بهترین انیمه های ممورو اوشی ؛ 6 عنوان برتر که باید قبل از مرگ ببینید

در این نوشتار به آثار یکی از بهترین کارگردانان انیمه خواهیم پرداخت. پس در ادامه در کنار ما باشید تا با بهترین انیمه های ممورو اوشی آشنا شوید.

ممورو اوشی به خاطر ساخت بهترین انیمه های جهان در ژانر علمی تخیلی شناخته شده است، داستان‌هایی را که ادراک ما را به چالش می‌کشد و به ما شخصیت‌هایی خوش ساخت ارائه می‌دهد، خلق می‌کند. آثار فراگیر و جو فضایی او، به طرفداران انیمه این امکان را می‌دهد تا درباره آینده بشریت و مفهوم انسان بودن، ایده‌های جدید و هیجان‌انگیزی را بررسی کنند.

ممورو اوشی در بین طرفداران خود محترم است و منتقدان او را به عنوان یکی از بزرگترین کارگردانان انیمه تا به حال می‌دانند. علیرغم موضوعات عمیق و احساسی آثار او، انیمه او همچنین سرگرم کننده است و شخصیت‌هایی بسیار خفن در این ژانر دارد.

بهترین انیمه های ممورو اوشی

شما می‌توانید فهرست برترین انیمه های ممورو اوشی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین انیمه های ممورو اوشی
برجسته ترین انیمه های ممورو اوشی

او برخی از پیچیده‌ترین انیمه‌های روانشناختی را ایجاد کرده است که علاقه‌مندان انیمه در سراسر جهان را الهام می‌بخشد. برخی از بهترین آثار انیمه مامورو اوشی نشان دهنده استعداد اوست.

Urusei Yatsura 2: Beautiful Dreamer

بهترین انیمه های ممورو اوشی
محبوب ترین انیمه های ممورو اوشی
  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه، علمی تخیلی
  • تاریخ انتشار: 1984
  • استودیو: پیروت

اوروسی یاتسورا یک سریال انیمه‌ای است که سبک‌های ماجراجویی، علمی-تخیلی و کمدی را ترکیب می‌کند و با یکی از مشهورترین دختران انیمه شاخدار همراه است. ممورو اوشی این سریال را کارگردانی می‌کند و یک انیمه با سبک هنری زنده و یک داستان بامزه می‌سازد. این انیمه یکی از معدود مجموعه‌های انیمه کلاسیک دهه 1980 است که در سال 2022 مجدد ساخته شد.

داستان اوروسی یاتسورا درباره آتارو، پسر جوانی است که به عنوان نماینده زمین در یک بازی تگ در برابر یک نژاد بیگانه که قصد حمله به سیاره را دارد، انتخاب شده است. اگر آتارو ببرد، بیگانگان با آرامش آنجا را ترک خواهند کرد.

با این وجود، آتارو بواسطه‌ی زیبایی دختری بیگانه، لوم، که قرار است او را اسیر کند، پریشان می‌شود. اما سریعا به او  احساس ناامیدی دست می‌دهد وقتی که متوجه می‌شود که لام توانایی‌های فوق بشری دارد، از جمله قدرت پرواز.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2024 که باید منتظرشان باشیم

Angel’s Egg

بهترین انیمه های ممورو اوشی
پر طرفدار ترین انیمه های ممورو اوشی
  • ژانر: درام، فانتزی، روانشناسی
  • تاریخ انتشار: 1985
  • استودیو: دین

انیمه‌ی شاهکار ممورو اوشی، “Angel’s Egg”، جذاب و پیچیده است.

این داستان تاریک و تخیلی، ما را در سفری مرموز همراهی می‌کند که برای علاقه‌مندان به فیلم‌های هنری و داستان‌هایی که از نمادها و تشبیهات برای بررسی افکار و احساسات استفاده می‌کنند و وابستگی به دیالوگ ندارند، مناسب است.

“Angel’s Egg” با تصاویر و موسیقی فوق‌العاده در دنیای تاریک و جوی فانتزی جذابیت دارد. داستان درباره دختر جوانی مرموز است که در سرزمینی دورافتاده سیر و تخم بزرگی را با خود حمل می‌کند.

ما در این سفر او را دنبال می‌کنیم و تلاش می‌کند تا با یافتن غذا و آب زنده بماند در حالی که تخم گران‌بهایی را که زیر لباسش حمل می‌کند و باید از آن حفاظت کند.

بیشتر بخوانید: خوشمزه ترین غذا ها در انیمه های استودیو جیبلی

Morocco

بهترین انیمه های ممورو اوشی

  • ژانر: کمدی، علمی تخیلی، برشی از زندگی
  • تاریخ انتشار: 1990
  • استودیو: پیروت

انیمه “مراکش” یکی از بهترین انیمه های ممورو اوشی در دهه 1990، با یک سبک هنری دلپذیر و یک داستان کمدی که خانواده‌ها می‌توانند از آن لذت ببرند. این فیلم که اوشی آن را نوشته و کارگردانی کرده است، برای طرفداران انیمه که داستان‌های روزمره‌محور را دوست دارند و به دنبال یک دنیای رنگارنگ و شادتر هستند، ایده آل است.

“مراکش” داستان سفر یک دختر جوان را دنبال می‌کند که از یک ماشین زمان به عنوان ابزاری برای رفتن به پیش خانواده‌اش در گذشته استفاده می‌کند. اگرچه همه اعضای خانواده‌اش از ملاقات غیرمنتظره او خوشحال نیستند، بدون اینکه از آشوبی که او به وجود می‌آورد آگاه شوند، او را به اقامت دعوت می‌کنند. این انیمه برای هر کسی که به دنبال داستانی سرگرم کننده است، یک انتخاب عالی به حساب می‌آید.

Patlabor

بهترین انیمه های ممورو اوشی

  • ژانر: درام، مکا، علمی تخیلی
  • تاریخ انتشار: 1989
  • استودیو: پروداکشن آی جی، دین

فیلم پت لابور یکی از بهترین انیمه های ممورو اوشی در ژانر مکا با داستان مهیجی درباره ابر ربات‌ها و ویروس‌های کامپیوتری مرگبار است.

این انیمه مکا پر از اکشن با یک سبک هنری زیبا در توکیوی آینده جریان دارد که در آن بشریت باید راه‌های جدیدی برای متوقف کردن ابر ربات‌های شورشی پیدا کند. فیلم پت لابور یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های کلاسیک رباتیک تمام دوران است که بیشتر، سازندگان مکا مدرن را الهام بخشیده.

داستان این انیمه درباره یکی از اعضای ویژه پلیس توکیو است که موظف به انجام تحقیقاتی درباره یک حمله غافلگیرانه که یک ربات ساختمانی را هدف قرار می‌دهد انجام دهد. این ربات که افسران پلیس در توکیو از آن برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده می‌کنند، به صورت ناگهانی هدف حمله قرار می‌گیرد.

Ghost In The Shell

بهترین انیمه های ممورو اوشی

  • ژانر: اکشن، روانشناسی، علمی تخیلی
  • تاریخ انتشار: 1995
  • استودیو: پروداکشن آی جی

روح در پوست یکی از بهترین انیمه‌های نوآر است و علاقه‌مندان به انیمه‌های ذهنی، حتما باید آن را تماشا کنند. این انیمه یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های روانشناختی تا به حال ساخته شده و همچنین یکی از معروف‌ترین انیمه‌های بین‌المللی تمام دوران است و سازندگان سراسر جهان را الهام بخشیده. این انیمه قطعا یکی از بهترین انیمه های ممورو اوشی است.

داستان روح در پوست در ژاپن آینده قرار دارد و هویت و آینده هوش مصنوعی و بشر را بررسی می‌کند. این داستان، ماجراهای موتوکو را دنبال می‌کند، یک پلیس سایبرنتیک که وظیفه او شکار هکر خطرناکی به نام مسترپاپت است.

The Sky Crawlers

بهترین انیمه های ممورو اوشی

  • ژانر: درام، روانشناسی
  • تاریخ انتشار: 2008
  • استودیو: پروداکشن آی جی

اسکای کراولرز یکی از انیمه‌های آرام و با تصاویر شگفت انگیز و فضایی ممورو اوشی است.

این یکی از واقع‌ بینانه‌ترین انیمه‌های علمی-تخیلی است که با ساختار جهان‌سازی فوق‌العاده و نبردهای هیجان‌انگیز جنگنده‌ها در یک زمان‌بندی تاریخی متفاوت رخ می‌دهد، جایی که جهان در صلح است، اما به دلیل اینکه مردم به جنگ عادت دارند، خلبانان جنگنده برای مبارزه با یکدیگر استخدام می‌شوند.

اسکای کراولرز یکی از جدی‌ترین انیمه‌های ممورو اوشی است که داستان منحصر به فرد و غمگینی را که نیاز انسان به خشونت و مرگ را بازتاب می‌دهد، به تصویر می‌کشد. این داستان زندگی یک گروه از خلبانان جنگنده را در نبردهای هیجان انگیزی که در ارتفاعات بالای ابرها انجام می‌شود، دنبال می‌کند. این انیمه‌ها بهترین انیمه‌های کارگردان مامورو اوشی بودند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه های ممورو اوشی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *