بهترین مستند های درباره موسیقیدانان از نگاه سایت فیگار

موسیقیدانان، همیشه می‌توانند بهترین زندگی را برای نشان دادن ارائه بدهند و در ادامه با ما همراه باشید تا به بهترین مستند های درباره موسیقیدانان بپردازیم.

چند فیلم، سریال و مستند شگفت‌انگیز درباره زندگی موزیسین‌ها وجود دارد که در این نوشتار تعدادی از برترین مستندهایی که درباره موسیقی دانان هستند را به شما معرفی خواهیم کرد. مستندهای موسیقی زیادی وجود دارد که بهترین مستند که درباره موسیقیدان ها هستند باشند و طیف وسیعی از اسناد تاریخی تا نگاه کردن به برخی از ستاره‌های برتر موسیقی امروز را در بر می‌گیرد.

برخی مستندها مجموعه‌ای باورنکردنی از چیزهای زیادی را برای ارائه به طرفداران صنعت موسیقی نشان می‌دهند. این آثار، شامل کنسرت‌ها و همچنین برخی از برترین مستند برای موسیقیدانان است که هر کسی می‌تواند ببیند.

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان

زندگینامه افراد معروف موسیقی

شما می‌توانید فهرست بهترین مستند های درباره موسیقیدانان را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان
بهترین مستند که درباره موسیقیدان ها هستند

این مستندهای برتر درباره زندگینامه موسیقیدانان شامل نگاهی به گروه‌های کلاسیک مانند بیتلز، دونا سامر، و الویس پریسلی تا ستاره‌های جدیدتر مانند جیسون ایزبل است. همچنین ادای احترام به ستارگانی مانند دیوید بووی، امی واینهاوس و کرت کوبین نیز وجود دارد. هر کدام از مستندها سبک متفاوتی را ارائه می‌دهند. برخی بینندگان را به خانه‌ها و زندگی ستارگان می‌برند، در حالی که برخی دیگر نگاهی تند به گذشته‌های تاریک و تراژدی‌هایی دارند که فراتر از صنعت موسیقی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین مستند های جهان

مورد انتظارترین فیلم های 2023

بهترین سریال های 2023

David Bowie: The Last Five Years

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان
برترین مستندهایی که درباره موسیقی دانان هستند

دو مستند مختلف موسیقی دیوید بووی وجود دارد. در حالی که Moonage Daydream چیزهای زیادی در مورد بووی فاش کرد، پنج سال آخر وقتی صحبت از زندگی و ستاره شدن بووی به میان می‌آید این مستند آموزنده‌تر است.

این امر بسیاری از شخصیتی را که موناژ ارائه کرده بود از دست می‌دهد، اما در عوض بر روی تجدید حیات اواخر دوران حرفه‌ای بووی و تور کنسرت نهایی او متمرکز شد. این مستند به کارگردانی فرانسیس واتلی، تولد آلبوم‌هایی مانند The Next Day ،Lazarus و Blackstar را نشان داد.

 

Love To Love You, Donna Summer

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان
برترین مستند برای موسیقیدانان

مستند دونا سامر که در سال 2023 منتشر شد، چیزی بیش از یک زندگی موسیقیدان بزرگ و حرفه او را نشان می‌دهد. این مستند در مورد چیزی بسیار تاریک‌تر و ناراحت کننده‌تر بود. زمانی که سامر در سنین نوجوانی خود بود، یک فرد او را مورد آزار و اذیت قرار داد و این چیزی است که او قبلاً در مورد آن صحبت نکرده بود.

سامر در سال 2012 درگذشت و او هرگز در این مورد صحبت نکرد، اما اکنون بخشی از این مستند است. او در مصاحبه با سامر در این فیلم گفت که حتی زمانی که در اوج کار خود بود، آن لحظه نوجوانی همیشه او را آزار می‌داد. این یک مستند تاریک است که نشان می‌دهد شهرت زمانی که تروما وجود دارد زودگذر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

بهترین مستند های روانشناسی

Oasis: Supersonic

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان
بهترین مستند های درباره موسیقیدانان

Oasis گروهی است سرگذشت آن‌ها برای بسیاری از طرفداران، نامفهوم می‌ماند. در حالی که آنها برای مدت کوتاهی در صدر جهان محبوب بودند، غرور نوح گالاگر بسیاری از طرفداران را از خود دور کرد زیرا او ادعا کرد که Oasis بزرگتر از بیتلز است.

غرور او سرانجام گروه را نابود کرد. Oasis: Supersonic این را نشان داد که چگونه بزرگ‌ترین گروه در جهان خود ویران شد. این مستند توسط A24 تهیه شده و بیشتر بر روی اوج موفقیت این گروه در سال 1996 متمرکز شده است.

Elvis Presley: The Searcher

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان
بهترین مستند های درباره موسیقیدانان

با توجه به اینکه فیلم الویس در سال 2022 منتشر شد و سرگذشت خوبی را از این هنرمند افسانه‌ای نشان داد، طرفداران این هنرمند می‌توانند مستند دو قسمتی الویس پریسلی: جستجوگر را نیز برای درک بهتر زندگی این خواننده ببینند.

این مجموعه، با نوازندگانی مانند بروس اسپرینگستین و امیلو هریس مصاحبه می‌کند و به ظهور الویس پریسلی به عنوان یک پیشگام راک اند رول و نماد فرهنگ پاپ می‌پردازد. نگاهی گسترده به زوال سلامتی الویس و جلسات ضبط یک سال قبل از مرگ او، به درک او نه تنها به عنوان یک نماد موسیقی، بلکه به عنوان مردی که همیشه در حال مبارزه بود، کمک می‌کند. این فیلم هر جنبه‌ای از زندگی الویس را که از ظهور و سقوط او حائز اهمیت بود جدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis

Juice Wrld: Into The Abyss

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان
مستندهای برتر درباره زندگینامه موسیقیدانان

هنرمندی که خیلی زود رفت، جراد آنتونی هیگینز (Juice Wrld) به عنوان یک هنرمند مستقل در سال 2015 پا به عرصه موسیقی گذاشت و در سال 2017 با Interscope Records قرارداد بست. این خواننده رپ، در سن 21 سالگی، در دسامبر 2019 در کالیفرنیا بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر، اوردوز کرد و درگذشت.

پس از مرگ او، تامی الیور، فیلم مستند Juice Wrld: Into The Abyss را در سال 2021 منتشر کرد که به زندگی و مرگ این خواننده محبوب رپ می‌پرداخت. این مستند با تصاویری از سال آخر جویس ورلد و مصاحبه با هنرمندانی مانند The Kid Laroi و Polo G، تمام جنبه‌های زندگی و حرفه تاثیرگذار او را بررسی می‌کند.

Kurt Cobain: Montage Of Heck

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان
بهترین مستند های درباره موسیقیدانان

یکی دیگر از نوازندگان و خوانندگان با استعداد که خیلی زود رفت، کرت کوبین، خواننده اصلی گروه محبوب نیروانا بود. کورت کوبین: مونتاژ هک، شهرت این ستاره را از زمان تولد تا پایان زندگی‌اش و همه چیزهایی که در این بین وجود دارد را دنبال می‌کند.

این فیلم تنها مستندی است که با همکاری خانواده کرت کوبین ساخته شد. این فیلم از مبارزات واقعی این موسیقیدان پریشان ترسی ندارد. با تصاویری که از بسیاری از مصاحبه‌های ارائه شده در طول فیلم پشتیبانی می‌کنند، اساساً به بینندگان، برخی از مهم‌ترین لحظات زندگی کوبین تا زمان مرگش در سال 1994 داده می‌شود.

Amy: Amy Winehouse

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان
بهترین مستند های درباره موسیقیدانان

احتمالا یکی از بهترین مستندهای موسیقی 15 سال گذشته، امی است که بر زندگی امی واینهاوس با استعداد تمرکز دارد. واینهاوس که به دلیل صدای پویا و استفاده ترکیبی از ژانرهای مختلف در دنیا شناخته شده بود، فعالیت حرفه‌ای خودش را از اوایل سال 2002 آغاز کرد. با موفقیت بین المللی خود در سال 2006، به دلیل انتشار دومین آلبوم خود به نام Back To Black، صحنه موسیقی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

واینهاوس متأسفانه در سال 2011 جان خود را از دست داد، اما موسیقی او همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد و در سال 2015، فیلم مستند امی برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و در همان سال در سینماها اکران شد و 30 جایزه از جمله یک جایزه گرمی و یک جایزه اسکار به دست آورد. این مستند با موفقیت زندگی واینهاوس را قبل و بعد از اعتیادش دنبال می‌کند و در عین حال استعداد و نبوغ خود واینهاوس را نیز نشان می‌دهد.

Buena Vista Social Club

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان
بهترین مستند های درباره موسیقیدانان

Buena Vista Social Club یک مستند در سال 1999 در مورد گروه موسیقیدانان کوبایی است که در سال 1997 گرد هم آمدند و جهان را دگرگون کردند. این مستند، یکی از برترین کارگردانان بین‌المللی فیلم در آن زمان، یعنی ویم وندرس را پشت دوربین داشت تا داستان خود را روایت کند.

وندرس در نهایت یکی از سه نامزدی اسکار خود را برای بهترین فیلم مستند بلند برای این فیلم به دست آورد. این فیلم نه تنها به گروه، بلکه به کشوری می‌پردازد که آنها را به شهرت رساند. از موسیقی عالی گرفته تا شخصیت‌های فراموش نشدنی، این یک مستند است که نمی‌توان آن را از دست داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها درباره موسیقی و آواز

بهترین فیلم های مستند Apple TV بر اساس IMDB

Don’t Look Back: Bob Dylan

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان
بهترین مستند های درباره موسیقیدانان

DA Pennebaker، داستان یک مستندساز برنده جایزه و یکی از پیشگامان سبکی بود که امروزه مردم از فرم آن می‌شناسند. در سال 1967، او وظیفه ساخت یک فیلم مستند را به دنبال نماد موسیقی باب دیلن بر عهده گرفت.

در حالی که باب دیلن اصولاً مصاحبه‌ای انجام نمی‌داد و زیاد درباره خودش صحبت نمی‌کرد، کارگردان توانست بهترین نگاه را به زندگی و شخصیت خود ارائه بدهد که امروزه هر کسی می‌تواند ببیند. این واقعاً به اندازه سایر مستندهای موسیقی واقع‌گرایانه نیست زیرا دیلن به وضوح در فیلم ایفای نقش می‌کرد؛ اما این همان چیزی بود که پنه بیکر می‌خواست.

Gimme Shelter: Rolling Stones

بهترین مستند های درباره موسیقیدانان
بهترین مستند های درباره موسیقیدانان

آلبرت و دیوید میسلز دو تن از بهترین مستندسازان تاریخ سینما هستند. آنها منتقدان را با مستند فروشنده خود تحت تأثیر قرار دادند، اما این مستند رولینگ استونز Gimme Shelter آنها بود که واقعاً آزمون زمان را پس داده است. این مستند، ویژگی پس از تور رولینگ استونز 1969 در ایالات متحده را نشان می‌دهد. با این حال، به لطف برنامه‌ریزی ضعیف آلتامونت و این واقعیت که فرشتگان جهنم به عنوان امنیت استخدام شده بودند، به یک تراژدی ختم شد.

گروه رولینگ استونز، عمدتاً از خطری که در اطراف آنها وجود داشت غافل بودند و سپس هنگامی که خشونت در طول کنسرت آنها شروع شد، اعضای تیم امنیتی فرشتگان جهنم، مردی را از بین تماشاگران به قتل رساندند. دیدن پاسخ میک جگر در مستند به این موضوع، یکی از بزرگترین نمونه‌های مرگ ایده‌آلیسم دهه 60 بود که در فیلم ثبت شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مستند های درباره موسیقیدانان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *