رویداد قند پارسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود

رویداد ملی قند پارسی ، با هدف حفظ و حمایت از زبان فارسی، ادبیات، تقویت نقش و اهمیت آن در حوزه تبلیغات، در تاریخ 2 بهمن ماه سال جاری در تالار وحدت، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهیختگان، اندیشمندان و فعالان این حوزه برگزار خواهد شد.

«عباس محمدیان»، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تأکید مستمر و قاطع رهبر انقلاب بر حفظ زبان فارسی، ضرورت تدوین سازوکارهای اجرایی برای تنظیم تبلیغات بر پایه زبان و ادب فارسی را بیان کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رویداد ملی قند پارسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود

«عباس محمدیان»، در رابطه با رویداد قند پارسی گفت:

برنامه‌ها و اقداماتی که به منظور حفظ، انتشار و احیای زبان فارسی و جلوگیری استفاده از اصطلاحات بیگانه در رسانه‌ها و جامعه به کار می‌روند، همواره در دستور کار دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی قرار گرفته و این رویداد ملی نیز با هدف تقویت عناصر شکل‌دهنده هویت فرهنگی، اتحاد و ترویج نوشتار درست در تبلیغات برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی، زبان فارسی را به عنوان نماد مهم هویتی، توحید و همدلی مردم ایران، تشخیص داد و گفت:

الزامات قانونی برای حفظ شأن و ارزش زبان فارسی در حوزه تبلیغات، رویکرد شفاف و قابل فهمی را در این زمینه ایجاد کرده و دفتر تبلیغات نیز در راستای اجرای قانون و برگزاری رویدادهای مرتبط با این موضوع به منظور دستیابی به اهداف مختلف توسعه‌ی تبلیغاتی کشور، در قالب دبیرخانه حفظ زبان فارسی فعالیت می‌کند.

وی تجلیل از پیشکسوتان و نوآوران در زمینه زبان و ادبیات فارسی را فرصتی بسیار ارزشمند دانست افزود:

در این رویداد، آثار تبلیغاتی کشور در دو حوزه محتوا و تصویری با رعایت قوانین و مقررات زبان و ادب فارسی بررسی شده و از فعالان و متخصصان مؤثر در این حوزه قدردانی می‌شود.

حمایت از زبان فارسی و ادبیات آن به عنوان هویت ملی و تقدیر از پیشکسوتان و نوآوران در این حوزه، هدف اصلی این رویداد است. ارگان‌ها و نهادهای مختلف مانند وزارت آموزش و پرورش، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، شهرداری، صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی، آموزشی و هنری نیز در برگزاری این رویداد حضور دارند. هنرمندان، نویسندگان، دانشجویان، پژوهشگران و صاحبان رسانه و موسسات فرهنگی نیز در این رویداد سهیم هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما این اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *