کشف آنتی بیوتیک جدید با کمک هوش مصنوعی [+جزئیات]

به تازگی، خبری مبنی بر کشف آنتی بیوتیک جدید با کمک هوش مصنوعی در فضای رسانه به انتشار رسیده که حواشی و بازتاب‌های گسترده‌ای را کسب کرده است.

هوش مصنوعی ، یکی از اتفاقات بزرگ در صنعت فناوری بوده که اخیراً حواشی زیادی را به همراه داشته و به تازگی، خبری مبنی بر کشف آنتی بیوتیک ها با هوش مصنوعی به انتشار رسیده که آنتی بیوتیک و هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

هوش مصنوعی و کشف آنتی بیوتیک می‌تواند اتفاق عجیبی را در صنعت پزشکی رقم بزند و می‌تواند باعث پیشرفت در دیگر صنعت‌های پزشکی نیز باشد.

کشف آنتی بیوتیک جدید با کمک هوش مصنوعی

کشف آنتی بیوتیک جدید با کمک هوش مصنوعی
کشف آنتی بیوتیک ها با هوش مصنوعی

دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی (AI) آنتی بیوتیکی جدید کشف کرده‌اند که می‌تواند گونه کشنده ابرمیکروب را از بین ببرد. هوش مصنوعی با کاهش هزاران ماده شیمیایی بالقوه به تعدادی انگشت شمار امکان آزمایش آن‌ها را در آزمایشگاه فراهم کرد.

بیشتر بخوانید:

استفاده از هوش مصنوعی در علم پزشکی

نتیجه این آزمایش، تولید یک آنتی بیوتیک آزمایشی و قوی به نام «آبوسین» بود که قبل از استفاده همگانی از آن به آزمایشات بیشتری نیاز دارد. محققان در کانادا و آمریکا می‌گویند که هوش مصنوعی این قدرت را دارد که به کشف داروهای جدید به طور گسترده‌ای سرعت ببخشد.

این باکتری اغلب می‌تواند آنتی بیوتیک‌های مختلف را خنثی کند، که باعث ایجاد مشکلاتی در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان شده است؛ جایی که می‌تواند روی سطوح و تجهیزات پزشکی زنده بماند.

هوش مصنوعی و کشف آنتی بیوتیک

کشف آنتی بیوتیک جدید با کمک هوش مصنوعی
آنتی بیوتیک و هوش مصنوعی

آنتی بیوتیک‌ها باکتری‌ها را از بین می‌برند. اما برای دهه‌ها، کمبود دارو‌های جدید باعث شده که درمان باکتری‌ها سخت‌تر شوند، چرا که باکتری‌هایی هستند که در برابر دارو‌های فعلی از خود مقاومت نشان می‌دهند.

تخمین زده می‌شود که بیش از یک میلیون نفر در سال براثر عفونت‌هایی که در مقابل درمان با آنتی بیوتیک‌ها مقاومت می‌کنند، جان خود را از دست می‌دهند. محققان بر روی یکی از مشکل سازترین گونه‌های باکتری یعنی باکتری «اسینتوباکتر بومانی» (Acinetobacter baumannii)، تمرکز کردند که می‌تواند زخم‌ها را عفونی کرده و باعث ذات الریه شود.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *