بهترین کمیک‌ های What If ؛ کمیک‌های چه می‌شد اگر…؟ که باید بخوانید

همیشه کمیک‌های چه می‌شد اگر…؟ داستان‌هایی با سناریو‌های جذاب را ارائه می‌دهند. پس با فیگار هراه باشید تا بهترین کمیک‌ های What If را به شما معرفی نماییم.

همواره طرفداران کمیک‌ها، علاقه داشته‌اند تا داستان‌هایی از نسخه موازی ابرقهرمانانشان را مشاهده کنند. نسخه‌هایی که ابرقهرمانان را در شرایطی کاملاً متفاوت از آن‌چه امروز هستند نشان می‌دهد. از سال 1977 تاکنون، مارول کمیک‌هایی تحت عنوان What If را منتشر می‌کند که داستان‌هایی موازی از شخصیت‌های کمیک را روایت می‌کند. در این کمیک‌ها، اتفاقاتی متفاوت از خط زمانی اصلی مارول رخ می‌هند.

بهترین کمیک‌ های What If

کمیک‌های چه می‌شد اگر…؟ که باید بخوانید

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک‌ های What If را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک‌ های What If
بهترین کمیک‌ های What If

با توجه به سریال چه می‌شد اگر…؟ که در سال 2021 از دیزنی پلاس پخش شد، اکنون افراد بیشتری قصد خواندن این کمیک‌ها را دارند. پس ما نیز تصمیم گرفتیم تا بهترین کمیک‌ های What If مارول را به شما معرفی نماییم. با فیگار همراه باشید.

چه می‌شد اگر چهار شگفت‌انگیز قدرت نداشتند؟

بهترین کمیک‌ های What If
بهترین کمیک‌ های What If, بهترین کمیک‌ های What If مارول

مارول تاکنون بارها نشان داده است که یک انسان برای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان، نیاز به قدرت ویژه‌ای ندارد. اما آیا چهار شگفت‌انگیز با قدرت‌های ویژه و مشهور خود، همچنان می‌توانستند بدون قدرت‌هایشان ابرقهرمان باشند؟ اگر آن‌ها به آن ماموریت فضایی بزرگ نمی‌رفتند چه اتفاقی می‌افتاد؟

بهترین کمیک‌ What If مارول این واقعه را بررسی می‌کند. در این کمیک، چهار شگفت‌انگیز قدرتی ندارند اما در عوض، با استفاده از هوش خود یک تجارت کهکشان بزرگ را راه می‌اندازند. همچنین آن‌ها می‌توانند بدون هیچ قدرتی و تنها با استفاده از هوش، هیولاهای بزرگی را در کهکشان نابود کنند.

بیشتر بخوانید:

چه می‌شد اگر دارک فینیکس زنده می‌ماند؟

بهترین کمیک‌ های What If
بهترین کمیک‌ های What If, بهترین کمیک های وات ایف

مرگ ژان گری یکی از مهم‌ترین و شوکه کننده‌ترین لحظات در کمیک‌های مردان ایکس بوده است. با توجه به وقایع درحال رخ دادن، با وجود این مرگ غمناک، اما همچنان مرگ او بهترین اتفاقی بود که می‌توانست بی‌افتد تا همچنان دنیا در امان باشد. اما یکی از بهترین کمیک های چه می شد اگر داستانی از زنده ماندن ژان گری را روایت می‌کند.

همانطور که دارک فینیکس در این کمیک زنده می‌ماند، او کنترل قدرت‌های خود را از دست می‌دهد. در نتیجه او تبدیل به تهدیدی بزرگ‌تر از آن‌چه که بود می‌شود. در نتیجه افراد زیادی باید جان خود را فدا کنند تا بتوانند جلوی این ویرانی‌ها را بگیرند. بی‌شک این کمیک جزو بهترین کمیک های چه می شد اگر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

چه می‌شد اگر الکترا زنده می‌ماند؟

بهترین کمیک‌ های What If
بهترین کمیک‌ های What If, بهترین کمیک چه می شد اگر

برخلاف ژان گری، زنده ماندن الکترا می‌توانست تاثیر مثبتی بر آینده مارول بگذارد. با مرگ الکترا، بی‌باک نیز به معنای واقعی نابود شد. اما اگر الکترا زنده می‌ماند، هر دور می‌توانستند زندگی شادتری را تجربه کنند. آن‌ها هر دو نیوی.رک را ترک می‌کردند و یک زندگی واقعی را در شهر دیگری برای خود می‌ساختند.

همچنین این کمیک که بهترین کمیک های وات ایف نیز محسوب می‌شود، به ما ثابت می‌کند که در نهایت الکترا قلبی پاک و مهربان دارد. در این کمیک، کینگ پین به الکترا دستور می‌دهد تا فاگی نلسون را بکشد؛ اما الکترا با خودداری از این دستور، مجبور به فرار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه می‌شد اگر ونوم و پانیشر پیوند می‌خوردند؟

بهترین کمیک‌ های What If
بهترین کمیک‌ های What If, بهترین کمیک های وات ایف

ونوم بیشتر به دلیل ارتباط با مرد عنکبوتی و گاهاً فلش تامسون مشهور است. البته که او با افراد بسیار زیادی در ارتباط بوده و با آن‌ها پیوند خورده است. اما ما می‌توانیم در بهترین کمیک وات ایف شاهد سیمبیوت ونوم باشیم که او با پانیشر پیوند می‌خورد.

در کمال تعجب، پیوند خوردن سیمبیوت ونوم با پانیشر اتفاق بدی نیست. این اتفاقات به خوبی انجام می‌شود زیرا که پانیشر قدرت کنترل ونوم را دارد. پس او ونوم را کنترل می‌کند تا با جنایت کاران مبارزه کند. در هر صورت، مشاهده یکی شدن این دو شخصیت خاکستری، بهترین کمیک وات ایف را شکل می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

چه می‌شد اگر مرد عنکبوتی با جنایات مبارزه نکند؟

بهترین کمیک‌ های What If
بهترین کمیک‌ های What If, بهترین کمیک‌ های What If مارول

بهترین کمیک چه می شد اگر مرد عنکبوتی، این کمیک است. همانطور که تمامی طرفداران مرد عنکبوتی می‌دانند، قدرت بزرگ مسئولیت زیادی به همراه دارد. اما اگر پیتر پارکر این مسئولیت را نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ هنگامی که مرد عنکبوتی برای اولین بار به قدرت‌هایش دست یافت، از آن‌ها برای مبارزه در رینگ کشتی کج استفاده کرد. او زمانی متحول شد و تصمیم به مبارزه با جرم و جنایت گرفت که عمویش به قتل رسید.

در این خط زمانی جدید، پیتر قصد ندارد تا با جرم و جنایت مبارزه کند. بلکه او قصد دارد به مبارزه ادامه داده و تبدیل به یک ستاره شود. شهرت و محبوبیت چشمان پیتر پارکر را کور کرده‌اند و او تنها به فکر شهرت بیشتر است. زمان بسیار زیادی طول می‌کشد تا پیتر راه درست را بیابد. این کمیک، بهترین کمیک چه می شد اگر برای طرفداران مرد عنکبوتی است. زیرا این کمیک جنبه‌های دیگری را از این شخصیت به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

چه می‌شد اگر گوئن استیسی زنده می‌ماند؟

بهترین کمیک‌ های What If
بهترین کمیک‌ های What If, بهترین کمیک‌ های What If مارول

الکترا تنها شخصیت نمادینی نیست که مرگ او تغییرات بسیار زیادی را در کمیک‌ها ایجاد کرد. گوئن استیس اولین عشق پیتر پارکر بود و مرگ او، باعث تغییرات بسیار زیادی در پیتر شد.

اگر گوئن زنده می‌ماند، پیتر خیلی خوشحال‌تر بود. با این حال هویت پنهان او آشکار می‌شد و تمامی جهان از مرد عنکبوتی بودن او با خبر می‌شدند. پس پیتر پارکر تبدیل به یک فرار شد که حتی در روز عروسی‌اش توسط پلیس دستگیر می‌شود. همچنین طرفداران از مشاهده یک عشق واقعی بین پیتر و مری جین بی‌نصیب می‌ماندند. با این حال این کمیک یکی از بهترین کمیک‌ های What If مارول محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چی می‌شد اگر مرد عنکبوتی نبود؟

بهترین کمیک‌ های What If
بهترین کمیک‌ های What If, بهترین کمیک وات ایف

گزیده شدن پیتر پارکر توسط عنکبوت، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که تاکنون در کمیک‌های مارول رخ داده است. با این حال اگر این عنکبوت شخص دیگری را به جای پیتر پارکر نیش می‌زد، بهترین کمیک‌ What If مارول به وجود می‌آمد.

این بار به جای پیتر، فلش تامسون یا بتی برانت توسط آن عنکبوت گزیده شدند. با این حال فلش به هیچ وجه ار پس مسئولیت‌هایی که دارد بر نمی‌آمد و هیچ‌گاه نمی‌توانست تبدیل به مرد عنکبوتی شود. بتی نیز قدرت‌هایش را انکار می‌کرد زیرا که به هیچ عنوان حاضر به پذیرش اتفاق رخ داده نبود. این کمیک بهترین کمیک‌ What If مارول است و نشان می‌دهد که تنها دلیل منحصر به فرد بودن پیتر پارکر قدرت‌هایش نیست.

بیشتر بخوانید:

چه می‌شد اگر هالک باهوش بود؟

بهترین کمیک‌ های What If
بهترین کمیک‌ های What If, بهترین کمیک های وات ایف

یکی دیگر از بهترین کمیک های چه می شد اگر مربوط به هالک می‌شود. در حالت عادی، بروس بنر یک نابغه و هالک یک دیوانه واقعی است. اما اگر بروس بنر عقل نداشت و در سوی دیگر هالک یک نابغه بود چه اتفاقی می‌‌افتاد؟ آیا همچنان زندگی بروس بنر در جریان بود؟

این کمیک تمامی‌ جنبه‌های این اتفاق را بررسی می‌کند. همچنین همانطور که احتمالاً می‌دانید، این کمیک‌ الهام بخش اتفاقی است که در کمیک‌های اصلی رخ داده است. درواقع در کمیک‌ها بروس بنر توانست ذهن هالک را تقویت کرده و موجودی به نام پروفسور هالک را خلق کند.

بیشتر بخوانید:

چه می‌شد اگر کاپیتان آمریکا منجمد نمی‌شد؟

بهترین کمیک‌ های What If
بهترین کمیک‌ های What If, بهترین کمیک های چه می شد اگر

کاپیتان آمریکا در دهه 1940 زندگی می‌کرد. اما او در ادامه در یخ‌ منجمد می‌شود و تمام جهان تصور می‌کنند که او مرده است. اما پس از سال‌ها استیور راجرز را در یخ‌ها و به صورت منجمد پیدا می‌کنند. او در نهایت تبدیل به رهبر انتقام جویان می‌شود و اتفاقات بسیار جذابی را رقم می‌زند.

یکی از بهترین کمیک‌ های What If مارول به واقعه می‌پردازد که کاپیتان آمریکا هرکز منجمد نمی‌شد و همواره در زمان خود می‌زیست. ما می‌توانیم در این کمیک مشاهده کنیم که زمان برای استیو معنایی ندارد. او در هر زمانی که باشد، می‌تواند یک ابرقهرمان بینظیر باشد. همچنین لازم به ذکر است که او در دنیای سینمایی مارول، توانست به گذشته برگردد. پس شاید ساخت اقتباسی از این کمیک ممکن باشد.

بیشتر بخوانید:

چه می‌شد اگر جسیکا جونز به انتقام جویان می‌پیوست؟

بهترین کمیک‌ های What If
بهترین کمیک‌ های What If, بهترین کمیک وات ایف

جسیکا جونز ابرقهرمانی است که همواره به صورت انفرادی به کارهایش می‌پردازد. همچنین او ارتباط بسیار کمی با اعضای انتقام جویان دارد و تنها لوک کیج که همسر او است، عضو انتقام جویان است. همچنین انتقام جویان به جسیکا جونز درخواست دادند تا به آن‌ها بپیوندد اما جسیکا درخواست آن‌ها را نپذیرفت.

با این حال ورود جسیکا به انتقام جویان می‌توانست بهترین کمیک‌ What If مارول را به وجود آورد. او با این کار زندگی خود و همچنین انتقام جویان را به کلی متحول می‌کند. جسیکا جونز از به وقوع پیوستن رویداد Avenger Disassembled جلوگیری می‌کند و سپس با کاپیتان آمریکا ازدواح می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک‌ های What If سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک‌ های What If

کمیک ‌های What If چگونه هستند؟

این کمیک‌ها داستان‌هایی موازی و متفاوت از خط زمانی اصلی مارول را روایت می‌کند که اتفاقاتی متفاوت در آن رخ می‌دهند.

بهترین کمیک چه می شد اگر کدام کمیک است؟

چه می‌شد اگر جسیکا جونز به انتقام جویان می‌پیوست بهترین کمیک چه می شد اگر است که مربوط به پذیرش درخواست ورود به انتقام جویان توسط جسیکا جونز است.
{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”کمیک ‌های What If چگونه هستند؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”این کمیک‌ها داستان‌هایی موازی و متفاوت از خط زمانی اصلی مارول را روایت می‌کند که اتفاقاتی متفاوت در آن رخ می‌دهند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”بهترین کمیک چه می شد اگر کدام کمیک است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”چه می‌شد اگر جسیکا جونز به انتقام جویان می‌پیوست بهترین کمیک چه می شد اگر است که مربوط به پذیرش درخواست ورود به انتقام جویان توسط جسیکا جونز است.”}}]}


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *