پروانه سفید بلوط خوار ؛ لحظه بی‌نظیر طغیان پروانه‌های بلوط خوار سفید + [فیلم]

پروانه پروانه سفید بلوط خوار چه بلایی بر سر زاگرس می‌آورد؟ لحظه بی‌نظیر پروانه‌های بلوط خوار سفید. در ادامه مطلب پروانه خوار سفید بلوط همراه فیگار باشید.

پروانه برگ خوار سفید بلوط یکی از آفات خطرناکی است که متاسفانه طی چند سال اخیر در منطقه زاگرس جنوبی شاهد طغیان این آفت بودیم.

پروانه سفید بلوط خوار

لحظه بی‌نظیر طغیان پروانه‌های بلوط خوار سفید + [فیلم]

 پروانه‌های بلوط خوار سفید, پروانه خوار سفید بلوط
پروانه‌های بلوط خوار سفید, پروانه خوار سفید بلوط

آفات جوانه‌خوار و برگ‌خوار بلوط یکی از مهمترین علت‌های تخریب گونه‌های جنگلی بلوط است که این آفت در مرحله لاروی از جوانه‌ها و برگ‌ها تغذیه و در صورت طغیان درختان را عاری از برگ می‌کند. آفات در اکوسیستم به ۲ دسته آفات اولیه و ثانویه تبدیل می‌شود که آفت برگ‌خوار، جوانه‌خوار آفت اولیه است و این آفات که تک نسلی هستند و یک بار در سال حاضر می‌شوند و به دلیل اینکه برگ‌خواری شدید دارند با حضور در یک منطقه درختان را عاری از برگ می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دکتر مجید توکلی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان و محقق آفات و بیماری‌های جنگل و مرتع به گلونی گفت: پروانه برگ خوار سفید بلوط یکی از آفات خطرناکی است که متاسفانه طی چند سال اخیر در منطقه زاگرس جنوبی شاهد طغیان این آفت بودیم. این آفت یکی از آفاتی است که خسارت‌زایی بسیار بالایی دارد و در بعضی موارد تمام برگ درختان بلوط را از بین می‌برد.

این پروانه، پروانه مهاجم و چند نسلی به نام leucoma wiltshire است. سابقه وجود پروانه برگ‌خوار سفید بلوط مربوط به سال ۱۳۵۱ است و اولین بار از منطقه کرمانشاه گزارش شد. بعد از آن کم‌کم دامنه فعالیت این آفت به سمت قسمت‌های جنوبی و استان فارس کشیده شد. البته در آن زمان حالت طغیانی نداشت. در دشت ارژن فارس در دهه‌های شصت و حدود دهه هفتاد یکی دو مورد طغیان داشته است.

پروانه سفید بلوط خوار

 پروانه‌های بلوط خوار سفید, پروانه خوار سفید بلوط
پروانه‌های بلوط خوار سفید, پروانه خوار سفید بلوط

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار پروانه سفید بلوط خوار  سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *