آزمایشگاه تخصصی هوش مصنوعی ؛ راه اندازی آزمایشگاه در علوم پزشکی

با گسترش و پیشرفت هوش مصنوعی، دانشمندان به دنبال استفاده از مزایای آن در علوم پزشکی هستند و راه اندازی آزمایشگاه تخصصی هوش مصنوعی نیز یکی از این اهداف است.

آرش خجسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی امروز در نشست خبری معاونت آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری همایش کاربرد هوش مصنوعی در علوم پزشکی در روز‌های 27 تا 29 اردیبهشت 1402 خبر داد و در این باره بیان کرد: تکنولوژی‌های نوین آموزشی با پیشرفت چشم‌گیرشان، موجب تحول زیادی در آموزش شده‌اند.

علوم پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تکنولوژی‌ها و هوش مصنوعی در علوم پزشکی از جمله سلامت، درمان، عدالت در دسترسی به درمان بسیار کارآمد هستند و به همین دلیل نیز راه اندازی آزمایشگاه تخصصی هوش مصنوعی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

آزمایشگاه تخصصی هوش مصنوعی

راه اندازی آزمایشگاه در علوم پزشکی

آزمایشگاه هوش مصنوعی
آزمایشگاه هوش مصنوعی

آرش خجسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن برگزاری همایش کاربرد هوش مصنوعی در علوم پزشکی در روز‌های 27 تا 29 اردیبهشت 1402 بیان کرد:

در وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی هوشمند متولی هوشمندسازی حوزه‌های مختلف سلامت را برعهده گرفته است و به همین منظور اولین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی را برای اساتید و دانشجویان برگزار می‌کند.

او همچنین درباره شرکت کنندگان در این همایش بیان کرد:

دانشجویان دارای ایده‌های کاربردی در حوزه هوش مصنوعی نیز در این کنگره در قالب یک جشنواره می‌توانند ایده‌های خود را ارائه کنند. همچنین در این کنگره سه دانشگاه علوم پزشکی برتر در حوزه کاربرد هوش مصنوعی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

آرش خجسته با اشاره به چالش‌های مختلف کاربرد هوش مصنوعی در علوم پزشکی گفت:

از موضوعات حقوقی بیماران تا بررسی تجارب بین المللی بکارگیری ربات هوشمند در معاینه بیماران، انبوهی از موضوعات مختلف هستند که در حوزه هوش مصنوعی به آن پرداخته‌ایم.

خجسته از راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی هوشمند خبر داد و گفت:

سامانه بیمارستان‌های مجازی در سال آینده در این دانشگاه راه اندازی می‌شود. مشکلاتی از نظر ارتباطات اینترنتی وجود داشت که سعی شد به کمک استاندار هرمزگان موضوع خطوط اینترنت به کمک فیبرنوری حل شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با اشاره به این که مطالب غیرصحیح پزشکی در فضای مجازی به صورت بی‌ضابطه وجود دارد، ابراز تاسف کرد و بیان داشت:

برای مقابله مناسب با این موضوع اولین مجله تصویری علوم پزشکی را ایجاد کردیم که فیلم‌های اختصاصی به صورت داوری شده همانند مقالات علمی بعد از اخذ تاییدیه در آن منتشر می‌شوند و این فیلم‌ها در رسانه‌ها نیز منتشر خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *