بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی + خلاصه داستان

تفریق یکی از فیلم‌های مهم اجتماعی سال که متاسفانه بدون اکران، قاچاق شد! با بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی همراه بمانید.متاسفانه یکی از مشکلات صنعت سینما در ایران قاچاق فیلم‌های بدون اکران است. فیلم هایی نظیر برادران لیلا، بی رویا، ارادتمند نازنین بهاره تینا که انتشار نسخه‌های غیرقانونی فیلم‌ها دامن‌گیر فیلم تفریق هم شد. به همین منظور قصد داریم در این نوشتار به بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق مانی حقیقی که یکی از بهترین فیلم‌های مهم اجتماعی سال است بپردازیم.

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق اثر مانی حقیقی

شما می‌توانید فهرست بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بازی درخشان ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده که کاملا در خدمت فیلمنامه قراردارند شمارا با دنیای روانشناختی روابط و درکی از خود روبه‌رو می‌کند. مفهومی که در تمام پلان‌ها در فیلم تفریق مانی حقیقی دیده می‌شود، جمله‌ای که ترانه علیدوستی خیلی هنرمندانه و با تعلیق آن را بیان می‌کند:“میگن قطب شمال آب شده اومده اینوری، بارونش بارونِ ما نیست” یا “ابر توی آسمون نیست صاعقه میزنه”. به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود حتما تحلیل و نقد فیلم تفریق را در فیگار بخوانید.

زندگینامه بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

داستان فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

“تفریق” فیلم ایرانی اثر مانی حقیقی با حضور بازیگرانی همچون محمدزاده و علیدوستی ساخته شده است. تولید “تفریق” در سال ۱۳۹۹ آغاز شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراحل تولید آن به تعویق افتاد و فیلمبرداری آن در خرداد ۱۴۰۰ به پایان رسید. “تفریق” برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد. تاریخ اکران فیلم در جشنواره فیلم تورنتو در ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ برگزار شد. لازم به ذکر است که برای اولین بار است که یک فیلم ایرانی در بخش مسابقه اصلی این جشنواره بزرگ حضور دارد.

“تفریق” یک فیلم درام و معمایی است و داستان آن درباره زوجی به نام فرزانه و جلال است که همزادهای خود را می‌یابند. این همزاده‌ها دقیقاً شبیه به فرزانه و جلال هستند و حالا این زوج باید با این اتفاق نادر و عجیب کنار بیایند. داستان فیلم “تفریق” از جایی آغاز می‌شود که فرزانه در یک اتوبوس به صورت اتفاقی همسرش را می‌بیند. او جلال را تعقیب می‌کند و متوجه می‌شود که جلال در حال ملاقات با زنی دیگر است. با این حال، جلال این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید که در آن زمان در جای دیگری بوده است! پس آن مرد کیست؟

نقد فیلم تفریق مانی حقیقی

بیوگرافی ترانه علیدوستی نقش فرزانه در فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی
بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

ترانه علیدوستی در تاریخ ۲۲ دی ۱۳۶۲ متولد شده است. وی در سن ۱۷ سالگی با بازی در فیلم “من، ترانه ۱۵ سال دارم” وارد عرصه بازیگری شد. طی سال‌های فعالیتش در صنعت سینما، او با بسیاری از بزرگان این حوزه همکاری کرده و جوایز مختلف داخلی و بین‌المللی را کسب کرده است. علیدوستی در آثار کارگردانان بزرگی مانند عباس کیارستمی، رسول صدرعاملی و اصغر فرهادی حضور داشته و فیلم ایرانی “تفریق” نیز سومین همکاری او با مانی حقیقی است.

بعضی از آثار برجسته این هنرمند عبارتند از: “شهر زیبا” (۱۳۸۲)، “چهارشنبه سوری” (۱۳۸۴)، “تردید” (۱۳۸۷)، “درباره الی” (۱۳۸۷)، “پذیرایی ساده” (۱۳۹۰)، “آسمان زرد کم عمق” (۱۳۹۲)، “مادر قلب‌اتمی” (۱۳۹۳)، “فروشنده” (۱۳۹۴) و “برادران لیلا” (۱۴۰۰). ترانه علیدوستی همچنین با حضور در سریال “شهرزاد”، یکی از شخصیت‌های برجسته و ماندگار در صنعت سینمای ایران را ایفا کرده است.

همچنین علاوه بر بازیگری، ترانه علیدوستی در زمینه صداپیشگی، نویسندگی و ترجمه نیز فعالیت می‌کند. او در انیمیشن “جمشید و خورشید” به عنوان صداپیشه حضور داشته است. همچنین، علیدوستی کتاب‌هایی نظیر “تاریخ عشق” اثر نیکول کراوس و “رویای مادرم” اثر آلیس مونرو را به فارسی ترجمه کرده است.

ممنوعیت اکران سینمایی تفریق ؛ به دلیل حضور ترانه علیدوستی

بیوگرافی نوید محمدزاده در نقش جلال در فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی
بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

نوید محمدزاده، یکی از مطرح‌ترین بازیگران مرد سینمای ایران، در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ متولد شده است. او تاکنون ۷ بار برای دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر نامزد شده است و موفق شده دو سیمرغ بلورین به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کند. اولین فیلم این بازیگر در سال ۱۳۸۷ منتشر شد. محمدزاده در فیلم‌های معروفی همچون “عصبانی نیستم!” (۱۳۹۲)، “لانتوری” (۱۳۹۴)، “ابد و یک روز” (۱۳۹۴)، “بدون تاریخ، بدون امضا” (۱۳۹۵)، “مغزهای کوچک زنگ‌زده” (۱۳۹۶) و “متری شیش و نیم” (۱۳۹۷) حضور داشته است. همچنین، نوید محمدزاده در سال ۱۳۹۹ در سریال تلویزیونی “قورباغه” که در شبکه نمایش خانگی پخش شد، نقش آفرینی کرده است.

علاوه بر بازی در سینما و تلویزیون، نوید محمدزاده به عنوان یک بازیگر تئاتر نیز شناخته می‌شود. وی در این زمینه فعالیت می‌کند و تاکنون در ۳۲ نمایش مختلف روی صحنه به ایفای نقش پرداخته است. “قهوه قجری”، “بینوایان” و “الیور توئیست” نیز برخی از نمایش‌های مشهور نوید محمدزاده هستند.

جالب است بدانید که فیلم‌های نوید محمدزاده در سال ۱۴۰۱ ازجمله فیلم “برادران لیلا” در جشنواره کن، فیلم “شب، داخلی، دیوار” در جشنواره ونیز و فیلم “تفریق” در جشنواره تورنتو در سه جشنواره سینمایی بین‌المللی معتبر به نمایش درآمده‌اند.

انتشار نسخه‌های غیرقانونی فیلم‌ها، از جمله فیلم‌های “برادران لیلا” و “تفریق”

بیوگرافی سهیلا رضوی در فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی
بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

سهیلا رضوی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، در تاریخ ۹ شهریور ۱۳۳۳ متولد شده است. او بازیگری را از سال ۱۳۶۴ آغاز کرده و تا به امروز در آثار متعددی به ایفای نقش پرداخته است.

به عنوان مثال، در سال ۱۳۶۹، در سریال “عطر گل یاس” به کارگردانی بهمن زرین‌پور، در سال ۱۳۷۸، در سریال “ورثه آقای نیکبخت” به کارگردانی مرضیه برومند، در سال ۱۳۹۸، در سریال “بانوی سردار” به کارگردانی پرویز شیخ طادی، در سال ۱۴۰۰، در سریال “آتش و باد” به کارگردانی مجتبی راعی، در سال ۱۳۸۲، در فیلم “مارمولک” به کارگردانی کمال تبریزی، در سال ۱۳۸۹، در فیلم “آقا یوسف” به کارگردانی علی رفیعی، در سال ۱۳۹۰، در فیلم “یه حبه قند” به کارگردانی رضا میرکریمی، در سال ۱۳۹۶، در فیلم “خوک” به کارگردانی مانی رفیعی و در سال ۱۳۹۹، در فیلم “آهو” از هوشنگ گلمکانی، حضور داشته است. این تنها چند نمونه از آثار سهیلا رضوی در طول چهار دهه فعالیتش در این حوزه هستند.

علاوه بر این، سهیلا رضوی در سه فصل از سریال “شهرزاد” نقش پروین را بازی کرده است. او همچنین همسر بازیگر سینما و تلویزیون، فرخ نعمتی است.

بیوگرافی سعید چنگیزیان در فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی
بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

سعید چنگیزیان، بازیگر سینما، در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۵۶ متولد شده است. او در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار در فیلم سینمایی “خداحافظ رفیق” به کارگردانی بهزاد بهزادپور، جلوی دوربین ظاهر شد و نقشی را بازی کرد.

به علاوه، برخی از آثار سعید چنگیزیان عبارتند از فیلم “پذیرایی ساده” به کارگردانی مانی حقیقی محصول ۱۳۹۰، فیلم “دهلیز” به کارگردانی بهروز شعیبی محصول ۱۳۹۱، فیلم “سارا و آیدا” به کارگردانی مازیار میری محصول ۱۳۹۵، فیلم “۲۸۸۸” به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری محصول ۱۴۰۰، سریال “ضد” به کارگردانی ابراهیم شیبانی محصول ۱۴۰۲ و سریال “زخم کاری” به کارگردانی محمدحسین مهدویان محصول ۱۴۰۰.

بیوگرافی مانی حقیقی کارگردان فیلم تفریق

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی
بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

مانی حقیقی، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است. او در تاریخ 15 اردیبهشت 1348 متولد شد. فیلم “تفریق” هشتمین فیلم بلند او است و قبل از آن فیلم‌هایی همچون “خوک” و “پنجاه کیلو آلبالو” را کارگردانی کرده است.

مانی حقیقی در علاوه بر کارگردانی، در عرصه سینما به عنوان بازیگر و فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت می‌کند. او دو مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های فلسفه و مطالعات فرهنگی را از دانشگاه‌های گولف و ترنت کانادا دریافت کرده است و مدرک کارشناسی‌اش را در رشته فلسفه از دانشگاه مک‌گیل کانادا به دست آورده است.

والدین مانی حقیقی نیز در عرصه هنر فعالیت می‌کنند؛ مادرش لیلی گلستان مترجم مشهور ایرانی و پدرش نعمت حقیقی فیلمبردار سینما هستند، دو چهره تاثیرگذار!

او از سال 1353 با بازی در فیلم “اسرار گنج دره جنی” وارد دنیای هنر شد و در سال 1381 فیلم اول خود به نام “آبادان” را ساخت. تعدادی از فیلم‌های دیگری که مانی حقیقی تا کنون کارگردانی کرده عبارتند از: “کارگردان مشغول کارند” (1384)، “کنعان” (1386)، “پذیرایی ساده” (1390)، “۵۰ کیلو آلبالو” (1394)، “اژدها وارد می‌شود!” (1394) و “خوک” (1396).

علاوه بر کارگردانی، مانی حقیقی به عنوان نویسنده همکاری‌هایی نیز داشته است. او نویسنده فیلم “چهارشنبه سوری” به کارگردانی اصغر فرهادی محصول سال 1384 بوده و در فیلم‌های مشهوری مانند “خوب، بد، جلف” (1395)، “ما همه با هم هستیم” (1397)، “سرخ‌پوست” (1397)، “دوزیست” (1398) و “کشتارگاه” (1398) به عنوان بازیگر حضور داشته است.

سایر عوامل و بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی

فیلم “تفریق” توسط تهیه‌کننده مجید مطلبی با مشارکت اجرایی ژان کریستف سیمون از فیلمز بوتیک تولید شده است. نویسندگان این فیلم امیررضا کوهستانی و مانی حقیقی هستند.

علیرضا شمس شریفی به عنوان مدیر برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان در فیلم حضور داشته است. مرتضی نجفی مسئولیت مدیریت فیلمبرداری را برعهده داشته و محسن نصرالهی به عنوان طراح صحنه در فیلم فعالیت داشته است. ایمان امیدواری وظیفه طراحی گریم را برعهده داشته و ندا نصر به عنوان طراح لباس در این فیلم خدمت کرده است.

رشید دانشمند به عنوان صدابردار و امیرحسین قاسمی به عنوان صداگذار در فیلم حضور داشته‌اند. موسیقی فیلم توسط رامین کوشا ساخته شده است. ندا قائدی به عنوان منشی صحنه در این فیلم خدمت کرده و آرش آقابیک و محمد برادران به ترتیب جلوه‌های ویژه میدانی و بصری را برعهده داشته‌اند.

تدوین فیلم توسط میثم مولایی انجام شده و مهدی بدرلو به عنوان مجری طرح و مدیر تولید در این فیلم فعالیت داشته است. محمدرضا دلنوازی به عنوان جانشین تولید و محسن زاهد به عنوان دستیار تهیه در این فیلم حضور پیدا کرده‌اند. همچنین، محمد بدرلو وظیفه عکاسی را در این فیلم داشته است.

بازیگرانی که در فیلم تفریق مانی حقیقی ایفای نقش کرده‌اند:

  • گیلدا ویشکی
  • اسماعیل پور رضا
  • علی باقری
  • فرهام عزیزی
  • وحید آقاپور

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *