بوستون داینامیکس ربات انسان‌نمای مشهور خود را بازنشسته کرد

بوستون داینامیکس ، شرکت تابعه‌ی «هیوندا»، به‌طور رسمی اعلام کرد که از تولید ربات اطلس ، ربات انسان‌نما معروف خود، منصرف شده است.

«بوستون داینامیکس»، شرکتی که گفته بود «ربات اطلس» را از فعالیت خود خارج خواهد کرد، در حالی که صنعت رباتیک انسان‌نما در حال گسترش فزاینده‌ای است و سرمایه‌گذاران به طور روزافزون با صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با این حوزه مشغول به کارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بوستون داینامیکس ربات انسان‌نمای مشهور خود را بازنشسته کرد

«بوستون داینامیکس»، شرکتی که در زمینه‌ی توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرو فعالیت می‌کند، اخیراً اعلام کرده که «ربات اطلس»، یکی از ربات‌های انسان‌نمای مشهور آن، بازنشسته خواهد شد. این تصمیم به نظر می‌رسد آغازی برای راه‌اندازی پروژه‌های جدید در این شرکت باشد.

«راب پلیتر»، مدیرعامل جدید «بوستون داینامیکس»، از سال‌های قبل بر توسعه‌ی سازمانی و تجاری‌سازی فعالیت‌های شرکت تمرکز داشته و این اعلامیه نشان دهنده‌ی ارتقای این روند است.

بوستون داینامیکس

«بوستون داینامیکس» به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه‌ی رباتیک انسان‌نما شناخته می‌شود و اطلس که به‌ واسطه‌ی همکاری با آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی دفاعی آمریکا (DARPA) شناخته شده، تاکنون پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده است.

اگرچه بخشی از فناوری‌های اطلس هنوز هم جای تحسین دارند؛ اما برخی از اجزای آن، مانند سیستم هیدرولیک، با پیشرفت‌های روزافزون در عرصه‌ی رباتیک مدرن، کمی قدیمی به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *