ویدیو: آرزوی کیومرث پوراحمد درباره پایان زندگی

پس از مرگ غم‌انگیز کیومرث پوراحمد و حواشی آن، دلنوشته‌ای از آرزوی کیومرث پوراحمد درباره پایان زندگی برایش به انتشار رسیده که جالب توجه است.

مرگ کیومرث پوراحمد و خودکشی او، حواشی زیادی را به وجود آورد، پس از آن، دلنوشته کیومرث پوراحمد درباره مرگ ، تحت عنوان آرزوی کیومرث پوراحمد از لحظه مرگش در فضای مجازی منتشر شد که آرزوی مرگ کیومرث پوراحمد که نشان می‌دهد.

آرزوی کیومرث پوراحمد درباره پایان زندگی

سجاد آوینی، مستندساز و فرزند شهید آوینی بخشی از مستند پوراحمد را منتشر کرده که در این مستند، مرحوم پوراحمد درباره پایان زندگی اش گفته است. او در این مصاحبه، گفت:

ایشالا تا وقتی زنده‌ام، بتوانم فیلم بسازم… و اگر روزی نتوانستم فیلم بسازم، آرزوی مرگ کیومرث پوراحمد این است که بمیرم. بمیرم زودتر که حوصله تخت خواب و لگن و اینجور چیزها را دیگر ندارم، کات…

کیومرث پوراحمد (۲۵ آذر ۱۳۲۸ – ۱۶ فروردین ۱۴۰۲) کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و تهیه‌کننده‌ی ایرانی بود. پوراحمد یکی از مهم‌ترین فیلم‌سازان نسل بعد از انقلاب ۵۷ بود که در دهه‌های ۱۳۶۰ تا ۸۰ فیلم‌ها و سریال‌های موفق و به‌یادماندنی در کارنامه‌اش ثبت کرد. وی در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ویلایی در بندر انزلی خودکشی کرد و جان باخت.

در ادامه می‌توانید آرزوی کیومرث پوراحمد از لحظه مرگش را ببینید:

 

 

دلنوشته کیومرث پوراحمد درباره مرگ

کیومرث پوراحمد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف آباد اصفهان زاده شد. پروین دخت یزدانیان، بی‌بی سریال قصه‌های مجید، مادرش بود. دخترش، مریم پوراحمد، هم در فیلم شب یلدا به ایفای نقش پرداخته است. پوراحمد زندگی‌نامه‌ی خود را در کتابی تحت عنوان کودکی نیمه‌تمام منتشر کرده است. فیلم مستندی دربارهٔ زندگی پوراحمد به نام «به خاطر کیومرث» به کارگردانی مازیار هاشمی در سال ۹۴ ساخته شده است.

کیومرث پوراحمد فعالیت خود را با نقدنویسی به‌خصوص در ماهنامهٔ فیلم آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری کارگردان در مجموعه‌ی تلویزیونی آتش بدون دود ساخته‌ی نادر ابراهیمی وارد فیلمسازی حرفه‌ای شد. نخستین فیلم بلندش، قصهٔ خیابان دراز، را در سال ۱۳۵۷ ساخت که به‌دلیل همزمانی با انقلاب چندان دیده نشد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *