بهترین کمیک های گرین گابلین از نگاه سایت فیگار

قرار است شما را با بهترین کمیک های گرین گابلین ابرشرور دنیای مارول و دشمن خونی مرد عنکبوتی آشنا کنیم که توانایی های او مخاطبین بسیاری را جذب خود کرده است.

گرین گابلین در حال بازگشت به پرده بزرگ می‌باشد که در فیلم Spider-Man: No Way Home مشخص شده است. در اینجا بهترین کمیک های گرین گابلین در مارول کامیکس قرار گرفته است. گرین گابلین یکی از مخوف‌ترین شخصیت‌های شرور مرد عنکبوتی است و مسئول بسیاری از دردهایی که قهرمان طی دهه‌ها درگیری و مبارزه ابدی خود بوده‌اند، متحمل شده است. این شخصیت شرور در فیلم Spider-Man: No Way Home بازگشته است و ویلم دفو این نقش را به عنوان یک شرور نمادین بازی کرد.

همه‌ی مقاله‌های مارول را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های مهم مارول

بهترین کمیک های گرین گابلین

  • برترین کمیک های گرین گابلین

در ادامه قرار است بهترین کمیک های گرین گابلین را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

بهترین کمیک های گرین گابلین
بهترین کمیک های گرین گابلین

طرفداران مرد عنکبوتی می‌خواهند تاریخچه گرین گابلین را در مارول کامیکس قبل از بازگشت طولانی مدت او به صفحه نمایش بزرگ در دسامبر آینده بخوانند. اما با وجود صدها حضور کمیک زیر کمربند ارغوانی و طلایی گابلین، خوانندگان بهتر است بر روی بهترین کمیک های گرین گابلین او در طول دهه‌ها تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید:

The Grotesque Adventure Of The Green Goblin (1964)

بهترین کمیک های گرین گابلین
جذاب ترین کمیک های گرین گابلین

The Amazing Spider-Man #14 اولین حضور گرین گابلین را اراهده می‌دهد، دو سال قبل از معرفی رسمی آلترایگوی خود، نورمن آزبورن که این کمیک جزء برترین کمیک های گرین گابلین قرار گرفت. در اولین مبارزه خود با مرد عنکبوتی، گابلین از ابرشرورهای دیگری کمک می‌گیرد تا مرد عنکبوتی را فریب دهند تا فکر کند در حال نقشه کشیدن درباره خودش است؛ اما در یکی از صحنه‌های اکشن به او حمله واقعی می‌کنند. گوبلین را به عنوان فردی معرفی کرد که مرد عنکبوتی نمی‌خواست با او درگیر شود. او یکی از معدود تبهکاران اولیه اسپایدی بود که از دست گیر شدن فرار کرد و این کار را بدون افشای هویت مخفی خود انجام داد. اما این برای همیشه دوام نخواهد داشت، زیرا Goblin و Web-Slinger برای یک رابطه شخصی تر قرار داشتند.

How Green Was My Goblin! (1966)

بهترین کمیک های گرین گابلین
جالب ترین کمیک های گرین گابلین

Amazing Spider-Man #39-40 که گرین گابلین از دور جاسوسی مرد عنکبوتی را می‌کند، تا اینکه قهرمان بالاخره نقاب خود را برمی‌دارد. حالا که می‌داند مرد عنکبوتی و پیتر پارکر یکی هستند، گابلین او را می‌دزدد و نشان می‌دهد که کسی جز نورمن آزبورن نیست! مرد عنکبوتی در نهایت نورمن را شکست می‌دهد که به حدی مجروح شد که دچار از دست دادن حافظه می‌شود. این خط داستانی رقابت مرد عنکبوتی و گرین گابلین را فراتر از ابرقهرمان‌های صرف گسترش داد. در طول سال‌ها، نه تنها این دو آلتر ایگو رودررو می‌شدند، بلکه پیتر پارکر و نورمن آزبورن نیز با هم روبرو می‌شدند.

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد

The Night Gwen Stacy Died (1973)

بهترین کمیک های گرین گابلین
پر طرفدار ترین کمیک های گرین گابلین

یکی از جذاب ترین کمیک های گرین گابلین The Amazing Spider-Man #121-122 است، جایی که دوست دختر قدیمی پیتر پارکر گوئن استیسی می‌میرد. طرفداران مطمئناً فراموش نخواهند کرد که مردی که مسئول مرگ گوئن بود، نورمن آزبورن است که از فراموشی خود رها شده و آماده بود تا زندگی مرد عنکبوتی را ویران کند. در رویارویی بعدی با قهرمان، نورمن بر روی گلایدر خود میخکوب می‌شود و ظاهراً او را می‌کشد. این دو موضوع که توسط جری کانوی نوشته شده و گیل کین تصویرگری آن را بر عهده دارد که در دنیای مرد عنکبوتی افسانه‌ای هستند. چند لحظه از این خط داستانی راه خود را به فیلم‌های مختلفی با بازی قهرمان عنوان راه یافته است، از مرگ نورمن در Spider-Man (2002) تا سقوط گوئن استیسی در The Amazing Spider-Man 2 (2014). دور زدن این دو قسمت غم انگیز اشتباهی محض برای شما خواهد بود.

احساسی ترین روابط مرد عنکبوتی

The Green Goblin Lives Again! (1974)

بهترین کمیک های گرین گابلین
برترین کمیک های گرین گابلین

با مرگ و دفن نورمن آزبورن، پیتر پارکر فکر می‌کرد که مشکلاتش با گرین گابلین تمام شده است؛ اما او نمی‌توانست اشتباه کند. در The Amazing Spider-Man #136-137 که جزء خواندنی ترین کمیک های گرین گابلین قرار گرفته است، هری پس از اینکه فهمید بهترین دوستش واقعاً مرد عنکبوتی است، روپوش پدرش را بر تن می‌کند. این دو در یک کشمکش عاطفی، با مرد عنکبوتی که در نهایت پیروز شد و هری به یک موسسه روانی هدایت شد. این اولین باری است که هری آزبورن به عنوان گرین گابلین به جای پدرش ظاهر می‌شود. او همچنین اولین نفر در یک صف طولانی از جانشینان گرین گابلین خواهد بود که هرگز با نسخه اصلی مطابقت نداشتند. با شروع این خط داستانی، میراث گرین گابلین، به جای خود مرد، است که زندگی پیتر پارکر را برای سال‌های آینده آزار می‌دهد.

Who Was That Goblin I Saw You With? (1978)

بهترین کمیک های گرین گابلین
بهترین کمیک های گرین گابلین

The Amazing Spider-Man #175-180 خط داستانی جالبی را به تصویر می‌کشد که در آن گرین گابلین دوباره ظاهر شده است. هری آزبورن قرار است در یک مرکز روانی باشد؛ اما با این حال، روحیه‌ی جایگزین او در حال پرواز در شهر نیویورک است و برای مرد عنکبوتی دردسر ایجاد می‌کند. همه چیز مثل همیشه به اوج خود می‌رسد تا اینکه مرد عنکبوتی چیزی را می‌بیند که هرگز فکرش را نمی‌کرد: دو گرین گابلین که آن را در آسمان پرواز می‌کنند! این قوس داستانی در بین طرفداران کمیک کمتر شناخته شده اما با این وجود یک سواری سرگرم کننده است. لایه‌ای از رمز و راز پیرامون آن وجود دارد؛ زیرا خوانندگان در مورد هویت گرین گابلین متعجب خواهد شد.

The Child Within (1991-1992)

بهترین کمیک های گرین گابلین
جذاب ترین کمیک های گرین گابلین

یکی از جالب ترین کمیک های گرین گابلین در تمام دوران‌ها در Spectacular Spider-Man #178-184 رخ می‌دهد که در آن مرد عنکبوتی باید ابرشرور دوباره ظاهر شده را در حالی که در شهر به دنبال چیزی از گذشته گمشده‌اش می‌چرخد، شکار کند. با این حال، داستان فرعی به هری اصلاح‌شده می‌پردازد که با عقب‌نشینی ناگهانی به دنیای شرارت مبارزه می‌کند. همانطور که جی ام دی متیس و سال بوسما دنباله کمیک بوکی تحسین شده مرد عنکبوتی “Kraven’s Last Hunt” هستند، این چند شماره عمیقاً حول محور یک ابرشرور می‌کاود و ثابت می‌کند که واقعاً در همه آن‌ها یک نابالغ وجود دارد. همچنین آن‌ها را وادار می‌کند تا کاری را که انجام می‌دهند انجام دهند. تلاش ناموفق هری برای اجتناب از میراث پدرش، تراژدی حماسه گابلین را کاملاً در بر می‌گیرد.

Best Of Enemies (1993)

بهترین کمیک های گرین گابلین
جالب ترین کمیک های گرین گابلین

در کمیک Spectacular Spider-Man #200 اوج رقابت هری و پیتر را خواهید دید. پس از سال‌ها مبارزه مداوم، بالاخره همه چیز به یک نبرد ختم شد. پس از اینکه هری خانواده خود را گروگان می‌گیرد، پیتر تلاش می‌کند تا آن‌ها را نجات دهد. در پایان، این هری است که خانواده‌اش را از مرگ در تله‌های خودش نجات می‌دهد؛ اما خودش زنده نمی‌ماند تا از رستگاری‌اش لذت ببرد. مرگ هری نقطه عطفی برای پیتر پارکر است. از این نقطه به بعد، او به عنوان یک شخصیت کمی خسته‌تر و پارانوئیدتر است. هری نشان داد که یک ابرشرور واقعی چه کاری می‌تواند با یک قهرمان انجام دهد، حتی می‌توانند آن‌ها را از درون به بیرون بشکنند. حتی با مرگ او، پیتر نتوانست از نفرین گرین گابلین فرار کند.

The Return Of Norman Osborn (1996)

بهترین کمیک های گرین گابلین
پر طرفدار ترین کمیک های گرین گابلین

اواخر دهه نود شاهد بازگشت یکی از بزرگترین دشمنان مرد عنکبوتی بودیم که همراه با بازگشت نورمن آزبورن یود. بازگشت مرموز او شخصیت‌ها و طرفداران را به طور یکسان شوکه و گیج کرد، اما The Osborn Journals #1 که جزء پر طرفدار ترین کمیک های گرین گابلین است، همه چیزهایی را که منجر به بازگشت غیرمنتظره گرین گابلین شده بود توضیح داد. شایان ذکر است که ماه‌ها و سال‌ها از هر عنوان Spider-Man ساخته شده که منجر به احیای نورمن می‌شود، مطمئناً ارزش خواندن را نیز دارد. با این حال، این موضوع خاص همه چیز را به خوبی بیان می‌کند، از مرگ فرضی نورمن تا بازگشت بعدی او و نگاه جالبی به سر او می‌دهد، در حالی که او یک بار دیگر لباس عجیب و غریب خود را بر تن می‌کند.

The Gathering Of Five/The Final Chapter (1998)

بهترین کمیک های گرین گابلین
بهترین کمیک های گرین گابلین

این رویداد دو مرحله‌ای که در تمام عناوین مرد عنکبوتی در سال 1998 ظاهر شد، اوج برنامه نورمن آزبورن را به نمایش گذاشت. نورمن در حالی که چهار داوطلب دیگر را برای شرکت در یک مراسم باستانی خطرناک جمع می‌کند، عقل خود را برای قدرت قمار می‌کند و قول می‌دهد که مرد عنکبوتی را یک‌بار برای همیشه نابود کند. اگرچه این خط داستانی مرد عنکبوتی اغلب توسط خوانندگان بدگویی می‌شود، به دلیل تغییر در کادر نگارش که پایان را تغییر داد، لحظات واقعاً خوبی دارد. نبرد گرین گابلین با مرد عنکبوتی دلخراش به نظر می‌رسد و آخرین شاهکار قدرت قهرمان در حالی که او برای سرپا نگه داشتن ساختمان در حال فروریختن دیلی باگل تلاش می‌کند، به همان اندازه نمادین است. همچنین پایان جلد اول کتاب‌های مصور مرد عنکبوتی را نشان می‌دهد.

Dark Reign And Siege (2008-2010)

بهترین کمیک های گرین گابلین
برترین کمیک های گرین گابلین

برای طرفداران عصر مدرن کتاب‌های مصور، و همچنین طرفداران کراس اوورهای بزرگ، داستان Dark Reign و Siege جزء خواندنی ترین کمیک های گرین گابلین است. در این آرک ها، نورمن آزبورن دیگر صرفاً یک شرور مرد عنکبوتی نیست، بلکه یک شرور برای کل دنیای مارول است. در Dark Reign، آزبورن موفق می‌شود تا به رتبه‌ای از قدرت ملی برسد و در Siege، از این قدرت برای حمله به آسگارد در همه مکان‌ها استفاده می‌کند و ابرقهرمانان مارول را در موقعیت ضعیفی قرار می‌دهد. این بی شک بدترین چیزی است که نورمن آزبورن تا به حال بوده است. این دو خط داستانی پشت سر هم یک بار برای همیشه ثابت می‌کنند که آزبورن واقعاً چقدر می‌تواند دشمنی قدرتمند باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های گرین گابلین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *