بهترین کمیک بوک های ریدلر ؛ شرور باهوش شهر گاتهام

بدون شک یکی از باهوش‌ترین ابر شرورهای دنیای دی‌سی و شهر گاتهام ریدلر می‌باشد. با ما همراه بمانید تا با هم نگاهی به بهترین کمیک بوک های ریدلر بیاندازیم.

با توجه به اکران فیلم بتمن (نقد فیلم The Batman (2022)) و موفقیت این ابر قهرمان دنیای دی‌سی ، بد نیست نگاهی به ابر شروری که کمتر کسی تا به امروز به او پرداخته بود بیاندازیم.

ادوارد نیگما، یا همان ریدلر یکی از دشمن‌های بتمن (حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman) به شمار می‌رود که اولین بار در کمیک کارآگاهی بتمن، که در سال 1947 منتشر شد، از او رونمایی کردند، و او با فیلم بتمن برای همیشه در سال 1995 با نقش‌آفرینی جیم کری به دنیای سینما هم راه پیدا کرد و راهش در سریال گاتهام توسط کوری مایکل اسمیت ادامه پیدا کرد.

او ابتدا در اداره‌ی پلیس کار می‌کرد و دکتر اداره‌ی GCPD بود، اما به تدریج و با دست کم گرفته شدن توسط پلیس گاتهام و تحت تاثیر قرار گرفتن از سمت پنگوئن تبدیل شد به یکی از شرور‌هایی که برای بتمن معما طرح می‌کند و او را به چالش دعوت می‌کند تا بتواند خودش بر گاتهام حکومت کند.

بهترین کمیک بوک های ریدلر

شرور باهوش شهر گاتهام

با هم نگاهی کلی به بهترین کمیک بوک های ریدلر بیاندازیم.

بهترین کمیک بوک های ریدلر
بهترین کمیک بوک های ریدلر

ریدلر در همان اوایل کارش تبدیل شد به یکی از دردسر‌ساز ترین دشمنان بتمن در دنیای کمیک، اما هیچوقت در سینما به این شخصیت پرداخته نشد. توانایی او، در طرح معما‌های سخت و پیچیده است و همیشه بتمن و پلیس گاتهام را وارد چالش‌های بزرگ می‌کند.

با ما همراه باشید تا نگاهی کلی به بهترین کمیک بوک های ریدلر (10 کمیک برتر بتمن و کت وومن) در تاریخ دنیای کمیک بیاندازیم.

The Riddler

بهترین کمیک بوک های ریدلر
بهترین کمیک بوک ریدلر

شماره 140 مجموعه کمیک‌های کارآگاهی بتمن، اولین کتابی بود که رسما ریدلر در آن معرفی شد. بخش عظیمی از شکل شمایل ریدلر در این کمیک مشخص است از جمله لباس او، که به گفته‌ی هواداران دنیای کمیک یکی از بهترین لباس‌های تاریخ (بهترین لباس ها در فیلم The Batman 2022) این شخصیت می‌باشد و تقریبا همه‌ی لباس‌های ریدلر در این دهه از روی این لباس الهام برداری شده است.

اگرچه ریدلر در این کمیک همچنان هیولای درونی خود را پیدا نکرده است اما با طرح پازل‌های پیچیده برای بتمن و رابین، حالا خودش را به یک ابر شرور مستقل تبدیل کرده است.

The War Of Jokes And Riddles

بهترین کمیک بوک های ریدلر
بهترین کمیک بوک ها با موضوع ریدلر

جنگ جوک و معما نام یکی از برترین کمیک بوک های ریدلر می‌باشد که در سال 2019 و به نویسندگی تام کینگ (بهترین نویسنده های کمیک) منتشر شده است. همچنین این کمیک یکی از محبوب‌ترین کمیک‌های دنیای دی‌سی (محبوب ترین شخصیت های کمیک) می‌باشد.

در این کمیک، ریدلر سعی می‌کند تا جوکر را از پای در بیاورد تا خودش به شهر گاتهام کنترل داشته باشد اما موفق نمی‌شود تا اینکه شخصاً به جنگ جوکر می‌رود. این کمیک یکی از جذاب‌ترین نبرد بین دو شخصیت شرور دنیای بتمن و شهر گاتهام را به تصویر می‌کشد و باعث می‌شود تا خواننده‌ی کمیک نهایت لذت را ببرد.

The Last Riddler Story

بهترین کمیک بوک های ریدلر
کمیک بوک های برتر ریدلر

کمیک شماره‌ی 10 از مجموعه کمیک‌های ماجراهای بتمن است که تقریبا یکی از بی‌نقص‌ترین شخصیت‌پردازی‌های تاریخ دنیای کمیک را دارد. در کنار داستانی متفاوت که از حقارت ریدلر در مقابل بتمن بیان می‌شود.

نقشه‌های ریدلر در این کمیک بسیار متفاوت‌تر از ریدلری است که بتمن را چالش بکشد و همیشه با توقف نقشه‌هایش توسط بتمن روبرو می‌شود.

The Riddler’s Ruse

بهترین کمیک بوک های ریدلر
بهترین کمیک بوک ریدلر

در سال 1994 نویسنده‌ی مجموعه ریدلر فوت می‌کند و نمی‌تواند این مجموعه را منتشر کند. اما دو سال بعد و توسط یکی از نویسنده‌های دی‌سی بازنویسی می‌شود و منتشر می‌شود. اما متاسفانه به دلیل نقض قوانین کپی رایت به سرعت تمامی این نسخه‌های کتاب جمع‌آوری می‌شود و تعدادی محدود در رسانه‌ها وجود دارد.

یکی از بهترین کمیک بوک ها با موضوع ریدلر که درگیری زیبای بتمن و ریدلر را در دهه 60 میلادی و در یک هواپیما روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Zero Year

بهترین کمیک بوک های ریدلر
برترین کمیک بوک های ریدلر

در این کمیک ما با یک ریدلر جوان و تازه وارد سروکار داریم که سعی دارد با معما‌های مبتدیانه جلوی بتمن را بگیرد.

به گفته‌ی هواداران دنیای کمیک،ریدلرِ فیلم بتمن سال 2022 الهام برداری شده از ریدلر این کمیک می‌باشد، چرا که جوان است و افکار بزرگی را در سر خود دارد و سعی دارد که یک انقلاب را رهبری کند.

Dark Knight, Dark City

بهترین کمیک بوک های ریدلر
کمیک بوک های برتر ریدلر

مجموعه‌ی شوالیه‌ی تاریکی، شوالیه‌ی شهر، یکی از برترین کمیک بوک‌های بتمن (بهترین کمیک های بتمن ؛ ترتیب خواندن، دانلود و هر آنچه که باید بدانید) می‌باشد که در هر سه نسخه‌ی آن ریدلر است که مرکز توجه کمیک قرار دارد.  این مجموعه یکی از برترین پازل‌ سازی‌های ریدلر را نشان می‌دهد که سعی می‌کند با احضار شیاطین، داستانی پر از رمز و راز را برای خواننده تعریف کند.

داستانی که نشان می‌دهد دانش ریدلر نامحدود است و می‌تواند همیشه بتمن و شهر گاتهام را وارد خطر کند.

Run, Riddler, Run

بهترین کمیک بوک های ریدلر
بهترین کمیک بوک های ریدلر

یکی از کمیک‌هایی که نشان می‌دهد دنیای دی‌سی در دهه‌ی 90 در اوج خودش به سر می‌برده، کمیک بدو، ریدلر، بدو است. این داستان تفسیری اجتماعی را انتقال می‌دهد. جایی که ریدلر برای تخریب محله‌های فقیر نشین گاتهام نقشه می‌کشد.

کمیکی که داستانی جنایی (نقد فیلم‌های جنایی) از سمت بتمن، و داستانی پر پیچ و خم را از دید ریدلر روایت می‌کند که نشان دهد ادوارد نیگما یک شرور ساده و احمق نیست که برای پول قدرت ساخته شده باشد.

Hush

بهترین کمیک بوک های ریدلر
بهترین کمیک بوک ریدلر

یکی از جدید‌ترین و مدرن‌ترین کمیک‌های بتمن که شاید جزو کمیک بوک های برتر ریدلر هم به شمار بیاید. این کمیک یکی از پر شرور‌ترین کمیک‌های تاریخ است که در سال 2016 یک انیمیشن (بهترین انیمیشن های دی سی 2021) به اسم Batman:Hush با الهام برداری از این کمیک ساخته شد، که انیمیشن موفقی هم به شمار می‌رفت.

قدرت ریدلر در این کمیک بسیار بالا است، و او توانسته با قدرت بدنی بالا و گروهی مجهز از تبهکاران شهر گاتهام یک گروه قدرتمند بسازد که بتواند بتمن را برای همیشه از کار بیندازد تا خودش بتواند بر شهر گاتهام حکومت کند.

The Long Halloween

بهترین کمیک بوک های ریدلر
برترین کمیک بوک های ریدلر

کمیک هالووین بلند هم مانند کمیک سکوت، کمیک موفقی بود که کمپانی برادران وارنر انیمیشنی جذاب را از روی این کمیک ساختند. شاید ریدلر در این کمیک زیاد در مرکز دید نباشد، اما از تاثیراتی که ریدلر بر روی کمیک می‌گذارد نمی‌توان چشم پوشی کرد.

در این کمیک ریدلر توسط کارماین فالکوم فرستاده می‌شود تا یک پرونده‌ی قتل را برایش حل کند. ریدلر در این داستان کاملا متفاوت رفتار می‌کند و معمایی برای بتمن طرح نمی‌کند.

E.Nigma, Consulting Detective

بهترین کمیک بوک های ریدلر
بهترین کمیک بوک های ریدلر

کمیک مشاور کارآگاه از نظر هوادارن دنیای کمیک، بهترین کمیک بوک ریدلر می‌باشد. یک داستانی مدرن که در سال 2018 منتشر شد و توانست سروصدای زیادی در بین هواداران کمیک بر پا کند.

یکی از معمایی ترین کمیک‌های ریدلر (بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022) که با بتمن همکاری می‌کند تا جلوی یک جنایت عظیم را بگیرند. یک همکاری که بیشتر داستان را کمدی (بهترین انیمیشن های کمدی 2022) می‌کند. ریدلر، نقش یک کارآگاه خصوصی را بازی می‌کند و خدماتش را به پلیس گاتهام ارائه می‌دهد. همچنین این کمیک یک انقلاب نو و جدید در صنعت کمیک نویسی بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک بوک های ریدلر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

پر طرفدار ترین کمیک بوک ریدلر کدام کمیک بوک است؟

شاید پر طرفدار ترین کمیک بوک با موضوع ریدلر، کمیک مشاور کارآگاه باشد.

جدید ترین کمیک بوک ریدلر چیست؟

جدید ترین کمیک بوک ریدلر کمیک هالووین بلند می‌باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *