خبر کلاهبرداری کوروش کمپانی جهانی شد

آخرین خبر کلاهبرداری میلیون دلاری کوروش کمپانی که در رسانه‌های ایرانی بسیار پررنگ بود، به خبرگزاری‌های جهانی نیز رسید «فایننشال تایمز» نیز درباره آن‌ها نوشت.

گزارشی جامع از ماجرای کوروش کمپانی توسط «فایننشال تایمز» منتشر شد. بعد از انتشار این گزارش، برخی از وب‌سایت‌های معتبر آمریکایی، از جمله 9to5Mac که در زمینه‌ی اخبار اپل متمرکز است، به پوشش کلاهبرداری این کمپانی پرداختند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


خبر کلاهبرداری کوروش کمپانی جهانی شد

«فایننشال تایمز» اظهار کرده که کوروش کمپانی با اظهارات دروغین درباره فروش 20 میلیونی آیفون و تبلیغات گسترده سلبریتی‌ها، سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورد. این کلاهبرداری چند میلیون دلاری که شامل آیفون‌هایی با تخفیف بسیار زیاد بود، باعث تخلیه جیب هزاران نفر در ایران شده و نشان داده که مصرف‌کنندگان به چه میزان برای دستیابی به این دستگاه‌های همراه ارزشمند تلاش می‌کنند.

کوروش کمپانی با اظهارات دروغین درباره فروش 20 میلیونی آیفون، سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورد و تبلیغات گسترده سلبریتی‌ها باعث شد مردم به برند کوروش کمپانی اعتماد کنند.

این شرکت به خریداران اعلام کرده بود که 45 روز پس از واریز وجه، آیفون را به آن‌ها تحویل خواهد داد. هنوز آمار رسمی و دقیقی اعلام نشده است، اما رسانه‌های داخلی ادعا می‌کنند که ارزش کلاهبرداری کوروش کمپانی به حدود 35 میلیون دلار می‌رسد. همزمان با تخلیه دفتر کوروش کمپانی و پوشش گسترده کلاهبرداری این شرکت توسط رسانه‌های داخلی، مشخص شد که «امیرحسین شریفیان»، مدیر کوروش کمپانی، چند ماه قبل از ایران خارج شده است.

کوروش کمپانی

او از پاسخگویی به درخواست‌های رسانه‌ها امتناع کرده؛ اما این ماه در مصاحبه‌ای تلفنی با یکی از کانال‌های یوتیوب اعلام کرد که حدود 2.7 میلیون دلار به مردم بدهکار است. اداره‌ی گمرک ایران اعلام کرده که در 10 ماه اخیر یک میلیارد دلار گوشی آیفون وارد بازار کشور شده است. این آمار در حالی ثبت می‌شود که واردات رسمی آیفون به ایران ممنوع است و مردم برای خرید گوشی‌های اپل به فروشندگان متفرقه روی آورده و رجیستری نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ کوروش کمپانی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *