دفعاتی که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود ؛ شرور ترین نسخه های دکتر استرنج

شاید برایتان جالت باشد که بدانید، دکتر استرنج در بعضی کمیک‌ها شرور است. همراه ما باشید تا به 10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود بپردازیم.

این موضوع بسیار جالبی است که یک قهرمان مانند دکتر استرنج، در بعضی کمیک‌ها نقش یک شرور را داشته باشد. این باعث می‌شود تا تنوع تازه‌ای به داستان اینگونه شخصیت‌ها داده شود و به مخاطب کمیک نیمه تاریک قهرمانان را نشان دهد. معمولاً تبدیل شدن یک قهرمان به شرور داستان، مخاطب را شگفت زده می‌کند و باعث می‌شود تا مخاطب برای خواندن کمیک بیشتر از قبل انگیزه داشته باشد.

دکتر استرنج در کمیک‌های مارول (بهترین کمیک های مارول 2022) گاهی نقش شرور را بازی کرده است. این برای طرفداران بسیا جالب می‌باشد که یکی از قهرمانان بزرگ تبدیل به یک شرور شود. البته تبدیل شدن دکتر استرنج به یک شرور هیچوقت دور از ذهن نبوده و در سریال What if روند تبدیل شدن او به یک ابرشرور، به تصویر کشیده شد.

همچنین فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی به وضوع نشان داد که این شخصیت تا چه حدی می‌تواند پلید باشد. البته این موضوع در مورد همه‌ی دکتر استرنج‌ها صدق نمی‌کند، اما گویای این است که تبدیل شدن دکتر استرنج به یک شرور دور از ذهن نیست. در این مقاله قصد داریم تا 10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

دفعاتی که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود

  • شرور ترین نسخه های دکتر استرنج

شما می‌توانید فهرست 10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود
10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود

مارول (بهترین کمیک های مارول تاریخ) کمیک‌های بسیار جذابی دارد که در بعضی از آن‌ها دکتر استرنج به عنوان شرور داستان در آن حضور دارد. شاید برای شما جالب باشد که یک قهرمان را در قامت یک شرور ببینید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به 10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود بپردازیم.

دکتر کارلو استرنج

10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود
کمیک هایی که دکتر استرنج در آن شرور است

طرفداران کمیک (معرفی و تحلیل بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس) می‌دانند که دکتر استرنج برای اولین بار در کمیک داستان‌های استرنج شماره 110 در سال 1963 ظاهر شد، اما ممکن است بسیاری ندانند که قبل از او یک دکتر استرنج وجود داشت که یک شرور بود. دکتر کارلو استرنج در کمیک داستان‌های تعلیق شماره 41 چند ماه قبل از استفان استرنج حضور داشت. این دو شخصیت هیچ ارتباطی با هم ندارند و مستقل از یکدیگر خلق شده‌اند.

کارلو استرنج دانشمند دیوانه ای بود که در این داستان با مرد آهنی مبارزه کرد. او از ابزارها و اختراعات مختلفی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند، از جمله یک دستگاه کنترل ذهن که به او این امکان را می‌دهد ذهن فرد مورد نظرش را کنترل کند. داستان کارلو استرنج یکی از بهترین کمیک هایی که دکتر استرنج شرور بود محسوب می‌شود.

سیاره هالک

10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود
برترین کمیک هایی که دکتر استرنج در آن شرور بود

یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های رفتارهای دکتر استرنج (تئوری های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون) به گونه‌ای می‌باشد که حداقل از نظر اخلاقی مشکوک است.  این مورد به خط داستانی سیاره هالک مربوط می‌شود. دکتر استرنج به عنوان بخشی از گروه ابرقهرمانان مخفی ایلومیناتی از جمله نیمور، بلک بولت، مرد آهنی، رید ریچاردز و پروفسور ایکس، پس از یک حادثه غم انگیز در لاس وگاس، هالک را از زمین تبعید کرد.

در این مورد باید با هالک (قوی ترین نسخه های هالک) برخورد می‌شد، اما تبعید کردن او بدون در نظر گرفتن عواقب آن، کار عاقلانه‌ای نبود. پس از اینکه هالک از مین تبعید شد، بعد از مدت‌ها بازگشت تا انتقام جویان و زمین را نبود کند. این کار دکتر استرنج بسیار شرورانه بود و جزو کمیک های برتری که دکتر استرنج در آن ها شرور بود محسوب می‌شود.

متحد دورمامو

10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود
کمیک های برتری که دکتر استرنج در آن ها شرور بود

دورمامو یکی از بزرگ‌ترین دشمنان دکتر استرنج (کمیک های پیش نیاز فیلم دکتر استرنج 2) است. به همین دلیل دیدن دکتر استرنج به عنوان متحد و شاگرد دورمامو برای طرفداران بسیار شوکه کننده بود. این یک تغییر تکان دهنده در کمیک What if شماره 18 بود، زمانی که یکی از قوی‌ترین نسخه‌های دکتر استرنج هرگونه احساس درست یا غلط را نادیده گرفت و خود را به دورمامو تسلیم کرد.

او بارون موردو را بعد از اینکه به او جادوی سیاه آموخت، به قتل رساند. او بسیار شبیه همتای خود در انیمیشن What If (بهترین کمیک‌ های What If) است که جادوی سیاه را جذب می‌کند و بسیار قوی می‌شود. این نسخه از استرنج هیچ نگرانی در مورد مصرف جادوی تاریک نداشت و جزو برترین کمیک هایی که دکتر استرنج در آن شرور بود قرار می‌گیرد.

زامبی های مارول

10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود
بهترین کمیک هایی که دکتر استرنج شرور بود

نسخه شیطانی دیگری از دکتر استرنج (هر آنچه که از فیلم دکتر استرنج 3 می دانیم) در کمیک وجود دارد که با بقیه فرق دارد. دنیای زامبی‌های مارول در کمیک، که تبدیل به سریال انیمیشنی خودش در دیزنی پلاس شد، دکتر استرنج یکی از آخرین دفاع‌های ابرقهرمانی در برابر طاعون زامبی‌ها بود. او در نهایت تسلیم شد و تبدیل به یک استاد زامبی در هنرهای تاریک شد.

به عنوان یک زامبی (بهترین فیلم های درام درباره ی زامبی ها)، او بخشی از حمله همه جانبه به قلعه دکتر دوم را بر عهده داشت و بعداً با کینگ پین زامبی هم متحد می‌شود و با استفاده از جادوی خود به شروران اجازه می‌دهد تا جهان‌های دیگر را ببینند و از آن‌ها مطلع شوند. این داستان از کمیک یکی از بهترین کمیک هایی که دکتر استرنج در آن شرور است محسوب می‌شود و همانطور که متوجه شدید با بقیه نسخه‌ها بسیار متفاوت می‌باشد.

تاریکی دو برابر

10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود
10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود

بسیاری از تئوری‌ها در مورد دکتر استرنج در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (نقد فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) این است که او یک فریبکار یا شاید نسخه دیگری از دکتر استرنج می‌باشد. یک نسخه دوم از دکتر استرنج در کمیک وجود دارد. در کمیک دکتر استرنج شماره 6 از سال 2018، استرنج واقعی از فضا بازمی‌گردد تا یک کپی کامل از زندگی خود در معبد سنکتوم پیدا کند.

نسخه دوم تا حد زیادی شرور (بهترین کمیک بوک های ریدلر) بود و هیچکس نمی‌دانست که او چه کسی می‌باشد. در نهایت معلوم می‌شود که این دکتر استرنج شرور شخصیتی به نام کیسی کینمونت است که مدتی قبل به عنوان شاگرد استرنج در معبد حضور داشت.

دنیای سرطانی

10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود
10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود

دکتر استرنج (ایستراگ های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون) زمین 10011، یکی از بدترین نسخه‌های این شخصیت در کمیک‌ها است. او پس از اینکه واقعیتش به طور کامل توسط دشمنان طبیعی و همزیست‌های بیگانه‌ای که ونوم را تولید کردند، درگیر شد. استرنج (تحلیل سکانس پس از تیتراژ دکتر استرنج در جهان های موازی جنون) به آنها در تسخیر واقعیت‌های دیگر از جمله زمین 616 کمک کرد. دکتر استرنج بخشی از مدافعان بود که با شروع نبرد با نگهبانان کهکشان جنگید. در نهایت او توسط تانوس به همراه بقیه مدافعان نابود شد.

شاگرد دورمامو

10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود
10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود

دکتر استرنج (بهترین سوپرایز های دکتر استرنج در جهان های موازی جنون) بار دیگر شاگرد دورمامو شد، این بار ناخواسته و در دنیای اصلی مارول ینی زمین 616 این اتفاق افتاد. وقتی دورمامو موفق شد ابدیت، یکی از قدرتمندترین موجودات کیهانی در دنیای مارول را شکست دهد، واقعیت را تغییر داد تا دکتر استرنج خدمتکار او شود. با این حال این دکتر استرنج واقعی نبود و به خواست خودش تبدیل به یک شرور نشد. دورمامو می‌دانست، تنها کسی که می‌تواند او را شکست دهد دکتر استرنج است و به همین دلیل واقعیت را به این شکل تغییر داد.

تبدیل شدن به یک گرگینه

10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود
10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود

دکتر استرنج در زمان خود به عنوان جادوگر اعظم با انواع موجودات عرفانی مبارزه کرده است. در یک نبرد بزرگ، او به یکی از آن موجودات و در عین حال یک شرور تبدیل می‌شود. استرنج در کمیک (15 ابرقهرمان شکنجه شده در کمیک ها) تیم مارول شماره 80، برای نجات جان معشوقش، کلیا، کمک گرفت. در ازای کمک ماری لاوو جادوگر، او به یک گرگینه تبدیل شد.

دکتر استرنج (سوالاتی که پس از فیلم دکتر استرنج 2 ایجاد شدند) به عنوان یک گرگینه تقریباً تمام احساس خود را از دست داد. او هم به کلیا و هم به مرد عنکبوتی که موافقت کرده بودند در ماموریتش به او کمک کنند حمله کرد. او تنها پس از قربانی شدن شیطان به زندگی بازگشت.

جنگ های مخفی

10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود
10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود

دکتر استرنج (نقد فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون ) یکی از قدرتمندترین جادوگران در دنیای مارول است، اما حتی او نیز نتوانست با قدرت امپراتور دووم رقابت کند. در نسخه 2015 جنگ‌های مخفی، دکتر دووم واقعیت را تغییر می‌دهد و دشمن او دکتر استرنج، به یکی از قابل اعتمادترین متحدان او و یک شرور بزرگ تبدیل می‌شود.

دکتر استرنج (قوی ترین نسخه های دکتر استرنج)، ستوان ارشد دنیای جنگی دکتر دوم شد. او دستورات دکتر دوم را بدون شکست اجرا کرد و در نهایت خود را نجات داد و به قهرمانان بازمانده کمک کرد تا دوم را تضعیف کنند و واقعیت را بازسازی نمایند.

ساحره

10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود
10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود

یکی از شرورترین (بهترین شروران فاز چهارم دنیای سینمایی مارول) نسخه‌های دکتر استرنج در کمیک‌ها که احتمالاً بیشترین احتمال حضور در دنیای سینمایی مارول را دارد، ساحره است. این نسخه جایگزین در کمیک دکتر استرنج : جادوگر اعظم (تحلیل تریلر دوم دکتر استرنج جهان های موازی جنون) شماره 46 به عنوان یک نسخه شیطانی ظاهر شد که پس از کشتن بارون موردو، هنرهای تاریک را کاملا پذیرفت. تا حدودی شبیه سریال What if نسخه ای از ساحره در دنیای مارول به تصویر کشیده شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار  10 بار که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *