زیردریایی بلگورود روسیه ؛ مخوف‌ترین و همه‌کاره‌ترین زیردریایی روسیه

زیردریایی بلگورود روسیه. یکی از مخوف‌ترین زیردریایی‌های دنیا در اختیار ارتش روسیه قرار گرفت. در ادامه مطلب بلگورود روسیه زیردریایی همراه فیگار باشید.

نیروی دریایی روسیه روز جمعه اولین زیردریایی بلگورود را دریافت کرد که برای حمل پهپاد‌های زیردریایی با کارکرد انرژی هسته‌ای طراحی شده است.

زیردریایی بلگورود روسیه

مخوف‌ترین و همه‌کاره‌ترین زیردریایی روسیه

بلگورود روسیه زیردریایی, روسیه زیردریایی, بلگورود روسیه
بلگورود روسیه زیردریایی, روسیه زیردریایی, بلگورود روسیه

درازترین زیردریایی جهان با قابلیت حمل اژدرهای دوربرد و غول‌پیکرِ مجهز به هوش مصنوعی و کلاهک‌ و موتور هسته‌ای، اکنون در خدمت نیروی دریای روسیه است. این زیر دریایی ۱۸۴ متری با ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن وزن «بلگورود کی۳۲۹» نام دارد و روز جمعه در مراسمی در کارخانه کشتی‌سازی «سِومَش» در شهر سورودوینسک رونمایی شد. رونمایی از این کشتی پس از تهدید مسکو که گفت اگر کشتی‌های جنگی بریتانیایی در آبهای شبه جزیره کریمه اوکراین پرسه بزنند آنها را هدف خواهد گرفت، صورت می‌گیرد.

خود روس‌ها می‌گویند بلگورود شناوری «تحقیقاتی» است که قادر به انجام ماموریت‌های علمی متنوع و عملیات‌‌های گوناگون نجات در دورافتاده‌ترین مناطق و اعماق آب‌های اقیانوس‌هاست. اما بلگورود در واقع شهری کوچک و شناور در اعماق دریاها و مجهز به مجموعه‌ای از سلاح‌های عظیم ویرانگر است. گفته می شود که توسعه این زیردریایی از پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آغاز شده بود.

بیشتر بخوانید:

زیردریایی بلگورود روسیه

بلگورود روسیه زیردریایی, روسیه زیردریایی, بلگورود روسیه
بلگورود روسیه زیردریایی, روسیه زیردریایی, بلگورود روسیه

طراحی انقلابی بلگورود بر اساس زیردریایی های کلاس Oscar II با قابلیت پرتاب موشک های کروز است که به طور ویژه برای انجام ماموریت های مخفیانه طراحی شده است. سازندگان مجبور شدند بدنه را ۱۰۰ فوت بیشتر از طراحی قبلی بسازند تا بتوانند پهپادهای روز قیامت پوسایدون را در خود جای دهد. بدین ترتیب بلگورود جثه ای به اندازه دو برابر زیردریایی های تهاجمی کلاس Astute نیروی دریایی بریتانیا داشته و بلندترین زیردریایی جهان لقب می گیرد.

همچنین این زیردریای ۳۰ فوت بلندتر از زیردریایی های کلاس Typhoon متعلق به دوران اتحاد جماهیر شوروی با قدرت حمل موشک های بالستیک است که وزن آن به ۴۸,۰۰۰ تن و طولش به ۵۷۴ فوت می رسید. گفته می شود بلگورود در ناوگان اقیانوس آرام به کار گرفته شده و پایگاه های دریایی ایالات متحده در ساحل غربی و شهرهای بزرگی مانند لس آنجلس را در برد خود دارد.

زیردریایی بلگورود روسیه

بلگورود روسیه زیردریایی, روسیه زیردریایی, بلگورود روسیه
بلگورود روسیه زیردریایی, روسیه زیردریایی, بلگورود روسیه

بلگورود دو نیروگاه هسته‌ای ۶۵۰ ولتی دارد و هر نیروگاه می‌تواند ۱۹۰ مگاوات انرژی تولید کند و ظاهراً اولین شناوری خواهد بود که به اژدرهای هسته‌ای بین قاره‌ای به نام 2M39 Status-6 یا همان «پوسیدون» مجهز می‌شود، اژدرهایی دوربرد با هوش مصنوهی و مجهز به کلاهک‌ و موتور هسته‌ای که غول‌پیکرِند و شش فروند از این سلاح ویرانگر در درون این زیردریایی جای می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار زیردریایی بلگورود روسیه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *