مدل جدید Ps5 با وزن پایین تر عرضه شد ؛ افزایش قیمت کنسول نسل نهمی سونی

جدیدترین کنسول سونی یعنی Ps5 با وزن کمتری به بازار عرضه شد. همراه ما باشید تا به نوشتار مدل جدید Ps5 با وزن پایین تر بپردازیم.

زمانی که سونی در سال 2020 کنسول محبوب پلی استیشن 5 را عرضه کرد، نه تنها یکی از بزرگترین کنسول‌های بازی تاریخ، بلکه یکی از سنگین‌ترین‌ها هم بود. حالا سونی برای دومین بار متوالی با عرضه مدل جدید پلی استیشن 5 سعی کرده وزن آن را بیش از پیش کاهش دهد.

مدل جدید Ps5 با وزن پایین تر عرضه شد

افزایش قیمت کنسول نسل نهمی سونی

مدل جدید Ps5 با وزن پایین تر
پلی استیشن 5

مدل اصلی پلی استیشن 5 در نسخه دیسک خور یا همان استاندارد، 4.5 کیلوگرم وزن داشت و وزن نسخه دیجیتالی‌اش هم به 3.9 کیلوگرم می‌رسید. اما جدیدترین مدل این کنسول هم در نسخه استاندارد و هم نسخه دیجیتال وزن پایین‌تری دارد.

بیشتر بخوانید:

مدل جدید پلی استیشن 5

مدل جدید کنسول ژاپنی‌ها با مدل CFI-12XX در نسخه دیسک خور وزنی برابر 3.9 کیلوگرم دارد و در نسخه دیجیتال هم وزنش به 3.4 کیلوگرم می‌رسد که کاهش قابل توجهی نسبت به نسخه اصلی‌اش دارد.

سونی قیمت کنسول خود را در بسیاری از مناطق افزایش داده است. نکته جالب اینجاست که قیمت این کنسول همزمان با عرضه نسخه جدید، در ژاپن افزایش پیدا می‌کند.

مدل جدید Ps5 با وزن پایین تر
مدل جدید Ps5 با وزن پایین تر

این دومین باری است که سونی جرم کنسول نسل جدید خود را کاهش می‌دهد. برای سری CFI-1100 نیز شاهد مدل‌های سبک‌تر بودیم. علت کاهش وزن نسخه 2021، بازطراحی و کوچک کردن اندازه هت سینک این کنسول بود، اما مشخص نیست که سونی با چه ترفندی توانسته وزن این کنسول را مجدداً کاهش دهد.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *