بهترین بازی های نینتندو سوییچ 2022 ؛ مهمترین بازی های سوییچ که باید بشناسید

سال 2022 قرار است تا سال بینظیری برای نینتندو سوییچ باشد. پس با فیگار همراه باشید تا بهترین بازی های نینتندو سوییچ 2022 را به شما معرفی کنیم.

پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی از اساتید برجسته رشته فیزیک اتمی پس از یک دوره بیماری طولانی و بر اثر بیماری نارسایی کلیه در سن ۸۸ سالگی در جهرم درگذشت. در ادامه با خبر پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی درگذشت همراه فیگار بمانید.

درگذشت پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی

درگذشت استاد توانمند و برجسته فیزیک اتمی

درگذشت پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی
استاد ابوالقاسم صالح جهرمی, درگذشت پرفسور اتمی ایران

درگذشت پرفسور اتمی ایران

ابوالقاسم صالح جهرمی در سال 1313  در جهرم به دنیا آمد و با هوش سرشار خود توانست مدرسه را با تحصیل در کلاس سوم ابتدایی آغاز کند. وی در 15 سالگی دیپلم ریاضی فیزیک گرفت، سپس به استخدام بانک ملی ایران درآمد و همزمان با کار در بانک ملی، در رشته فیزیک دانشگاه تهران نیز پذیرفته شد.

بیشتر بخوانید :

پس از احراز رتبه اول در دوره لیسانس و فوق لیسانس رشته فیزیک دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال 1346 با رتبه ممتاز دانش‌آموخته شد و پایان نامه فوق لیسانس ایشان با عنوان proctical gamma spectrometry در آن زمان در نوع خود بی نظیر بود.

بیشتر بخوانید :

سپس در مقطع دکترا دانشگاه لندن پذیرفته شد و پس از کسب دکترای فیزیک هسته ای که با درجه A و با دفاع از پایان نامه ای تحت عنوان The intraction of hyperons with light nuclei صورت گرفت در سال 1979 به عنوان استاد تمام دانشگاه جندی شاپور اهواز و پس از رییس دانشکده علوم آن دانشگاه انتخاب شد سپس با آغاز انقلاب فرهنگی به آمریکا رفت و مجددا در دوره های بعد از دکترا به تحصیل و تدریس پرداخت و با ارائه دهها مقاله بر جسته و اثر بخش عنوان پروفسور در فیزیک هسته ای را بدست آورد.

وی در سال 1991 به تیم دانشمندان فیزیک نوکئیک آمریکا پیوست و به عنوان استاد تمام دانشگاه  UCLA ایالت کالیفرنیا مدت‌های مدیدی به تدریس و تحقیق پرداخت، کتاب ها و مقاله‌های وی به چندین زبان دنیا ترجمه و در دسترس قرار داد.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار درگذشت پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *