حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two ؛ نکات مخفی که نمی‌دانید

با توجه به اینکه فرانچایز تلماسه بر اساس یک کتاب بزرگ و عظیم ساخته شده، بد نیست نگاهی به حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two بیاندازیم.

فیلم Dune: Part Two، یک اثر علمی تخیلی آمریکایی محسوب می‌شود که در سال 2024، توسط «دنیس ویلنوو» ساخته شد. این اثر سینمایی، براساس داستان یک سری رمان محبوب اثر «فرانک هربرت» نوشته شده قطعاً یک دنیای عظیم است که امکان دارد نکاتی از آن از دست شما در برود. در این مقاله، ایستراگ های فیلم Dune 2 را برای شما جمع‌آوری کردیم که به نکات جذابی از این اثر اشاره دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


این فیلم داستان «پل آتریدس» را دنبال می‌کند که با مردم فرمن سیاره بیابانی آراکیس متحد می‌شود تا علیه هارکونن به جنگ برود. «تیموتی شالامی»، «زندایا»، «ربکا فرگوسن»، «جاش برولین»، «دیو باتیستا»، «استلان اسکارشگارد»، «شارلوت رمپلینگ»، «خاویر باردم»، «آستین باتلر»، «فلورانس پیو»، «کریستوفر واکن»، «لئا سیدو» و «انبوهی‌نیلینگ» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two

در ادامه لیست نکات مخفی فیلم تلماسه 2 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two
حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two

کیفیت خوب دومین قسمت این اثر، شب گذشته منتشر شد و حواشی زیادی بر پا کرد. بسیاری از منتقدان و طرفداران دنیای سینما، Dune: Part Two را به عنوان بهترین فیلم بلاک‌باستری جهان خواندند. با توجه به این نکته، حقایق پنهان فیلم Dune 2 برای طرفداران این فرانچایز می‌تواند جذاب باشد.

این نوشته، حاوی اسپویل فیلم Dune Part 2 و قسمت‌هایی از کتاب این فرانچایز است.

الهام‌برداری از داستان‌های مذهبی و ظهور حضرت مهدی

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two

«مهدی»، (المهدی به معنای هدایت‌شده) یا «المنقذ» (المنقذ، به معنای رساننده)، نامی بود که فریمن‌ها برای توصیف منجی‌شان استفاده می‌کردند. این اسم و وظیفه‌ای که او بر عهده داشت، الهام‌برداری شده از نام حضرت مهدی بود که در دین اسلام، روزی ظهور خواهد کرد و تمام انسان‌ها را نجات خواهد داد.

این اصطلاح، تقریباً معادل کسی است که ما را به بهشت ​​می‌برد. در ارتباط با افسانه رستگاری فرمن‌ها، «مهدی» به عنوان فردی خارج از جهان (یعنی بومی آراکیس) و فرزند «بنه گسریت» شناخته می‌شود؛ بنابراین، پس از اینکه «پل آتریدس» با فریمن‌ها» درگیر شد و برای نخستین‌بار مهارت‌های جنگی خود را نشان داد، بسیاری از فریمن‌ها به تدریج شروع به دیدن این فرد به عنوان مهدی کردند.

بهترین فیلم های زندیا (Zendaya) تا سال 2024

آب، مایه حیات

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two
حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two

در هنگام یافتن حقایق پنهان Dune 2 ، متوجه خواهیم شد که آب در این فیلم دارای ارزش بسیار زیادی است. در کنار آب حیات، شکل دیگری از آب مقدس وجود دارد که از اجساد فریمن‌های مرده برداشته و در یک استخر تخلیه می‌شود.

در رمان، از زمان پیدایش این سیاره، مصرف آب حیات تنها توسط زنانی که به طور مناسب در پرانا/بیندو آموزش دیده‌اند انجام می‌شود. هر مردی که سعی می‌کرد آب زندگی را مصرف کند، می‌مرد. داستانی که فیلم «دنیس ویلنوو» روایت کرد، دقیقاً داستانی مشابه با موج فمنیسم نیز داشت که به زیبایی بیان شد.

شخصیت گورنی هالک

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two

همانطور که طرفداران این کتاب می‌دانند، «گورنی هالک» (جاش برولین) در کنار مهارت رزمی چشمگیرش، یک موسیقی‌دان ماهر است. در Dune: Part Two، یک بخش کوتاه از شخصیت برولین وجود دارد که در حال نواختن بالیست (یک گیتار نه سیم) است.

گنجاندن این ساز در فیلم تلماسه، یکی دیگر ایستراگ های فیلم Dune 2 بود که به خوبی طرفداران دنیای رمان‌های «فرانک هربرت» را راضی نگه داشت.

گریم استلان اسکارشگارد

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two
حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two

یکی دیگر از نکات جالب در حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two ، گریم سنگین و طاقت‌فرسای «استلان اسکارشگارد» بود که هر روز، 8 ساعت به طول می‌انجامید. او پس از پایان فیلمبرداری این اثر، فاش کرد که هر روز هشت ساعت را روی صندلی گریم می‌گذراند تا تبدیل به «ولادیمیر هارکونن» شود.

این ممکن است برای برخی تجربه وحشتناکی به نظر برسد؛ اما برای «اسکارشگارد» این اتفاق را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای دوران بازیگری‌اش خواند. او در این رابطه گفت:

دردناک بود؛ اما ارزشش را داشت. ما می‌خواستیم که او آنقدر به‌عنوان یک شخصیت واقعی تعریف شود که تنها با نشان دادن روی صفحه، اثر بزرگی روی مردم بگذارد.

کویر

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two

فیلم Dune 2، در چند مکان مختلف فیلمبرداری شده است. «دنیس ویلنوو»، سکانس‌هایی که نیاز به جلوه‌های ویژه داشت را در یک استودیو، در شهر بوداپست فیلمبرداری کرد؛ اما برخی از بازیگران گفته بودند که بخش زیادی از کویر و بیابان فیلم، در مکانی واقعی ضبط شده است.

سازندگان فیلم، برای اینکه بتوانند لوکیشن‌های بیابانی و دارای تلماسه را پیدا کنند، به برنامه گوگل ارث (Google Earth) مراجعه کردند و یکی از گزینه‌های آن‌ها، کویر مصر ایران بود. آن‌ها در نهایت به دلیل محدودیت، به کشور اردن رفتند و در آنجا سکانس‌های بیابانی خود را ضبط کردند.

این کویر، پیش از این میزبان دو فیلم محبوب هالیوودی دیگر بوده و از مکان‌های محبوب کارگردانان آمریکایی محسوب می‌شود. نیم دیگری از سکانس‌ها نیز در صحرای عربستان گرفته شده که باز هم نکته جالبی است.

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

جهاد باتلرین

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two
حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two

همانطور که مشخص است، این فیلم در آینده روایت می‌شود؛ اما هیچ خبری از تکنولوژی‌های عجیب و غریب و هوش مصنوعی نیست. نزدیک به 10 هزار سال پیش از اتفاقات فیلم، انقلاب و شورش هوشمندی بر علیه ماشین‌ها و هوش مصنوعی رخ داده که جهاد باتلرین نام دارد.

نام این انقلاب، ادای احترامی است به «ساموئل باتلر»، نویسنده انگلستانی که سال 1863 یک مقاله بر علیه ماشین‌ها و تکنولوژی چاپ می‌کند. او در این مقاله می‌گوید که روزی می‌رسد که تکنولوژی بر بشر تسلط پیدا می‌کند و ما باید ماشین‌هایی را که فکر می‌کنند، دور بیاندازیم.

استفاده از دوربین فیلمبرداری سیاه سفید

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two

«دنیس ویلنوو»، علاقه داشته تا سکانسی که شبیه جنگ گلادیاتورها است را وحشتناک درست کند تا بیننده با بخش ترسناک شخصیت «آستین باتلر» مواجه شود. او به همراه «کریت فریزر»، فیلمبردار فیلم، تصمیم می‌گیرند تا این قسمت از Dune 2 را با دوربین‌های سیاه سفید فیلمبرداری کنند تا آن حس به خویب منتقل شود.

جنگ مقدس

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two
حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two

درست در پایان فیلم، یکی دیگر از حقایق پنهان فیلم Dune 2 رخ می‌دهد. «جسیکا» به نوزاد متولد نشده‌اش می‌گوید که برادرش جنگ مقدس را که در تمام رویاهای «پل» پیش‌بینی شده بود را به وجود آورده است. این نبرد، فیلم سوم را تنظیم می‌کند که به احتمال زیاد نقطه کانونی این قسمت خواهد بود.

جنگ مقدس زمانی آغاز می‌شود که «پل» از سلاح‌های اتمی خاندان آتردیس استفاده می‌کند که در کتاب نوشته شده است. از نظر فنی، «پل» برخلاف سنگر هارکونن، یا کشتی امپراتوری به صحرا برخورد می‌کند، اما در نتیجه، جان‌های بی‌شماری از دست می‌رود. وقتی «پل» متوجه می‌شود که خاندان‌های دیگر از حمایت موقعیت او به عنوان دوک واقعی آراکیس امتناع می‌کنند، جنگ مقدس را راه می‌اندازد که در این فیلم به خوبی به آن اشاره شده است.

ماشین‌های پرنده واقعی

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two

ماشین‌های پرنده که در فیلم به آن‌ها «تاپ‌تر» گفته می‌شود، به صورت فیزیکی ساخته شده‌اند و فقط پرواز آن‌ها در صحرای عربستان است که با جلوه‌های ویژه کار کرده‌اند. اورنیتوپترها که معمولاً به آن‌ها «تاپ‌تر» نیز گفته می‌شود، رایج‌ترین هلکوپترهای حمل و نقل کوچک در این فیلم هستند. این اتومبیل‌ها، قادر به حمل 6 مسافر بودند و در صورت حذف صندلی‌های عقب، 9 مسافر را در خود جای می‌دهند.

بهترین ماشین های پرنده در فیلم های علمی تخیلی

بچه لیدی مارگوت

حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two
نکات مخفی فیلم تلماسه 2

مادر «گایوس هلن موهیم» (شارلوت رمپلینگ)، به پرنسس «ایرولان» می‌گوید که به امپراتور دستور داده تا خانه آتریدها را نابود کند. پس از مسابقه گلادیاتورها، او لیدی «مارگوت فنرینگ» (لئا سیدو) را می‌فرستد تا «فید روثا» (آستین باتلر) را اغوا سازد تا فرزندش را باردار شود.

از آنجایی که «پل» و «فید-راوتا» تنها وارثان آراکیس هستند و هر دوی آن‌ها امکان دارد تا در نبرد بمیرند، «بن گسریت» تصمیم گرفت تا آینده خود را اثبات و با به دنیا آوردن فرزند دیگری از خاندان هارکونن، از نسل خونی خود محافظت کند. اکنون که «فید روتا»، برادرش و عمویش مرده‌اند، تنها چیزی که از خاندان هارکونن باقی مانده، فرزند متولد نشده «مارگوت» است.

بهترین فیلم های لیا سیدو تا سال 2023

سوالات متداول

فیلم تلماسه 3 در چه تاریخی اکران می‌شود؟

متاسفانه هنوز تاریخ پخش و اکران قسمت سوم این مجموعه اعلام نشده است.

آیا مجموعه کتاب‌های تلماسه به زبان فارسی ترجمه شده‌اند؟

این مجموعه، هنوز به طور کامل ترجمه نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب حقایق پنهان فیلم Dune: Part Two چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *