همچنین او گاهاً قدرت‌هایی ماشبه سیلک در حس عنکبوتی را دارد.

نقد فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

کارنیج عنکبوتی (Spider-Carnage)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
قوی ترین ورژن های مرد عنکبوتی

کارنیج عنکبوتی بن رایلی،‌ یکی از کلون‌های مرد عنکبوتی است که با کارنیج پیوند خورد. او جزو بهترین نسخه های مرد عنکبوتی بوده و قدرت‌های مرد عنکبوتی و کارنیج را به صورت مشترک دارد.

کارنیج به عنوان یکی از قوی ترین سیمبیوت های مارول، قدرت‌های زیادی دارد که به مرد عنکبوتی نیز اضافه می‌شوند. این قدرت‌ها شامل شفابخشی و خلق انواع سلاح برای پرتاب یا ضربه به حریف می‌شود.

حقایق پنهان فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

هالک عنکبوتی (Spider-Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
قوی ترین ورژن های مرد عنکبوتی

چندین نسخه از هالک عنکبوتی در کمیک‌های مارول وجود دارد که تمام آن‌ها علاوه بر مرد عنکبوتی، جزو قوی ترین نسخه های هالک نیز محسوب می‌شوند. این نسخه از هالک، قدرت غیرقابل تصور هالک را با چابکی جذاب مرد عنکبوتی ترکیب می‌کند. همچنین او مجهز به حس عنکبوتی است که می‌تواند تهدیدات را پیش از وقوع پیشبینی کند. این حتی او را قدرتمندتر نیز می‌کند.

احتمالاً هالک عنکبوتی با پیشرفت حماسه جهان‌های موازی در دنیای سینمایی مارول نیز ظاهر شود. لازم به ذکر است که هر نسخه‌ای از هالک عنکبوتی از جمله اولین آن‌ها در شماره 70 کمیک Web of Spider-Man، پتانسیل ورود به دنیای سینمایی مارول را دارند.

سوتی های فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

قوی ترین نسخه های هالک

روح عنکبوتی (Ghost Spider)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
قوی ترین ورژن های مرد عنکبوتی

روح عنکبوتی، مرد عنکبوتی زمین 11638 است و با جذب قدرت مردان عنکبوتی جهان‌های دیگر، تبدیل به قوی ترین نسخه مرد عنکبوتی شد. همچنین او کشته شد و سپس با قدرت‌های روح سوار، به دنیا بازگشت. این او را حتی قدرتمندتر از قبل می‌کرد.

روح عنکبوتی علاوه بر داشتن قدرت چندین مرد عنکبوتی از جهان‌های مختلف، قدرت‌های روح سوار را نیز دارد. برای مثال او می‌تواند از آتش جهنم استفاده کرده و یا با اهمرین‌ها همکاری کند.

بهترین فیلم های مربوط به دنیای مرد عنکبوتی در سال 2022

مرد عنکبوتی کاپیتان یونیورس (Captain Universe Spider-Man)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
مرد عنکبوتی در ظاهر کاپیتان یونیورس

مرد عنکبوتی کاپیتان یونیورس علاوه بر مرد عنکبوتی، یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های کیهانی تمام مارول است. این شخصیت در رویداد Acts Of Vengence و زمانی که لوکی علیه انتقام جویان ایستاده بود حضور یافت.

یک نیروی کیهانی پیتر پارکر را انتخاب کرد و قدرت‌های بسیار زیادی به او داد. این بار پیتر پارکر توانایی حرکت با سرعت نور، دستکاری واقعیت، و استفاده از انرژی‌های کیهانی را به دست آورده بود.

واکنش منتقدان به فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

مرد عنکبوتی زامبی (Marvel Zombies Spider-Man)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
مرد عنکبوتی زامبی در کمیک‌های مارول

مرد عنکبوتی 2149 به دلایل متعددی به عنوان یکی از قوی‌ترین و بهترین ورژن های مرد عنکبوتی شناخته می‌شود. ویروس زامبی او را تبدیل به یک ماشین کشتار تبدیل کرد. همچنین پیتر پارکر تمام قدرت‌ها و حتی هوش خود را حفظ کرد.

این مرد عنکبوتی زمانی که قدرت کیهانی را به دست آورد حتی قدرتمندتر نیز شد. او توانست موج سوار نقره‌ای را به همراه دیگر زامبی‌ها آلوده کند. سپس او حتی خود گالاکتوس را نیز به چالش کشید.

همه چیز درباره مرد عنکبوتی 3

مرد عنکبوتی جنگ‌های پنهان (Secret Wars Spider-Man)

قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی
تصویری از مرد عنکبوتی در رویداد جنگ‌های پنهان

مرد عنکبوتی در رویداد جنگ‌های پنهان سال 1985 رسماً تبدیل به قوی‌ترین موجود زنده جهان مارول شد. او برای مدت کوتاهی به قدرت کیهانی بیاندر دست یافت. با وجود بیاندر، مرد عنکبوتی به قدرت و هوش مطلق دست یافت.

گفته می‌شود که قدرت بیاندار حتی از گالاکتوس و دادگاه زنده بیشتر است. به همین دلیل، مرد عنکبوتی در این بازه زمانی به قوی‌ترین موجود مارول تبدیل شده بود.

برترین کارگردان برای فیلم انتقام جویان جنگ های پنهان

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “قدرتمندترین نسخه های مرد عنکبوتی در کمیک های مارول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *