بهترین فیلم ها، سریال ها و مینی سریال های HBO + [2023 و تمام دوران]

20 فیلم و سریال برتر HBO Max برای تمام سلایق در این نوشتار وجود دارند. همراه با فیگار نگاهی به بهترین فیلم ها و سریال های HBO Max خواهیم انداخت.

امروزه که تقریبا هر ماه نام سرویس استریمی جدیدی را می‌شنویم که به تازگی شروع به کار کرده است‌، گسترش سرویس‌های استریمی زیاد عجیب بنظر نمی‌رسند؛ با این حال، یکی از این سرویس‌ها که رشد بزرگ و سریعی داشته است، HBO MAX است!

برادران وارنر (WB) با تأخیر و تعلیق به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، تصمیمی تکان دهنده گرفتند و اجازه دادند فیلم‌های استودیویی ۲۰۲۱ هم‌زمان با اکران در سینماها، به طور کامل در  HBO مکس پخش شوند. فیلم‌های کمپانی برادران وارنر پس از اولین اکران برای مشترکین HBO مکس به مدت یک ماه در دسترس بود، که برای اولین بار این امکان برای «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) محیا شد.

سرویس استریمی HBO MAX در سال 2020 به عنوان زیرمجموعه شبکه تلوزیونی ‌HBO شروع به کار کرد و به دلیل آرشیو بزرگی که در ابتدای شروع به کار داشت و قرارداد هایی که با کمپانی برادران وارنر ایجاد کرد، خیلی زود به رشد بزرگی رسید و اکنون یکی از بزرگترین سرویس‌های استریمی، با آرشیوی بزرگ و متنوع در جهان است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های 2023

بهترین فیلم‌های 2023

بهترین آثار HBO Max

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max

زمانی شعار شبکه HBO این بود: «این تلویزیون نیست، HBO است»، شعاری که نشان از اعتماد بالای این شبکه به تولیدات خود داشت. به واقع هم این شبکه در زمینه تولید محصولات جذاب تلویزیونی پیش‌گام بود و پیش از آنکه غول‌هایی همچون نتفلیکس، آمازون و هولو روی تولید محتوا سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی انجام دهند، شبکه اچ بی او اسم و آوازه خاص خود را پیدا کرده بود.

با توجه به مدت زمان کمی که HBO MAX مشغل به فعالیت بوده است، آثار اوریجینال کمی توسط آن ساخته شده است و اکثر آرشیو آن از آثار دیگر کمپانی‌ها از جمله شبکه تلوزیونی HBO یا برادران وارنر است که به صورت قراردادی آن‌ها را منتشر می‌کند.

با این حال تا امروز آثار پرطرفدار و محبوبی توسط HBO MAX ساخته شده است که در این نوشتار قصد داریم به آن‌ها بپردازیم. انتظار می‌رود که با گذشت زمان، آثار محبوب بیشتری توسط HBO MAX ساخته و پخش خواهد شد. همراه با فیگار باشید تا نگاهی به بهترین فیلم های اچ بی او ، بهترین سریال های اچ بی او و بهترین مینی سریال های اچ بی او بیاندازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ بر اساس امتیاز imdb + [جدیدهای 2023]

جذاب ترین انیمه‌های سایت Hulu

The Last of Us 2023

بهترین فیلم ها و مجموعه های HBO در سال 2023
بهترین فیلم ها و مجموعه های HBO در سال 2023

آخرین بازمانده از ما مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر درام پسا-آخرالزمانی است که به‌دست کریگ مازن و نیل دراکمن برای اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. این مجموعه بر اساس بازی ویدئویی به همین نام محصول ۲۰۱۳ است که به‌وسیلهٔ ناتی داگ توسعه یافت.

داستان آن در سال ۲۰۲۳، بیست سال پس از نوعی آلودگی قارچی گسترده جریان دارد که باعث همه‌گیری جهانی شد؛ یک قاچاقچی به‌نام جوئل (پدرو پاسکال) وظیفه دارد نوجوانی به‌نام الی (بلا رمزی) را در سرتاسر ایالات متحده پس از آخرالزمان همراهی کند.

The Idol 2023

بهترین فیلم ها و مجموعه های HBO در سال 2023
بهترین فیلم ها و مجموعه های HBO در سال 2023

آیدل (انگلیسی: The Idol) مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که توسط سام لوینسون، ایبل «د ویکند» تسفی و رضا فهیم و برای اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. لی‌لی-رز دپ و د ویکند به عنوان بازیگران نقش اصلی در کنار تروی سیوان، جین آدامز، دن لوی، جنی، الی راث، ریچل سنوت و هری نف در این مجموعه بازی کردند.

داستانی در مورد ستاره‌ای که به تازگی نزدیک‌ترین فرد زندگی به خود را از دست داده و حالا همه از بدن او سعی بر سوءاستفاده دارند. مردانی که مشتاق هستند از آسیب پذیری او استفاده کنند.

داستان سریال آیدل The Idol 2023 بهمراه حقایق پنهان و نقد و بررسی

The Matrix 4

بهترین فیلم های HBO Max
بهترین آثار HBO Max

پس از ساخت سه قسمت اول فیلم ماتریکس، لانا واچوفسکی دوباره سکان‌دار قسمت چهارم این فیلم محبوب خواهد بود. با اینکه قرار است در پایان سال ۲۰۲۱ در HBO مکس و سینماها اکران شود، چیز زیادی درباره‌ی موضوع داستان ماتریکس مشخص نیست.

فقط در حال حاضر گفتنی است که در این فیلم بازیگرانی اعم از کیانو ریوز، کری‌آن ماس، جادا پینکت اسمیت، لمبرت ویلسون و دنیل برنارد، همچنان نقش اصلی خود را برعهده دارند.

Locked Down

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max
  • نام فارسی: خانه نشینی
  • کارگردان: داگ لیمان
  • ستاره ها: چسوتل اجیفور، ان هتوی، دوله هیل
  • ژانر: کمدی، جنایی، عاشقانه

از نظر تئوری و با کمی فکر کردن، ‌خانه نیشینی می‌تواند بهترین فیلم HBO Max باشد؛ ان هتوی، بازیگری محبوب و برنده اسکار، به همراه چسوتل اجیفور که او نیز بازیگری بزرگ و نامزد اسکار است در فیلم خانه نشینی به همراه تعدادی از دیگر بازیگرهای با استعداد و با کارگردانی داگ لیمان، همبازی می‌شوند. اکنون که جهان در قرنطینه شیوع ویروس کووید-19 قرار دارد، قطعا فیلمی که در رابطه با همین موضوع ساخته شده است، می‌تواند طرفداران زیادی پیدا کند.

چستول اجیوفور و ان هاتاوی نقش زن و شوهری را بازی می‌کنند که در وضعیت همه گیری ویروس کووید-19 مجبور به قرنطینه شدن در خانه و درکنار یکدیگر هستند. همه چیز تقریباً عادی است تا وقتی که یک سرقت از پیش برنامه ریزی شده در خانه آن‌ها رخ می‌دهد.

با اینکه فیلم خانه نشینی دارای تیم بازیگری بسیار قدرتمند به همراه داستانی جذاب و هیجان انگیز است، نتوانسته طرفداران را راضی کند و حداقل از نظر طرفداران، فیلم خانه نشینی به هیچ عنوان بهترین فیلم HBO Max محسوب نمی‌شود.

Zack Snyder’s Justice League

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max
  • نام فارسی: لیگ عدالت زک اسنایدر
  • کارگردان: زک اسنایدر
  • ستاره ها: هنری کویل، بن افکلت، گل گدوت
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی

در سال 2017 بود که فیلم لیگ عدالت اکران شد. فیلمی که قرار بود نقطه عطفی در دنیای توسعه یافته دی‌سی باشد. همینطور هم بود اما اصلا آن چیزی که طرفداران انتظارش را می‌کشیدند نبود و تقریبا همه باور دارند که لیگ عدالت یک فیلم ضعیف و شکست خورده بود که نتوانست وعده‌ای که به طرفداران داده بود را عملی کند. اما همه می‌دانستند نسخه دیگری از این فیلم وجود دارد! نسخه‌ای که توسط زک اسنایدر ساخته شده است اما هیچوقت منتشر نشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک‌های لیگ عدالت

پس از سال‌ها درخواست مردم برای اکران نسخه زک اسنایدر فیلم لیگ عدالت، بالاخره در سال 2021، مجوز تکمیل جلوه‌های ویژه و تدوین نسخه زک اسنایدر لیگ عدالت صادر شد و زمان آن رسید که این نسخه از فیلم به محصول نهایی برسد و درنهایت به صورت دیجیتال منتشر شد.

این فیلم طولانی 4 ساعت بود اما دقیقا همان چیزی بود که طرفداران از لیگ عدالت می‌خواستند. نسخه زک اسنایدر لیگ عدالت نقد های خوبی گرفت و یک موفقیت برای دی‌سی حساب می‌شود.

اکنون طرفداران کمپینی برای جمع آوری امضا برای ساخت دنباله این فیلم درست کرده اند! نسخه زک اسنایدر فیلم لیگ عدالت یکی از بهترین فیلم های اچ بی او بود و حتی می‌توان ادعا کرد که بزرگترین نقطه برای HBO MAX پخش همین فیلم بود و با این حساب، عجیب نیست که طرفداران دی‌سی آن را بهترین فیلم اچ بی او بنامند.

Dune

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max

با وجود مخالفت کارگردان دنیس ویلنوو درباره‌ی نمایش هم‌زمان در HBO مکس و سینماها، «تل ماسه» همچنان قرار است در پاییز ۲۰۲۱ در هر دو رسانه اکران شود. این فیلم براساس نیمه‌ی اول رمان فرانک هربرت ۱۹۶۵، داستان درباره‌ی پل آتریدس (با بازی تیموتی شالامه) است.

یک جوان با استعداد که برای محافظت از آینده‌ی خانواده‌اش وظیفه‌ی سفر از سیاره‌ی خطرناک آراکیس را بر عهده دارد. ربکا فرگوسن و اسکار آیزاک در نقش والدین پل در کنار بازیگران برجسته‌ی دیگری مانند جاش برولین، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، زندایا و جیسون موموآ بازی می‌کنند.

An American Pickle

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max
  • نام فارسی: یک خیارشور آمریکایی
  • کارگردان: براندون تراست
  • ستاره ها: ست روگن، سارا اسنوک، مولی اونسن
  • ژانر: کمدی

فیلم یک خیارشور آمریکایی عجیب ترین و منحصر به فرد ترین فیلم HBO MAX است! این فیلم در سال 2020 منتشر شد و اولین فیلم سینمایی‌ای است که مخصوصاً برای HBO MAX ساخته شده است. داستان درباره مردی یهودی در سال 1919 است که ناگهان در خمر نگهداری خیارشور می‌افتد و صد سال بعد از خواب بیدار می‌شود.

وقتی که او بیدار می‌شود، با آخرین نوه‌اش برخورد می‌کند که نقش او را نیز خود ست روگن بازی می‌کند. علی‌رغم ایده عجیب و احمقانه‌ این فیلم، یک خیارشور آمریکایی توانسته نقدهای نسبتاً مثبتی بگیرد و بازخورد خوبی به عنوان اولین فیلم سینمایی در HBO MAX بگیرد که باعث شده آن به یکی از بهترین فیلم های کمدی اچ بی او تبدیل شود.

The Witches

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max
  • نام فارسی: ساحره ها
  • کارگردان: رابرت زمیکس
  • ستاره ها: ان هتوی، اکتیویا اسپنسر، استنلی توچی
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی، خانوادگی

معمولا بازسازی یک اثر کلاسیک کار سخت و پیچیده‌ای است که نتیجه خوبی از آن حاصل نمی‌شود. در بیشتر مواقع نسخه اصلی آنچنان مورد احترام بینندگان قرار می‌گیرد که سبقت گرفتن از آن و ساخت اثری بهتر از چیزی که بود، بسیار دشوار می‌شود. در مورد فیلم ساحره ها که در سال 2020 ساخته شد نیز همچین تصوری وجود داشت اما با انتشار اولین تریلر، همه چیز تغییر کرد.

چیزهایی که فیلم سال 1990 را خاص کرده بودند سر جایشان باقی ماندند و چیزهایی که طرفداران علاقه زیادی به آن نداشتند، از فیلم حذف شدند. کارگردانی رابرت زمیکس و ایفای نقش بازیگرانی همچون ان هتوی و اکتیویا اسپنسر کلید موفقیت این فیلم‌اند و باعث شدند که فیلم ساحره ها به یکی از بهترین بهترین فیلم های HBO Max تبدیل شود.

The Conjuring: The Devil Made Me Do It

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max

فیلم ترسناک بعدی که قرار است از شبکه HBO مکس و در سینماها اکران شود، به نام «احضار ۳» است که پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا را در نقش محققان ماورالطبیعه اد و لورین وارن، بار دیگر باز می‌گرداند.

این فیلم ترسناک جدید که هشتمین قسمت از مجموعه‌ی «دنیای سینمایی احضار» (The Conjuring Universe) است، بر یک پرونده‌ی وهم‌انگیز مبتنی بر دادگاه قتل آرن چینی جیسون در سال ۱۹۸۱ متمرکز خواهد بود. روآری اوکانر و رونی جن بلوینز هم نقش‌های مهمی در این فیلم ترسناک بر عهده دارند.

نقد فیلم احضار 3

The Little Things

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max

فیلم «چیزهای کوچک» به‌عنوان اولین محصول مهم برادران وارنر، در سال ۲۰۲۱ هم‌زمان با اکران در سینماها، به HBO مکس می‌رسد. این تریلر جنایی ساخته‌ی جان لی هنکاک، معاون کلانتری به نام جو دیکن «دک» (با بازی دنزل واشنگتن) را دنبال می‌کند که در جریان تحقیقات درباره‌ی یک قاتل زنجیره‌ای با یک کارآگاه از لس‌آنجلس، به نام گروهبان جیم «جیمی» باکستر (با بازی رامی ملک) روبه‌رو می‌شود. جارد لیتو و ناتالی مورالس در کنار نقش‌های اصلی این فیلم سینمایی بازی می‌کنند.

Raised by Wolves

بهترین سریال های HBO Max
بهترین سریال های HBO Max
  • نام فارسی: بزرگ شده توسط گرگ ها
  • کارگردان: ریدلی اسکات، لوک اسکات
  • ستاره ها: تراویس فیمل، آماندا کولین، ابوبکر سلیم
  • ژانر: درام، فانتزی، علمی-تخیلی
  • نوع: سریال
  • تعداد فصل: 1
  • وضعیت: تمدید شده

هیچ گرگی در سریال بزرگ شده توسط گرگ ها وجود ندارد! درعوض داستانی جاه طلبانه را از کودکان نمایش می‌دهد. کودکانی که در سیاره‌ای دوردست توسط ربات‌ها بزرگ می‌شوند. سال‌ها پیش به دلیل جنگ‌ انسان‌ها، زمین نابود شده است و اکنون دیگر قابل سکونت نیست.

تنها بازماندگان زمین به سیاره‌ای مهاجرت می‌کنند که تنها سیاره قابل سکونت شناسایی شده غیر از زمین است و اکنون داستانی از تقلای انسان‌هایی را برای بقا در سیاره‌ای جدید را مشاهده خواهیم کرد که سیاره خودشان را از دست داده‌اند و مجبور به تحمل تمام سختی‌های خانه جدیدشان هستند.

درست است که در هر قسمت نبردی خونین یا حجوم بیگانگان فضایی را شاهد نیستیم که به نظر می‌آید باعث کاهش هیجان داستان خواهد شد، اما درام‌های شخصیت محور، تمام کمبود هیجان را جبران می‌کند و این باعث می‌شود که اگر در بخشی از داستان شاهد اتفاقی اضطراب‌آور باشیم، هیجان آن دو چندان شود و به خوبی مخاطب را مجذوب خود کند.

ریدلی اسکات که خالق فرنچایز هایی همچون بیگانه یا بلید رانر است، کارگردانی دو قسمت ابتدایی سریال را برعهده داشته است اما با این وجود، تمام سریال به رنگ و بوی ریدلی اسکات درآمده است و توانسته تاثیر بزرگی بر کل سریال بگذارد. فصل اول بزرگ شده توسط گرگ ها از نظر بینندگان بی‌شماری بهترین سریال HBO Max است و فصل دوم آن در سال 2022 پخش خواهد شد.

The Wire

بهترین سریال های HBO Max
بهترین آثار HBO Max
  • ژانر: درام جنایی، دلهره‌آور
  • سازنده: دیوید سیمون
  • سال پخش و تعداد فصل: ۲ ژوئن ۲۰۰۲ تا ۹ مارس ۲۰۰۸/ ۵ فصل
  • بازیگران: دومینیک وست، جان دومن، ادریس البا، لری گیلیارد
  • میانگین امتیازات The Wire در IMDB: ۹/۳

اگر از طرفداران درام‌های جذاب جنایی باشید، به احتمال زیاد نام سریال وایر به گوش‌تان خورده است. سریالی پرطرفدار که از دید بسیاری از منتقدان، بهترین سریال‌های تلویزیونی تمام دوران است. بااین وجود اگر هنوز فرصت تماشای این سریال را پیدا نکردید، ایام تعطیلات پیش رو می‌تواند فرصتی مناسب برای آشنایی با حال‌وهوای این سریال باشد.

داستان سریال وایر در بالتیمور می‌گذرد، برداشتی تخیلی با رگه‌هایی بسیار واقع گرایانه از وضعیت جرم و جنایت در شهر و همینطور نقشی که مجریان قانون برای پاکسازی آن برعهده دارند. بازی هنرمندانه بازیگران درکنار دیالوگ‌های جذاب و خط داستانی جالب توجه از جمله دلایلی است که این سریال را به اثری محبوب تبدیل کرده است.

Love Life

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max
  • نام فارسی: زندگی عاشقانه
  • کارگردان: سم بوید
  • ستاره ها: آنا کندیک، زوئی چائو، پیتر وک 
  • ژانر: کمدی، عاشقانه
  • نوع: سریال
  • تعداد فصل: 2

سریال زندگی عاشقانه، جزو اولین اثرهایی بود که هنگام راه اندازی HBO MAX ساخته، و از آن پخش شد و به همه ثابت کرد که این سرویس استریمی توانایی ساخت سریال‌هایی با کیفیت بالا را دارد. قرار است هر فصل از سریال زندگی عاشقانه روی یک شخص تمرکز کند و داستان‌های عاشقانه مختلفی را از زندگی او بازگو کند.

ایفای نقش شخصیت اصلی فصل اول سریال که در مجموع از 10 اپیزود تشکیل شده است، برعهده بازیگر محبوب، آنا کندیک بوده است. در فصل اول شاهد داستان‌هایی از عشق، ازدواج ناموفق، رابطه دوستی، و نوع ارتباط با پدر و مادر بودیم که با بازی آنا کندیک و کارگردانی سم بوید، بسیار موفق بود و طرفداران را با یکی از بهترین سریال های اچ بی او روبه رو کرد! داستان فصل دوم سریال که بسیار مورد انتظار بوده است نیز، حول زندگی شخصیتی است که ویلیام جکسون هارپر نقش آن را ایفا کرده است ساخته و پخش شد.

Tokyo Vice

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max

فساد توکیو، یک درام جنایی است بر اساس کتاب جیک آلدستین به همین نام، که انتظار می‎‌رود که در سال ۲۰۲۱ آماده‌ی‌ پخش باشد. انسل الگورت قرار است در نقش جیک آلدستین، یک روزنامه نگار آمریکایی بازی کند که به توکیو نقل مکان می‌کند و در آنجا به دام یک گروه تبهکار فاسد می‌افتد. این درام که سال‌های ۱۹۹۰ را به تصویر می‌کشد، همچنین بازیگرانی شامل کن واتانابه، ریچل کلر، الا رامپف و رینکو کیکوچی را در بر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی سریال Tokyo Vice ؛ هیچ قتلی وجود ندارد مگر خلافش ثابت شود!

دانلود فصل 1 سریال Tokyo Vice

Game of Thrones

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max
  • ژانر: درام، اکشن، ماجراجویی، خیال‌انگیز، تراژدی
  • سازندگان: دیوید بنیاف، دی. بی. وایس
  • سال پخش و تعداد فصل: ۱۷ آوریل ۲۰۱۱ تا ۱۹ می ۲۰۱۹/ ۸ فصل
  • بازیگران: امیلیا کلارک، پیتر دینکلیج، کیت هرینگتون، سوفی ترنر، میزی ویلیامز
  • میانگین امتیازات Game of Thrones در IMDB: ۹/۳

مجموعه داستان‌های ترانه یخ و آتش اثر جورج آر. آر. مارتین، در اوایل دهه‌ی نود و از همان زمان اولین ورودش به قفسه‌های کتابفروشی‌ها، به سرعت توجه بسیاری را به خود جلب کرد. اما این اقتباس تلویزیونی این مجموعه بود که نه‌تنها به‌عنوان یکی از بهترین‌های شبکه HBO، بلکه به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های تمام دوران به شهرت رسید.

داستان سریال بازی تاج و تخت مملو از حماسه‌های دیدنی، نمایش عداوت و کینه‌توزی، درگیری خانواده‌های سرشناس و مبارزه‌های نفس‌گیر برای به تسخیر درآوردن هفت پادشاهی وستروس است.

سازندگان این مجموعه در طول هشت فصل آن از هیچ تلاشی برای جذاب‌تر کردن فضای سریال کوتاهی نکردند، امری که باعث شد این سریال همچنین یکی از بحث‌برانگیزترین آثار سال‌های اخیر باشد. بااین‌حال اگر مسائل مربوط‌به قسمت‌های پایانی فصل آخر این سریال را نادیده بگیریم، این سریال همچنان محبوب‌ترین سریال شبکه HBO است.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی قسمت 1 تا 10 سریال خاندان اژدها ؛ پاسخ به پرسش احتمالی

همه‌ی مقاله‌های سریال خاندان اژدها

The Leftovers

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max
  • ژانر: درام، خیال‌انگیز، پررمز و راز
  • سازندگان: دیمن لیندلوف، تام پروتا
  • سال پخش و تعداد فصل: ۲۴ ژوئن تا ۴ ژوئن ۲۰۱۷/ ۳ فصل
  • میانگین امتیازات The Leftovers در IMDB: ۸/۴

قسمت‌های اول سریال بازماندگان شاید آنگونه که باید و شاید به دل مخاطب ننشیند. اما با کمی صبر و تحمل و تماشای چند قسمت اول، مخاطب پاداش خود را دریافت خواهد کرد. چرا که بالاخره با جوهره اصلی داستان و جذابیت‌های سرمست کننده آن مواجه می‌شود.

سریال بازماندگان حسی خاص دارد که همزمان هم شما را امیدوار و هم ناامید می‌کند، حسی که تنها در تعداد کمی از سریال‌های تلویزیونی آن را تجربه کردیم. قهرمان داستان مرد خوبی است، اما او می‌تواند به سرعت به شخصیتی بد و رقت‌انگیز تبدیل شود.

سپس دوباره مبدل به قهرمانی خوب و بی‌مانند شود که قلب مخاطبان را به تسخیر خود درمی‌آورد و جالب اینکه تمام این اتفاقات تنها در یک قسمت سریال رخ می‌دهند. بازی‌های ستارگان حاضر در این سریال یکی دیگر از نکات برجسته آن است، به‌ویژه بازی جاستین ثرو و لیو تایلر که عمیقا مخاطب را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

True Detective

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max
  • ژانر: آنتولوژی، درام جنایی، پلیسی
  • سازنده: نیک پیزولاتو
  • سال پخش و تعداد فصل: ۱۲ ژانویه ۲۰۱۴ تا ۲۴ فوریه ۲۰۱۹/ ۳ فصل
  • بازیگران: متیو مک‌کانهی، وودی هارلسون و میشل موناهن
  • میانگین امتیازات True Detective در IMDB: ۸/۹

فصل اول سریال کارآگاه حقیقی در حدواندازه‌ای قابل ستایش ظاهر شد که به تمام معنا مخاطب را پای تلویزیون میخکوب می‌کرد. کارگردانی و فیلم‌برداری فوق‌العاده درکنار بازی‌‌های دلچسب بازیگران اصلی و خط داستانی گیرا باعث شده بود که تماشای هر قسمت از این سریال، ضیافتی جذاب برای ذائقه مخاطب باشد.

هرچند فصل اول سریال کارآگاه حقیقی بسیار محبوب شد، اما متأسفانه فصل دوم نتوانست جوابگوی سطح توقع مخاطبانی باشد که مجذوب فصل اول آن شده بودند. بااین‌حال شبکه HBO همچنان در فکر توسعه فصل چهارم سریال است، به همین خاطر با تیمی جدید از نویسندگان کار می‌کند تا محصولی مناسب را برای ارائه به مخاطبان فراهم کند. البته تصور اینکه این فصل تازه بتواند به همان سطح موفقیت اولیه بازگردد، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

The Flight Attendant (2020)

بهترین مینی سریال های HBO Max
بهترین مینی سریال های HBO Max
  • نام فارسی: مهماندار هواپیما
  • کارگردان: سوزانا فوگل، مارکوس سیگا
  • ستاره ها: کالی کوکو، آدری گریس مارشال، میشل هویسمن
  • ژانر: کمدی، درام، رازآلود
  • نوع: سریال
  • تعداد فصل: 1

در ابتدا و زمانی که برای اولین بار خبر ساخت سریال مهماندار هواپیما اعلام شد، قرار بود که آن یک مینی سریال باشد که براساس رمانی به همین نام که در سال 2018 نوشته شده است، ساخته شود. داستان این سریال در رابطه با مهماندار هواپیمایی با بازی کالی کوکو است که روزی از خواب بیدار می‌شود و ناگهان با جسد معشوقش که درکنار او خوابیده بود مواجه می‌شود و خیلی زود، او تبدیل به مظنون شماره یک قتل معشوقش می‌شود.

با اینکه قرار بود مهماندار هواپیما یک مینی سریال باشد، اما بعد از نقدهای بسیار قوی‌ای که دریافت کرد و آمار بالای بینندگانی که سریال را تماشا کردند، درنهایت ساخت فصل دوم این سریال رسماً تایید شد. کالی کوکو که بازیگر نقش اول سریال مهماندار هواپیما است، احتمالا برنده جایزه گلدن گلوب برای این سریال خواهد شد؛ همچنین خود سریال نامزد جایزه بهترین سریال کمدی یا موزیکال شده است. همانند دیگر سریال‌ها، برخی از بینندگان، این سریال را نیز می‌توان در فهرست بهترین سریال های اچ بی او قرار داد.

Band Of Brothers (2001)

بهترین مینی سریال های HBO Max
بهترین آثار HBO Max
  • ژانر: درام، جنگی
  • سازندگان: تام هنکس، استیون اسپیلبرگ
  • سال پخش و تعداد فصل: ۹ سپتامبر تا ۴ نوامبر ۲۰۰۱/ یک فصل ۱۰ قسمتی
  • بازیگران: اسکات گرایمز، دیمین لوئیس، دیوید شویمر و ران لیوینگستون
  • میانگین امتیازات Band of Brothers در IMDB: ۹/۴

نمی‌توان قدرت عظیم سریال جوخه برادران، این حماسه جنگ جهانی دوم را نادیده گرفت، مجموعه‌ای که با الهام از کتابی به همین عنوان ساخته شده است. این سریال همچنین صحنه حضور شماری از قهرمانان واقعی جنگ است که قبل و بعد از هر قسمت از سریال در مورد تجربیات خود صحبت می‌کنند که این خود یکی دیگر از جذابیت‌های این سریال است.

توجه دقیق به جزئیات و خلق لحظات تاریخی در شکلی حماسی باعث شده است که این سریال به درک مخاطب از فضای واقعی جنگ و مسائل پیرامونی آن کمک کند. سریال جوخه برادران به‌عنوان یکی از بهترین آثار تلویزیونی تمام دوران شناخته می‌شود. بسیاری از بازیگران مرد معروف در نقش‌هایی کوچک در این سریال حضور پیدا کردند، همچنین تقریبا تمام آن‌ها بعدها مبدل به ستاره‌های تراز اول دنیای سینما شدند.

در ابتدای این لیست نام مینی‌سریال قدیمی و پر‌ستاره‌ی band of brothers دیده می‌شود. این مینی سریال محصول سال ۲۰۰۱ است و توسط تام هنکس و استیون اسپیلبرگ ساخته شد و توانست جوایز بسیاری را از آن خود کند. این مینی سریال درام – جنگی از جنگ جهانی دوم برای شما می‌گوید.

پیش از این در فیلم نجات سرباز رایان شاهد همکاری تام هنکس و اسپیلبرگ بوده‌ایم که نتیجه شاهکاری دیدنی از آب درآمد. این بار هم شاهد یکی از بهترین مینی‌سریال‌های تاریخ هستیم که در ده قسمت شما را شگفت‌زده می‌کند.

در این مینی‌ سریال جنگی بازیگران بسیاری حضور دارند که اکنون هر‌کدام از آنها را به عنوان ستارگان هالیوود می‌شناسیم. از جمله‌‌ی معروفترین آن‌ها می‌توان ‌Tom Hardy و Michael Fassbender را نام برد.

Chernobyl (2019)

بهترین مینی سریال های اچ بی او
بهترین مینی سریال های اچ بی او

در جایگاه دوم این لیست شگفت‌انگیز سریال خوش‌ساخت چرنوبیل قرار دارد. مینی سریالی که به واقعه‌ی هولناک چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ می‌پردازد. مینی سریال پنج قسمتی چرنوبیل با تصاویر و سکانش های طبیعی پرده از فاجعه‌ای برداشته که جان انسان‌های زیادی را گرفت.

این مینی‌سریال که جز پرمخاطب‌ترین مینی‌سریال‌های شبکه HBO به شمار می‌رود صحنه‌هایی دلخراش از حادثه‌ی رادیواکتیو چرنوبیل را به نمایش می‌گذارد که تا سالها انسان‌های بسیاری از عواقب آن رنج برده‌اند.

Mare Of Easttown (2008)

بهترین مینی سریال های اچ بی او
بهترین آثار HBO Max

داستان زنی است که در کنار تلاش برای مدیریت زندگی و فرزندانش، با یک چالش شغلی روبرو می‌شود. او که کارآگاهی محبوب در شهری کوچک است، روزی با پرونده‌ای عجیب روبرو میشود.

قتل دختری که امنیت شهر و اعتبار کارآگاه محبوب داستان را با خطر جدی روبرو کرده‌است هر روز با حواشی جدیدی همراه می‌شود. میر که به تازگی از همسر خود جدا شده و زمام اداره‌ی امور خانه و‌ فرزندان خود را از دست داده است، باید پرده از راز این قتل بردارد. قتلی که پس از گم‌شدن دختر یکی از اهالی شهر سر و صدای زیادی به پا کرده و مظنونین زیادی را به خود می‌بیند.

John Adams (2008)

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max

جان آدامز مینی سریالی هفت قسمتی از شبکه‌‌ی HBO است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. این مینی سریال روایتگر زندگی سیاسی دومین رئیس جمهور ایالات متحده است. سریال محبوب جان آدامز نظر منتقدین بسیاری را به خود جلب کرد و جوایز متعددی را دریافت نمود که از جمله‌ی آن به سیزده جایزه‌ از مجموع ۲۳ نامزدی و ثبت رکورد جدیدی در دریافت جوایز امی می‌توان اشاره کرد.

The Pacific (2010)

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max

داستان از رشادت‌های افسران نیروی دریایی آمریکا در جنگ جهانی دوم می‌گوید. این مینی سریال محصول ۲۰۱۰ کشور امریکاست که در ده قسمت تولید شده است. خشونت زیاد موجود در سریال و صحنه‌های دلخراش آن باعث شده تا تماشای آن چندان برای کودکان مناسب نباشد.

The Night Of (2016)

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max

مینی سریالی که از آن خواهیم گفت در هشت اپیزود تولید شده است. از بازیگران این سریال نام پیمان معادی بازیگر خوش‌نام سینمای ایران در این بین آشناتر به نظر می‌آید. داستان به سرنوشت جوانی پاکستانی میپردازد که پس از شبی کابوس‌وار به جرم قتل دستگیر می‌شود و پس از کش و قوس های بسیار و تلاش خانواده‌اش ناچار به زندان می‌افتد.

داستان سیستم قضایی ‌آمریکا را مورد نقد قرار داده و از فضای فاسد حاکم بر زندان‌ها انتقاد کرده است. شب حادثه در ایجاد فضایی دلهره‌آور موفق بوده ‌و از داستانی یکپارچه بهره برده‌ است.

The White Lotus (2021)

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max

داستان روایتگر سفر عده ای مسافر پولدار به استراحتگاه نیلوفر سفید است. با داستان که همراه می‌شویم در این مدت شخصیت‌ها خود وقعیشان را نمایان می‌کنند و رفته رفته رفته به هدف داستان پی‌ می‌بریم.

نویسنده در صدد آن بوده تا با معرفی هر شخصیت یک تابو را به چالش بکشد. چیزهایی که امروزه در جامعه اجازه‌ی نقد به آنها داده نمی‌شود، در طول داستان و به زبانی طنز مورد انتقاد شدید کارگردان قرار گرفته‌اند. البته ناگفته نماند که در این مسیر کارگردان زیرکی خاصی را به کار گرفته است تا در عین انتقاد از این تابو‌ها پذیرش مخاطب را در کنار خود داشته باشد.

این مینی سریال کمدی درام زیبا با واکنش‌های مثبتی که از سوی مخاطبان و منتقدین دریافت کرد، سازندگان آن را مجاب ساخت تا برای فصل دوم آن را تمدید کنند. فصل اول این سریال در هفت قسمت منتشر شد و گفته می‌شود که در فصل دوم شاهد هفت قسمت زیبای دیگر خواهیم بود.

Sharp Objects (2018)

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max
  • ژانر: درام جنایی، رازآلود
  • سازنده: مارتی نوکسون
  • سال پخش و تعداد فصل: ۸ ژوئیه تا ۲۶ اوت ۲۰۱۸/ ۱ فصل
  • بازیگران: ایمی آدامز، پاتریشیا کلارکسون و کریس مسینا
  • میانگین امتیازات Sharp Objects در IMDB: ۸/۱

تعداد انگشت شماری از سریال‌های تلویزیونی قادر هستند اینگونه مخاطب را تحت تأثیر قرار دهند، اما سریال جذاب چیزهای تیز موفق شد فضای ظالمانه یک شهر کوچک که اخیر محل قتل دو دختر جوان بوده است را به خوبی به نمایش بگذارد.

مینی سریال چیزهای تیز یک معمای قتل است، اما بیش از آن، نمایش خانه‌های مملو از وحشت است که قهرمان مشکل‌دار ما را عمیقا درگیر خود کرده است. شخصیت اصلی کامیل پارکر (ایمی آدامز) به ظاهر سعی دارد به‌دنبال پاسخی برای قتل‌های وحشیانه باشد، اما همزمان درحال کندوکاو گذشته خود است. او دراین مسیر چیزهایی را کشف می‌کند که برای سال‌های سعی می‌کرد فراموششان کند. نتیجه، خلق روایتی است که به همان اندازه که تلخ است، مسحور کننده هم است.

این مینی سریال هشت قسمتی، با بازی زیبای امی آدامز و داستان خیره کننده شما را با واقعیتی تلخ از جامعه روبرو می‌کند. برای دانستن واقعیت بهتر است بهتر است به تماشای ایندسریال زیبا بنشینید و در اینجا به این نکته بسنده میکنیم که کاراکتر کمیل نمادی از انسان‌های آسیب دیده‌ای است که نه تنها از طرف جامعه‌ی خویش درک نشدند، بلکه بارها جامعه آنها را به قضاوت نشسته و در ازای ریز ریز اعمالشان حکم صادر کرده است بی خبر از آنکه چه بسا در بسیاری از رفتارها و اعمال این گونه انسان‌ها رد پایی از جامعه و بی‌مهری و بی‌‌مسئولیتی آن دیده می‌شود.

کمیل نویسنده‌ای است که بر‌خلاف میلش و با دستور سردبیر خود پا به شهری می‌گذارد که سال‌ها در آن زیسته است و این ورود منجر به یادآوری خاطرات گذشته و شرایط دشوار حاکم بر خانواده و جامعه‌ی کودکی او می‌شود.

رفته رفته حقایق عجیب و ترسناکی از این شهر آشکار می‌شود که رابطه‌ای پیچیده با آنچه در کودکی کمیل اتفاق افتاده دارد. و اما شوک واقعی در قسمت پایانی سریال بیننده را میخکوب می‌کند. این داستان با پایان‌بندی جذاب خود بسیار شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

Landscapers (2021)

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max

این مینی سریال کمدی – درامی جنایی است که بر اساس یکسری قتل‌های واقعی در اواخر دهه هشتاد میلادی در شهر ناتینگهام شایر انگلستان ساخته شده است. داستان زندگی آرام زوجی جوان را روایت می‌کند که پس از سال‌ها با واقعیتی هولناک روبرو می‌شوند، جنایتی که از گذشته سر بیرون آورده و نقش آن‌ها را در آن آشکار می‌شود.

با کشف جسد پدر و مادر سوزان در حیاط پشتی، کریستوفر و سوزان زیر ذره‌بین پلیس قرار می‌گیرند و تحقیقات در رابطه با حقایق پنهان ماجرا آغاز می‌شود. مینی سریال landscaper در چهار قسمت تهیه شده است و محصول سال ۲۰۰۱ شبکه اچ بی او می‌باشد.

Generation Kill (2008)

بهترین آثار HBO Max
بهترین آثار HBO Max

مینی سریالی مستند گونه‌ای که حقایق تلخی از جنگ را به شما نشان می‌دهد. شما با سریالی خوش‌ساخت روبرو خواهید شد که به پوچی جنگ می‌پردازد. سریال نسل کشی از آنچه که در جنگ رخ می‌دهد و هدف و پوچی آن با شما سخن می‌گوید. این سریال به جان‌هایی که برای هدفی پوچ گرفته می‌شود و خون‌هایی که در این مسیر ریخته می‌شود و همه و همه را مورد نقد قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین آثار HBO Max سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *