جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول ؛ حضور خدای شرارت در MCU

لوکی یکی از شخصیت‌های مهم و کلیدی در MCU است و در این مقاله قصد داریم جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول را مرور کنیم.

فصل دوم سریال لوکی سرانجام از ماه اکتبر در دیزنی پلاس منتشر می‌شود و طرفداران دنیای سینمایی مارول شاهد ماجراجویی جدیدی از خدای شرارت را به تصویر می‌کشد. فصل آینده به دنبال لوکی با با ایفای نقش مجدد تام هیدلستون خواهد بود که او همچنان به کشف رمز و راز پشت چند جهان و انواع مختلف کانگ فاتح ادامه می‌دهد.

در حالی که لوکی به عنوان یک شخصیت احتمال دارد برای آینده MCU بسیار مهم باشد، او همچنین نقش مهمی در گذشته فرنچایز داشته است. لوکی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های MCU، در چندین رویداد مهم در جدول زمانی فرنچایز شرکت داشت که شاید دوست داشته باشید قبل از بازگشت او در فصل دوم از آن‌ها مطلع شوید. در این مقاله به جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول می‌پردازیم.

جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول

حضور لوکی در دنیای سینمایی مارول

شما می‌توانید فهرست جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول
جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول

لوکی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است که از زمان حضورش در این فرانچایز، دچار تغییر و تحولات زیادی شد. این شخصیت از ابتدا تا به حال توسط تام هیدلستون در دنیای مارول به تصویر کشیده شده است و جزو معدود شخصیت‌هایی است که هم در نقش ابرشرور و هم قهرمان حضور داشت. در ادامه جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول را مرور خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

نقد فصل اول سریال لوکی (2021 Loki)

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های مارول تا سال 2025

10 مرگ حماسی برتر در دنیای سینمایی مارول

لوکی توسط اودین پذیرفته شد

جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول
جدول زمانی حضور لوکی در MCU

MCU در به تصویر کشیدن تولد لوکی و فرزندخواندگی توسط اودین، از عناصر اساطیر نورس استفاده می‌کند. لوکی در حدود سال 965 بعد از میلاد در سرزمین لاوفی در جیوتنهایم به دنیا آمد. اندکی پس از آن، اودین و ارتش آزگارد در جنگی همه جانبه با غول‌های یخی جنگیدند. پس از آن، اودین لوکی را کشف کرد و او را به عنوان پسرخوانده خود به خانه برد.

لوکی توسط اودین و فریگا به عنوان شاهزاده آزگارد در کنار پسر بیولوژیکی آنها، ثور بزرگ شد. با این حال، اودین هرگز حقیقت را در مورد تولد یا میراث او به عنوان یک غول یخی به پسرش نگفت. این امر منجر به شکاف بزرگی بین لوکی و خانواده‌اش بیش از دو هزار سال بعد می‌شود.

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول

لوکی به آزگارد خیانت کرد و مرگ خود را جعل نمود

جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول
جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول

لوکی در سال‌های اولیه‌اش در مارول، به یک حقه‌باز شهرت پیدا کرد و این یکی از تلاش‌های شیطانی او بود که به‌طور تصادفی حقیقت را درباره تولدش کشف کرد. در سال 2011، لوکی مجموعه‌ای از رویدادها را تنظیم کرد که منجر به اخراج ثور از آزگارد شد. با این حال، در این روند، لوکی متوجه شد که او واقعاً پسر لاوفی است.

لوکی با خشم و خیانت تلاش کرد تا یوتنهایم را نابود کند تا پدرش را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، او توسط برادر بازگشته خود شکست خورد، که توانست یوتنهایم را از نابودی کامل نجات دهد. در این هرج و مرج، لوکی به خلاء اطراف بایفراست می‌رود و به نظر می‌رسد که در مقابل چشمان ثور می‌میرد.

دیالوگ های برتر ثور در دنیای سینمایی مارول

لوکی توسط تانوس به خدمت گرفته شد

جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول
جدول زمانی حضور لوکی در MCU

بدون اینکه ثور بداند، لوکی از مرگ جان سالم به در برد و در سایه‌ها کمین کرد. در نهایت، او توسط تایتان دیوانه، تانوس کشف شد. تانوس سنگ ذهن را به لوکی سپرد که به طرز ماهرانه‌ای تمایل به خون و شرارت او را افزایش داد. سپس تانوس لوکی را به زمین فرستاد، جایی که در ازای به دست آوردن مکعب کهکشانی که سنگ فضایی را در خود جای داده بود، به او وعده پادشاهی داده شد.

در اتحاد خود، لوکی و تانوس به دو نفر از مهم‌ترین شرورهای MCU تبدیل شدند و باعث شدند که قدرتمندترین قهرمانان زمین، انتقام‌جویان، برای اولین بار تشکیل شوند. انتقام جویان توانستند لوکی را در طول نبرد نیویورک شکست دهند و او را زندانی کنند.

10 اتفاق که اگر تانوس در جنگ ابدیت شکست میخورد رخ می‌دادند

لوکی در آزگارد زندانی شد

جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول
جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول

پس از شکست در زمین، لوکی دستگیر شد و در مقابل اودین محاکمه گردید. در طول وقایع ثور: دنیای تاریک در سال 2013، لوکی زندانی در قلعه اودین باقی می‌ماند و فقط با مادرش فریگا ملاقات می‌کند. هنگامی که آزگارد توسط الف‌های تاریک محاصره می‌شود، لوکی به نفوذی‌ها مسیرهایی را ارائه می‌دهد که بتوانند اودین را پیدا کنند و در نتیجه فریگا کشته می‌شود.

ثور در نهایت لوکی را در تلاشی ناامیدکننده برای جلوگیری از آزادسازی قدرت سنگ واقعیت در طول همگرایی، آزاد کرد. اگرچه لوکی به ثور کمک می‌کند تا با ملاکیث مبارزه کند، اما از فرصت استفاده کرد تا یک بار دیگر مرگ خود را جعل کند و بدون اینکه کسی متوجه حیله‌گری او شود، فرار می‌کند.

بهترین یونیفرم های ثور از کمیک های مارول

حکمرانی  لوکی بر آزگارد به عنوان اودین و رگناروک

جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول
حضور لوکی در دنیای سینمایی مارول

در حالی که ثور ملاکیث را شکست داد، لوکی موفق شد آزگارد را تصاحب کند، اودین را از تاج و تخت خلع کرد و با استفاده از جادوی توهم جایگزین پدرش شد. ثور با ترفند برادرش فریب می‌خورد و آزگارد را برای چهار سال آینده در دستان خدای شرارت می‌گذارد. تحت حکومت لوکی، آزگارد دیگر برای دفاع از نه قلمرو در دسترس نبود و بسیاری از مکان‌ها در قلمرو اودین دچار هرج و مرج شدند.

این در نهایت توجه ثور را به خود جلب کرد و خدای رعد را وادار کرد تا چهار سال پس از اینکه لوکی در ابتدا تاج و تخت را به دست گرفت، بازگردد و فریبکاری لوکی را کشف کند. با این حال، تا آن زمان، اتفاقاتی رخ داده بود که منجر به رگناروک و نابودی کامل آزگارد می‌شد.

بهترین کمیک های ثور

تانوس لوکی را می‌کشد

جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول
جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول

پس از رگناروک، ثور، لوکی و بقیه آزگاردی‌ها قصد داشتند کشتی پناهجویان خود را به زمین بفرستند، جایی که پادشاهی جدیدی را مستقر خواهند کرد. با این حال، آنها توسط تانوس، که به دنبال مکعب کهکشانی که در اختیار لوکی بود، رهگیری شدند. تانوس نیمی از آزگاردی‌های باقی‌مانده، از جمله هایمدال را سلاخی کرد و سرانجام مکعب را از لوکی دریافت کرد.

لوکی پس از دیدن خطای راه خود، ترفندی ناامیدکننده انجام داد تا تانوس را از دستیابی به سنگ فضایی باز دارد. با این حال، او در حمله خود به تانوس خنثی می‌شود و باعث شد تانوس گردن او را بگیرد و او را خفه کند و لوکی را درست در زمانی که قهرمان شد، بکشد.

دیالوگ های برتر تانوس در دنیای سینمایی مارول

لوکی دوباره در یک جهان جایگزین متولد شد

جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول
حضور لوکی در دنیای سینمایی مارول

در حالی که لوکی اصلی در جریان رویدادهای فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت کشته شد، نسخه جدیدی به لطف سفر در زمان انتقام‌جویان در پنج سال بعد دوباره متولد گردید. به عنوان بخشی از سرقت زمانی، چندین انتقام جو از سال 2023 به سال 2012 برمی‌گردند، جایی که آنها تلاش می‌کنند معکب را از نبرد نیویورک به دست آورند.

با این حال، همه چیز خراب می‌شود و خرابکاری‌ها لوکی را به فرار با معکب کهکشانی سوق می‌دهد و در نتیجه یک جدول زمانی جدید ایجاد می‌کند. جدول زمانی انشعاب لوکی در نهایت منجر به کشف او توسط TVA شد، همانطور که در قسمت اول سریال لوکی دیده‌اید. در حالی که TVA توانست با موفقیت خط زمانی را اصلاح کند، لوکی زنده ماند تا در مقر آنها محاکمه شود. در آنجا، او توسط مامور موبیوس ام موبیوس برای کمک به ردیابی یکی از نسخه‌های دیگرش که پشت چند حمله اخیر به TVA بود، استخدام شد.

بهترین سریال های ابرقهرمانی جهان تا سال 2025

لوکی و سیلوی حقیقت را در مورد TVA کشف کردند

جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول
جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول

پس از سفر به TVA که در خارج از فضا و زمان وجود دارد، لوکی در نهایت با یک نسخه زن از خود به نام سیلوی آشنا می‌شود. این دو به محض اینکه متوجه شدند که یک کار شوم پشت TVA قرار دارد به یکدیگر می‌پیوندند. آنها به دنیای باطل فرستاده می‌شوند، جایی که یک قلعه مرموز را کشف می‌کنند که در آن کانگ فاتح حضور دارد. لوکی و سیلوی پس از یافتن او، متوجه می‌شوند که گونه‌ای از کانگ فاتح است و مخفیانه در حال نوشتن فیلمنامه رویدادهای خط‌های زمانی بود.

کانگ به آنها این امکان را می‌دهد که یا او را بکشند یا پیشنهاد او را برای بازنویسی جدول زمانی آن طور که صلاح می‌دانند بپذیرند. سیلوی کار را به دست خود می‌گیرد، و او را می‌کشد و لوکی را به گذشته می‌فرستد، جایی که موبیوس و سایر عوامل TVA به نظر می‌رسد هیچ خاطره‌ای از تاریخ مشترک خود ندارند. در آنجا، مخاطبان به این فکر می‌افتند که چه اتفاقی برای لوکی می‌افتد و آیا او هرگز می‌تواند گونه‌های شیطانی کانگ فاتح را که در سراسر چندجهانی در حال اجرا هستند، شکست دهد یا خبر؟

سوالاتی از در دنیای سینمایی مارول که بی پاسخ ماندند

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار جدول زمانی کامل لوکی در دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *