قانون آفساید در فوتبال عوض شد! +[قانون جدید]

فیفا به طور آزمایشی قانون جدید آفساید را در برخی از کشور های اروپایی آغاز کرده است تا بعد از نتیجه دادن آن در سرتاسر جهان اجرا شود.

فصل جدید فوتبال نزدیک است و به همراه آن قوانین جدیدی برای بهبود و شفاف‌سازی برخی از صحنه‌هایی که در گذشته باعث بحث و جدل شده‌اند، وضع شده است. طی سال‌های اخیر اجرای اشتباه یا سخت‌گیرانه قانون آفساید روی اعصاب هواداران بود؛ اما فیفا در صدد اصلاح این قانون است. در ادامه مطلب با خبر قانون آفساید فوتبال همراه ما بمانید.

قانون جدید آفساید

  • قانون جدید فیفا درباره آفساید

به گزارش منابع خبری:

برخی منابع مدعی شده اند که فیفا در حال اجرای طرحی آزمایشی برای تغییرات قانون آفساید است که بر اساس آن بازیکن رقیب باید از آخرین مدافع به طور کامل جلوتر باشد تا آفساید محسوب میشود و دیگر چیزی به عنوان آفساید میلیمتری وجود نخواهد داشت!

قانون آفساید در فوتبال حال حاضر جهان این گونه تعریف شده است که کوچک‌ترین عضو از بدن یک بازیکن جلوتر از بازیکن حریف باشد آفساید است. فیفا اکنون این قانون را تغییر داد؛ به طوری که طبق قانون جدید بدن یک بازیکن باید کاملا جلوتر از بازیکن حریف باشد تا آفساید اعلام شود.

قانون جدید آفساید

قانون جدید آفساید در فوتبال

طبیعتا بعضی از بازیکنان گل های آفساید زیادی میزنند و این قانون در صورت اجرایی شدن به آنها کمک زیادی میکند. از جمله میتوان به آلوارو موراتا اشاره کرد که در زدن گل های آفساید مهارت خاصی دارد. وینیسیوس جونیور از رئال مادرید, فیل فودن از منچسترسیتی, گابریل ژسوس از آرسنال, مارکوس تورام خرید تازه اینترمیلان, ویکتور اوسیمن از ناپولی, لیائو از آث میلان و کیلیان امباپه از این قانون سود میبرند. این قانون فعلا قرار است که در چند کشور اروپایی اجرا شود و سپس فیفا آن درباره اجرای آن در سراسر جهان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *