بهترین SSD ها برای پلی استیشن 5 ؛ محبوب ترین ها را بشناسید

در مورد افزودن SSD به PS5 گزینه‌های با کیفیتی وجود دارد، برخی از آنها جایگاه بالاتری دارند. با نوشتار بهترین SSD ها برای پلی استیشن 5 همراه فیگار بمانید.

ماه گذشته، سونی به روزرسانی پلی استیشن 5 را منتشر کرد که به همه کاربران اجازه می‌داد از فضای ذخیره سازی کنسول استفاده کنند. این مسئله چیزی بود که سونی حتی قبل از عرضه PS5 در نوامبر گذشته وعده داده بود، اما تنها در حال حاضر کاربران می‌توانند فضای ذخیره سازی خود را افزایش داده و بازی ها را مستقیماً از طریق درایو شخص ثالث اجرا کنند. با نوشتار بهترین SSD برای پلی استیشن 5 با فیگار همراه باشید.

بهترین SSD ها برای پلی استیشن 5

محبوب ترین ها را بشناسید

بهترین SSD ها برای پلی استیشن 5
بهترین SSD ها برای پلی استیشن 5

از آنجا که درایو فرمت شده PS5 داخلی تنها 665 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می‌دهد و به نظر می‌رسد اندازه فایل بازی بزرگتر و بزرگتر می‌شود، بسیاری احتمالاً می‌خواهند از یک درایو اضافی (یا بزرگتر) استفاده کنند.

در حالی که افزودن درایو دوم به پلی استیشن 5 نسبتاً آسان است، چند نکته مهم وجود دارد که کاربران باید از آنها مطلع باشند. اولین مورد این است که شکاف PlayStation 5 فقط با SSD های PCIe Gen 4 سازگار است، که شکل نسبتاً جدیدی از درایو NVME با سرعت خواندن/نوشتن بسیار سریع است.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که سونی توصیه می‌کند این SSD ها از هیت سینک استفاده کنند. برخی از مدل ها دارای هیت سینک از پیش نصب شده هستند و برخی دیگر نیاز به هیت سینک شخص ثالث دارند. و در نهایت، اگر کاربران می‌خواهند از سرعت درایو خود به اندازه SSD داخلی PS5 اطمینان حاصل کنند، باید به دنبال درایوی باشند که حداقل 5500 مگابایت بر ثانیه (مگابایت بر ثانیه) سرعت خواندن را ارائه دهد.

همانطور که انتظار می‌رفت، هنگام اضافه کردن SSD به PS5 چندین گزینه برای گیمرها وجود دارد. فیگار بسیاری از مارک های معروف را در مورد هارد دیسک ها و فناوری بازی مورد آزمایش قرار داده است، و برخی از آنها به عنوان بهترین SSD ها برای PS5 برجسته شده اند.

WD_Black SN850

بهترین ssds برای پلی استیشن 5
بهترین SSD ها برای پلی استیشن 5
  • سرعت: 7000 مگابایت بر ثانیه خوانده شده؛ نوشتن 5300 مگابایت بر ثانیه
  • قیمت: 159 دلار (500 گیگابایت)، 249 دلار (1 ترابایت)، 359 دلار (2 ترابایت)

وسترن دیجیتال در بحث ذخیره سازی بازی، چه در خارج و چه در داخل، پایه اصلی بوده است و محصولات آنها بیش از هر چیز به سمت بازی متمرکز شده است. درایو WD_Black SN850 آنها برای PS5 مناسب است و دارای سرعت خواندن تا 7000 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 5300 مگابایت بر ثانیه است. در آزمایش WD_Black SN850، این دستگاه به خوبی توانسته بار درایو PS5 داخلی را ساپورت کند. این درایو با ظاهری زیبا در اختیار شما قرار می‌گیرد.

Samsung 980 Pro

بهترین ssds برای پلی استیشن 5
بهترین SSD ها برای پلی استیشن 5
  • سرعت: 7000 مگابایت بر ثانیه خوانده شده؛ نوشتن 5100 مگابایت بر ثانیه
  • قیمت: 249 دلار (1 ترابایت)، 449 دلار (2 ترابایت)

وقتی صحبت از SSD های PCIe Gen 4 برای رایانه های مخصوص بازی می‌شود، سامسونگ 980 Pro تقریباً در بالاترین سطح خود قرار دارد، بنابراین تعجب آور نیست که بدانید این یک هیولا در PS5 است. با سرعت خواندن تا 7000 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 5100 مگابایت بر ثانیه، سامسونگ 980 Pro هنگام ذخیره سازی همه پایه ها را پوشش می‌دهد و 1 ترابایت یا 2 ترابایت را مخصوص PS5 ارائه می‌دهد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در حال حاضر، سامسونگ 980 Pro برای استفاده در PS5 به هیت سینک شخص ثالث نیاز دارد، اما مدلی با هیت سینک در 29 اکتبر 2021 عرضه می‌شود. قیمت، تصویر و سرعت منعکس کننده این مدل است، اما آزمایش ما از مدلی استفاده کرد که مجهز به هیت سینک از پیش نصب شده نیست. فقط می‌توان تصور کرد که عملکرد با هیت سینک سامسونگ از مزیت کامل درایو استفاده می‌کند، اما حتی هیت سینک شخص ثالث ما به درایو کمک می‌کند تا تمام انتظارات را در PS5 برآورده کند. با نوشتار SSD برای PS5 همراه فیگار بمانید.

Seagate FireCuda 530

بهترین ssds برای پلی استیشن 5
بهترین SSD ها برای پلی استیشن 5
  • سرعت: 7300 مگابایت بر ثانیه خوانده شده ؛ 6،900 مگابایت بر ثانیه خوانده شده است
  • قیمت: 159 دلار (500 گیگابایت)، 259 دلار (1 ترابایت)، 539 دلار (2 ترابایت) ، 999 دلار (4 ترابایت)

در حال حاضر Seagate تنها SSD توسعه دهنده برای کنسول Xbox Series X می‌سازد و SSD آنها FireCuda 530 در هنگام سرعت خواندن/نوشتن در کلاس بالایی قرار دارد. دارای سرعت خواندن 7300 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 6900 مگابایت بر ثانیه است که به طور قابل توجهی بالاتر از سایر درایوهای مورد آزمایش ما است.

Seagate یکی از معدود برندهایی است که مدل 4 ترابایتی را برای کسانی که می‌خواهند فضای ذخیره سازی خود را واقعا افزایش دهند، ارائه می‌دهد. اما مراقب باشید که فضای اضافی در چنین درایوی به طرز عجیبی گران است.

FireCuda 530 به این دلیل در لیست قرار می‌گیرد که مشخصات آن بسیار چشمگیر است و بسیاری از کاربران می‌خواهند مارکی را که می‌توانند در سریع ترین زمان ممکن به آن اعتماد کنند، پیدا کنند. گیمرهای رایانه ای نیز ممکن است Firecuda را به دلیل طراحی هیت سینک خود انتخاب کنند، که با همکاری EK Water Blocks، متخصص در راه حل های خنک کننده کامپیوتر است.

نتیجه گیری

شایان ذکر است که در حالی که سرعت خواندن و نوشتن نکته مهمی برای SSD PS5 است، این سه مدل بیش از مشخصاتی که برای شما گفته‌ایم هستند. در حقیقت، به احتمال زیاد سرعتهای مشخص شده سریعتر از آن‌چیزی است که فکرش را خواهید کرد.

در حال حاضر، متمایز کننده اصلی قیمت است و هیچ راهی برای آن وجود ندارد – این درایوها ارزان نیستند. کسانی که می‌خواهند یک درایو تهیه کنند که حداقل با فضای ذخیره سازی PS5 مطابقت داشته باشد، قیمت 250 دلار یا بیشتر را در نظر دارند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار اس اس دی پلی استیشن 5 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


One thought on “بهترین SSD ها برای پلی استیشن 5 ؛ محبوب ترین ها را بشناسید

  1. با سلام و عرض ادب به تیم خوب figar که جهت ارتقاء سطح اموزش کاربران مطالب جامع و بروزی منتشرر می کند امیدوارم همچنان با قدرت بیشتر به کار خود ادامه بدهید. با تشکر تیم “مگ روز”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *