زمان واریز یارانه فروردین 1401 ؛ پرداخت یارانه نقدی فروردین تغییر کرد !

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره جزییات کالابرگ دیجیتال و یارانه جدید دولت رئیسی توضیحاتی ارائه داد. با زمان واریز یارانه فروردین 1401 همراه فیگار باشید.

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره جزییات کالابرگ دیجیتال، بیان کرد: کالابرگ الکترونیکی همان کوپن امروزی و پیشرفته است با این هدف که مشخص کند هر فرد برای اقلامی مثل روغن چه قدر سهمیه اختصاص داده شده است. زیرساختی که بانک مرکزی درست کرده، همان کارت اعتباری است.

زمان واریز یارانه فروردین 1401

پرداخت یارانه نقدی فروردین تغییر کرد !

زمان واریز یارانه فروردین 1401
زمان واریز یارانه فروردین 1401

بیشتر بخوانید:

کارت اعتباری بدین صورت که برای افراد یارانه‌بگیر اعتباری در کارت‌شان تخصیص داده می‌شود و با این کارت در فروشگاه‌هایی که کارت‌خوان تعریف شده توسط کدی که بانک مرکزی داده، خرید می‌کنند.

این کارت، کارت جدیدی نیست و با همین کارت‌هایی که موجود است کالاهایی که مشمول ارز ترجیحی است، را می‌توان خرید ‌کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با حذف ارز ترجیحی امکان بازگشت کوپن وجود دارد یا خیر، اظهار داشت:

«احتمال بازگشت کوپن وجود ندارد. منظور از کالابرگ دیجیتال چیزی همانند کوپن است. طرح دولت کارت اعتباری است اما نظر برخی از نمایندگان کالابرگ بود. همچنین زیرساختی هم که بانک مرکزی فراهم کرده است و در کمیته هدفمندی توضیح داد، با کارت اعتباری سازگارتر است تا با کالابرگ.»

بیشتر بخوانید:

وی درباره جزییات کالابرگ دیجیتال، بیان کرد:

«کالابرگ الکترونیکی همان کوپن امروزی و پیشرفته است برای اینکه مشخص کند هر فرد برای اقلامی مثل روغن چه قدر سهمیه اختصاص داده شده است.

زیرساختی که بانک مرکزی درست کرده، همان کارت اعتباری است. بدین صورت که برای افراد یارانه‌بگیر اعتباری در کارت‌شان تخصیص داده می‌شود و با این کارت در فروشگاه‌هایی که کارت‌خوان تعریف شده توسط کدی که بانک مرکزی داده، خرید می‌کنند.

این کارت، کارت جدیدی نیست و با همین کارت‌هایی که موجود است کالاهایی که مشمول ارز ترجیحی است، را می‌توان خرید ‌کرد. از این طریق روی یک کالای خاص هم تمرکز نمی‌شود که فشار وارد شود. لازم به ذکر است که این اقلام را با قیمت‌های دولتی خرید می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به اینکه آیا نرخ یارانه افزایش پیدا می‌کند، مطرح کرد:

«این اعتبار در واقع به همان کارت یارانه‌ای مردم اضافه می‌شود. به یارانه قبلی فعلا چیزی اضافه نشده و همان مبلغ قبلی است. اما یارانه جدید در قالب کارت اعتباری داده می‌شود.»

میر‌تاج‌الدینی همچنین درباره آثار تورمی حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی، اظهار کرد:

«گزارشی که کارشناسان می‌دادند، تاثیر تورمی حذف ارز ترجیحی، در کل را تک رقمی اعلام می‌کردند. بنابراین دولت باید چند مورد را رعایت کند؛

اول اینکه وفور کالاها را حفظ کند، دوم اینکه قیمت‌ها را مدیریت کند که منطقی و با توجه به یک آنالیز حساب شده تغییر پیدا کند و از طرفی دیگر هم اعتباری که برای یارانه‌بگیران در نظر گرفته‌اند را تحت پوشش قرار دهد تا قدرت خرید آن‌ها حفظ شود.»

نماینده مردم تبریز، خاطر نشان کرد: «حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته‌ایم که حدود ۷۰ هزار آن برای دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی و بیمه سلامت است. بخش دیگر هم برای یارانه کالاهای اساسی تهیه دیده‌ایم.»

بیشتر بخوانید:

زمان واریز یارانه فروردین 1401

زمان واریز یارانه فروردین 1401
زمان واریز یارانه فروردین 1401

به دلیل هم زمانی ماه رمضان با زمان دریافت یارانه‌های نقدی قرار است علاوه بر دریافت یارانه مختص هر ماه یارانه مخصوص ماه رمضان نیز به مردم به عنوان کمکی معیشتی به افراد کم درآمد ارائه شود.

زمان واریز یارانه فروردین 1401 که برابر است با اولین واریزی سال جدید به عنوان یارانه در پایان فرودین ماه امسال واریز می‌شود. مبلغ دریافتی برابر است با به ازای هر نفر در خانواده 45 هزار و 500 تومان که در روز بیست‌ام فروردین ماه به حساب مردم در ساعت 24 واریز می‌شود.

مبلغ دریافتی بر اساس زمان واریز یارانه فروردین 1401 به ازای خانواده یک نفره 55 هزار تومان و خانواده‌های دو نفره 103 هزار تومان، خانواده‌های سه نفره 138 هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره 172 هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر از آن 205 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

راننده مادر کودک اوتیسمی ؛ راننده هتاک به مادر کودک مبتلا به اوتیسم بازداشت شد

یارانه نقدی ماه رمضان 1401

زمان واریز یارانه فروردین 1401
زمان واریز یارانه فروردین 1401

طبق برآورد، دولت قرار است از دهک‌های پایین دولت که حقوق کمتری می‌گیرند حمایت کند. این حمایت در ماه رمضان در قالب یارانه نقدی ماه رمضان، مختص ماه رمضان به دهک‌های پایین عرضه می‌شود.

دولت در چند ماه پیش علاوه بر یارانه مخصوص هر ماه، به مناسبت‌های مختلف نیز به حساب سرپرستان که در دهک پاییین قرار می‌گیرند،

یارانه واریز کرده بود. در بهمن ماه سال گذشته به مناسبت 22 بهمن مبلغ 100 هزار تومان یارانه نقدی واریز کرد که نزدیک 32 میلیون نفر از جامعه هشتاد میلیون نفری این مبلغ را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید:

در پایان اسفند ماه یارانه به مناسبت عید باستانی نوروز به مبلغ 150 هزار تومان به جامعه کم درآمد که حدود 12 میلیون نفر بودند، پرداخت شد. افرادی که این یارانه را دریافت کردند در گروه مشمولین سهام عدالت که خانوار کارمندان و ثبت نام کنندگان بودند، قرار نگرفته بودند.

سال‌های گذشته نیز یارانه نقدی ماه رمضان به عنوان بسته معیشتی به حساب 60 میلیون نفر از افراد جامعه واریز شد.

احتمال می‌رود که این یارانه در پایان ماه رمضان و مصادف با عید مبارک فطر به حساب سرپرستان واریز شود. تاریخ دقیق این واریزی برابر است به 10 ام اردیبهشت ماه سال 1401 شمسی.

با توجه به زمان واریز یارانه فروردین 1401 گفته ‌می‌شود که دولت قرار است امسال مبلغ یارانه‌های دریافتی تا حد امکان افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار زمان واریز یارانه فروردین 1401 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *