سفر فرزین رئیس بانک مرکزی به آمریکا [+جزئیات]

به تارگی، خبری مبنی بر سفر فرزین رئیس بانک مرکزی به آمریکا به انتشار رسیده است که حواشی و بازتاب‌های فراوانی را با خودش به همراه داشته است.

به تازگی، خبری مبنی بر سفر رئیس بانک مرکزی به واشنگتن به انتشار رسیده که حواشی و بازتاب‌های فراوانی را تحت عنوان سفر کردن فرزین به آمریکا با خودش کسب کرد که فضای مجازی را ترکاند.

آمریکا رفتن فرزین یکی از اتفاقات مهم در چند روز اخیر در زمینه سیاست بود که شاید به نفع ایران باشد.

سفر فرزین رئیس بانک مرکزی به آمریکا

سفر رئیس بانک مرکزی به واشنگتن

سفر فرزین رئیس بانک مرکزی به آمریکا
سفر رئیس بانک مرکزی به واشنگتن

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی به منظور دیدار و گفت و گو با مقام‌های صندوق بین‌المللی پول، تهران را به مقصد واشنگتن ترک کرد. در این سفر محسن کریمی معاون امور بین‌الملل این بانک نیز رئیس کل بانک مرکزی را همراهی می‌کند. جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون عضو هیات مدیره صندوق بین‌المللی پول است.

معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی فرزین را در این سفر همراهی می‌کند اما جزئیات بیشتری درمورد اهداف این سفر اعلام نشده است. بانک مرکزی می‌گوید صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود با اشاره به افزایش ۱۴۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۲، اقتصاد ایران را در این سال به عنوان بیست‌ و‌ دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرد.

سفر کردن فرزین به آمریکا

سفر فرزین رئیس بانک مرکزی به آمریکا
آمریکا رفتن فرزین

صندوق بین‌المللی پول اخیرا با انتشار گزارشی در پایگاه داده‌های آماری خود با اشاره به افزایش ۱۴۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۲، اقتصاد ایران را در این سال به عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرد.

فرزین در هفته‌های نخست حضورش در رأس بانک مرکزی نیز به چند کشور حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده و قطر نیز سفر کرده بود. معاون اول رئیس‌جمهور نیز در پنجاه‌ و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی با اشاره به این آمار منتشر شده در صندوق بین‌المللی پول گفت:

ایران در سال ۲۰۲۲ از نظر شاخص برابری قدرت خرید ۱۶۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی داشته است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

جهت خواندن اخبار اقتصادی بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک مربوطه از این اخبار اطلاعات بیشتری کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *