شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند از نگاه سایت فیگار

بسیاری از قهرمان دی سی و مارول از روی هم نمونه برداری شدند. در ادامه می خواهیم شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند معرفی کنیم.

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند یک همکاری و ایده برداری از هم بود که استعدادها را به اشتراک می‌گذارند و شکار می‌کنند، گاهی اوقات آشکارا رقیب یکدیگر می‌شدند. طرفداران مارول و دی سی ممکن است رقابتی با یکدیگر داشته باشند که با بحث بدنام جنگ ستارگان در مقابل پیشتازان فضا رقابت می‌کند؛ اما comic goliaths نسبت به یکدیگر بسیار دوستانه‌تر از آن چیزی هستند که مردم تصور کنند. فارغ از وضعیت فیلم‌های هر دو فرنچایز، هر دو با کمیک‌های خود معجزه می‌کنند.

همه‌ی مقاله‌های ابرقهرمانی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های ابرقهرمانی

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند

  • قهرمانانی از کمپانی های MARVEL و DC که از روی هم کپی برداری شدند

در ادامه قرار است شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند
شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند

این دو از یکدیگر ایده می گیرند و شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند، گهگاه استعدادهای خود را به اشتراک می‌گذارند و حتی با رویدادهای غول پیکری مانند JLA/Avengers نیز عبور کرده اند. در این مقاله، ما قهرمان دی سی و مارول که از روی هم نمونه برداری شدند را پوشش خواهیم داد.

DC: Zatanna Zatara (November 1964) and Scarlet Witch (March 1964)

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند
قهرمان دی سی و مارول که از روی هم نمونه برداری شدند

در حالی که اسکارلت ویچ یک همو برتر یا یک “mutant ” است، Zatanna یک ” homo magi ” است، زیرگونه‌ای از بشریت که به طور طبیعی در هنرهای جادویی استعداد دارد. در حالی که دقیقاً یک چیز نیست، یک اقلیت ابرقدرت بودن یکی از شباهت‌های فراوانی است که این دو با هم دارند. وجه مشترک دیگر این واقعیت است که هر دوی این قهرمانان پدرانی شرور دارند که قبل از اینکه مسیر خود را برگردانند و قهرمان شوند، از آن‌ها پیروی کردند و به زندگی شیطانی پرداختند. قدرت این دو ابرقهرمان مبتنی بر سحر و جادو همچنین باعث ایجاد امواج غول‌پیکر در جهان‌های مربوط به خود شدند، با اسکارلت ویچ به طور موثری باعث انقراض گونه‌های جهش‌یافته شد، در حالی که استفاده مداوم زاتانا از طلسم‌های پاک‌کننده ذهن منجر به رویدادهای Identity Crisis شد.

بهترین کمیک های اسکارلت ویچ

Marvel: Doctor Strange (1963) and Doctor Fate (1940)

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند
چند شخصیت مارول و دی سی که مانند هم هستند

از منظر سطح، تنها شباهتی که این دو جادوگر در لباس‌های مبارزه دارند این است که عنوان آنها با «دکتر» شروع می‌شود و هر دو جادوگران فوق‌العاده ماهری هستند که  جزء چند شخصیت مارول و دی سی که مانند هم هستند. با این حال، Strange و Fate بیشتر از آنچه که به نظر می‌رسد مشترک هستند؛ زیرا هر دو یک نام مشترک دارند و جادوگران عالی زمین هستند. با این حال، یک تفاوت کلیدی بین این دو قهرمان این است که دکتر استرنج مثل نامش عجیب است، بر خلاف آن دکتر فیت که هویت آن برای نسل‌ها مشخص شده است، اما چندین نفر در برخی از خط های داستانی از این نام مستعار استفاده می‌کنند.

بهترین کمیک های دکتر استرنج

DC: Atomic Skull (1978) and Ghost Rider (1972)

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند
شخصیت هایی از کمپانی های MARVEL و DC از روی هم کپی برداری شدند

در نگاه اول، واضح است که Atomic Skull دی سی الهام زیادی از Ghost Rider مارول گرفته است، هر دو شخصیت، یک دیوانه شعله ور در جمجمه با عشق به لباس چرم دیده می‌شود. با این حال، تا آنجا که این شباهت‌ها پیش می‌رود؛ زیرا این دو دارای ریشه‌ها و هویت‌های بسیار متفاوتی هستند. برای شروع، جمجمه اتمی یک فوق شرور است و قدرت‌هایش رادیواکتیو است، در حالی که گوست رایدر یک شخصیت عرفانی است که ریشه در شیطان شناسی دارد. توانایی‌های آن‌ها نتیجه ادغام میزبان و شرور معروف  Zarathos است.

Marvel: Sif (1964) and Wonder Woman (1941)

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند
قهرمانانی از کمپانی های MARVEL و DC که از روی هم کپی برداری شدند

Wonder Woman با بیش از 75 سال عمر مسن‌ترین ابرقهرمان است که هدف های خود را دنبال می‌کند و به عنوان نمادی برای خوانندگان زن در سراسر جهان ایستاده است. مارول بارها تلاش کرده است که موفقیت خود را تکرار کند و یکی از این رقبا لیدی سیف است که قبل از اینکه به ثور شکوفا شود، به عنوان یک رابطه عاشقانه برای ثور شروع شد. Sif بر اساس خدای نوردیک به همین نام ساخته شده است و او به عنوان “الهه جنگجو” شناخته شده، مانند آنچه واندر وومن به عنوان دارای “قدرت جنگجو” به تصویر کشیده می‌شود. هر دو نیز ریشه در اساطیر دارند، سیف از فرهنگ نوردیک سرچشمه می‌گیرد در حالی که دایانا از فرهنگ یونانی و رومی است.

بهترین کمیک های واندر وومن

DC: Cyborg (1980) and Deathlok (1974)

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند
شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند

خیلی‌ها نمی‌دانند که شخصیت Agents of SHIELD Deathlok در کمیک‌ها قبل از تایتان نوجوان و عضو لیگ عدالت، از روی Cyborg، ساخته شده است. شکی نیست که چه کسی موفق‌تر بود و چه کسی مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرد؛ اما طراحی این دو به طرز عجیبی شبیه به هم است که جزء شخصیت هایی از کمپانی های MARVEL و DC از روی هم کپی برداری شدند، قرار گرفته‌اند، اگرچه سایبورگ بسیار انسان‌نماتر است در حالی که Deathlok بیشتر به هیولا نزدیک تر است. آنها هر دو نیمه انسان و نیمه ماشین هستند؛ اما دگرگونی ویکتور استون از تصادفی به وجود آمد که او تقریباً  در این حادثه مانند یک مرده بود، در حالی که مایکل کالینز ناخواسته در بدن سایبورگ به عنوان بخشی از “پروژه Deathlok”، یک ابتکار نفت Roxxon برای تولید سربازان فوق العاده قرار گرفت.

Marvel: Vision (1968) and Red Tornado (1960)

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند
شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند

هر دوی این ربات‌ها به‌عنوان شرور برای تیم‌های نمادین جهان مربوطه خود شروع شدند و Vision در مقابل انتقام‌جویان قرار گرفت و تورنادو قرمز آن را با انجمن عدالت آمریکا کنار زد. این دو همچنین پس از این درگیری، در نهایت قهرمان شدند و با اعضای هر تیمی مبارزه کردند تا قدرت خودشان را به آن ها ثابت کنند. فراتر از منشأ آن‌ها، از نظر ظاهری نیز شباهت دارند، اگرچه تورنادو قرمز آخرین هواساز درونی خود را هدایت می‌کند. این دو، قدرت‌ها و شخصیت‌های بسیار متفاوتی دارند؛ اما منشأ و جایگاه آن‌ها به عنوان ربات‌های حساس و ظاهرشان به‌طور باورنکردنی شبیه به هم است.

DC: Bumblebee (1976) and The Wasp (1963)

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند
چند شخصیت مارول و دی سی که مانند هم هستند

این دو قهرمان دارای قدرت‌های یکسان، لباس‌های مشابه هستند و هر دو نام خود را بر اساس یک حشره پرنده و گزنده انتخاب کرده‌اند. علیرغم اینکه هر دو شخصیت قهرمان هستند، مارول ترجیح داد برای نام شخصیت خود با موجودی کمتر دوستانه نسبت به دی سی همراه شود. برخلاف شخصیت‌هایی مانند Zatanna و Scarlet Witch که خلقتشان تنها چند ماه از هم فاصله داشت، اما خلق شخصیت های Bumblebee و The Wasp با فاصله‌ای سیزده سال ثبت شده است، به این معنی که Bumblebee از DC احتمالاً یک نسخه‌ ساخته شده از روی شخصیت مارول می‌باشد.

Marvel: Hulk (1962) and Solomon Grundy (1944)

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند
شخصیت هایی از کمپانی های MARVEL و DC از روی هم کپی برداری شدند

علیرغم اینکه اغلب یک موجود شرور است؛ اما هالک یک شخصیت شرور نبوذه؛ زیرا این ادعا مربوط به Solomon Grundy از دی سی است. هر دو هیولاهای بی رحمی با سبک‌های خشن دارند که نشان می‌دهند قهرمانانی از کمپانی های MARVEL و DC که از روی هم کپی برداری شدند؛ اما هالک معمولا به عنوان یک قهرمان در نظر گرفته می‌شود. ممکن است هر دوی آن‌ها خراب کاری هایی را در دنیای خود داشته باشند و هر دو آن‌ها نمادین‌ترین تیم‌های جهان خود را شکست داده باشند؛ اما هالک نفس تراژدی درونش وجود دارد. شخصیت دوپاره او از جکیل و هاید الگوبرداری شده است، که احتمالاً محبوبیت او را بیشتر کرده است.

بهترین کمیک های هالک

DC: Imperiex (2000) and Galactus (1966)

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند
قهرمانانی از کمپانی های MARVEL و DC که از روی هم کپی برداری شدند

Galactus یک غول بزرگ و یک تهدید در سطح کیهانی است که توجه گروه‌های مختلف در سراسر جهان مارول، به ویژه Fantastic Four را به خود جلب کرده است . او یک Herald در کنار خود دارد، یک کلاه ایمنی غول پیکر بنفش و برای زنده ماندن سیارات را می‌خورد. او ممکن است به عنوان یک ابر گاز غول پیکر در برخی از فیلم های غم انگیز اوایل دهه 2000 به تصویر کشیده شود؛ اما طرفداران هنوز هم این غول بزرگ را در MCU می‌خواهند . اخیراً، در سال 2000، دی سی بی‌رحم‌ترین شخصیت کیهانی خود را وارد داستان‌هایش کرد. او به همان اندازه غول پیکر است، مانند مرد علمی تخیلی دهه 60 با لباس بنفش که Galactus است؛ اما او لباس بسیار مدرن تری دارد که کمی بهتر از آن به نظر می‌رسد. تفاوت اصلی این است که Imperiex به جای یک کرم گرسنه، شخصیتی شرور است.

Marvel: Deadpool (1991) and Deathstroke (1980)

شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند
شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند

قطعاً Deadpool نسخه‌ای از Deathstroke است که به عنوان تقلیدی از این شخصیت و به عنوان یک برداشت بالغ‌تر از Spider-Man عمل می‌کند و نام مستعار “merc-with-a-mouth” را به خود اختصاص داده است. این دو جزء شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند هستند و نام‌های فوق‌العاده مشابهی دارند، ددپول وید ویلسون و دث استروک اسلید ویلسون است. خیلی واضح‌تر از این نمی شود. این دو از سلاح‌های مشابهی استفاده می‌کنند، هر دو قاتل چابک هستند و نام مشترکی دارند. با این حال، علیرغم اینکه این یک تقلید آشکار است، شباهت‌ها در همین جا متوقف می‌شود؛ زیرا این شخصیت ها، نقش‌های فوق العاده متفاوتی در جهان‌هایی دارند که در درونشان قرار دارند.

بهترین کمیک های ددپول

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “شخصیت های دی سی و مارول که کپی برداری شدند از نگاه سایت فیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *