بهترین بازی های داستانی 2023 [اندروید، آیفون و کامپیوتر] + بهترین های 2022 و 2021

بازی‌های داستانی زیادی برای اندروید، آیفون، کامپیوتر و پلتفر های دیکر ساخته شده‌‌اند. حال می‌خواهیم بهترین بازی های داستانی 2023 معرفی کنیم.

اگر واقعاً به داستان سرایی خوب در بازی‌های ویدیویی خود علاقه دارید، بهترین بازی های داستانی 2023 با طرح‌های عالی درست توجه شما را جلب خواهد کرد. بازی‌ها به دلایل مختلفی وجود دارند که شما را به چرخه پیشرفت آن‌ها معتاد کرده است. تقویت شخصیت خود، باز کردن قفل تجهیزات جدید، ارتقاء سطح شامل مواردی میشود که در بهترین بازی های داستانی اندروید 2023 نیز وجود دارد. گیم پلی این بازی‌ها به اندازه کافی تنوع و هیجان را در خود داشته باشد تا ساعت‌ها شما را درگیر کند.

بهترین بازی های داستانی موبایل 2023 در سال‌های اخیر بسیار رونق گرفته است، با دیدن انبوهی از بازی‌های مستقل باورنکردنی و همچنین موارد دلخواه کنسول‌های قدیمی، از صفحه نمایش بزرگ به دستگاه‌های قابل حمل و دستی منتقل شده‌اند. با چنین مجموعه‌ای از بازی‌ها، چه با حل معماهای دشوار و چه پا گذاشتن در دنیای باز دیجیتال، به نظر می‌رسد مارکت بازی‌های موبایل واقعاً چیزی برای همه دارد.

همه‌ی مقاله‌های مهم بهترین بازی ها را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های بهترین بازی ها

بهترین بازی های داستانی 2023

  • بهترین بازی ها بر محوریت داستان 2023

در ادامه قرار است بهترین بازی های داستانی 2023 را به شما معرفی کنیم:

بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021

مقالات مکمل:

بهترین بازی های داستانی 2023
بهترین بازی های داستانی 2023

بهترین بازی های داستانی 2023 برای بسیاری از گیمرها، داستان است که آن‌ها را درگیر می‌کند. برخی از گیمرها فقط برای داستان خود بازی می‌کنند. آن‌ها روایتی تعاملی می‌خواهند که بتوانند بخشی از آن باشند و توسط آن‌ها دور شوند. برای این لیست از بازی‌هایی که داستان بیشتری نسبت به گیم‌پلی دارند اجتناب کرده‌ایم و در عوض روی آن‌هایی تمرکز کرده‌ایم که داستان‌های عالی دارند که از نظر مکانیکی قوی و تجربیات خوبی نیز طراحی شده‌اند.

 

Red Dead Redemption 2

بهترین بازی های داستانی 2023
بهترین بازی های داستانی کامپیوتر

اکنون که کاربران رایانه شخصی نیز از تجربه دنیای خیالی غرب وحشی Red Dead Redemption 2 لذت می‌برند، زمان بهتری برای تمجید از داستان سرایی بی عیب و نقص آن وجود ندارد که این بازی در لیست بهترین بازی های داستانی 2023 برای کامپیوتر همیشه با رتبه بالا قرار می‌گیرد. علیرغم اینکه در هسته خود یک بازی اکشن است، دنیای شگفت انگیز و تمام جزئیات غنی آن زمینه را برای داستان‌های عالی ایجاد می‌کند که مطمئناً هیچ کس را سرد نمی‌کند.

بازیکنان به جای آرتور مورگان که به همراه جان مارستون برای باند Van der Linde کار می‌کند، قدم می‌گذارند. زندگی او توسط ماموریت‌های متعدد هدایت می‌شود، که اغلب او را در مقابل نیروهای خارجی مانند سایر باندها قرار می‌دهند. باز هم، بازیکن روی بسیاری از انتخاب‌های آرتور کنترل دارند، این چیزی است که این بازی را از نظر داستانی بسیار زیبا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نقد بازی Red Dead Redemption

نکات جدید و آموزش بازی Red Dead Redemption

Tears Of Themis

بهترین بازی های داستانی 2023
بهترین بازی داستانی آیفون 2023

Tears of Themis یک رمان تصویری مرموز ترکیبی از بازی‌های otome و gacha است که  جزء برترین بازی های داستانی 2023 برای اندروید و آیفون بوده که توسط miHoYo منتشر شده است. این شرکت همچنین خالق Genshin Impact است. Tears of Themis ممکن است چندان محبوب نباشد؛ اما مملو از داستان پیچیده و رازهایی بوده که باید آن‌ها را حل کنید. در حین انجام بازی‌های گاچا، گذر از داستان آسان است؛ اما Tears of Themis داستان جذابی دارد که شما را بیشتر می‌خواهد. به عنوان یک وکیل جوان که در Stellis زندگی می‌کند، باید از عقل (و جذابیت) خود برای زنده ماندن استفاده کنید.

بهترین بازی های انیمه ای

God Of War

بهترین بازی های داستانی 2023
بهترین بازی های داستانی 2023 برای کامپیوتر

بازی که در سال 2018 جایزه بهترین بازی سال را به خود اختصاص داد ئ جزء برترین بازی های داستانی 2023 برای PC قرار گرفت، یک تجربه تک نفره متمرکز بر روایت و منحصر به فرد PS4 بود. God of War دنباله و راه‌اندازی مجدد مجموعه اکشن کلاسیک پر از خون بوده که حاوی خون بسیار کمتر و روایت، دیالوگ، رشد شخصیت و پیشرفت داستان است.

نبوغ این بازی با خودداری از فدا کردن گیم‌پلی و طراحی جهان برای داستان سرایی می‌آید و ثابت می‌کند که گیمرها می‌توانند در این بازی بهترین تجربه را کسب کنند. در اینجا یک بازی با داستانی بسیار خصوصی و صمیمی از پدر و پسرش است که هر دو با مرگ مادر پسر کنار می‌آیند، در حالی که دنیایی غنی برای کشف و نبرد عمیق برای لذت بردن ارائه می‌دهند.

بهترین تنظیمات بازی God of War روی پی سی

Life Is Strange

بهترین بازی های داستانی 2023
برترین بازی های داستانی 2023 برای اندروید و آیفون

Life is Strange شما را مجبور می‌کند در نقش دانشجوی عکاسی مکس کالفیلد بازی کنید که پس از نجات بهترین دوست سابقش کلوئه از تیراندازی متوجه می‌شود و دارای یک ابرقدرت معکوس‌کننده زمان است. این گیم جزء بهترین بازی های داستانی اندروید 2023 است که مکس تصمیم می‌گیرد تا قدرت‌های خود را آزمایش کند و به کلویی کمک خواهد کرد تا دختر گمشده راشل آمبر را پیدا کند و حقایق تاریکی را که در زیر خلیج آرکادیا پنهان شده است، کشف کنند. این یک بازی زیبا با پیامی ساده است و شما را با برخی از سخت ترین تصمیم گیری‌های تاریخ بازی کاملاً به چالش می‌کشد. در دنیایی از بازی‌های اکشن و روایت‌های تاریک و پیچیده، دیدن بازی‌ای به سادگی و زیبایی که Life is Strange همچنان بر صنعت بازی‌سازی تأثیر می‌گذارد، لذت بخش است.

The Last Of Us

بهترین بازی های داستانی 2023
برترین بازی های داستانی 2023 برای PC

در اینجا یک بازی وجود دارد که مکانیک و طراحی آن حول محور بقا به روشی نسبتاً خطی ساخته شده است و جزء بهترین بازی ها بر محوریت داستان 2023 می‌باشد. شما از مکانی به مکان دیگر حرکت می‌کنید، از دشمنان زامبی‌ مانند اجتناب می‌کنید یا آن‌ها را می‌کشید، غارت می‌کنید تا مواد پیدا کنید، سلاح‌ها درست می‌کنید و به سادگی از نفطه A به B می‌روید.

بدون داستان درخشان آن، این بازی نقطه عطفی که امروز آن را می‌دانیم، نخواهد بود. The Last of Us حقیقت را بیان می‌کند که روایت یک بازی می‌تواند داستان آن را پیش ببرد در حالی که گیم پلی آن تنها سوپرایزهای زیادی را در آستین دارد. گفتن داستان مردی که باید یک دختر جوان ارزشمند را زنده نگه دارد، با او پیوند برقرار کند و یاد بگیرد که در این راه قلب سرد و سرد خود را گرم کند، رابطه آنها چیزی است که ما را از خاموش کردن این بازی باز می‌دارد.

بیشتر بخوانید:

تمامی عناصر سریال The Last of Us از بازی [+ویدئوی نقد سریال]

مقایسه سکانس سریال و بازی The Last of Us

The Walking Dead

بهترین بازی های داستانی 2023
بهترین بازی های داستانی اندروید 2023

The Walking Dead به عنوان یکی از بهترین بازی های داستانی موبایل 2023 و زامبی محور که تا به حال ساخته شده است، به شمار می‌رود. شما را در میانه آخرالزمان زامبی‌هایی قرار می‌دهد که اخیراً دستگیر شده‌اید، قبل از اینکه با دختر جوانی به نام روبرو شود، آن مرد سعی می‌کند به تنهایی از هجوم مردگان جان سالم به در ببرد.

به عنوان یک بازی که در آن دائماً توسط زامبی‌های گوشتخوار احاطه شده‌اید، تعجب آور نیست که بدانید هیچ کس در این بازی در امان نیست و اقدامات سریع شما می‌تواند عواقب بسیار واقعی و بسیار شدیدی داشته باشد. پس برای کشتن چند زامبی آماده شوید، تصمیمات سختی بگیرید و در نهایت بهترین نفشه را پیاده سازی کنید.

The Witcher 3: Wild Hunt

بهترین بازی های داستانی 2023
بهترین بازی ها بر محوریت داستان 2023

سومین قسمت از مجموعه بازی‌ها و کتاب‌های محبوب و اکنون نتفلیکس، The Witcher 3: Wild Hunt یکی از بهترین بازی های داستانی کامپیوتر و نمادین‌ترین RPG‌های فانتزی قرون وسطایی می‌باشد که در دهه گذشته منتشر شده است. با Skyrim، بازیکنان را با دنیای بسیار تاریک‌تر و شوم‌تر از هیولاها و جادو آشنا می‌کند. بازیکن باید به عنوان Geralt در دنیای باز گسترده حرکت کند که در ردیابی Yennefer داغ است. در راه، تعداد بی‌شماری از ماموریت‌ها، باس فایت‌های سخت و داستان‌های مختلف ثانویه به ساختن دنیایی غنی و متنوع کمک می‌کنند که هر بازیکنی که تشنه‌ی داستان باشد، بسیار سرگرم خواهد شود.

The Wolf Among Us

بهترین بازی های داستانی 2023
بهترین بازی های داستانی موبایل 2023

تل تیل استاد بلامنازع داستان سرایی «انتخاب ها مهم هستند» است که یکی از بهترین بازی داستانی آیفون 2023 اپیزود یک The Wolf Among Us است. در اینجا، به بازپرس Bigby ‘Big Bad’ Wolf وظیفه بررسی رشته‌ای از قتل‌های مرموز داده می‌شود، قبل از اینکه خود به سرعت درگیر این جنایت شود. The Wolf Among Us که در سرزمینی فانتزی افسانه و فولکلور می‌گذرد، دارای مجموعه وسیعی از شخصیت‌های داستان های پریان محبوب و داستانی اسرارآمیز است که آن را به محبوبیت ثابتی در کتابخانه Telltale تبدیل کرده است. این یک نقطه شروع عالی برای Telltale uninitiated دارد و با توجه به اینکه اکنون برای تلفن همراه نیز در دسترس است، هیچ بهانه‌ای برای انتخاب نکردن آن برای استراحت بعدی ناهار یا سفر طولانی با قطار وجود ندارد.

Uncharted 4: A Thief’s End

بهترین بازی های داستانی 2023
بهترین بازی های داستانی کامپیوتر

Naughty Dog از زمان بازی Crash Bandicoot راه بسیار طولانی را پیموده است. بازی‌های آن همیشه خوب بوده‌اند؛ اما از طریق سری Uncharted، توسعه‌دهنده به پیشروی جنبشی کمک کرد که منجر به افزایش محبوبیت بازی‌های ویدیویی مبتنی بر روایت شد. Uncharted 4: A Thief’s End نه تنها یک شاهکار سینمایی است، بلکه به عنوان پایانی مناسب برای یکی از بهترین بازی های داستانی 2023 برای کامپیوتر عمل می‌کند.

هر یک از چهار سفر فوق‌العاده نیتن دریک دارای داستان سرایی فوق‌العاده است؛ اما این آخرین بازی او است که واقعاً رشد شخصی او را برجسته می‌کند و در عین حال بینش بیشتری نسبت به گذشته و روابطش با نزدیک‌ترین افراد به او ارائه می‌دهد. دریک باید با گذشته‌اش به‌عنوان یک قاتل دسته‌جمعی مبارزه کند و آن را با گزینه‌های غیر کشنده‌ای که ممکن بود در حالی که هنوز خودش را می‌بخشد، داشته باشد، آشتی دهد.

Broken Age

بهترین بازی های داستانی 2023
بهترین بازی داستانی آیفون 2023

یک ماجراجویی با نقطه و کلیک ساخته شده توسط بزرگان بازی، Broken Age یکی از برترین بازی های داستانی 2023 برای اندروید و آیفون است که به داستان و گیم پلی اهمیت می‌دهد که این قطعا چیز بدی نیست. بدون خراب کردن بیش از حد، عصر شکسته دارای دو شخصیت قابل کنترل است.

ولا، دختری که در یک دنیای عجیب و غریب در خشکی حرکت می‌کند و شی، پسر نوجوانی که در یک سفینه فضایی توسط هوش مصنوعی بزرگ شده است، هر دو تصمیم می‌گیرند با زندگی خود مبارزه کنند و یک خط داستانی همگرا را آغاز می‌کنند که شما را با شوخ طبعی، معماهای تحقیقی و جذاب خود به وجد خواهد آورد. یک ماجراجویی جهانی که شبیه هر چیزی است که تا به حال دیده نشده است.

بهترین بازی های داستانی کامپیوتر

بهترین بازی های داستانی 2022 کامپیوتر
بهترین بازی های داستانی 2022 کامپیوتر

بهترین بازی داستانی 2022 کامپیوتر در یک نگاه:

  • Baldur’s Gate III
  • Company of Heroes 3
  • God of War
  • Monster Hunter Rise

Baldur’s Gate III

بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
  • تهیه کننده: Larian Studios
  • سازنده: Larian Studios
  • سبک: نقش‌آفرینی
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: سال 2022 میلادی

دروازه‌های بالدور “Baldur’s Gate” نام یک سری بازی است که در سبک نقش‌آفرینی، ماجراجویی ساخته شده است. این بازی که در دسته بهترین بازی های داستانی 2022 کامپیوتر قرار گرفته است، دو دهه پیش برای آخرین بار به بازار عرضه شد.

امسال اما قرار است شاهد رونمایی از سومین قسمت از این سری بازی جذاب باشیم. بازی‌ که به بهترین شکل ممکن ساخته شده و نیازهای گیمرهای بزرگ و مطرح را نیز برآورده می‌کند.

هدف از ساخت این بازی چه بود؟ سازنده این اثر تلاش کرد تا جایی که ممکن است قوانین بزرگترین نقش‌آفرینی رومیزی تاریخ را در قالب یک ویدئو گیم جای دهد. سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان از جمله قوانینی بودند که در این ویدئو گیم قرار گرفتند.

سرانجام تلاش‌هایشان نتیجه داد و پایان کار بسیار عالی از آب در آمد، اما همچنان فاصله زیادی تا چیزی که سازنده می‌خواست، داشت و باید طی می‌کرد. قسمت جدید دروازه‌های بالدور تا حدودی انتظارات سازنده را برآورده کرده است.

درست است که بازی‌های ویدئویی از خط‌وط مختلف داستانی با شخصیت‌های متنوع ساخته شده‌اند اما هر چقدر نیز به طور گسترده ساخته شوند، باز هم محدود به آنچه در آن‌ها طراحی شده است، هستند.

اما با این حال  Baldur’s Gate III آن‌قدر بزرگ و گسترده ساخته شده است که کم و بیش می‌توان گفت در گیم‌پلی، تفاوتی با یک نقش‌آفرینی رومیزی ندارد و  آزادی عمل لازم را به شخص بازی کننده می‌دهد.

آزادی عمل در این بازی به قدری زیاد است که اگر بخواهید وسط مبارزه لنگه کفش خود را از پا در بیاورید و به سمت دشمن پرتاب کنید، امکان انجام این کار برای شما وجود دارد چرا که این حرکت هم از قبل پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

Company of Heroes 3

بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
  • تهیه کننده: SEGA
  • سازنده: Relic Entertainment
  • سبک: استراتژی
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: سه ماهه‌ی چهارم سال 2022 میلادی

شاید برایتان تازگی داشته باشد که بدانید ده 15 سال قبل عصر طلایی بازی‌های استراتژی بود. سری Company of Heroes یکی از بهترین تجربه‌های استراتژی ممکن را ارائه می‌دهد.

این بازی که از جدیدترین بازی های داستانی کامپیوتر به شمار می‌رود، با به تصویر کشیدن جنگ جهانی توانست از رقبای خود پیشی بگیرد و طرفداران زیادی را به خود جذب کند. بازی‌های استراتژی پس از عرضه‌ی استارکرفت دو رو به کم رنگ شدن رفت.

همانطور که میدانید تا سال‌ها خبری از مسابقات بزرگ و سر و صدایی که بازی‌های استراتژی چند نفره راه می‌انداختند، نبود. چند سال گذشته این جریان روندی کاملا برعکس به خود گرفته است و مجموعه‌های استراتژی قدیمی یکی پس از دیگری به بهترین شکل و با ارائه‌ نوآوری‌ها و پیشرفت‌های متعدد، بازگشته‌اند.

سازندگان سری بازی‌های Company of Heroes هم که تا چند سال پیش سرگرم ساخت یکی دیگر از مجموعه‌های استراتژی عالی یعنی Dawn of War بودند، زمان را برای بازگشت Company of Heroes مناسب یافته‌اند.

سومین قسمت از سری بازی‌های Company of Heroes با قسمت‌های قبل حسابی فرق کرده است. البته که هنوز هم مبارزات استراتژی همزمان این سری در جای خود باقی هستند اما ساختار بازی فرق کرده است.

مبارزات در Company of Heroes 3 آن‌قدر بزرگ و شلوغ شده‌اند که حتی تصمیم‌گیری در بازی را برایتان سخت کرده‌اند اما از نظر بصری بسیار زیبا از آب درآمده‌اند. با این حال، برای اینکه فرمان دادن در محیط‌های شلوغ بازی راحت‌تر شود در Company of Heroes امکان توقف کردن مبارزات فراهم شده است به طوری که می‌توان بازی را متوقف کرد، تعدادی فرمان به به یونیت‌ها داد و با ادامه‌ بازی، این فرمان‌ها پشت سر هم اجرا می‌شوند.

از دیگر پیشرفت‌های این بازی می‌توان به تاکتیک‌های تازه، یونیت‌هایی که شکست‌شان نیازمند حمله‌های متفاوت است، اشاره کرد. این دستاوردها سبب شده تا این بازی برای مخاطبان جذاب به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های یوبیسافت در 2021

God of War

بهترین بازی های داستانی 2022 کامپیوتر
بهترین بازی های داستانی 2022 کامپیوتر
  • تهیه کننده: Sony Interactive Entertainment
  • سازنده: Sony Santa Monica Studio
  • سبک: ماجراجویی اکشن
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: 14 ژانویه (25 دی 1400)

سونی در سال‌های اخیر رویه‌ای کاملا متفاوت پیدا کرده است و بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن دیگر محدود به کنسول‌های این شرکت نیستند. خوشبختانه جوری عل کرده است که اگر کمی صبر کنید، می‌توانید بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن را روی کامپیوتر هم تجربه کنید.

این بازی که به صورت انحصاری روی پلی‌استیشن 4 عرضه شده بود در واقع سومین بازی انحصاری پلی‌استیشن است که روی کامپیوتر نیز عرضه می‌شود. این اثر به عنوان یکی از بهترین تجربه‌های اکشن و داستان‌محور چند سال گذشته، تجربه‌ای شگفت‌انگیز را به مخاطب هدیه داده است.

این بازی که از بهترین بازی های داستان محور کامپیوتر محسوب می‌شود، از همه نظر متفاوت بوده و در واقع دنباله‌ای برای سه‌گانه‌ی معروف و بزرگ این مجموعه بازی به شمار می‌رود. کریتوس، شخصیت اصلی این مجموعه بازی‌ است که یک پسر کوچک دارد و مشغول بزرگ کردن پسرش است.

کریتوس هیچ چیز از پدر بودن نمی‌داند و این بازی نیز یک قصه حول رابطه‌ی کریتوس و پدرش تعریف می‌کند به طوری که می‌توانیم به شما بگوییم که در این بازی چندان خبری از وحشی‌بازی‌های کریتوس و کشتن الهه‌های یونان نیست.

بیشتر بخوانید:

Monster Hunter Rise

بهترین بازی های داستانی 2022 کامپیوتر
بهترین بازی های داستانی 2022 کامپیوتر
  • تهیه کننده: Capcom
  • سازنده: Capcom
  • سبک: نقش‌آفرینی اکشن
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: 14 ژانویه (25 دی 1400)

عرضه‌ی نسخه‌ی کامپیوتر بازی مانستر هانتر رایز در ادامه‌ی جریان عرضه‌ی بازی‌های انحصاری روی کامپیوتر صورت می‌گیرد. نسخه کامپیوتر این اثر تجربه‌ای بسیار بهتر، با گرافیکی بالاتر و نرخ فریم بیشتر به طرفداران ارائه می‌دهد.

اگر با سری بازی‌های مانستر هانتر آشنایی ندارید، بگذارید اعتیاد آورترین بازی اکشن تاریخ را معرفی کنیم. در سری بازی‌های مانستر هانتر، همانطور که از اسم سری پیدا است، به شکار هیولاها مشغول خواهید شد.

شکار هر هیولا در این بازی‌ها یک مرحله‌ متفاوت است که پاداش‌های متفاوتی به شما می‌دهد. در دو قسمت اخیر این سری، با نقشه‌های بسیار بزرگ روبه‌رو خواهید شد و می‌توانید به مبارزه و شکار چندین هیولای مختلف بپردازید.

قسمت جدید این بازی چند تغییر بزرگ و متفاوت کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به وجود یک طناب که به در و دیوار و هیولا متصل می‌شود و امکان تغییر حرکت کردن در بازی و مبارزات را دارد، سواری گرفتن حین مبارزه و هیولاهای متفاوت و جدید اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های داستانی PS5

جدیدترین بازی های داستانی ps5
جدیدترین بازی های داستانی ps5

بهترین بازی داستانی PS5 در یک نگاه:

  • Vampire: The Masquerade – Bloodhunt
  • Suicide Squad: Kill the Justice League
  • Returnal
  • Ratchet & Clank: Rift Apart

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt

بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
  • تهیه کننده: Sharkmob
  • سازنده: Sharkmob
  • سبک: اکشن چند نفره آنلاین، بتل رویال
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 5، کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: سال 2022 میلادی

بازی‌های بتل رویال آن‌قدر محبوب و بزرگ شده‌اند که هر شرکت بازی‌سازی باید برای خود یک بازی بتل رویال داشته باشد. جدیدترین بازی بتل رویال رایگان هم در ژانر خون‌آشامی Vampire: The Masquerade  است که یکی از بازی های جدید داستانی ps5 به شمار می‌رود.

شما در ابتدای این بازی یک کلاس برای شخصیت خود انتخاب می‌کنید و کلاس‌ها هم که نمایانگر نژاد خون‌آشام‌های مختلف هستند، هر کدام قابلیت‌های مختلفی به افراد می‌دهند. سپس منقطه‌ای را روی نقشه انتخاب می‌کنید تا در آن فرود بیایید، به نقشه می‌آیید و دنبال سلاح و آیتم می‌گردید و هر از گاهی هم نقشه کوچکتر می‌شود.

بازی Bloodhunt به عنوان یک بتل رویال در دنیای خون آشامی Vampire: The Masquerade تلاش خود را کرده است تا از قابلیت‌های خون آشامی به خوبی استفاده کند.

اولین قابلیت چشم‌گیر این بازی توانایی خون آشام‌ها در حرکت سریع است. خون آشام‌ها می‌توانند با سرعت بالا در محیط حرکت کنند، از دیوار راست بالا بروند و روی آسمان شناور بمانند.

شما در این بازی می‌توانید حتی برای مدتی تبدیل به دود شوید و در هوا حرکت کنید. یاد گرفتن این حرکات نیز کاملا روی مبارزات شما تاثیر می‌گذارند. خون آشام‌ها هم‌چنین قابلیت‌ها و مهارت‌هایی دارند که ایده‌های تازه‌ای را به مبارزات بتل رویال می‌آورند.

برخی از خون‌آشام‌ها می‌توانند در محیط بی‌حرکت بمانند و از چشم دشمنان مخفی شوند. این قابلیت به هنگام فرار از دشمنان بسیار به کار می‌آید. برخی دیگر از خون‌آشام‌ها می‌توانند برای مدتی کوتاه دشمنان را در محیط ببینند.

بازی‌کننده‌ها به عنوان خون‌آشام هم‌چنین باید در خیابان‌های شهر مراقب حرکات خود باشند و در مقابل چشم شهروندان حرکات عجیب و غریب انجام ندهند. شما می‌توانید با نوشیدن خون شهروندان، خط سلامتی را پر کنید، اما در موقعیتی باید این حرکت را انجام دهید که هیچ کس شما را نمی‌بیند.

اگر شهروند دیگری ناگهان و به صورت اتفاقی شما را به هنگام حمله به شهروندان ببیند، موقعیت شما برای مدتی روی نقشه به همه نشان داده می‌شود. بازی Vampire: Bloodhunt روند بتل رویال سریع و جذاب خاص خود را دارد و با توجه به اینکه رایگان است و فعلا هم عرضه نمی‌شود، با کمی پرداخت بیشتر توانایی رقابت را هم پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Suicide Squad: Kill the Justice League

بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
  • تهیه کننده: Warner Bros. Games
  • سازنده: Rocksteady Studios
  • سبک: اکشن سوم شخص
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری، کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: سال 2022 میلادی

سازندگان سه‌گانه‌ی بزرگ “بتمن: آرکام” چند سالی است که مشغول ساخت بازی جدید خود بوده‌اند. این بازی نیز مثل ساخته‌‌های قبلی این استودیو است اما با این تفاوت که به جای قهرمانان، این بار کنترل ضد قهرمان‌ها را به‌دست می‌گیریم و به مبارزه با ابرقهرمان‌ها می‌پردازیم.

همانطور که از نام بازی Suicide Squad: Kill the Justice League پیدا است، در این بازی قرار است گروه ضد قهرمانی Suicide Squad به مبارزه با لیگ عدالت یعنی بتمن، سوپرمن و واندروومن بروند.

برخلاف بازی‌های بتمن آرکام که به درستی روی مهارت‌ها و قابلیت‌های کارآگاهی بتمن تمرکز دارد، بازی Suicide Squad کاملا اکشن است. این بازی قابلیت آنلاین نیز دارد و  می‌تواند چهار شخص بازی‌کننده را ساپورت کند.

کینگ شارک، ددشات، کاپیتان بومرنگ و هارلی کویین چهار شخصیت ضد قهرمان این سری بازی هستند. زمانی که Suicide Squad: Kill the Justice League را آفلاین و به صورت تک‌نفره بازی می‌کنید، می‌توانید در لحظه، بین شخصیت‌ها رفت و آمد کنید.

حرکات شخصیت‌های داستان کاملا متفاوت با یک‌دیگر طراحی شده است. هارلی کویین با استفاده از یک طناب مانند بتمن روی محیط تاب می‌خورد، ددشات یک جت‌پک دارد و روی آسمان شناور می‌ماند، کینگ شارک از در و دیوار بالا می‌رود و کاپیتان بومرنگ هم می‌تواند از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر جهش کند.

بازی دارای غول آخرهای بسیار بزرگی است و قرار است با ابرقهرمان‌های دی‌سی به مبارزه بپردازید. می‌دانیم که مبارزه با این غول آخر نیازمند پیدا کردن راه شکست آن‌ها است.

شما باید راه مبارزه با فلش، سوپرمن، واندروون یا گرین لنترن را پیدا کنید. بدون شک مبارزه با این شخصیت‌ها بهترین و جذاب‌ترین بخش بازی خواهد بود. با توجه به آنچه از بازی Suicide Squad دیده‌ایم، می‌توانیم بگوییم که این بازی علاوه بر داستان و شخصیت‌هایی جذاب و درگیرکننده، گرافیک و انیمیشن‌های عالی را نیز به تصویر کشیده است.

بیشتر بخوانید:

Returnal

بازی های جدید داستانی ps5
بازی های جدید داستانی ps5
  • سازنده: هوس‌مارک
  • تهیه کننده: سونی
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

Returnal از جدیدترین بازی های داستانی ps5 استودیو هوس‌مارک است. این استودیو قبلا نیز بازی‌هایی ارزشمند را به مخاطبانش عرضه کرده است. قطعا ریترنال، اوج بازی‌سازی این استودیو به شمار می‌رود.

Returnal آنقدر در عین سختی جذاب است که هرگز با ضعف انگیزه روبه‌رو نخواهید شد و همیشه بهانه‌ای برای دادن یک فرصت دوباره به آن خواهید داشت.این بازی از همان ابتدا با اتمسفری عالی مخاطب را غرق جهانش می‌کند.

Ratchet & Clank: Rift Apart

بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
  • سازنده: اینسامنیاک گیمز
  • تهیه کننده: سونی
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

اینسامنیاک گیمز طی چند سال اخیر، بازی‌های بسیار خوبی به بازار و مخاطبانش عرضه کرده که Ratchet & Clank: Rift Apart یکی از بهترین‌ها و جدیدترین بازی های داستانی ps5 است.

Ratchet & Clank: Rift Apart یک بار دیگر ما را با شخصیت‌های آشنای این مجموعه همراه می‌کند که البته این بار، یک شخصیت جدید به اسم ریوت هم در کنار آن‌ها قرار دارد.

ریوتی که از قضا خودش به‌ تنهایی یکی از نقاط قوت بازی به حساب می‌آید توانسته جایگاهی بسیار مهم و ارزشمند را به دست آورد. طراحی مراحل بازی با تنوع بسیار خوبی صورت گرفته و گاهی شما را درگیر چالش‌های بسیاری می‌کند.

بهترین بازی های داستانی PS4

بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021

بهترین بازی داستانی پی اس 4 در یک نگاه:

  • Life is Strange: Remastered Collection
  • Horizon Forbidden West
  • Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
  • Rainbow Six Extraction

Life is Strange: Remastered Collection

بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
  • تهیه کننده: Square Enix
  • سازنده: Dontnod Entertainment (نسخه‌ی بازسازی شده توسط Deck Nine Games)
  • سبک: ماجراجویی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری، نینتندو سوییچ، کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: 1 فوریه (12 بهمن 1400)

سری جدید بازی‌های Life is Strange از همه نظر عالی بود و توانست خود را به راحتی به بهترین بازی داستانی ps4 2022 تبدیل کند. در این بازی شما شاهد داستانی عالی و شخصیت‌هایی عمیق و چند لایه خواهید بود که سازنده اثر به بهترین شکل ممکن آن‌ها را به تصویر کشیده است.

گرافیک و انیمیشن‌های بازی بهترین بخش این اثر به شمار می‌رود. شرکت اسکوئر انیکس که تهیه‌کنندگی این سری بازی‌ را برعهده دارد، ساخت True Colors را به استودیویی کاملا متفاوت سپرده بود و محصول نهایی از قسمت‌های قبلی بارها بهتر بود.

سری نخست این مجموعه یعنی Before the Storm قرار است در قالب یک بسته‌ی جدید به نام Life is Strange: Remastered Collection با گرافیک و انیمیشن‌های بهتر از سری‌های گذشته بازسازی شوند.

به گفته سازندگان این اثر قرار است شما در کنار پیشرفت‌های گرافیکی مثل مدل شخصیت‌های بهتر و نورپردازی متفاوت و هم‌چنین با استفاده از تکنولوژی موشن کپچر، انیمیشن شخصیت‌ها را از ابتدا ضبط کنید.

بیشتر بخوانید:

Horizon Forbidden West

بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
  • تهیه کننده: Sony Interactive Entertainment
  • سازنده: Guerilla Games
  • سبک: ماجراجویی، اکشن
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5
  • تاریخ انتشار: 18 فوریه (29 بهمن 1400)

بازی هورایزن فوربیدن وست یکی از بهترین بازی های داستان محور ps4 جدید است که هم روی کنسول‌های قدیمی و هم جدید سونی قابل اجرا است. این بازی در واقع قرار است الوی را در دنیا و نقشه‌ای جدید قرار دهد.

جزئیات و کیفیت بسیار بالای بازی جزء نکات مهم و البته بسیار جذاب این بازی است که به چشم می‌خورد. سازندگان هورایزن فوربیدن وست گویا از “زلدا: نفس وحش” الهام گرفته‌اند و اثر خود را با توجه به آن طراحی کرده‌اند.

شما در این بازی که در دسته بازی های جدید داستانی ps4 قرار گرفته است شاهد نقشه بزرگ در دل مناطق متنوع و مختلف هستید. زلدا، الوی در این بازی می‌تواند از در و دیوار بالا برود، پس از صعودهای مختلف خود، می‌تواند از یک مکان بلند به پایین بپرد و در آسمان شناور بماند.

سازنده این بازی تلاش‌های فراوانی کرده است تا این قسمت جدید از قسمت‌های گذشته زنده‌تر و پویا‌تر باشد. در این بازی ربات‌ها و ماشین‌های بیشتری طراحی شده‌اند و هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های تازه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
  • تهیه کننده: Square Enix
  • سازنده: Team Ninja، Square Enix
  • سبک: نقش‌آفرینی، اکشن
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری، کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: 18 مارس (27 اسفند 1400)

غریبه بهشت یکی دیگر از بازی های جدید داستانی ps4 محسوب می‌شود که سال گذشته اطلاعات غیر رسمی از آن منتشر شد. شما در هنگام بازی می‌توانید به راحتی اشکال مختلف مبارزات و حرکات منحصر به فردی را شاهد باشید.

اولین تغییر بزرگ برای بازی‌های این سبک، اضافه شدن قابلیت انتخاب درجه‌ی سختی در بازی است. سازندگان Stranger of Paradise با این حرکت خود امکان تجربه‌ی آن را برای جمعیت بسیار بزرگتری از مخاطبان فراهم کرده‌اند.

گیم‌پلی Stranger of Paradise بسیار خوب از آب درآمده است و باعث می‌شود شما احساس کنید که در بطن مبارزات واقعی و جذاب هستید. حس پیشرفت در بازی هم به خوبی به شما منتقل خواهد شد و این نیز یکی دیگر از مزایا این بازی جذاب به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

Rainbow Six Extraction

بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021
  • تهیه کننده: Ubisoft
  • سازنده: Ubisoft Montreal
  • سبک: اکشن اول شخص چند نفره
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری، کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: 20 ژانویه (30 دی 1400)

سری بازی‌های رینبو سیکس که از بازی های جدید داستانی ps4 به حساب می‌آید،‌ چند سالی است که به عنوان یکی از بهترین اکشن‌های اول شخص موجود شناخته می‌شود.

در هر مرحله‌ی بازی، تعدادی هدف به صورت اتفاقی مشخص می‌شود و گیمرها پس از رسیدن به این اهداف، که معمولا چیزهایی مثل کشتن یک هیولای بزرگ یا پیدا کردن فلان آیتم هستند، می‌توانند از مراحل موجود در بازی خارج شوند.

با این حال، این امکان هم وجود دارد تا به جای فرار و خروج از مرحله، به بازی کردن ادامه داد و آیتم‌های بهتر پیدا کرد. در این میان اگر اپراتوری کشته شود، نام او به طور کلی از لیست اپراتورها خط می‌خورد و برای انتخاب دوباره‌ی او، باید به بازی برگشت و او را نجات داد.

بهترین بازی های داستانی موبایل

بهترین بازی های داستانی 2022 موبایل
بهترین بازی های داستانی 2022 موبایل

Diablo Immortal

بهترین بازی های داستانی 2022 موبایل
بهترین بازی های داستانی 2022 موبایل
  • تهیه کننده: Blizzard Entertainment
  • سازنده: NetEase Games، Blizzard Entertainment
  • سبک: نقش‌آفرینی، اکشن
  • پلتفرم: آی‌اواس، اندروید
  • تاریخ انتشار: سه ماهه‌ی نخست سال 2022 میلادی

شاید شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به بازی‌های موبایلی علاقه بیش‌تری دارید و با آن‌ها احساس راحتی بسیاری می‌کنید. مجموعه فیگار نیز از آن‌جایی که سعی دارد همیشه کامل‌ترین‌ها را پوشش داده و به همراهان خود ارائه دهد، برای شما علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی یکی از بهترین بازی های داستانی 2022 موبایل را در نوشتار بهترین بازی های داستانی 2022 و 2021 قرار داده است.

قضایای عجیب و جذاب پشت بهترین بازی 2022 اندروید داستانی یعنی Diablo Immortal، ما را بر آن داشت تا در لیست خود آن را جای دهیم. درست است که دیابلو ایمورتال که بهترین بازی 2022 آیفون داستانی نیز به شمار می‌رود، یک بازی رایگان است که تلاش می‌کند مخاطب را ترغیب به جمع آوری سکه و خرید آیتم‌های مختلف کند اما با این حال تنها خروجی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی تاریخ ویدئو گیم در چند سال گذشته است.

بلیزارد سازنده این بازی جدید و مفرح است که در بزرگترین رویداد سالانه‌ی خود، جایی که طرفداران سرسخت بازی‌های کامپیوتر جمع می‌شوند تا درباره‌ وارکرفت و استارکرفت و دیابلو با یکدیگر صحبت کنند، از دیابلو ایمورتال به عنوان یک بازی موبایل رونمایی کرد.

احتمالا می‌توانید تعجب و شکایت را در چهره گیمرهای حاضر در سالن را تصور کنید. شاید دیابلو ایمورتال را دیده و در قالب نسخه‌های آزمایشی تجربه کرده‌ باشید. همانطور که می‌دانید این بازی به عنوان نسخه‌ی موبایل دیابلو، آنچه که انتظار می‌رود را در خود دارد.

نکته قابل توجه در رابطه با این اثر این است که با مدل تجاری دیگر بازی‌های موبایل طراحی شده است. اگر بخواهیم واضح‌تر آن را بیان و مطرح کنیم، باید بگوئیم که اگر سلاح و زره و تجهیزات خوب می‌خواهید تا از پس سیاه‌چاله‌های سخت بربیایید، باید دست به جیب شوید و در بازی هزینه کنید. این تنها عیب بازی‌های موبایلی است که به این اثر نیز وارد است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازی های داستانی 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *