اهدای یک جلد شاهنامه به هر خانواده تاجیکستانی

اهدای شاهنامه به خانواده های تاجیکستانی توسط رئیس جمهور این کشور، امامعلی رحمان، یکی از اخبار پربازدید اخیر است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

رئیس‌جمهور تاجیکستان، امامعلی رحمان، دستور داده است که به تعداد خانوارهای این کشور، شاهنامه حکیم «ابوالقاسم فردوسی» منتشر شود و به صورت رایگان در دسترس مردم قرار بگیرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اهدای شاهنامه به خانواده های تاجیکستانی

این اقدام به هدف حفظ تاریخ و میراث علمی، ادبی، فرهنگی و تمدن تاجیکان انجام می‌شود. در سمپوزیوم بین‌المللی «باباجان غفورف»، امامعلی رحمان بزرگ‌ترین محقق و مروج تاریخ تاجیکستان، این اقدام را تأکید کرد و گفت که مردم باید در مورد تاریخ، فرهنگ و تمدن نیاکان خود آگاهی بیشتری داشته باشند.

اهدای شاهنامه به خانواده های تاجیکستانی

او بیان کرد که استفاده هوشمندانه از این تاریخ پرافتخار و میراث گرانبها به نام وحدت، انسجام و سربلندی مردم، سعادت وطن و تحکیم پایه‌های دولت ملی جدید تاجیکستان است. امامعلی رحمان تأکید کرد که از ابتدای فعالیت خود به عنوان رئیس‌جمهور، بارها بیان کرده که مردم باید ریشه‌های خود را بشناسند، به آن‌ها احترام بگذارند و به آریایی‌تبار بودن خود افتخار کنند.

شاهنامه به عنوان میراثی ارزشمند از ادبیات و تاریخ ایران، تأثیر فراوانی در فرهنگ و ادبیات این کشور و مناطق همسایه داشته است. این اثر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای ایرانی شناخته می‌شود و در بین مردم این کشور و جوامع فارسی‌زبان جهان محبوبیت بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این اقدام رئیس جمهور تاجیکستان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *