دانشمندان از سوسک‌ های سایبورگ قابل کنترل از راه دور رونمایی کردند

محققان ارتشی سنگاپور سوسک‌ های سایبورگ را که از راه دور کنترل می‌شدند، در یک محیط بیابانی آزمایش کردند. هدف از این کار، ارزیابی این گروه سایبورگ بود.

بر اساس گزارشی از «ایندیپندنت»، مطالعات نشان می‌دهند که تا حدود 20 سوسک سایبورگ ماداگاسکار که با کوله پشتی‌های کوچک رایانه‌ای مجهز شده‌اند، می‌توانند به طور هماهنگ به‌عنوان یک گروه در سراسر یک تپه شنی حرکت کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دانشمندان از سوسک‌ های سایبورگ قابل کنترل از راه دور رونمایی کردند

تحقیقات انجام شده در دانشگاه فناوری «نانیانگ» در سنگاپور نشان داده که سوسک‌های سایبورگ، حشرات زنده‌ای هستند که با فناوری مورد استفاده دانشمندان، قابل کنترل خواهند بود. این دانشمندان می‌توانند از طریق الکترودهایی که در کوله پشتی‌های سوسک‌ها قرار داده شده، دستورات را به آن‌ها انتقال دهند و آن‌ها را هدایت کنند.

در این تحقیقات، دانشمندان توانستند سوسک‌ها را به چپ یا راست هدایت کنند؛ اما سوسک‌ها همچنان می‌توانستند به صورت طبیعی حرکت کنند و موانع را دور بزنند. علاوه بر این، مشاهده شد که سوسک‌هایی که به طور تصادفی روی پشت خود غلتیده بودند، توسط همتایان خود کمک می‌گرفتند.

سوسک‌ های سایبورگ

در این تحقیقات، یک الگوریتم ناوبری گروهی برای سوسک‌های سایبورگ ایجاد شد. مشاهدات نشان دادند که در میان 20 سوسک، یکی از آن‌ها به عنوان رهبر عمل می‌کرد و بقیه اعضا او را دنبال می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی رونمایی دانشمندان از سوسک‌ های سایبورگ قابل کنترل از راه دور چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *