حمایت پاکستان از سیاست چین [+جزئیات]

نخست وزیر پاکستان در گفتگو با همتای چینی خود بر حمایت پاکستان از سیاست چین تأکید کرد و از قوی‌تر شدن روابط این دو کشور سخن گفت.

اخیراً اخباری مبنی بر دیدار وزرای دو کشور چین و پاکستان در فضای مجازی منتشر شد. در این دیدار صحبت های نخست وزیر پاکستان در حمایت از چین را شاهد بودیم.

تاکید پاستان در حمایت از سیاست چین یکی از اخبار جنجالی در حوزه سیاست بود. نخست وزیر پاکستان در گفتگو با همتای چینی خود بر حمایت مستمر اسلام آباد از سیاست چین واحد و موضوع پکن در رابطه با مسائلی همچون تایوان، تبت، سین کیانگ، هنگ کنگ و دریای چین جنوبی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

انتقاد میثم مطیعی از اشعار عید فطر

حمایت پاکستان از سیاست چین

حمایت پاکستان از سیاست چین
صحبت های نخست وزیر پاکستان در حمایت از چین

به گزارش سایت خبری رادیو پاکستان، شبهاز شریف، نخست وزیر پاکستان با لی چیانگ همتای چینی خود در خصوص همکاری‌های دو جانبه و تقویت بیش از پیش روابط در بخش‌های مختلف تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی کاخ نخست وزیری پاکستان، طرفین در این رایزنی تلفنی درمورد گسترش همکاری‌های خود در همه زمینه‌ها در راستای تحقق اهداف مشترک مطابق با منافع مردم دو کشور همسایه و کمک به صلح، رفاه و ثبات منطقه‌ای توافق کردند.

بیشتر بخوانید:

ببینید: سلاح عجیب اوکراین برای حمله به روسیه

تاکید پاستان در حمایت از سیاست چین

حمایت پاکستان از سیاست چین
چین و پاکستان

شهباز شریف در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد: پاکستان به عنوان شریک تجاری، همسایه و دوست نزدیک از اهداف توسعه صلح آمیز چین در امور منطقه‌ای قدردانی و بر حمایت بی دریغ خود از سیاست چین واحد در مسائل مربوط به تایوان، تبت، سین کیانگ، هنگ کنگ و دریای چین جنوبی تاکید می‌کند.

به گفته منابع خبری گفتگو در خصوص سایر تحولات امنیتی منطقه بویژه مناقشه کشمیر میان هند و پاکستان از دیگر محور‌های گفتگوی مقامات دو کشور همسایه بود که طی آن نخست وزیر پاکستان نیز صمیمانه از موضع اصولی چین در مورد مناقشه جامو و کشمیر و حمایت از پاکستان در موضوعات اساسی قدردانی کرد.

مقامات دو کشور همچنین آخرین وضعیت همکاری‌های تجاری و اقتصادی بویژه پروژه‌های تحت کریدور مشترک اقتصادی موسوم به سی پک را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *