اکبر قدمی بازیگر سینما و تلوزیون درگذشت

اکبر قدمی، بازیگر سینما و تلویزیون، در سن 82 سالگی چشم از جهان فرو‌بست. انجمن بازیگران سینمای ایران خبر درگذشت اکبر قدمی را تائید کرده است.
چندی پیش مطلع شدیم که اکبر قدمی، بازیگر کهنه‌کار دنیای سینما که در خارج از کشور در حال درمان بیماری خود بود، پس از تحمل مشقت‌های سخت بیماری‌اش به آرامش ابدی پیوست و در سن 82 سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: قاتل داریوش مهرجویی دستگیر شد

اکبر قدمی بازیگر سینما و تلوزیون درگذشت

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران، مرگ اکبر قدمی را تأیید کرد و تسلیت خود را به خانواده محترم این بازیگر باتجربه و همچنین همکاران گرامی اعلام داشت. اکبر قدمی در سال 1330 متولد شد و در فیلم‌های بسیاری از جمله «مسافران»، «روز شیطان»، «شیخ مفید»، «تحفه‌ها»، «مرد عوضی»، «مجسمه» و «رؤیای خیس» و همچنین در سریال‌های متعددی مانند «مرد هزار چهره»، «شهریار»، «خواب و بیدار»، «پلیس جوان»، «ورثه آقای نیکبخت» و «کیف انگلیسی» نقش‌های مهمی را بازی کرد.

درگذشت اکبر قدمی
درگذشت اکبر قدمی

اکبر قدمی، فارغ‌التحصیل رشته «الکترومکانیک» بود و از سال 1356 هجری شمسی، با بازی در سریال تلویزیونی «تلاش» بازیگری را آغاز کرد. انجمن بازیگران سینمای ایران با تأیید خبر درگذشت او، در پیام خود نوشت:

متأسفانه مطلع شدیم که اکبر قدمی در خارج از کشور از دنیا رفته است.

او در طی دوران فعالیت حرفه‌ای خود، در بیش از 150 فیلم و سریال حضور داشت. قدمی در طول دوران حرفه‌ای خود در زمینه بازیگری، نقش‌های متنوعی را ایفا کرده و به عنوان یکی از بازیگران مشهور و محبوب سینما و تلویزیون در ایران شناخته می‌شد. او در فیلم‌های «مسافران»، «روز شیطان» «شیخ مفید» و «تحفه‌ها»، به عنوان بازیگر نقش اصلی فعالیت کرد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *