برترین نبردها در دنیای سینمایی مارول ؛ بزرگ ترین نبردهای سینما + [عکس و تحلیل]

کمپانی مارول یکی بهترین سازنگان سکانس اکشن در هالیوود محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا به بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

مارول در سال 2008 با ساخت فیلم مرد آهنی 1 حماسه خود را آغاز کرد و تا به اینجا فیلم‌ها و سریال‌های زیادی منتشر کرده است. همه طرفداران مارول انتظار دارند تا برترین نبردها در دنیای سینمایی مارول با نوآوری‌های خوب را ببینند و مارول در این مورد همیشه آن‌ها را شگفت زده خواهد کرد.

قهرمانانی مانند ثور، مرد آهنی، هالک و… پتانسیل بسیار زیادی برای سکانس‌های اکشن دارند که باید از آن‌ها به بهترین شیوه ممکن استفاده کرد. مارول در این امر توانست بسیار فوق العاده عمل کند و بهترین سکانس‌های اکشن هالیوود را با پرطرفدارترین کاراکترهای کمیکی به تصویر کشید. مبارزاتی در این فیلم‌ها ساخته شد که برای همیشه در ذهن یک طرفدار کمیک باقی می‌ماند.

این مبارزات همیشه بین یک قهرمان و شرور داستان نبود و حتی گاهی در بین قهرمانان هم جنگی صورت می‌گرفت که نفس را در سینه مخاطب حبس می‌کرد. در این مقاله قصد داریم بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 تا از فیلم های برتر MCU

رتبه بندی بهترین قسمت های پایانی سریال های مارول از نگاه سایت فیگار

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

  • بزرگ ترین نبردهای سینما

شما می‌توانید فهرست بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

کمپانی مارول (بهترین فیلم های مارول و دی سی) در ساخت سکانس‌های اکشن دقت بسیار زیادی به خرج می‌دهد و همین باعث شده بهترین مبارزات هالیوود را بسازد.

در اینستاگرام بخوانید:

همچنین با در نظر گرفتن قدرت کاراکترها بهترین نوع مبارزه را برای آن‌‌ها در نظر گفتند که باعث شد ساختار مبارزه با بقیه فیلم‌ها متفاوت باشد. در ادامه مقاله به بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول می‌پردازیم.

T’Challa Vs. M’Baku (Black Panther)

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

فیلم پلنگ سیاه یکی از فیلم‌های فاز سوم مارول است که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. داستان فیلم در مورد پسر عموی تیچالا می‌باشد که ادعای پادشاهی برحق واکاندا را دارد و در این حین تیچالا را به چالش می‌کشد.

یکی از برترین سکانس های مبارزه ماورل در اوایل فیلم پلنگ سیاه رخ می‌دهد که ام باکو رئیس قبیله‌ای در واکاندا قدرت پادشاهی تیچالا را زیر سوال می‌برد و او را به مبارزه دعوت می‌کند. نبرد تیچالا و ام باکو بسیار نفس‌گیر است و اجازه نمی‌دهد بیننده حتی یک لحظه چشمش را از فیلم بردارد. در انتهای مبارزه تیچالا ام باکو را شکست داد و احترام او و قبیله‌اش را به دست آورد.

Spiderman vs Green Goblin (Spiderman: No Way Home)

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

نبرد بین مرد عنکبوتی و گرین گابلین در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست یکی از بهترین مبارزاتی است که می‌توانید تماشا کنید. هیچ کسی انتظار چنین مبارزه خشنی از این دو نفر را نداشت و مارول دست به کار شجاعانه و فوق العاده‌ای زد.

در این سکانس پیتر احساس خطر می‌کند و متوجه می‌شود که گرین گابلین کنترل نورمن را به دست گرفته است. بعد از دیالوگ‌هایی که رد و بدل شد، مبارزه بین پیتر و گرین گابلین آغاز می‌شود. پیتر او را به دیوار می‌چسباند و با تمام قدرت خود به صورت او مشت می‌زند، اما گابلین فقط می‌خندد.

T’Challa Vs. Killmonger – Round 1 (Black Panther)

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

فیلم پلنگ سیاه از صحنه‌های اکشن بسیار خوبی برخوردار بود و توانست با شخصیت پردازی و جلوه‌های ویژه عالی طرفداران را راضی نگه دارد. در اواسط فیلم پسر عموی تیچالا که ادعای پادشاهی می‌کند تیچالا را به مبارزه برای پادشاهی واکاندا دعوت کرد و باعث شد یک سکانس فوق العاده و جذاب در این فیلم به تصویر کشیده شود.

تیچالا در این مبارزه از کیلمانگر شکست خورد و از آبشار به پایین پرتاب شد. با اینکه همه ما مطمئن بودیم که او زنده است، اما یک نتیجه ناراحت کننده را برای ما رقم زد. تیچالا توسط ام باکو نجات یافت و برای پس گرفتن پادشاهی خود بازگشت.

Captain America Vs Iron Man (Captain America: Civil War)

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی نمونه فیلمی است که نشان می‌دهد اگر بین ابرقهرمانان اختلافی پیش بیاید چه خواهد شد. این فیلم پر از مبارزات بین ابرقهرمانان است و می‌توان گفت که اولین فیلمی می‌باشد که قهرمانان هیچ مبارزه این با شخص شرور ندارند.

تونی استارک متوجه می‌شود که پدر و مادرش توسط باکی بارنز به قتل رسیدند. او برای انتقام به سمت او حمله می‌کند، اما استیو راجرز برای دفاع از دوست خود با تونی وارد مبارزه می‌شود. نبرد بین دو عضو اصلی انتقام جویان بسیار دیدنی و در عین حال غم انگیز است.

Doctor Strange Vs. Thanos (Avengers: Infinity War)

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

فیلم انتقام جویان (انتقام جویان مارول و Squid Game ) جنگ ابدیت در زمان اکران خود یکی از بهترین فیلم‌های کمیک بوکی نامیده شد. زیرا بهترین کاراکترهای مارول در این فیلم حضور دارند و می‌توان گفت که این فیلم در همه موارد بهترین عملکرد را داشت. سکانس‌های مبارزه در این قیلم حرف اول را می‌زنند که به بهترین شیوه ممکن ساخته شدند.

یکی از مبارزات برتر دنیای Marvel بین دکتر استرج و تانوس صورت می‌گیرد. این مبارزه یکی از جذاب ترین ساخته‌های مارول به حساب می‌آید که هیچ طرفداری آن را فراموش نخواهد کرد. دکتر استرنج از قوی‌ترین هنرهای جادویی خود در این سکانس استفاده می‌کند، اما در برابر تانوس موفق نمی‌شود، زیرا او چند سنگ ابدیت را در اختیار دارد و شکست دادن او کار راحتی نیست.

Captain America Vs. The Winter Soldier – Round 1 (Captain America: The Winter Soldier)

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

فیلم‌های کاپیتان آمریکا یکی از بهترین آثار مارول هستند که با ایفای نقش فوق العاده کریس ایوانز بهتر و بهتر شدند. در قسمت دوم کاپیتان آمریکا، شخصیت سرباز زمستان را وارد داستان کردند و استیو فهمید که رفیق قدیمی‌اش باکی بارنز  که در زمان جنگ با هایدرا او را از دست داده بود زنده است. باکی تبدیل به سرباز زمستان شده و گذشته‌اش را به یاد نمی‌آورد.

بهترین سکانس مبارزه مارول بین کاپیتان آمریکا و سرباز زمستان صورت گرفت. نبرد آن‌ها با توجه به قدرت‌هایشان بسیار جذاب و دیدنی است و با کارگردانی برادران روسو و موزیک متن فوق العاده، آن را به یکی از هیجان انگیزترین سکانس‌های مارول تبدیل می‌کند. جالب اینجاست که این سکانس هیچ بدلکاری نداشت و تماماً حاصل هنرنمایی کریس ایوانز و سباستین استن بود.

Hulkbuster Vs. Hulk (Avengers: Age Of Ultron)

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

یکی از مبارزاتی که خیلی از طرفداران انتظار آن را داشتند، مبارزه هالک باستر علیه هالک بود. فیمل انتقام جویان عصر اولتران از جمله فیلم‌هایی بود که تمامی انتظارات را برآورده نکرد، اما در کل فیلم خوبی از آب در آمد. این فیلم با به تصویر کشیدن چند مبارزه هیجان انگیز باعث شد تا بینندگان از دیدن آن بسیار لذت ببرند.

بعد از اینکه اسکالت ویچ ذهن هالک را به بازی گرفت، باعث شد تا هالک به شهر حمله کند و تنها کسی که می‌توانست جلوی او مقاومت کند مرد آهنی بود. تونی استارک از قبل انتظار فرا رسیدن این روز را داشت و برای همین هالک باستر را ساخت تا در این مواقع بتواند از آن استفاده کند.

نبرد بین هالک و هالک باستر جزو بهترین سکانس های مارول محسوب می‌شود، زیرا مبارزه بین دو تا از قوی‌ترین انتقام جوها صورت گرفت و این همیشه بین طرفداران جذابیت داشته است. تونی استارک تقریبا مبارزه را به هالک باخته بود، اما تمام سعی خود را برای متوقف کردن هالک کرد و در نهایت توانست جلوی او را بگیرد.

Iron Man Vs. Thanos (Avengers: Infinity War)

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

یکی از بهترین سکانس های مارول نبرد بین مرد آهنی و تانوس صورت است. فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت سکانس‌های مبارزه زیادی داشت، اما هیچکدام به پای نبرد مرد آهنی و تانوس نمی‌رسند. پس از شکست خوردن دکتر استرنج از تانوس تونی استارک سر رسید و با تانوس مبارزه کرد.

هر چه از اتمسفر هیجانی و استرس زا این سکانس بگویم کم است. در این سکانس شما شاهد نمایش قوی‌ترین سلاح تونی استارک در برابر تانوس هستید. تونی تمام سعی خود را برای متوقف کردن تانوس کرد، اما وقتی سلاح تانوس سنگ‌های ابدیت باشند او هیچ شانسی نخواهد داشت. مرد آهنی در این مبارزه از تانوس شکست خورد و تانوس تقریبا او را کشته بود که دکتر استرج جون او را در ازای تسلیم سنگ زمان نجات داد.

Captain America Vs. Thanos (Avengers: Endgame)

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

انتقام جویان پایان بازی ادامه دهنده راه فیلم قبلی‌اش یعنی انتقام جویان جنگ ابدیت بود که به بهترین شیوه ممکن سناریو مارول را تکمیل کرد. بعد از اتفاقاتی که در این فیلم رخ می‌دهد تانوس (شرورترین شخصیت های مارول) از گذشته باز می‌گردد تا کار خودش را تمام کند. ثور و مرد آهنی در حین مبارزه با تانوس آسیب دیدند و تنها استیو راچرز بود توانست مبارزه را ادامه دهد.

سکانس مبارزه کاپیتان آمریکا با تانوس مخاطبان سینما را بسیار هیجان زده کرد، زیرا استیو توانست میولنیر را بردارد و با استفاده از قدرت‌های ثور با تانوس مقابله کند. این نبرد با جلوه‌های ویژه و موزیک متن بی نظیرش باعث شد تا سینما از جیغ طرفداران منفجر شود و هیجان فیلم به اوج خودش برسد. قطعا یکی از مبارزات برتر دنیای مارول همین مورد است که به آن پرداختیم.

Thor Vs. Gladiator Hulk (Thor: Ragnarok)

بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول

موفق‌ترین فیلم ثور یعنی ثور رگناروک از مبارزات بسیار جذابی برخوردار بود، اما یکی از این مبارزات نبرد بین ثور و هالک صورت گرفت که یکی از مبارزات برتر مارول است. ثور از دیدن هالک بسیار خوشحال شد، اما هالک برایش مهم نبود و به ثور حمله کرد. ثور ناچار به مبارزه پرداخت و نشان داد که می‌تواند جلوی حالت مقاومت کند.

این مبارزه به لطف کارگردانی تایکا وایتیتی و ایده‌های جذاب او بسیار هیجان انگیز از آب در آمد و توانست مخاطبان را در جای خود میخکوب کند. در انتهای مبارزه ثور به قدرت واقعی خود پی برد و تقریبا هالک را با مشت‌های رعد آسای خود شکست داده بود، اما هالک با تقلب پیروز شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مبارزات دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *