قدرتمندترین سلاح های مارول ؛ سلاح هایی با قدرت های باورنکردنی

در کمیک‌ها و فیلم‌های مارول سلاح‌های بسیار قدرتمندی معرفی شده است. همراه ما باشید تا به قوی ترین سلاح های مارول بپردازیم.

علاوه بر قدرت‌های ذاتی باورنکردنی که قهرمانان و شروران (شرورترین شخصیت های مارول) کمیک‌های مارول در اختیار دارند، کتاب کمیک دنیای مارول همچنین حاوی انبوهی از سلاح‌های چشمگیر است که توانایی تقویت یا نفوذ کامل توانایی‌ها را به هر فردی که به اندازه کافی خوش‌شانس باشد را دارد. سلاح‌های مارول همواره به قهرمانان و شروران کمک می‌کند تا به هدف خود برسند و تأثیر زیای در نبردهای مهم خواهند داشت.

البته این مورد هم وجود دارد که هر شخصی قدرت استفاده از این سلاح‌ها را ندارد و نمی‌تواند به خوبی آن را کنترل کند. در بعضی مواقع حتی استفاده از این سلاح‌ها باعث مرگ آن‌ها می‌شود، زیرا بدن آن‌ها قدرت کنترل این سلاح‌ها را ندارد. این موضوع در دنیای مارول برای اولین بار در فیلم نگهبانان کهکشان به تصویر کشیده شد و نشان داد که در دست داشتن یک سنگ ابدیت مانند سنگ قدرت، برای یک موجود عادی، می‌تواند باعث مرگ حتمی او شود.

قدرتمندترین سلاح‌های کمیک مارول اغلب عملکردهای کلیدی را در دنیای سینمایی انجام می‌دهند. دستکش بی نهایت پایه و اساس چندین فیلم را فراهم کرد، زیرا تانوس نیمی از جهان را به شکلی تکان دهنده از بین برد. با پیشروی فرنچایز به سوی یک رویارویی بزرگ با کانگ فاتح، سلاح‌های متعددی در این دنیا ظاهر می‌شوند.در این مقاله قصد داریم تا قوی ترین سلاح های مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

قدرتمندترین سلاح های مارول

  • سلاح هایی با قدرت های باورنکردنی

شما می‌توانید فهرست قوی ترین سلاح های مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

قوی ترین سلاح های مارول
قوی ترین سلاح های مارول

بعضی از قهرمانان و شروران سلاح‌هایی را در اختیار دارند که نقش بسیار موثری در نبردهای آن‌ها دارد. ان‌ها با کمک سلاح‌های خود مشکلات زیادی را برای حریف خود ایجاد می‌کنند که در داستان‌های کمیک، همواره شاهد کاربرد این دسته از سلاح‌ها بوده‌ایم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به قوی ترین سلاح های مارول بپردازیم.

سپر کاپیتان آمریکا

قوی ترین سلاح های مارول
قدرتمندترین سلاح های مارول

سپر کاپیتان آمریکا یکی از قوی ترین سلاح های دنیای مارول به حساب می‌آید. اگرچه ظاهراً برای دفاع استفاده می‌شود، اما ظرفیت تهاجمی آن به معنای واقعی کلمه در بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا به لطف ویژگی‌های آیرودینامیکی آن فراوان است. سپر ساخته شده از هر دو آدامانتیوم و ویبرانیوم، به طور موثری تخریب ناپذیر می‌باشد.

این سپر انرژی جنبشی را جذب می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا ضربه سلاح‌های قدرتمندتر مارول مانند میولنیر را کاهش دهد. با این حال، قدرت کیهانی می‌تواند سپر کاپیتان آمریکا را بشکند. همانطور که تانوس زمانی که در کمیک به دستکش بی نهایت مسلح بود، انجام داد. این مورد حتی در دنیای سینمایی مارول هم به تصویر کشیده شد و مشاهده کردیم که تانوس با سلاح خود، صدمه جدی‌ای به سپر کاپیتان وارد کرد.

پنجه های ولورین

قوی ترین سلاح های مارول
قوی ترین سلاح های دنیای Marvel

پنجه‌های آدامانتیوم ولورین یکی از قوی ترین سلاح های Marvel و یک تهدید خطرناک برای قدرتمندترین شخصیت‌های شرور مردان ایکس (بهترین کمیک های مردان ایکس) در کمیک‌ها به شمار می‌رود. این پنجه‌ها که از آدامانتیم خالص ساخته شده‌اند، می‌توانند تقریباً هر ماده‌ای را برش دهند، اما قادر به برش سپر کاپیتان آمریکا نیستند. این چنگال‌ها همچنین با دوام فوق العاده، دارای استحکام کششی قابل توجهی هستند.

پنجه‌های او نه تنها هر چیزی را برش می‌دهند، بلکه به ولورین کمک می‌کنند تقریباً به هر چیزی مشت بزند. وزن اضافه‌ای که آدامانتیم روی بدن او می‌گذارد، بیش از صد پوند از آن را روی اسکلت خود حمل می‌کند و باعث می‌شود که بدن او حتی قوی‌تر از حالت عادی او شود. او یکی از اعضای مهم مردان ایکس (بهترین اعضای مردان ایکس) به شمار می‌رود و با سلاح قدرتمند خود کارهای موثری در مبارزه با شروران انجام می‌دهد.

چشم آگاموتو

قوی ترین سلاح های مارول
قوی ترین سلاح های Marvel

چشم آگاموتو به طور سنتی در کمیک‌های مارول (بهترین کمیک‌ های What If) به جادوگر اعظم خدمت می‌کند و بینش و دانش عمیقی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. چشم آگاموتو حقیقت را در همه اشکالش آشکار می‌کند و عموماً از طریق نوری نافذ که حاوی مقداری تله پاتی و همچنین آگاهی کیهانی است و آن را در میان قوی ترین سلاح های دنیای Marvel قرار می دهد.

دکتر استرنج از چشم آگاموتو در هر دو شکل فیزیکی و اختری خود استفاده می‌کند، سلاحی قدرتمند که او را در هر واقعیت یا ابعادی که در آن قرار می‌گیرد محافظت و راهنمایی خواهد کرد. چشم آگاموتو در دنیای سینمایی مارول، اولین بار در فیلم دکتر استرنج به تصویر کشیده شد.

حلقه های ماندارین

قوی ترین سلاح های مارول
قوی ترین سلاح های دنیای مارول

ده حلقه ماندارین اولین بار در فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه (سکانس های حذف شده فیلم شانگ چی) ساخته مارول استودیوز به تصویر کشیده شد. در حالی که تئوری‌های بسیاری پیرامون منشا ده حلقه در دنیای سینمایی مارول وجود دارد، در کمیک‌های مارول، حلقه‌ها تکه‌هایی از فناوری باستانی بیگانگان هستند که توسط یک شرور پس از تصادف با یک سفینه فضایی سقوط کرده و در دره افسانه‌ای ارواح چین پیدا شده‌اند.

هر یک از حلقه‌ها دارای نوعی هوش بیگانه می‌باشد که در داخل آن به دام افتاده است و می‌تواند با صاحب خود ارتباط برقرار کند و بر اعمال آن‌ها تأثیر بگذارد. علاوه بر این، هر حلقه دارای توانایی‌های ذاتی منحصربه‌فردی است، از جمله دستکاری ماده، تجزیه، کنترل ذهن و.. که بسیار کاربردی هستند. استفاده از هر یک از حلقه‌ها به تنهایی می‌تواند هر شخصیتی را به یک تهدید وحشتناک تبدیل کند. داشتن هر ده حلقه به طور همزمان، همانطور که در فیلم شانگ چی (شانگ چی 2 ساخته می شود ؟ ) به تصویر کشیده شد، می‌توانند صاحب آن‌ها را غیرقابل توقف کنند و به یکی از قدرتمندترین سلاح های مارول تبدیل شوند.

گرز طلایی هرکول

قوی ترین سلاح های مارول
قوی ترین سلاح های مارول

گرز طلایی هرکول در چندین مسابقه بین جنگجویان المپیا و آزگاردی به اندازه میولنیر قدرتمند است، اما تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد. گرز طلایی ساخته شده از آدامانتین، فلز خدایان، در میان بادوام ترین اشیاء در کل جهان مارول قرار می‌گیرد که می‌تواند بدون شکستن به اشیاء مسحور شده و کیهانی ضربه بزند.

این گرز دارای قدرت خارق‌العاده‌ای می‌باشد، اما توانایی عرفانی گسترده‌ای ندارد که میولنیر برای ثور (بهترین کمیک های ثور) فراهم می‌کند. گرز دارای خواص الهی است که از آن و هرکول حتی در برابر تهدیدات کیهانی محافظت می‌کند. هر کول با استفاده از این سلاح در نبردها بسیار شکست ناپذیر و قدرتمند خواهد بود و مقابله با آن کار بسیار سختی است. هرکول در صحنه پس از تیتراژ فیلم ثور: عشق و رعد (بهترین کمیک های مایتی ثور) به تصویر کشیده شد و احتمال حضور او با گرز قدرتمندش در فیلم بعدی ثور وجود دارد.

میولنیر

قوی ترین سلاح های مارول
قوی ترین سلاح های مارول

اودین میولنیر را از یک فلز کمیاب ساخت و به آن افسونی بخشید که فقط به شایسته‌ترین‌ها اجازه می‌داد آن را بلند کنند. افراد شایسته فوراً قدرت عرفانی باورنکردنی به دست می‌آورند، از جمله توانایی کنترل عناصر، احضار انفجارهای انرژی قدرتمندی که قادر به نابودی کل سیارات هستند و جذب انرژی در سطح کیهانی که در با استفاده از قدرت رعد ثور انجام می‌شود.

میولنیر همچنین از طریق قدرت عرفانی برای صاحبان خود مفید می‌باشد، اگرچه این گاهی اوقات اثرات مضری دارد. جین فاستر ثابت کرد که شایستگی استفاده از چکش را دارد و با استفاده از آن به قدرت‌های فعلی خود دست یافت، اما چکش عرفانی همچنین شیمی درمانی سمی را از سیستم بدنی او حذف کرد و درمان سرطان او را متوقف نمود.

باندهای کوانتومی

قوی ترین سلاح های مارول
قوی ترین سلاح های مارول

فناوری پیشین گروه‌های (بهترین گروه های ابرشرور) کری که کاپیتان مارول اصلی را قدرتمند کرد، گروه‌های کوانتومی انرژی‌های ذاتی قلمرو کوانتومی زیراتمی را به کار می‌گیرند و آن‌ها را دستکاری می‌کنند. این امکان را برای فرد فراهم می‌کند تا ماده و انرژی را در مقیاس کیهانی دستکاری کند.

این گروه‌ها که اساساً معادل حلقه‌های قدرت رقیب فانوس‌های سبز دی‌سی هستند، کاربران خود را قادر می‌سازند تا ساختارهای انرژی جامد را از روی یک هاله نوری آشکار کنند و تنها محدودیت آن تخیل کاربر است. اگرچه چندین قهرمان کمیک مارول از آن‌ها استفاده کرده‌اند، اما این گروه‌ها به‌ویژه توسط انتقام‌جویان (انتقام جویان مارول و Squid Game) که از سلاح‌ها در سری‌ کمیک‌های دهه 1990 خودش و همچنین رویداد متقاطع کمیک‌های نابودی در سال 2006 استفاده می‌کرد، استفاده شده‌اند.

شمشیر اودین

قوی ترین سلاح های مارول
قوی ترین سلاح های مارول

شمشیر غول پیکر و باشکوه آغشته به بخشی از قدرت رهبر آزگاردی اودین، قدرتمندترین سلاحی است که در میان پانتئون خدایان باستانی نورس وجود دارد. شمشیر اودین که به ندرت از غلاف خارج می‌شود، دارای قدرتی (10 شخصیت زن قدرتمند در MCU) غیردنیایی است که صرف استفاده از آن می‌تواند به طور بالقوه منجر به پایان همه هستی شود.

با این حال، با وجود این ادعاها، شمشیر در برابر موجودات کیهانی مانند آسمانی‌ها، از جمله قوی‌ترین (قوی ترین ابر قهرمان های دی سی و مارول) موجودات کیهانی در دنیای مارول، ناکارآمد بود. صرف نظر از این، به ثور کمک کرد تا در جریان رویداد ترس از خود در سال 2011، گروه خدای آزگاردی را شکست دهد.

گرداب سیاه

قوی ترین سلاح های مارول
قوی ترین سلاح های مارول

گرداب سیاه به فردی که از آن استفاده کند این امکان را می‌دهد که خود را با پتانسیل کامل کیهانی ببیند. این بدان معناست که محدوده پتانسیل آن‌ها به طور چشمگیری است و همچنین از نظر تئوری محدودیتی ندارد. کیتی پراید به موجودی کیهانی تبدیل شد که توانایی آن را دارد که نه تنها در فضا، بلکه در زمان نیز سفر کند.

اگر فردی که از آن استفاده می‌کند مانند کیتی پراید به گرداب سیاه تسلیم شود، چیزی بیش از یک تصویر از خود با قدرت دریافت می‌کند، اما این کار با هزینه بسیار زیادی همراه است. این سلاح قدرتمند مارول به طور دائم برخی از افراد را تغییر می‌دهد و آن‌ها را مانند گروت از نظر فیزیکی متحول می‌کند.

دیوان گناهان

قوی ترین سلاح های مارول
قوی ترین سلاح های مارول

خدای بزرگ چتون تمام دانش خود را در جادوی آشوب در یک کتاب باستانی به نام دیوان گناهان مستند کرده است. دیوان گناهان که بر روی پوستی غیرقابل تخریب شبیه گوشت نوشته شده، حاوی طلسم‌ها و افسون‌هایی است که تنها قوی‌ترین جادوگران مارول مانند اسکارلت ویچ (بهترین کمیک های اسکارلت ویچ) می‌توانند از آن استفاده کنند. با این حال، این کتغاب در دستان یک جادوگر توانا بسیار خطرناک است.

با دیوان گناهان، کاربران بر واقعیت در مقیاس کیهانی قدرت پیدا می‌کنند و می‌توانند به ابعاد تاریک مارول دسترسی داشته باشند، اراده دیگران را کنترل کنند و خدایان قدیمی را احضار نمایند. این کتاب همچنین برای استفاده از آن قیمت بالایی دارد، معمولاً سلامت عقل فردی که از ان استفاده می‌کند را از بین می‌برد و او را به یک شرور تبدیل خواهد کرد.

شمشیر نکروسورد

قوی ترین سلاح های مارول
قوی ترین سلاح های مارول

نول شرور، خدای سیمبیوت‌ها، یک همزیست باستانی را با انرژی آسمانی خنثی کرد تا شمشیری از تاریکی زنده ایجاد کند. شمشیر نکروسورد بعداً به گور بیگانه در مبارزات وحشیانه (وحشیانه ترین سلاح ها در فیلم های ترسناک) و خونین خود علیه خدایان کمک کرد. طرفداران کتاب‌های مصور می‌دانند که گور خدا قصاب از این سلاح برای بریدن سر نوور استفاده کرده است.

با قدرت کشتن آسمان‌ها و دیگر موجودات کیهانی خداگونه، در اختیار داشتن این شمشیر فرد استفاده کننده از آن را به خود خدایان تبدیل می‌کند و به گور اجازه می‌دهد تا به طور همزمان سه نسخه ثور را شکست دهد. این شمشیر در فیلم ثور: عشق و رعد (ایستراگ ها و اشارات فیلم Thor Love And Thunder) در دستان گور قرار داشت و با تسفاده از آن توانست بسیاری از خدایان را قتل عام کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قوی ترین سلاح های مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *