تیم ملی بسکتبال ایران ؛ تیم ملی بسکتبال در گروه C رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی

تیم ملی بسکتبال ایران در کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی. تیم ملی بسکتبال در گروه C رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲. در ادامه مطلب بسکتبال ایران تیم ملی همراه فیگار باشید.

تیم ملی بسکتبال کشورمان برای شرکت در کاپ آسیا 2022 پس از توقف در ترکیه و یک جلسه تمرین در استانبول به اندونزی رسید.

تیم ملی بسکتبال ایران

تیم ملی بسکتبال در گروه C رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی

تیم ملی بسکتبال, بسکتبال ایران تیم ملی
تیم ملی بسکتبال, بسکتبال ایران تیم ملی

رقابت‌های بسکتبال ۲۰۲۲ کاپ آسیا از امروز سه شنبه با حضور ۱۶ تیم و با دیدار دو تیم چین تایپه و بحرین در اندونزی آغاز شد. روز نخست این رقابت‌ها البته به برگزاری ۴ دیدار از گروه‌های A و B اختصاص دارد، دیدارهای گروه C که تیم ملی ایران هم در آن قرار دارد و گروه D هم از فردا چهارشنبه آغاز می‌شود. تیم ملی بسکتبال ایران در اولین دیدار خود باید با سوریه رقابت داشته باشد، تیمی که طی چهار ماه گذشته دو بار در قالب پنجره دوم و سوم انتخابی جام جهانی برابر تیم ملی ایران متحمل شکست شد.

تیم ملی بسکتبال ایران پیش از این مسابقات در پنجره‌های دوم و سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، دو بار برابر سوریه به میدان رفت که موفق شد هر دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. البته سوری‌ها در ترکیب خود از بازیکنی چون “امیر جبار هینتون” بهره می‌برند که در صورت مهار نشدن، می‌تواند تیم ایران را اذیت کند.

بیشتر بخوانید:

 تیم ملی بسکتبال در گروه C رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی

تیم ملی بسکتبال, بسکتبال ایران تیم ملی
تیم ملی بسکتبال, بسکتبال ایران تیم ملی

“هینتون” که درفت سال ۲۰۱۹ NBA هم بوده، در پست پوینت گارد برای سوری ها به میدان می‌رود و به همراه “آنتونی باکار” بازیکنانی هستند که با شوت‌های سه امتیازی و نفوذهای خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، تیم ایران را تا حد زیادی اذیت کردند چرا که نباید فراموش کرد تیم سوریه موفق شده بود در انتخابی‌های همین مسابقات کاپ آسیا برد تاریخی را برابر ایران کسب کرده و عازم جاکارتا شود.

سوریه در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) دو پله صعود داشت و صاحب جایگاه ۸۳ شد اما همچنان با بسکتبال ایران ۵۰ پله اختلاف رنکینگ دارد. ملی پوشان بسکتبال ایران در دو دیدار اخیری که با دو مربی متفاوت برابر سوریه برگزار کردند نشان دادند که گرفتن امتیاز از این تیم برایشان سختی و پیچیدگی خاصی ندارد به خصوص با نفوذپذیری که سوریه در دفاع دارد و این کمک می‌کند ملی پوشان ایران بتوانند علاوه بر پرتاب‌های پیرامونی از حملات خود هم برای رسیدن به زیر حلقه استفاده کنند.

تیم ملی بسکتبال ایران

تیم ملی بسکتبال, بسکتبال ایران تیم ملی
تیم ملی بسکتبال, بسکتبال ایران تیم ملی

تیم ملی بسکتبال ایران در گروه C کنار تیم‌های ژاپن، سوریه و قزاقستان قرار گرفته است. این تیم در اولین بازی چهارشنبه 22 تیرماه از ساعت 12:30 به مصاف سوریه می‌رود. دومین بازی ایران جمعه 24 تیرماه در برابر قزاقستان است که ساعت 8:30 آغاز می‌شود. ملی پوشان در آخرین بازی مرحله گروهی یک‌شنبه 26 تیرماه از ساعت 15 به مصاف ژاپن می‌روند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تیم ملی بسکتبال ایران سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *